Camperverkoperstrucs laakbaar?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Camperverkoperstrucs laakbaar?



Bericht door herbybg »

Gisteren op Reise&Campersalon in Essen viele me sommige prijzen van campers op, als zijnde zeer laag en intressant!
Echter als je de camper wilde kopen moest je er 1995€ bijtellen om de camper van Italie naar Duitsland te laten leveren, en hem zelf afhalen in Italie mocht niet.
Dit is dus een valse prijsaanduiding en bedrieglijke praktijk volgens mij.
Zoiets is toch niet aanvaardbaar, je koopt de camper voor de aangeduide prijs in DL toch zonder extra leveringskosten?
Je kan toch moeilijk hier een produkt aan FOB prijs kopen als eindgebruiker?
Is die verkoper niet verplicht te verkopen vanop de beurs/zaak en te leveren aan de geafficeerde prijs?
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Camperverkoperstrukken laakbaar?



Bericht door Toon »

€1995 voor transport van italie naar duitsland
dat is inderdaad absurd
zou graag voor die dealer zijn campers gaan halen
2 ritten in de week met telkes 2 a 3 campers geladen is een mooie rit prijs
al zou je hem moeten rijden doe je er nog 2 in de week en telkens met de trein terug om de volgende op te halen
wat stond er bij de andere merken ??
kijk dat er een bedrag wordt gevraagd voor transport kosten is vrij normaal
meestal is het trouwens bij de basis prijs inbegrepen
maar om de aanbiedings prijs laag te houden kleden ze de basis prijs uit
en vermelden dit allemaal als extra erbij
zelfde als
rijklaar maken
afleveringskosten
grote schoonmaak
dat zijn onderdelen van een normale basis prijs
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51279
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camperverkoperstrukken laakbaar?



Bericht door Kroppie »

hullie mogen het proberen ,jij moet er alleen niet intrappen .that,s life .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Camperverkoperstrukken laakbaar?



Bericht door @3 »

herbybg schreef:... als je de camper wilde kopen moest je er 1995€ bijtellen om de camper van Italie naar Duitsland te laten leveren, en hem zelf afhalen in Italie mocht niet.
Hier staat de prijs toch ook excl alle afleverkosten, tenaamstellinskosten en brandstof. Wat is dan het verschil?
Het is vrij logisch dat de fabrikant het niet toestaat de camper aan de fabriek af te halen. Logistiek is alles in kannen en kruiken daar hoeft niet naar omgekeken te worden. Dat is anders wanneer daar particulieren hun voertuig gaan afnemen. Een heleboel tijd per afname en ongetwijfeld allerlei vragen en opmerkingen waar aandacht aan gegeven dient te worden. Men is daar niet op ingesteld en daar heeft men de dealers voor.
herbybg schreef:Is die verkoper niet verplicht te verkopen vanop de beurs/zaak en te leveren aan de geafficeerde prijs?
Dat doet-ie toch? Met als resultaat dat de kosten hoger zullen zijn agv alle bijkomende kosten zoals jou medegedeeld.
De beurs is bedoeld om het product te promoten. Wil je kopen dan gelden daar de voorwaarden zoals gesteld voor. En anders doe je de koop bij een locale dealer.
(Maar ja, dan zijn de prijzen natuurlijk op de consument gericht en jij dacht even een voordeeltje te halen natuurlijk. Wie het onderste uit de kan wil ......)
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperverkoperstrucs laakbaar?



Bericht door de Jonckheer »

Dat is vergelijkbaar met wat vliegtuigmaatschappijen flikken. Je koopt een ticket maar dan komt nog even dit en dat en zus en zo bij . . smerige praktijken zijn dat. Ik heb er een gruwelijke hekel aan en loop de deur uit als ik meer moet betalen dan wat er op staat. Als iedereen dat doet is het afgelopen met die ongein.
@3, ik snap niet dat je dat goed kunt praten.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Camperverkoperstrucs laakbaar?



Bericht door hathi »

Klopt Adrie ........maar buiten dat ,als €1995,- extra, teveel vind ,op z,on aanschaf bedrag. ben je lijkt mij ook geen serieus koper,de prijs is meestal af fabriek,en die staat toevallig in Italië
Laatst gewijzigd door hathi op zo 28 feb 2016, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperverkoperstrucs laakbaar?



