BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 kg)
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Rob,
Die prijslijst heb ik.
En het gaat er dus nu om dat ik in die lijst de juiste 3.0 liter vind.
Over een automaat spreken ze helemaal niet, zelfs niet in de Fiat optielijst.
Het gaat enkel en alleen nog om welke chassisversie ik moet nemen.
De 3.5T (MTM 3500 Kg) of de 4.0T Heavy (MTM 42500 Kg), resp. met BPM van 11728,- of 0,-
Die prijslijst heb ik.
En het gaat er dus nu om dat ik in die lijst de juiste 3.0 liter vind.
Over een automaat spreken ze helemaal niet, zelfs niet in de Fiat optielijst.
Het gaat enkel en alleen nog om welke chassisversie ik moet nemen.
De 3.5T (MTM 3500 Kg) of de 4.0T Heavy (MTM 42500 Kg), resp. met BPM van 11728,- of 0,-
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Het staat er echt allemaal in....
Bijv. hymer B klasse
En ga nou voor de zekerheid uit van de duurtse 3 liter,
kan het alleen maar meevallen...
ducato standaard € 10.944 bpm
Multijet 177pk/4,25 t € 1.702 bmp
Automaat € 452 bpm
... Dus...
Toch weer die ca. € 13.000 bpm waar je tegenaan zit te hikken
Hoe langer je rekent, het wordt echt niet minder
Bijv. hymer B klasse
En ga nou voor de zekerheid uit van de duurtse 3 liter,
kan het alleen maar meevallen...
ducato standaard € 10.944 bpm
Multijet 177pk/4,25 t € 1.702 bmp
Automaat € 452 bpm
... Dus...
Toch weer die ca. € 13.000 bpm waar je tegenaan zit te hikken
Hoe langer je rekent, het wordt echt niet minder
Groet,
Rob
Rob
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Kijk op de site van Autotelex,voer hier de langste en hoogste FIAT 3 liter in,en aan de uitdraai zie je of het interessant is,maar ik vermoed dat je nog even moet wachten,of laten verhuren,scheelt bpm afschrijving en verlaagt de kostprijs
Hans
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Aha, dat is iets anders dan ik heb gevonden, maar wel van Hymer en die kunnen toch eigen (hogere) prijzen gebruiken?rob2 schreef:Het staat er echt allemaal in....
Bijv. hymer B klasse
En ga nou voor de zekerheid uit van de duurtse 3 liter,
kan het alleen maar meevallen...
ducato standaard € 10.944 bpm
Multijet 177pk/4,25 t € 1.702 bmp
Automaat € 452 bpm
... Dus...
Toch weer die ca. € 13.000 bpm waar je tegenaan zit te hikken
Hoe langer je rekent, het wordt echt niet minder
Ik ben daarmee eens gaan rekenen en kom in het gunstigste geval uit op oorspronkelijke BPM 13.322 en in het minst gunstige geval op 14.303 eurootjes. Een verschil van bijna 1000,- dat we toch liever in eigen zak houden ipv aan de fiscus te geven. Na de afschrijvingstabel toegepast te hebben praten we dan nog maar over ongeveer 500,- euro verschil.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Dus waar praat je dan over in vergelijking tot de aankoopprijs??
Hans
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Ik heb geen idee van de prijs in NL, maar indien mijn berekening klopt kom ik uit op zo'n 75K investeren inclusief de invoer en NL-kenteken. Nog steeds genoeg geld vind ik.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
zoek in Nederland een gelijke camper
geef zijn kenteken in bij de RDW
en je ziet wat de bruto BPM is
en laat daar de afschrijving op los
en je zit aardig in de richting van het bedrag
vergeet niet dat alu velgen nadien gemonteerd ook mee tellen voor de berekening
net zoals de auto radio ook al verwijder je hem je betaald voor de voorbereiding die standaard af fabriek voor dat voertuig is afgegeven
let wel op he percentage belasting
betaal de belasting op het voertuig in Duitsland
in Nederland betaal je een paar procent meer
geef zijn kenteken in bij de RDW
en je ziet wat de bruto BPM is
en laat daar de afschrijving op los
en je zit aardig in de richting van het bedrag
vergeet niet dat alu velgen nadien gemonteerd ook mee tellen voor de berekening
net zoals de auto radio ook al verwijder je hem je betaald voor de voorbereiding die standaard af fabriek voor dat voertuig is afgegeven
let wel op he percentage belasting
betaal de belasting op het voertuig in Duitsland
in Nederland betaal je een paar procent meer
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Hoi Toon,
Hoe bedoel je nadien gemonteerde alu velgen telen mee? Voor de BPM is bepalend wat de oorspronkelijke waarde van de auto volgens de NL prijscatalogus is geweest, na import geplaatste accessoires tellen in principe niet mee. Daarom zie je her en der nog wel eens dat de dealer nadat de auto bij hem binnen is nog alle handen accessoires monteer die ook af fabriek mee besteld hadden kunnen worden. Dit ging/gaat soms zo ver dat zelf lederen bekleden enz pas door de dealer ingebouwd worden om de BPM (als als het een auto van de zaak is ook de bijteling) te drukken.
Bij een zelf geïmporteerd auto/camper speelt in eerste aanleg ook de oorspronkelijke Nederlandse waarde. Waarbij het wel kan gebeuren dat achteraf in D door de 1e eigenaar gemonteerde ALU velgen die ook af fabriek er onder hadden kunnen liggen er voor zorgen dat de catalogus waarde van de auto/camper hoger ingeschat wordt, het zelfde voor een luxere radio die af fabriek ook had gekund. Totale afwijkende radio's hebben dit effect niet. Dit zal niet gelden voor accessoires die duidelijk NIET in de prijscatalogus van de importeur voorkomen.
Verder kan ik je opmerking over het percentage belasting niet volgen? Doel je hier op de BTW en het tariefverschil tussen NL (21) en D (19)?
Als je als particulier een gebruikte auto in D koopt (gebruikt is in deze meer als 6.000KM op de teller) dan zit in de prijs altijd D-BTW "verpakt" en betaal je als je de auto als particulier in NL op kenteken zit geen NL-BTW (ook niet het verschil in tarief). Met andere woorden effectief zit er dus een lager percentage BTW op zo'n auto omdat ze in D 19% heffen. Importeer je als ondernemer dan is het een ander verhaal maar dat speelt hier niet.
Als particulier heb je evenwel niet de keuze, als het een gebruikte auto/camper is (dus meer als 6.000KM) dan is het dus altijd of een Marge of D-BTW auto/camper (marge of D-BTW is afhankelijk wie de auto/camper voorheen gebruikt heeft <verhuur bedrijf, demo of particulier>), maar of het nu een Marge of D-BTW auto/camper is zal voor de prijs die de dealer/garage er voor vraagt totaal niet uit maken. Het is voor de koper ook niet van belang wat er op de factuur staat als de eindprijs maar overeenkomst met wat er afgesproken is.
Koop je hem van een particulier in D dan speel (behoudens bij minder als 6.000KM) het hele Marge of D-BTW verhaal effectief niet omdat de verkoper en de koper daar niets mee van doen hebben.
Groeten,
Twan
Hoe bedoel je nadien gemonteerde alu velgen telen mee? Voor de BPM is bepalend wat de oorspronkelijke waarde van de auto volgens de NL prijscatalogus is geweest, na import geplaatste accessoires tellen in principe niet mee. Daarom zie je her en der nog wel eens dat de dealer nadat de auto bij hem binnen is nog alle handen accessoires monteer die ook af fabriek mee besteld hadden kunnen worden. Dit ging/gaat soms zo ver dat zelf lederen bekleden enz pas door de dealer ingebouwd worden om de BPM (als als het een auto van de zaak is ook de bijteling) te drukken.
Bij een zelf geïmporteerd auto/camper speelt in eerste aanleg ook de oorspronkelijke Nederlandse waarde. Waarbij het wel kan gebeuren dat achteraf in D door de 1e eigenaar gemonteerde ALU velgen die ook af fabriek er onder hadden kunnen liggen er voor zorgen dat de catalogus waarde van de auto/camper hoger ingeschat wordt, het zelfde voor een luxere radio die af fabriek ook had gekund. Totale afwijkende radio's hebben dit effect niet. Dit zal niet gelden voor accessoires die duidelijk NIET in de prijscatalogus van de importeur voorkomen.
Verder kan ik je opmerking over het percentage belasting niet volgen? Doel je hier op de BTW en het tariefverschil tussen NL (21) en D (19)?
Als je als particulier een gebruikte auto in D koopt (gebruikt is in deze meer als 6.000KM op de teller) dan zit in de prijs altijd D-BTW "verpakt" en betaal je als je de auto als particulier in NL op kenteken zit geen NL-BTW (ook niet het verschil in tarief). Met andere woorden effectief zit er dus een lager percentage BTW op zo'n auto omdat ze in D 19% heffen. Importeer je als ondernemer dan is het een ander verhaal maar dat speelt hier niet.
Als particulier heb je evenwel niet de keuze, als het een gebruikte auto/camper is (dus meer als 6.000KM) dan is het dus altijd of een Marge of D-BTW auto/camper (marge of D-BTW is afhankelijk wie de auto/camper voorheen gebruikt heeft <verhuur bedrijf, demo of particulier>), maar of het nu een Marge of D-BTW auto/camper is zal voor de prijs die de dealer/garage er voor vraagt totaal niet uit maken. Het is voor de koper ook niet van belang wat er op de factuur staat als de eindprijs maar overeenkomst met wat er afgesproken is.
Koop je hem van een particulier in D dan speel (behoudens bij minder als 6.000KM) het hele Marge of D-BTW verhaal effectief niet omdat de verkoper en de koper daar niets mee van doen hebben.
