Show je camper
- Geertleijen
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 15:59
Re: Show je camper
Dit is onze droom.veel plezier allemaal
Gr Geert en Adrie
Verstuurd vanaf mijn SM-T970 met Tapatalk
Gr Geert en Adrie
Verstuurd vanaf mijn SM-T970 met Tapatalk
Re: Show je camper
Zeer tevreden met onze buscamper. Deze hebben we in maart, met maar een weekje vertraging, bij de dealer op kunnen halen. We hebben eerst twee vakanties met een gehuurd identiek exemplaar gemaakt om te kijken of we het écht leuk zouden vinden. Ja dus
Adria Twin Supreme 640SLB 160PK Automaat met EP Levelset.
Adria Twin Supreme 640SLB 160PK Automaat met EP Levelset.
Groet!
Jurjen
ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Jurjen
ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 02 feb 2021, 10:34
Re: Show je camper
Hallo,
Mijn zelfbouwcamper is klaar. Heb er deze winter 4 maand aan gewerkt. Het is een Ducato 180pk, H2L3 van 2012.
Uitrusting:
- Leefbatterij 200 kvA met zonnepaneel 280W
- omvormer 1200W
- verwarming op gas 2000W
- properwatertank 105 l en vuilwatertank 78 L
- warmwaterboiler 13l op gas of walstroom, keuze.
- toilet/douche ruimte 1m/0,70m binnen
- buitendouche
- dubbelbed dwars achter en 1persbed vooraan dwars (uitklapbare zetel)
- keuken: 2pits, afwasbak, frigo 90L, microgolfoven en nepresso
- TV 22" en bleutooth-audio, parabool moet ik nog uitzoeken.
- afgewerkt met kurkwanden en led-lampen, ledstrips.
Nu nog voor de eerste keer er in slapen, heb nog geen ervaring met camperreizen.
Mvg.
Mijn zelfbouwcamper is klaar. Heb er deze winter 4 maand aan gewerkt. Het is een Ducato 180pk, H2L3 van 2012.
Uitrusting:
- Leefbatterij 200 kvA met zonnepaneel 280W
- omvormer 1200W
- verwarming op gas 2000W
- properwatertank 105 l en vuilwatertank 78 L
- warmwaterboiler 13l op gas of walstroom, keuze.
- toilet/douche ruimte 1m/0,70m binnen
- buitendouche
- dubbelbed dwars achter en 1persbed vooraan dwars (uitklapbare zetel)
- keuken: 2pits, afwasbak, frigo 90L, microgolfoven en nepresso
- TV 22" en bleutooth-audio, parabool moet ik nog uitzoeken.
- afgewerkt met kurkwanden en led-lampen, ledstrips.
Nu nog voor de eerste keer er in slapen, heb nog geen ervaring met camperreizen.
Mvg.
Re: Show je camper
Onze Sunlight op de Leemskuilen in Vessem.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Show je camper
Mijn Renault Express uit 1990
- Bijlagen
-
- IMG_20210602_141338106_HDR_copy_800x600.jpg (275.35 KiB) 7684 keer bekeken
-
- IMG_20210602_153619655_HDR_copy_600x800.jpg (339.9 KiB) 7691 keer bekeken
-
- Screenshot_20210217-091017~2_resize_85.jpg (163.11 KiB) 7692 keer bekeken
Re: Show je camper
Capron Corado T345. Fiat Ducato 250, 158 PK met automaat. Bj 2011. Km 42000
Frans bed
Frans bed
Re: Show je camper
Onze nieuwe aanwinst.
Merk: GiottiLine T37 - Semi integraal
Type: Citroën Jumper 2.2 HD - 96,00 kW (131 pk)
Transmissie: Handgeschakeld 6 versnellingen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Onderstel: Fiat
Vering: Goldschmitt Luchtvering achter met compressor (binnenuit verstelbaar)
Lengte: 7.36 met scooter drager 8.00 Breedte: 2.32 Hoogte: 2.89
Dak: Hagelbestendig (GFK dak)
Cabine: ABS, Motorairco, Cruise control, CDV, Bear Lock, Verwarmde elektrische spiegels, Electrische ramen,
Navigatie/autoradio/CD speler met achteruitrijcamera, 2 x Heosloten portieren, alarm installatie met startonderbreker, prikstop en ramen beveiliging.
