Plan permanente bewoning camperpark Lelystad

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Wubbe
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 16:02
Locatie: Dronten

Plan permanente bewoning camperpark Lelystad



Bericht door Wubbe »

Lelystad - Plan voor permanente bewoning camperpark: http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/13 ... camperpark
Adria Coral 690 sc Platinum
Gebruikersavatar
ine
Berichten: 552
Lid geworden op: zo 09 okt 2005, 10:55

Re: Plan permanente bewoning camperpark Lelystad



Bericht door ine »

Goed idee.
nooit te oud;
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Plan permanente bewoning camperpark Lelystad



Bericht door hwendt »

Tuurlijk een goed idee.
Maar dat was ook het camperpark Arsen waar vele ook van dit forum zich van alles bij hadden voorgesteld.
Bezoeken, uitzoeken van plaatsen en te koop zijnde bungalows waren een behoorlijk tijdverdrijf voor vele

Tot..... het bijna klaar was en de gemeente besliste dat men ook hier jaarlijks voor 1 of twee maanden moest vertrekken en dat permanente bewoning niet mogelijk was. je moest dus een eigen woonadres hebben..

Dit probleem is hier al 10 tallen keren besproken en hoeft zeker niet opnieuw hier rond te gaan dolen.

Het is alleen zonde van je tijd om daar opnieuw je helemaal in te gooien en het zou allemaal voor niks zijn.

Hugo
Laatst gewijzigd door hwendt op di 12 jan 2016, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: Plan permanente bewoning camperpark Lelystad



Bericht door Nugget1 »

Als ik het goed lees wil een ......zakenman van twee walletjes eten.
Gebruikersavatar
a90
Berichten: 389
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 0:49
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Plan permanente bewoning camperpark Lelystad



Bericht door a90 »

Dat is op zich niets nieuws ;-)
Lees meer over mijn huidige auto: http://www.lp2223.com
En deze is inmiddels verkocht: http://www.rundhauber.eu
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Plan permanente bewoning camperpark Lelystad



Bericht door de Jonckheer »

Het is niet zo moeilijk. Vraag voordat je gaat kijken of ze een officiële verklaring van de gemeente kunnen overleggen waarin staat dat er permanent gewoond mag worden. Kunnen ze dat niet, bespaar je dan de moeite van een rit naar Lelystad.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Plan permanente bewoning camperpark Lelystad



Bericht door Toon »

Hugo
pas effe de plaats aan
ik vermoed dat je Arcen bedoelt
bij ons mag eenieder zolang ze willen verblijven op het park
en geen regels dat ze er een x aantal dagen per jaar af moeten
wel een volwaardig adres aanleveren waar je ingeschreven staat
en Jonckheer
ik heb het vermoeden dat geen enkel chalet park of recreatie park die verklaring afgeeft
wij in elk geval niet en toch zitten er een behoorlijk aantal die echt dagelijks aanwezig zijn
jaar in jaar uit
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Plan permanente bewoning camperpark Lelystad



Bericht door hwendt »

je je heb gelijk Toon, ik zal de naam even aanpassen naar Arcen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Plan permanente bewoning camperpark Lelystad



Bericht door de Jonckheer »

Toon schreef:en Jonckheer
ik heb het vermoeden dat geen enkel chalet park of recreatie park die verklaring afgeeft
wij in elk geval niet en toch zitten er een behoorlijk aantal die echt dagelijks aanwezig zijn
jaar in jaar uit
Gaat goed totdat er een gemeenteraad komt die wil dat er niet meer gewoond wordt en dan heb je te vertrekken. Ik woon zelf op een camping in een chalet dus ik weet waar ik over praat. Wij hebben na veel gedoe een gedoogstatus gekregen omdat de gemeente niet goed raad wist met alle bewoners. Wij zijn hier gaan wonen terwijl het niet mocht dus ik ben niet roomser dan de paus maar je moet wel goed bedenken dat er een risico in zit. Permanente bewoning houd ik dat je bij de gemeente als bewoner staat ingeschreven. Als dat niet kan woon je er dus illegaal.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Plan permanente bewoning camperpark Lelystad



Bericht door Jan en Simonne »

Dit plan is gewoon weer het zoveelste lokkertje.
Natuurlijk krijg je geen permanente bewoning status.
Alleen al het feit, dat jouw chalet of huisje verhuurd gaat worden, als jij er niet bent, zegt toch al genoeg?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Plan permanente bewoning camperpark Lelystad