Bericht door Jan en Simonne »

Het zal de fabrikant een worst wezen, wie die campers op komt halen.
Onze dealer heeft ons ook gevraagd, of wij zelf de camper bij de fabriek wilden ophalen.
Prachtig natuurlijk en we zijn er gelijk af fabriek mee op een weegbrug gereden, heel informatief.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Camperverkoperstrucs laakbaar?



Bericht door jansloos »

Ik kon mijn Maserati ook gewoon bij de fabriek afhalen :-B

Ze stonden er zelfs op, anders zou hij €1995,-- duurder worden.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Camperverkoperstrucs laakbaar?



Bericht door @3 »

de Jonckheer schreef:@3, ik snap niet dat je dat goed kunt praten.
Ik denk dat je even moet begrijpen wat ik daarmee bedoel aan te geven.
In de US is het niet ongebruikelijk dat klanten of klanten van klanten (charterorganisaties) aan de fabriek afhalen. Dat is dan aantrekkelijk omdat er dan korting wordt gegeven op de huursom.
Het kan van fabrikant afhangen of dit mogelijk is of niet. Maar stel je eens voor dat er op een dag 25 campers moeten worden bezorgd. Als fabrikant is het natuurlijk aantrekkelijk om daarvoor één partij aan te trekken die in één keer alle campers oplaadt en op weg gaat.
Zou je dit 25 keer moeten laten doen ben je dagen bezig. Bovendien zal er nog het e.e.a. moeten worden afgemonteerd of anderzins behandeld moeten worden voordat de camper echt gebruiksklaar is.
De fabrikant is de eerste in de bedrijfskolom en levert aan tussenhandel en is geen detailist en daarmee geen partij voor een eindgebruiker. Dat is een duidelijke keuze. Daardoor kan men zich ook veroorloven om bijv. alleen een catalogisprijs te presenteren. Dat heeft aan de ene zijde het voordeel dat er gemakkelijk een vergelijk kan plaatsvinden zonder ruis van alle bijkomende kosten maar aan de andere kant zul je je meer moeten verdiepen in het kostentraject af-fabriek. In die verdieping hoort ook de al of niet mogelijke afname af fabriek of reguliere levering via de commerciele partner van de fabrikant, de dealer.
Daar is niets van bedriegen of laakbaarheid in frage.
Wanneer je besluit zelf iets te importeren komen er ook allerlei zaken om de hoek kijken waar je bij het kopen in de winkel helemaal niet bij stil hoeft te staan.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Camperverkoperstrucs laakbaar?



Bericht door Toon »

de Jonckheer schreef:Dat is vergelijkbaar met wat vliegtuigmaatschappijen flikken. Je koopt een ticket maar dan komt nog even dit en dat en zus en zo bij . . smerige praktijken zijn dat. Ik heb er een gruwelijke hekel aan en loop de deur uit als ik meer moet betalen dan wat er op staat. Als iedereen dat doet is het afgelopen met die ongein.
@3, ik snap niet dat je dat goed kunt praten.
nu ben je dus appels met peren aan het vergelijken en op een zeer onpasselijke manier
dat jij op dat moment niet goed leest is voor je eigen rekening
bij vliegmaatschappijen moet ook gewoon alles vermeld staan
en er zal altijd bijstaan "vanaf"
en ook hier is het
je beslist zelf of je gaat met die maatschappij of niet
en het balie personeel heeft die advertentie niet opgesteld
ook al zou er een fout in zitten kun je hun er nooit op aanspreken
dat je ze het op een nette manier verteld is wat anders
maar zoals je nu hier boven reageert zal dat in het reisbureau niet anders zijn
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Camperverkoperstrucs laakbaar?



Bericht door durisotti »

Dit is in Duitsland een gangbare gebruik, en er is een naam voor Uberfuhrungskosten.

Dit was ooit de reden dat veel klanten de auto bij de fabriek ophaalden, dat deden ze niet voor het uitje, maar om geld te besparen !!

http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 67971.html
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Camperverkoperstrucs laakbaar?



Bericht door herbybg »

Als ge U ne Sony of Canon of Panasonic koopt, moet g'r toch ook nie nr Japan Korea of China om en de transportkosten betalen?
Ik ga dit melden aan MARKT op WDR, ik vind dit oplichting!
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Camperverkoperstrucs laakbaar?



Bericht door durisotti »

In Nederland betaal je hier natuurlijk ook voor !!
Die camper komt heus niet gratis uit Italië aanwaaien.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Camperverkoperstrucs laakbaar?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op vr 03 nov 2023, 9:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie