Ingevoerde camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Obelix
Berichten: 1159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 19:23
Locatie: Gilze

Re: Ingevoerde camper



Bericht door Obelix »

Het kan soms best wel even duren hoor. Ik had november vorig jaar die brief van de belastingdienst dat mijn camper echt een camper was. En tot september dit jaar kreeg ik rekeningen van 700 Euro per maand. :bang:

Maar ook dit is uiteindelijk goed gekomen. (na heel veel telefoontjes)

Dus ik zou inderdaad zoals hierboven genoemd toch even bellen.


Jack
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Ingevoerde camper



Bericht door Navigator »

Kan met 1 telefoontje worden opgelost als degene aan de andere kant van de lijn het ook snapt x;-) .
Forum verlaten.
Berg-Keuntje
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 19:14
Locatie: Oirsbeek

Re: Ingevoerde camper



Bericht door Berg-Keuntje »

Klopt, je kunt bellen maar je bent er niet zeker van dat het dan ook daad werkelijk wordt geregeld. Noteer de naam van de desbetreffende persoon en mijn advies is dit ook schriftelijk te bevestigen. Daarmee voorkom je eventuele aanmaningen. Zo wie zo de verkeerde aanslag niet betalen. Ik heb diverse malen getelefoneerd, komt in orde mijnheer was het antwoord, maar niet hoor. Uiteindelijk de man in Apeldoorn gevonden die mij de aanmaning gestuurd heeft en hem dan per aangetekend schrijven nogmaals medegedeeld hebt dat het om een Camper handelt. Uiteindelijk hebben ze dan de juiste tarieven in rekening gebracht. Het slimste van alles is dat het bij de Belastingdienst bekend is dat het een Camper is. Het is onbegrijpelijk dat niet direct het juiste tarief in rekening wordt gebracht.
Binnenkort Mercedes Benz Viano 3.0 Marco Polo
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Ingevoerde camper



Bericht door Kubo »

Afgelopen week contact gehad met de belasting i.v.m het overschrijven van een camper op mijn naam.
Als de camper al in Nederland als camper staat hoefde je niet opnieuw een aanvraag in te dienen voor kwart tarief.
Haar advies was wel om twee dagen na overschrijving even te bellen om te kijken of het kwart tarief goed is verwerkt.

Groet, Lex
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Jweet
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 16:26
Locatie: Callantsoog

Re: Ingevoerde camper



Bericht door Jweet »

Ik dacht bij het terug rijden met de ingevoerde buscamper, laat ik in ieder geval voor 3dgn wegbelasting aanvragen en betalen. Immers je mag als Nederlander niet in Nederland rijden met een buitenlands kenteken. Houden ze me aan dan heb ik in ieder geval belasting betaald.
Na enkele weken kreeg in de blauwe brief, betalen voor 3 mnd normaal tarief € 766,-
De belasting telefoon verzocht mij een briefje te schrijven met mijn bezwaar want je kunt als Nederlander niet voor 3 dgn wegbelasting betalen. Na lange tijd niets gehoord te hebben weer gebeld met een lieftallige dame en deze vertelde dat ik de € 766,- niet hoefde te betalen en rustig kon afwachten. Het kwarttarief komt van zelf. En zo is het ook gegaan.
Plaats reactie