Bericht door Toon »

de Jonckheer schreef:
Toon schreef:en Jonckheer
ik heb het vermoeden dat geen enkel chalet park of recreatie park die verklaring afgeeft
wij in elk geval niet en toch zitten er een behoorlijk aantal die echt dagelijks aanwezig zijn
jaar in jaar uit
Gaat goed totdat er een gemeenteraad komt die wil dat er niet meer gewoond wordt en dan heb je te vertrekken. Ik woon zelf op een camping in een chalet dus ik weet waar ik over praat. Wij hebben na veel gedoe een gedoogstatus gekregen omdat de gemeente niet goed raad wist met alle bewoners. Wij zijn hier gaan wonen terwijl het niet mocht dus ik ben niet roomser dan de paus maar je moet wel goed bedenken dat er een risico in zit. Permanente bewoning houd ik dat je bij de gemeente als bewoner staat ingeschreven. Als dat niet kan woon je er dus illegaal.
ook hieruit begrijp ik uit dat je het niet goed begrijpt
de mensen bij ons wonen niet op het park maar verblijven hier dagelijks
ze staan elders ingeschreven en volgens de wet woon je waar je ingeschreven staat
en mag je best iedere dag op een park verblijven
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Plan permanente bewoning camperpark Lelystad



Bericht door Meine »

Nugget1 schreef:Als ik het goed lees wil een ......zakenman van twee walletjes eten.
Deze zakenman, Martin Lammerink, is hier gewoon op het forum aan te spreken onder de naam "Knitremmal".

Niets lijkt me eenvoudiger en duidelijker dan bij hem de vragen rechtstreeks te stellen. :wink:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Plan permanente bewoning camperpark Lelystad



Bericht door de Jonckheer »

Er staat toch echt:
Wubbe schreef:Lelystad - Plan voor permanente bewoning camperpark: http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/13 ... camperpark
En daar haak ik op in, niet op wat er op een willekeurige andere locatie gebeurt.
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland

Re: Plan permanente bewoning camperpark Lelystad



Bericht door Antje »

Toon schreef:
de Jonckheer schreef:
Toon schreef:en Jonckheer
ik heb het vermoeden dat geen enkel chalet park of recreatie park die verklaring afgeeft
wij in elk geval niet en toch zitten er een behoorlijk aantal die echt dagelijks aanwezig zijn
jaar in jaar uit
Gaat goed totdat er een gemeenteraad komt die wil dat er niet meer gewoond wordt en dan heb je te vertrekken. Ik woon zelf op een camping in een chalet dus ik weet waar ik over praat. Wij hebben na veel gedoe een gedoogstatus gekregen omdat de gemeente niet goed raad wist met alle bewoners. Wij zijn hier gaan wonen terwijl het niet mocht dus ik ben niet roomser dan de paus maar je moet wel goed bedenken dat er een risico in zit. Permanente bewoning houd ik dat je bij de gemeente als bewoner staat ingeschreven. Als dat niet kan woon je er dus illegaal.
ook hieruit begrijp ik uit dat je het niet goed begrijpt
de mensen bij ons wonen niet op het park maar verblijven hier dagelijks
ze staan elders ingeschreven en volgens de wet woon je waar je ingeschreven staat
en mag je best iedere dag op een park verblijven
Toon niet alle gemeenten hebben dezelfde regels en zelfs helemaal geen regels!
Wij hadden te maken met 2 beperkingen in het bestemmingsplan/beheersverordening.
1 geeft het aan dat je er alleen mag recreeren, dus niet wonen! Onze gemeente was heel fanatiek in het handhaven samen met het bureau MBall.
2 geeft het in de beheersverordening, die op basis van het bestemmingsplan gemaakt is, dat er een winterstop is van 31-10 tot 15-3, je mag er dus niet zijn behalve in de weekenden en 14 dagen tijdens kerst en oud en nieuw. Voor de overige dagen moet je een vrijstelling aan vragen waar je elke x 100€ voor moet betalen. Dus mag je niet elke dag op het park zijn, MBall controleerde zeer fanatiek, het ging zelfs zover dat je bij controle van je eigen cv ketel werd aangeschreven met dreigbrief!

De beheersverordening die afgeleid is van het bestaande bestemmingsplan, als eenmaal de beheersverordening is aangenomen door de raad vervalt het bestemmingsplan.
Toen deze was aangenomen hebben we als park aangevochten, na ruim 2 jaar voor de rechter en met glans gewonnen, sinds 16dec. jl is de gemeente in hoger beroep gegaan, weer afwachten!
De beheersverordening was dus zwaarder dan het bestemmingsplan, die nu dus ook 2 beperkingen had, hij mag niet zwaarder zijn en nog 1 beperking eraan toevoegen!

Toon, je moet mensen niet op het verkeerde spoor zetten omdat het bij jullie op het park anders gaat, ook dat kan zomaar ineens veranderen, elke gemeente maakt eigen regels en die duren zolang als de raad en de burrie er zitten, komen er nieuwe machthebbers die het er niet mee eens zijn heb je als koper/eigenaar het nakijken.

Voor de zoveelste keer waarschuw ik mensen, het gaat goed zolang het goed gaat. De rechtzaak die nog niet klaar is heeft tot nu toe 18.000€ gekost waar de gemeente veroordeeld werd tot het betalen van nog geen 4.000€.
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Plaats reactie