Groeten,
Twan
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
dit is uit persoonlijke ervaring
een camper met later gemonteerde alu velgen werden in de BPM berekening mee genomen
het chassis nummer gaf aan dat er stalen velgen onder zouden moeten zitten
ook met de auto radio
was volgens chassis nummer niet standaard dus bijtelling
een andere camper stond op naam van hun bedrijf
die moesten de belasting nog af tikken
daar kon als particulier wel degelijk kiezen om het in Duitsland te doen of in Nederland
daar dus voor Duitsland gekozen
dus mijn waarschuwing is wel degelijk een aandachtspunt
een camper met later gemonteerde alu velgen werden in de BPM berekening mee genomen
het chassis nummer gaf aan dat er stalen velgen onder zouden moeten zitten
ook met de auto radio
was volgens chassis nummer niet standaard dus bijtelling
een andere camper stond op naam van hun bedrijf
die moesten de belasting nog af tikken
daar kon als particulier wel degelijk kiezen om het in Duitsland te doen of in Nederland
daar dus voor Duitsland gekozen
dus mijn waarschuwing is wel degelijk een aandachtspunt
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Hoi Toon,
Ik twijfel niet aan jouw persoonlijk ervaring, maar tegen de eerste 2 punten zou je bezwaar hebben kunnen maken, aangezien ze niet tot de standaard behoren. Is een hoop gedoe en met een beetje peg moet je er voor bij de rechter langs maar het kan wel. Neemt niet weg dat ze bij de Belastingdienst zeker zullen proberen hoger in de waarde te gaan zitten (terecht of onterecht).
Btw keuze tussen D of NL kan bij een aankoop door een NL particulier eigenlijk nooit spellen (mits meer als 6.000KM), ook niet als de auto/camper in D op een bedrijf geregistreerd staat. Ook dan is het een verkoop aan een particulier. Dat ze in D een ander verhaal verteld hebben zal niet de eerste keer zijn. Net als dat er nog steeds dealer/garage bedrijven in D zijn die auto aan dealers/garages in NL verkopen en dan stellen dat de D-BTW gewoon betaald moet worden maar dat ze die bij de belastingdienst in D (via tussenkomst van de Belastigndienst in NL) terug kunnen vragen. Dit is in het verleden soms bij coulance door de Belastingdienst in D zo gedaan maar wordt al jaren niet meer geaccepteerd. Een B2B transactie dient vrij van D-BTW te gebeuren en de dealer/garage/bedrijf dien in NL de BTW in zijn eigen aangifte als intracom te regelen. (moet hier regelmatig beroepsmatig voor klanten voor in actie komen).
Groeten,
Twan
Ik twijfel niet aan jouw persoonlijk ervaring, maar tegen de eerste 2 punten zou je bezwaar hebben kunnen maken, aangezien ze niet tot de standaard behoren. Is een hoop gedoe en met een beetje peg moet je er voor bij de rechter langs maar het kan wel. Neemt niet weg dat ze bij de Belastingdienst zeker zullen proberen hoger in de waarde te gaan zitten (terecht of onterecht).
Btw keuze tussen D of NL kan bij een aankoop door een NL particulier eigenlijk nooit spellen (mits meer als 6.000KM), ook niet als de auto/camper in D op een bedrijf geregistreerd staat. Ook dan is het een verkoop aan een particulier. Dat ze in D een ander verhaal verteld hebben zal niet de eerste keer zijn. Net als dat er nog steeds dealer/garage bedrijven in D zijn die auto aan dealers/garages in NL verkopen en dan stellen dat de D-BTW gewoon betaald moet worden maar dat ze die bij de belastingdienst in D (via tussenkomst van de Belastigndienst in NL) terug kunnen vragen. Dit is in het verleden soms bij coulance door de Belastingdienst in D zo gedaan maar wordt al jaren niet meer geaccepteerd. Een B2B transactie dient vrij van D-BTW te gebeuren en de dealer/garage/bedrijf dien in NL de BTW in zijn eigen aangifte als intracom te regelen. (moet hier regelmatig beroepsmatig voor klanten voor in actie komen).
Groeten,
Twan
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Dat zoeken naar dezelfde in NL is moeilijk omdat juist van deze 3.0 liter met automaat en het Maxi chassis nauwelijks iets te vinden is.Toon schreef:zoek in Nederland een gelijke camper
geef zijn kenteken in bij de RDW
en je ziet wat de bruto BPM is
en laat daar de afschrijving op los
en je zit aardig in de richting van het bedrag
Ik heb Dethleffs-NL gevraagd naar een 2015 prijslijst met BPM-specificaties.
Zijn (haar: Vivian Diepemaat Dethleffs) antwoord was:
"Die zijn uitverkocht, dus het gevraagde kunnen wij u niet leveren".
Zij willen dus duidelijk dwars voor privé import gaan liggen en het zo moeilijker maken dan het zou moeten zijn.
Kortom, mijn vraag aan het forum is:
"Wie heeft er een BPM-prijslijst van de Dethleffs Magic Edition Black voor modeljaar 2015" ?????
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Al op autotelex.nl. gekeken?
Pössl Roadcruiser.
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Ja, maar niet deze specifieke uitvoering, veel te veel keuze.Moi schreef:Al op autotelex.nl. gekeken?
Welke moet ik nemen ?
Laatst gewijzigd door Kees_S op za 22 aug 2015, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een