Doorlopende reisverzekering

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
gitana
Berichten: 4232
Lid geworden op: za 14 okt 2006, 21:42
Locatie: het smalste deel van het zuiden

Doorlopende reisverzekering



Bericht door gitana »

Ik heb me eens de moeite genomen om wat te lezen in de voorwaarden van de verzekeringen die ik heb.
En daar las ik dit:

Bijzondere Voorwaarden Doorlopende Reisverzekering.

Binnen de geldigheidsduur van de verzekering geldt dat de dekking begint zodra verzekerde en/of zijn bagage, voor een reis, de woning in
Nederland verlaat en eindigt zodra verzekerde en/of zijn bagage hierin terugkeert. De dekking eindigt bovendien op de 60ste dag te 24.00 uur
van een aaneengesloten periode van reizen en/of verblijf, tenzij deze periode door onvoorziene vertraging buiten de wil van verzekerde wordt
overschreden; de dekking blijft dan van kracht tot het eerst mogelijke tijdstip van terugkeer in de woning.

Ik heb een compleet verzekeringspakket bij een lid van het forum. ( weet niet of ik de naam mag plaatsen)
Nu vraag ik mij af, er zijn velen die gaan maanden overwinteren, maar dan ben je dus NIET verzekerd.
Weten jullie dit? Of lezen jullie net als ik ook niet de voorwaarden, want ik heb dit nooit geweten.
Ik zou juist denken bij deze verzekering dat er geen maximum aan tijd zou zijn.
Voor de rest ben ik super tevreden hoor!!
Nou ben ik toch wel erg benieuwd op jullie reacties.
Ook bij eventueel andere maatschappijen.
Greetz ...Gitana. (Annie)
De VROUW die niet nieuwsgierig is, maar wel graag veel weet, dus veel vraagt.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Doorlopende reisverzekering.



Bericht door Bob Diesel »

Daar voor ben ik daar niet verzekerd
Maar daarwaar ik 365 dagen weg kan blijven
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Doorlopende reisverzekering.



Bericht door Dafluc »

Is al regelmatig langs gekomen en volgens mij bij velen bekend. Pagina's vol over geschreven. En nee, we hebben inderdaad liever niet dat iemand namen noemt. Want het is moeilijk vergelijken. De een heeft dit en de ander dat en elk pakket is weer anders. Appels en peren en zo. Doordat je vooral moet vergelijken wat je hebt verzekerd en wat niet en velen alleen maar naar de prijs kijken is het gemakkelijk om dingen te roepen. Maar vaak klopt hetgeen iemand roept niet. Maar volgens mij hoeft niemand vast te zitten aan die 60 dagen. Even inlezen en vergelijken. En wat is er mis om de vraag te stellen bij je eigen maatschappij? Die helpen je heus wel verder.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gitana
Berichten: 4232
Lid geworden op: za 14 okt 2006, 21:42
Locatie: het smalste deel van het zuiden

Re: Doorlopende reisverzekering.



Bericht door gitana »

Ow Luc, en ik heb nog wel eerst gezocht hier op reisverzekering, maar niet deze info gevonden.
Maar ik ben misschien niet zo'n goeie in zoeken hier.
Daarom mijn vraag hier gezet.
Greetz ...Gitana. (Annie)
De VROUW die niet nieuwsgierig is, maar wel graag veel weet, dus veel vraagt.
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: Doorlopende reisverzekering.



Bericht door Marjorie »

Annie, neem het op met je verzekeraar en stap eventueel over op een andere. Niks zo schimmig als verzekeringsland.
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Doorlopende reisverzekering.



Bericht door Dafluc »

Geen probleem, zoeken is ook niet gemakkelijk omdat er teveel hits komen als je ergens op zoekt.
Maar hier, en hier alvast wat leesvoer :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Doorlopende reisverzekering.