Slaapplaatsen: 4
Sanitair: WC met SOG afzuig systeem en douche gescheiden in aparte ruimtes, slaap en sanitair gedeelte afsluitbaar met een schuifdeur
Boiler: Truma Combi 6 met ring verwarming
Satelliet: Alden Satelliet set met 2 x LED televisie CD/USB/Chromecast
Electra: Solar paneel: 220 V/16V Solar 1 x 100 Wh op huishoudaccu en een Omvormer Green Cell 1000 watt
Interieur: Panorama dak, Dometic koelkast 160 liter en vriezer 30 liter, Afzuigkap bij gasstel 3 pits en oven met magnetron
Gas: 2 x 11 liter aluminium gas tanks met crash beveiliging
Extern: Scooter drager tot 150 kg met trekhaak
Merk: GiottiLine T37 - Semi integraal
Type: Citroën Jumper 2.2 HD - 96,00 kW (131 pk)
Transmissie: Handgeschakeld 6 versnellingen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Onderstel: Fiat
Vering: Goldschmitt Luchtvering achter met compressor (binnenuit verstelbaar)
Lengte: 7.36 met scooter drager 8.00 Breedte: 2.32 Hoogte: 2.89
Dak: Hagelbestendig (GFK dak)
Cabine: ABS, Motorairco, Cruise control, CDV, Bear Lock, Verwarmde elektrische spiegels, Electrische ramen,
Navigatie/autoradio/CD speler met achteruitrijcamera, 2 x Heosloten portieren, alarm installatie met startonderbreker, prikstop en ramen beveiliging.
Slaapplaatsen: 4
Sanitair: WC met SOG afzuig systeem en douche gescheiden in aparte ruimtes, slaap en sanitair gedeelte afsluitbaar met een schuifdeur
Boiler: Truma Combi 6 met ring verwarming
Satelliet: Alden Satelliet set met 2 x LED televisie CD/USB/Chromecast
Electra: Solar paneel: 220 V/16V Solar 1 x 100 Wh op huishoudaccu en een Omvormer Green Cell 1000 watt
Interieur: Panorama dak, Dometic koelkast 160 liter en vriezer 30 liter, Afzuigkap bij gasstel 3 pits en oven met magnetron
Gas: 2 x 11 liter aluminium gas tanks met crash beveiliging
Extern: Scooter drager tot 150 kg met trekhaak
- Bijlagen
-
- IMG_20210822_162043_opt.jpg (95.24 KiB) 5492 keer bekeken
-
- IMG_20210822_162530_opt.jpg (74.03 KiB) 5492 keer bekeken
-
- IMG_20210822_161401_opt.jpg (107.02 KiB) 5492 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Markus op di 10 mei 2022, 23:05, 16 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Markus
GiottiLine Therry T37 Citroën Jumper Semi Integraal 2.2 HDI
"Collect Moments Not Things"
Markus
GiottiLine Therry T37 Citroën Jumper Semi Integraal 2.2 HDI
"Collect Moments Not Things"
- Dekker-Achterhoek
- Berichten: 676
- Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
- Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
- Contacteer:
Re: Show je camper
Met enige vertraging (eerst bij Weinsberg, daarna testen wij beide positief), toch nog een "Driving home for Christmas"
Een Weinsberg CaraBus 540 MQ (Middenzit - Q = dwarsbed). Expres gekozen voor de korte 540 uitvoering, zodat we deze bus ook voor dagelijks gebruik kunnen inzetten. Klein, maar na bijna 50 jaar (!) rondtrekken door Europa, Azië en Noord-Afrika en een onomkeerbare spierziekte, zullen we de komende 'Camper-avonden' wat dichter bij huis gaan vieren.
De CaraBus is ingebouwd in een 2021 Fiat Ducato 250 met een max. toelaatbaar gewicht van 3500 kg en heeft 4 zitplaatsen op kenteken (2 x draaibare 'Captainchairs'+ een 2-zits bank achterin)
Fiat Multijet 2 van 140 pk (met 'Ad-Blue', dus Euro-6d ), gekoppeld aan een 9 speed ZF automaat.
Meteen de originele Lichtmetalen 16" Fiat velgen eronder voor 2,5 cm extra bodemspeling (bergpaadjes blijven trekken )
Vandaar ook meteen 'Traction+' (elektronische tractie control) en HDC (afdaalhulp op gladde of losse ondergrond) erbij.
ASR, 'Cruise Control' (en een 'Start-Stop' systeem ) waren standaard in het 'ECO-Pack'. Cabine uitgebreid met een Zenec multimedia systeem (radio FM+DAB, navigatie, achteruitrijcamera, en 'Handsfree'-bellen) met bediening vanaf het stuur..
