Is het verschil groot...?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
ab
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 19:55
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Is het verschil groot...?



Bericht door ab »

Naar aanleiding van een discussie heb ik een vraag en hoor ik graag de mening van de ervaringsdeskundige;

Is er een (groot) verschil qua temperatuur tussen een semi-integrale en integrale camper?
En dan bedoel ik tijdens het rijden en tijdens het stilstaan.
Ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn van mensen die van semi naar intergraal (of andersom) zijn gegaan.

gr.
Ab
Kijk voor onze reisverslagen op www.campersiteabkoomans.nl
Hans en Henny
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 16 feb 2007, 0:53
Locatie: Enkhuizen

Re: Is het verschil groot .....



Bericht door Hans en Henny »

Van semi naar integraal weet ik niet, maar wij hebben wel de ervaring dat Hymer het voor onze B534 uit 1995 niet goed geregeld heeft met de verwarming tijdens het rijden. De beenverwarming laat n.l. zozeer te wensen over, dat wij in de koudere tijden met een deken over onze benen rijden, terwijl de bovenwarmte prima is.
Wij hebben 2 keer bij garages gevraagd of dit verbeterd kan worden, maar nee......."dat ligt aan de camper". Ik weet niet of Hymer dit sindsdien heeft veranderd, maar het is goed om dat te testen.
Tijdens het stilstaan met de ringverwarming geen klachten.
Vriendelijke groet,
Henny Reese
Wij genieten van onze Hymer B534, bj.1995
We kochten hem op 14 Februari 2002 en noemen hem sindsdien liefdevol "VALENTIJN"
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Is het verschil groot .....



Bericht door javanes »

Bij die garage vertellen ze sprookjes. Daar heeft Hymer niets mee van doen. De autoverwarming is tenslotte de standaard verwarming van de auto.

De meeste Ducato rijders weten dat die verwarming veel te wensen over laat. Vooral de persoon op de passagiersstoel heeft daar aardig last van. Die krijgt amper verwarming via de uitstroming bij de benen.
Sommigen hebben dat zelf aangepast.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BobV12
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 jan 2015, 20:34
Locatie: Losser
Contacteer:

Re: Is het verschil groot .....



Bericht door BobV12 »

Maar volgens mij is de verwarming toch gebouwd voor een busje met (soms) alleen verwarming voor de eerste zitrij. ik kan me er iets bij voorstellen dat deze kachel niet het hele compartiment kan verwarmen. Dit vermogen heeft het kachelblok volgens mij niet. We hebben zelf een Ducato 244. Ook hierin zit een hulpverwarming voor het leefgedeelte. Hiermee krijgen we het wel aangenaam binnen de camper ( net terug uit Oostenrijk !
Ondanks het feit dat we een grote voorruit hebben hetgeen de warmte niet buitenhoud bij veel zon , is het toch genieten van het uitzicht !
Veel camper en reis plezier !
martinmaico
Berichten: 363
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 16:25
Locatie: noord-brabant

Re: Is het verschil groot .....



Bericht door martinmaico »

wij hebben een B584 van 1997 en geen enkel probleem met de autokachel .
zelfs niet in de winter.hoor wel vaker dat anderen er wel problemen mee hebben.
heb op de vloer isolatie (polystireen) en vloerbedekking misschien dat dat scheelt.
groeten martin
Hymer B584 1997.j
Lexus 200H 20011
Aprilia 850 mana
Mijn Wil Is Helaas Geen Wet
Gebruikersavatar
nummer36
Berichten: 413
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 19:40
Locatie: Pernis
Contacteer:

Re: Is het verschil groot .....



Bericht door nummer36 »

Hier ook een B534 geen problemen mee. We als we stil staan en de gas kachel is aan dan word de rug leuning naast de kleding kast goed warm bijna heet/
Groetjes van Brenda en een poot van kleine Max.

Kijk ook op http://www.effeweg.net hij is weer aangepast op 18 april 2016
Afbeelding Afbeelding
ab
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 19:55
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Is het verschil groot .....



Bericht door ab »

Alvast bedankt voor de reacties....maar het gaat mij erom of een semi-integrale camper kouder/warmer is dan in een integrale camper....graag hier over uw ervaring.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Kijk voor onze reisverslagen op www.campersiteabkoomans.nl
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Is het verschil groot .....



Bericht door Opgezegd »

Onze campercabine is geisoleerd, de vorige trouwens ook en dat scheelt echt heel veel. Beiden wintersport uitvoeringen. Een FFB en een hymer, zie http://camperpunt.nl/onze-campers/
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Is het verschil groot .....



Bericht door limos07 »

:bang:
Laatst gewijzigd door limos07 op ma 13 apr 2015, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans en Henny
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 16 feb 2007, 0:53
Locatie: Enkhuizen

Re: Is het verschil groot .....



Bericht door Hans en Henny »

Beste Jaques,
Ik heb mij natuurlijk verkeerd uitgedrukt. Ben tenslotte een vrouw, die nu probeert over auto's te praten.
Zou u mij kunnen vertellen hoe mensen dat met die beenverwarming hebben opgelost?
Dank en vriendelijke groet,
Henny Reese
Wij genieten van onze Hymer B534, bj.1995
We kochten hem op 14 Februari 2002 en noemen hem sindsdien liefdevol "VALENTIJN"
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Is het verschil groot .....



Bericht door javanes »

Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Hans en Henny
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 16 feb 2007, 0:53
Locatie: Enkhuizen

Re: Is het verschil groot .....



Bericht door Hans en Henny »

Jacques, bedankt voor het meedenken.
Ik ga morgen weer kijken, maar ik heb nog nooit kunnen ontdekken waar op beenhoogte de warmte uit moet komen, zowel aan de bestuurders- als aan de bijrijderskant. Wij zitten dus allebei met koude benen.
Ik ga weer zoeken en kom dan wel weer terug op het forum.
Welterusten, Henny
Wij genieten van onze Hymer B534, bj.1995
We kochten hem op 14 Februari 2002 en noemen hem sindsdien liefdevol "VALENTIJN"
FrancoisCKX
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 12:00

Re: Is het verschil groot .....



Bericht door FrancoisCKX »

Hans en Henny schreef:Van semi naar integraal weet ik niet, maar wij hebben wel de ervaring dat Hymer het voor onze B534 uit 1995 niet goed geregeld heeft met de verwarming tijdens het rijden. De beenverwarming laat n.l. zozeer te wensen over, dat wij in de koudere tijden met een deken over onze benen rijden, terwijl de bovenwarmte prima is.
Wij hebben 2 keer bij garages gevraagd of dit verbeterd kan worden, maar nee......."dat ligt aan de camper". Ik weet niet of Hymer dit sindsdien heeft veranderd, maar het is goed om dat te testen.
Tijdens het stilstaan met de ringverwarming geen klachten.
Vriendelijke groet,
Henny Reese

Dat probleem (en die onveilige oplossing) hadden wij in onze Hymer uit 1992 ook. Tot we per toeval bij vorst een keer gingen rijden met de de gordijnen tussen cabine en woonruimte dicht. Plotseling bleek de cabineverwarming het prima aan te kunnen. Die verwarming is bedoeld voor de cabine, niet voor het hele gebouw ;-)
Gebruikersavatar
Jan Adriaan
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 16:38
Contacteer:

Re: Is het verschil groot...?



Bericht door Jan Adriaan »

Wij hadden een Burstner semiintegraal en hebben hierna een integraal gekocht. Geen verschil in het warm houden van de wagen. Wat wel verschil maakte is de Alde verwarming. Dit is een prettiger warmte bron dan de truma.
Gr Jan
Plaats reactie