Bericht door Going »

Annie
Ik vermoed dat we dezelfde verzekering hebben. Ik heb ze toen de voorwaarden gesteld van 180 dagen. Is keurig voorelkaar. Ik denk dat je Sander even moet bellen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Doorlopende reisverzekering.



Bericht door Kroppie »

wie weet wanneer je weg gaat en wanneer je terug komt .?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland

Re: Doorlopende reisverzekering.



Bericht door Antje »

Ik weet niet bij welke verzekeraar dat is, wil het niet weten ook, maar het is niet zuiver dat je meer tijd krijgt om aan een stuk te reizen als je je mond open doet! Het geldt of voor iedereen of voor niemand!
Ik hoop betere voorwaarden te hebben, ga het gelijk nalezen, er vallen me zaken op die ineens anders zijn :roll: . Marjorie heeft n.m.m. gelijk!

Fijne feestdagen x;-)
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
roma
Berichten: 4525
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Doorlopende reisverzekering.



Bericht door roma »

Kroppie schreef:wie weet wanneer je weg gaat en wanneer je terug komt .?
Als ik naar Azie vlieg, dan liggen heen - en terugreis vast met de tickets en dat is controleerbaar. Ik ben wereldwijd verzekerd voor circa 45 dagen. Dan verzeker ik toch het aantal benodigde dagen bij voor iets van een Euro per dag. Is met een telefoontje snel geregeld en verder worden dan al mijn vragen beantwoord.

in Amerika kwam ik in 2002 onverwacht in een ziekenhuis terecht, kosten liepen hoog op tot circa $40.000 voor taxi's, motels, ambulances, ziekenhuis. Werd vergoed door zorgverzekering en door reisverzekering. Dit jaar dook ik in Cambodja de zee in ... met mijn hoorapparaatjes in. Stom, stom, stom. Naar de haaien dus. Werd door de reisverzekering vergoed met verrekening van eigen risico en afschrijving. Mooi toch dat zoiets kan. Dus wie beknibbelen wil op enkele Euro's voor een verzekering, moet dat vooral doen. Je kan vies je neus stoten.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Doorlopende reisverzekering.



Bericht door thole »

Annie, toen we stopten met werken en langere reizen gingen maken, ontdekten we dat onze reisverzekering (ANWB-Unigarant) ook maar een dekking had van 60 dagen aaneengesloten, terwijl we dachten het hele jaar door verzekerd te zijn, de premie is immers niet goedkoop.
Tegen een meerbetaling (ze willen hoe dan ook aan je verdienen) zijn wij nu 180 dagen aaneengesloten wereldwijd verzekerd.
We hebben wel eens gebruik moeten maken van een reisverzekering, wellicht niet goedkoop, maar gezien onze ervaringen laten we het zo.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Doorlopende reisverzekering.



Bericht door Bob Diesel »

Ff klikken
Lostaande reis verzekeringen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
toos de kroon
Berichten: 420
Lid geworden op: di 04 okt 2005, 15:07
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Doorlopende reisverzekering



Bericht door toos de kroon »

Het is wel toeval dat ik dit nu voorbij zie komen want ik ben gistermiddag naar mijn verzekeringsmaatschappij geweest ook daarvoor die( 60 dagen) dus en ze hebben mij verteld als ik het gemeld heb helemaal geen probleem was en met mijn verzekering ook niks geen bijbetaling hoefde te doen
Haast is zonde van de tijd
http://blog.seniorennet.be/toni/
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Doorlopende reisverzekering.



Bericht door Cee Pee »

Going schreef:Annie
Ik vermoed dat we dezelfde verzekering hebben. Ik heb ze toen de voorwaarden gesteld van 180 dagen. Is keurig voorelkaar. Ik denk dat je Sander even moet bellen.
Ik heb net even bij "Sander" in de doorlopende reisverzekering gekeken en daar staat toch echt 120 dagen en geen 60, dat geeft toch al veel meer lucht.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie