camper schorsen en in buitenland rijden?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door @3 »

Martin,
Art. 68
1. De schorsing eindigt
..
..
c. door het verval van de tenaamstelling in het kentekenregister, of
..


Daaruit kan men afleiden dat de tenaamstelling niet wordt geschorst maar wel de daaruitvoortvloeiende verplichtingen waarbij de schorsing zelf eindigt wanneer de tenaamstelling zelf vervalt. (Door verkoop of verwijdering)

Dat moet ook wel want zou de tenaamstelling zelf worden geschorst hoe wil men dan een sanctie opleggen aan de tenaamgestelde. Ik denk dat e.e.a. in art. meer gezien dient te worden in de geest van het artikel dan in de letter ervan.
Feit is en blijft dat het uiteindelijk gaat om de verplichtingen die het op naam hebben van een voertuig met zich meebrengt en dat het kenteken zijn geldigheid blijft behouden.
Dit was met het papieren kenteken niet mogelijk omdat bij het schorsen een nieuw papieren kentekendeel werd afgegeven en bij ontschorsen wederom. Dit was te makkelijk te omzeilen door als houder van het kenteken het oude kentekedeel te blijven voeren waarop natuurlijk niet het schorsingskenmerk werd gevoerd.
Door de komst van de kentekencard is deze praktijk volledig losgelaten en is de card na schorsen en ontschorsen onverminderd geldig. Het kan niet zo zijn dat één en hetzelfde document dan wel geldig en dan weer ongeldig zou zijn. De kentekencard blijft onverminderd geldig, geschorst of niet.
Daarnaast is het ook niet zo dat de kentekenplaat op het voertuig ongeldig zou zijn tijdens het schorsen. Ook tijdens het schorsen kan men legaal van de openbare weg gebruik maken tijdens de APK. Het kentekenbewijs en de kentekenplaat zijn daarvoor gewoon geldig.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door ellan vannin »

Wanneer de belastingdienst het hele schorsen gewoon afschaft zijn deze discussies ook overbodig :wink:
All4dogs
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Marco Polo »

Kenteken gekoppeld aan de persoon en niet aan de auto ;-)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Bob Diesel »

Ik werd op de lagere school al geschorst
Of dat nog geldig is xroll
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Marco Polo »

Heerlen is toch al bijna buitenland Bob!? ;-P
luistert het niet zo nauw :-)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Bob Diesel »

En er word ook al niet naar mij geluisterd
Lijk Calimero wel x::(
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door de Jonckheer »

Eén ding snap ik nooit en dat is wat de kostprijs van de camper er mee te maken heeft :bang: . Dus omdat je een camper hebt gekocht van €70k betekend dat dat je stinkend rijk bent. Het kan natuurlijk ook zijn dat het ding van geleend geld is betaald of van het laatste geld. En daar heeft ook nog eens niemand ook maar ene moer mee te maken. Het heeft niets met het onderwerp van doen heeft dus zou het goed zijn de prijs van het ding er niet te pas en te onpas bij te slepen.

Voor zover ik het kan beoordelen gebeurt er weinig als je gewoon verzekerd bent en in het buitenland geschorst rondrijd. Ik heb eens bij mijn verzekering geïnformeerd en ook die gaf dat aan, desnoods schriftelijk. Ze hebben toch ook de overgangsregeling voor oudjes? (vrachtwagens, e.d). Daar zit ik in. Je mag dan 3 maanden (dec - jan) niet op de weg en niet rijden (hoe bedenken ze het!), wat wij natuurlijk vorig jaar wél deden door 30 november de grens over te rijden en in mei terug te keren. Niks aan de hand dus want al deze idioterie geld niet in het buitenland.
Gebruikersavatar
wim en lidy
Berichten: 2845
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 21:12
Locatie: Waar de camper is

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door wim en lidy »

Wat een feest om een grote zware Camper te hebben.
Wij betalen 300 € PJ , en schorsen doe ik niet aan mee,of het nu wel of niet mag.
Groetjes Wim en Lidy
Afbeelding
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door mmdem »

Wij betalen €800.00 per jaar. Hebben de afgelopen jaren 20% pensioen ingeleverd, een onbetaalbare zorg gekregen, en worden de komende jaren nog eens flink gekort.

Niet zo gek toch dat enige burgerlijke ongehoorzaamheid vat op ons begint te krijgen?

In andere landen gaan ze de straat op, dat lot is deze, slechtste regering ooit, nog bespaard gebleven.
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door de Jonckheer »

wim en lidy schreef:Wat een feest om een grote zware Camper te hebben.
Wij betalen 300 € PJ , en schorsen doe ik niet aan mee,of het nu wel of niet mag.
Dat is meer geluk dan wijsheid want dat kon je vooraf niet weten. En wat vandaag normaal is en toegestaan is morgen verboden of onbetaalbaar geworden.
Maar we hebben het gisteravond weer mogen aanschouwen, wat er ook gebeurt, deze plucheplakkers zijn niet weg te krijgen!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Cee Pee »

Nog een goed jaar, maar wat we dan weer krijgen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Opgezegd »

@A3

Sorry je trekt alles uit zijn verband. Zie bijvoorbeeld Artikel 23 van het kentekenreglement. Rijden met geschorste tenaamstelling en met niet tenaamgesteld voertuig.

Bestudeer ook even de Europese richtlijnen, dan zie je dat vanaf 15 januari 2015 alles digitaal geregeld moet zijn en men daar alle lidtaten toegang toe hebben. Ook is al in het wet de mogelijkheid opgenomen dat de toonplicht van het kentekenbewijs te laten vervallen. Om dit daadwerkelijk mogelijk te maken dienen de handhavende instanties online en te allen tijde toegang te kunnen hebben tot het kentekenregister. Dat is op dit moment nog niet mogelijk, maar de verwachting is dat dit in 2015 wel het geval zal zijn. Daarmee is overal de schorsing te zien.

Ik laat het hier nu echt bij. Ieder doet maar wat hij wil.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door Kroppie »

heel juist ,je word toch niet geloofd ,men weet het beter ,maar...... komt vanzelf goed als men gesnapt word,en dan zijn de rapen gaar .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: camper schorsen en in buitenland rijden?



Bericht door twente1946 »

mmdem schreef:Wij betalen €800.00 per jaar. Hebben de afgelopen jaren 20% pensioen ingeleverd, een onbetaalbare zorg gekregen, en worden de komende jaren nog eens flink gekort.

Niet zo gek toch dat enige burgerlijke ongehoorzaamheid vat op ons begint te krijgen?

In andere landen gaan ze de straat op, dat lot is deze, slechtste regering ooit, nog bespaard gebleven.


ik zou zo zeggen begin eens een actie om iedereen op straat te krijgen.
Plaats reactie