Woonruimte ingericht met het Weinsberg 'Smart'-pakket, een compressor koelkast en een vorstvrije 102 liter schoonwatertank. Een Thule Omnistore luifel. Achterop een afneembaar 'Van-Star' fietsenrek (gemonteerd op het chassis) + een trekhaak met afneembare kogel (zijn niet samen te gebruiken).
Aangezien we de vorige Campers (en een aantal voor familie en vrienden) altijd zelfgebouwd hebben, hier en daar toch een compromis geworden.
Maar daar gaan we het komende voorjaar wat aan doen. Met name de door Weinsberg al goed uitgeruste ( ) eclectische voorzieningen 'schreeuwen' om uitbreiding en/of herbouw (Ben gepensioneerd docent 'Installatie techniek en toegepaste elektronica'. ). Onder meer een Victron Phoenix 12/500 (500 Watt 12VDC > 230 VAC ) omvormer en een IVT US-12N Omschakelstation (soort 'No-break' 230 VAC). Lastig is het 'omgekeerd' werken. Bij zelfbouw begin je met de installatie en bouw je daarna in. Alles staat er al in , dus moet je overal weer achterlangs zien te komen.
Ook de slaaphoek en toilet ruimte zal hier en daar wat aangepast worden.
En niet te vergeten, het 'hang & sluit'-werk van Sevel klonen blinkt niet uit in duurzaamheid
Voor die (on)opvallende kleur metalic-grijs (Fer gray) hebben we bewust gekozen
Wij staan graag op het einde van een bospad, bergweggetje of een leuk haventje. Of vragen bij een boer of we langs de rand van z'n akker mogen overnachten (en vaak krijgen we dan een nog beter plekje aangewezen). Voordeel van donkere kleuren zijn, dat je na invallen van de schemer als het ware oplost in het decor
Een Weinsberg CaraBus 540 MQ (Middenzit - Q = dwarsbed). Expres gekozen voor de korte 540 uitvoering, zodat we deze bus ook voor dagelijks gebruik kunnen inzetten. Klein, maar na bijna 50 jaar (!) rondtrekken door Europa, Azië en Noord-Afrika en een onomkeerbare spierziekte, zullen we de komende 'Camper-avonden' wat dichter bij huis gaan vieren.
De CaraBus is ingebouwd in een 2021 Fiat Ducato 250 met een max. toelaatbaar gewicht van 3500 kg en heeft 4 zitplaatsen op kenteken (2 x draaibare 'Captainchairs'+ een 2-zits bank achterin)
Fiat Multijet 2 van 140 pk (met 'Ad-Blue', dus Euro-6d ), gekoppeld aan een 9 speed ZF automaat.
Meteen de originele Lichtmetalen 16" Fiat velgen eronder voor 2,5 cm extra bodemspeling (bergpaadjes blijven trekken )
Vandaar ook meteen 'Traction+' (elektronische tractie control) en HDC (afdaalhulp op gladde of losse ondergrond) erbij.
ASR, 'Cruise Control' (en een 'Start-Stop' systeem ) waren standaard in het 'ECO-Pack'. Cabine uitgebreid met een Zenec multimedia systeem (radio FM+DAB, navigatie, achteruitrijcamera, en 'Handsfree'-bellen) met bediening vanaf het stuur..
Woonruimte ingericht met het Weinsberg 'Smart'-pakket, een compressor koelkast en een vorstvrije 102 liter schoonwatertank. Een Thule Omnistore luifel. Achterop een afneembaar 'Van-Star' fietsenrek (gemonteerd op het chassis) + een trekhaak met afneembare kogel (zijn niet samen te gebruiken).
Aangezien we de vorige Campers (en een aantal voor familie en vrienden) altijd zelfgebouwd hebben, hier en daar toch een compromis geworden.
Maar daar gaan we het komende voorjaar wat aan doen. Met name de door Weinsberg al goed uitgeruste ( ) eclectische voorzieningen 'schreeuwen' om uitbreiding en/of herbouw (Ben gepensioneerd docent 'Installatie techniek en toegepaste elektronica'. ). Onder meer een Victron Phoenix 12/500 (500 Watt 12VDC > 230 VAC ) omvormer en een IVT US-12N Omschakelstation (soort 'No-break' 230 VAC). Lastig is het 'omgekeerd' werken. Bij zelfbouw begin je met de installatie en bouw je daarna in. Alles staat er al in , dus moet je overal weer achterlangs zien te komen.
Ook de slaaphoek en toilet ruimte zal hier en daar wat aangepast worden.
