Inhalen met de camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Stephan65
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 12:05
Locatie: Goes

Re: Inhalen met de camper?



Bericht door Stephan65 »

Als we gewoon elkaar een beetje helpen op de weg en onderweg dmv van een seintje of iets dergelijks en respect hebben voor iedereen dan word het een stuk leuker op de weg.
Zeg ik als beroepschauffeur :-B

Stephan
Gebruikersavatar
Peter1975
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 15 jun 2008, 23:10
Locatie: Enschede

Re: Inhalen met de camper?



Bericht door Peter1975 »

Ik sta er weer van te kijken hoeveel mensen geen aanleg hebben voor het rijden van voertuigen.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat het zelfrijdende vervoermiddel zeer binnenkort zijn intrede moet maken.
Voor TS respect,want ben je bewust geworden van een bepaalde zwakheid dan zal je daar iets aan doen om het te verbeteren.
Er bestaat geen gouden regel voor het teruggaan na een inhaalactie, dit is voor ieder vervoertuig/situatie anders.
Goed snelheid en de afmetingen van je voertuig kunnen inschatten inclusief alle variabelen van de helling, tegenwind ed meenemen in de afweging of een inhaalactie wel verstandig is.
Het is ook geen schande om jezelf iets naar voren te bewegen om de situatie achter je beter in de spiegels te kunnen zien :-)
Eerste camper VW LT 1979
Tweede camper Fiat Ducato 4x4 Hymer 55 1991
Derde camper Mercedes 817 1988
Gebruikersavatar
Vmax-Idioot
Berichten: 650
Lid geworden op: di 23 jul 2013, 9:49
Locatie: Kerkrade

Re: Inhalen met de camper?



Bericht door Vmax-Idioot »

Als je met een (oudere, ondergemotoriseerde) camper gaat inhalen, dan is een dodehoekspiegel vaak een uitkomst.
Daar zie je (mits goed ingesteld) veel meer in dan in de fabrieksspiegeltjes, die ook nog eens vervormen als een gek.

Aan de andere kant:
Ik rij nu 2 jaar rond met een Ducatocampertje uit 1990 met 70pk.
Heb totaal geen problemen met het gebrek aan vermogen, gewoon lekker achter een vrachtwagen blijven hangen en profiteren van zijn slipstream. En nee, daarvoor hoef je er niet 0,5 meter achter te hangen....

Vreemd genoeg zit ik met mijn luxewagen (vooral in Duitsland) meestal wel op de "Überholspur" en erger me dan rot aan die geel-zwarte kentekenplaten met sleurhut erachter, die het veilig vinden om in een land waar op grote gedeeltes van het snelwegennet nog steeds de regel "anything goes" geldt doodgemoedereerd naar links te trekken met 80 km/h, terwijl je daar duidelijk zichtbaar met 200+ komt aanstuiven..... :bang:
1995 Laika Ecovip 6 op Iveco Turbo Daily 35-12
--------------------------------------------------
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Inhalen met de camper?



Bericht door Kubo »

Meestal zijn ook dit geel zarte platen die bezig zijn met hun zelfmoord rit. :wink:
Ook in DL advies snelheid 130.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Inhalen met de camper?



Bericht door Bob Diesel »

NAV dit topic eens opgelet :!: naar iets wat voor mij van zelfsprekend is
Gisterenavond in het donker met de camper 80 km snelweg genomen,,
Ik ga richting aan geven dat ik terug ga als ik in mijn rechter spiegel
De linker koplamp v/d ingehaalde auto/vrachtwagen kan zien en dan op het moment daar ik zijn beide koplampen zie,dus het gehele front van het gepasseerde voertuig ga ik naar rechts
Dat is niks te vroeg ,en ook niks te laat ivm links blijven hangen

Probeer het eens uit :idea: :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Vmax-Idioot
Berichten: 650
Lid geworden op: di 23 jul 2013, 9:49
Locatie: Kerkrade

Re: Inhalen met de camper?



Bericht door Vmax-Idioot »

Kubo schreef:Meestal zijn ook dit geel zarte platen die bezig zijn met hun zelfmoord rit. :wink:
Ook in DL advies snelheid 130.
Juist.....adviessnelheid.....vertel dat maar aan alle Duitse Porsche, BMW, Audi, Mercedes etc. rijders.....

enne baai de wee: er zijn ook Nederlanders die wél kunnen rijden, van zelfmoordrit geen sprake..... :cheers:
1995 Laika Ecovip 6 op Iveco Turbo Daily 35-12
--------------------------------------------------
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vmax-Idioot
Berichten: 650
Lid geworden op: di 23 jul 2013, 9:49
Locatie: Kerkrade

Re: Inhalen met de camper?



Bericht door Vmax-Idioot »

Bob Diesel schreef:NAV dit topic eens opgelet :!: naar iets wat voor mij van zelfsprekend is
Gisterenavond in het donker met de camper 80 km snelweg genomen,,
Ik ga richting aan geven dat ik terug ga als ik in mijn rechter spiegel
De linker koplamp v/d ingehaalde auto/vrachtwagen kan zien en dan op het moment daar ik zijn beide koplampen zie,dus het gehele front van het gepasseerde voertuig ga ik naar rechts
Dat is niks te vroeg ,en ook niks te laat ivm links blijven hangen

Probeer het eens uit :idea: :idea:
Bob, je haalt me de woorden uit de mond.....

Dat is wat ik 23 jaar en ettelijke honderdduizenden kilometers (auto, vrachtwaggel en motor) geleden geleerd heb.....
Wacht totdat je de front van het voertuig dat je inhaalt in je rechter buitenspiegel ziet en voeg dan weer rechts is.....wat leren de mensen tegenwoordig bij de rijles???
1995 Laika Ecovip 6 op Iveco Turbo Daily 35-12
--------------------------------------------------
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Inhalen met de camper?



Bericht door Marco Polo »

Degenen die problemen hebben zijn nou niet bepaald de Truckies :mrgreen:
En op B-rijbewijs (rijles)gebruik je gewoon de achteruitkijkspiegel (als ik het me goed herinner) :idea:

Extra rijlesje nemen is al divere keren voorbij gekomen.
Dan wel C(1) natuurlijk.
Of een camera als achteruitkijkspiegel gebruiken.
(Of de bovengenoemde tips van ervaren truckers ter harte nemen :mrgreen: ).
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Inhalen met camper.



Bericht door PaulBng »

PaulBng schreef:Het zal wel een beetje afhangen van het type spiegel in de instelling.
Ik zie in de rechter buitenspiegel aan de linkerkant net nog mn eigen bus. Indien ik na het inhalen beide koplampen van de ingehaalde auto zie kan ik naar rechts.
Ditto in achteruitrij camera (die naar achter kijkt, niet die naar beneden kijkt).
Pagina 2 al... :lol3: :cheers:
Plaats reactie