En niet te vergeten, het 'hang & sluit'-werk van Sevel klonen blinkt niet uit in duurzaamheid
Voor die (on)opvallende kleur metalic-grijs (Fer gray) hebben we bewust gekozen
Wij staan graag op het einde van een bospad, bergweggetje of een leuk haventje. Of vragen bij een boer of we langs de rand van z'n akker mogen overnachten (en vaak krijgen we dan een nog beter plekje aangewezen). Voordeel van donkere kleuren zijn, dat je na invallen van de schemer als het ware oplost in het decor
Laatst gewijzigd door Dekker-Achterhoek op ma 24 jan 2022, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Re: Show je camper
Onze nieuwe aanwinst: een Pössl Trenta 640 uit februari 2020 met 17.250 km op de teller:
- Jumper Heavy 2,2 Hdi 165 pk Euro6 (ad blue).
- 2 x zonnepaneel
- 2 x huishoudaccu
- duo control met crashsensor
- Truma 4E
- tv, schotel
- 2 x airbag
- motor airco
- 2din navi/radio/multimedia met 'nis breed en hoog' beeldscherm
- achteruitrijcam
- lengtebedden
- cabine met ruimte plafond: er is geen opbregvak boven de cabinestoelen
- vaste douche/badkamer
- compressor koelkast naast de schuifdeur met 2 zijdig te openen deur met directe vergrendeling
- schuifdeur met softlock
En een check van het chassis nummer liet zien dat er geen motor-, water- of carrosserie schade bekend is en dat de airbags nooit uitgeklapt zijn.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
.
.
.
- Jumper Heavy 2,2 Hdi 165 pk Euro6 (ad blue).
- 2 x zonnepaneel
- 2 x huishoudaccu
- duo control met crashsensor
- Truma 4E
- tv, schotel
- 2 x airbag
- motor airco
- 2din navi/radio/multimedia met 'nis breed en hoog' beeldscherm
- achteruitrijcam
- lengtebedden
- cabine met ruimte plafond: er is geen opbregvak boven de cabinestoelen
- vaste douche/badkamer
- compressor koelkast naast de schuifdeur met 2 zijdig te openen deur met directe vergrendeling
- schuifdeur met softlock
En een check van het chassis nummer liet zien dat er geen motor-, water- of carrosserie schade bekend is en dat de airbags nooit uitgeklapt zijn.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
.
.
.
Buscamper fan
Re: Show je camper
Vandaag opgehaald bij de dealer
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
Re: Show je camper
8,86 meter, 6 zitplaatsen en 7 slaapplaatsen. In de meeste gevallen zullen we met z'n vieren weggaan (2 volwassenen en 2 kinderen), met mogelijkheid om extra logees mee te nemen (opa en oma, of neefjes/nichtjes/vriendjes/vriendinnetjes).
Hij is lekker ruim van binnen met volledige treinzit en een lange bank, om te bouwen tot volledige rondzit waarbij de opening naar de bestuurderscabine met een deur af te sluiten is. Ook als het slecht weer is kunnen we daar prima vertoeven. Verder zit alles erop en eraan, volgens mij is er geen enkele optie die er niet op zit, op zonnepanelen na, maar die zijn eenvoudig achteraf toe te voegen. Alde verwarming met warmtewisselaar, elektrische vloerverwarming, dubbele bodem, airco, dometic 10 serie koelkast, 3 pits fornuis, oven, grill, twin tv sat, buitendouche, buitengas, etc.
Het onderstel staat op een Fiat van 160pk, 9 traps automaat. Leeg is hij zo'n 4200kg en mag 5500kg wegen. Oftewel genoeg laadvermogen.
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, hier een reclame folder foto, wij hebben een iets ander kleurtje van de bekleding, wel volledig leder allemaal.
Hij is lekker ruim van binnen met volledige treinzit en een lange bank, om te bouwen tot volledige rondzit waarbij de opening naar de bestuurderscabine met een deur af te sluiten is. Ook als het slecht weer is kunnen we daar prima vertoeven. Verder zit alles erop en eraan, volgens mij is er geen enkele optie die er niet op zit, op zonnepanelen na, maar die zijn eenvoudig achteraf toe te voegen. Alde verwarming met warmtewisselaar, elektrische vloerverwarming, dubbele bodem, airco, dometic 10 serie koelkast, 3 pits fornuis, oven, grill, twin tv sat, buitendouche, buitengas, etc.
Het onderstel staat op een Fiat van 160pk, 9 traps automaat. Leeg is hij zo'n 4200kg en mag 5500kg wegen. Oftewel genoeg laadvermogen.
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, hier een reclame folder foto, wij hebben een iets ander kleurtje van de bekleding, wel volledig leder allemaal.
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"