Zijn er camperaars die 27 Mc zendbakkie aan boord hebben?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dickjacq
Berichten: 786
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 9:53
Contacteer:

Re: ZIjn er camperaars die 27 Mc zendbakkie aan boord hebben



Bericht door dickjacq »

Heb er nog 1 liggen, maar antenne is niet veel soeps meer. Maar eens kijken of er nog iets mee te doen is.
Hymer 534 1988>Hymer 654 1990>Hymer S660 1993>Hymer B694 1998>Adria Matrix Supreme 687 SL 2013>Knaus Sun i 650 Meg 2017>Knaus Sun i 900 leg 2018. Volg ons ook op YouTube De Mazzel!
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: ZIjn er camperaars die 27 mc zendbakkie aan board hebben



Bericht door Bert.H »

PD0CDD schreef:Heb ik ook aan boord,

en wel op kanaal 19 op Truckers kanaal

en op 145.500 aanroep freqentie

en op 144.800 APRS volg systeem

Die 145.500 dan zit je toch op de 2meter of zit ik er langs :!:


Mvg. bert.h
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: ZIjn er camperaars die 27 Mc zendbakkie aan boord hebben



Bericht door herbybg »

"Die 145.500 dan zit je toch op de 2meter of zit ik er langs"

Wat is het verschil?
Gebruikersavatar
PD0CDD
Berichten: 160
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 13:17
Locatie: Schagen

Re: ZIjn er camperaars die 27 Mc zendbakkie aan boord hebben



Bericht door PD0CDD »

dat klopt Bert.h en Herbybg.
naast een 27 Mhz Bakkie heb ik ook een Kenwood TM-710D in de camper
waar ik op 145.500 zit en met het zelfde apparaat gelijktijdig op 144.800
voor aprs gebruik. moet je maar even googelen wat dat is.

groeten Huub _PD0CDD
Fiat Ducato 40 3.0 Multijet XLH2 Gran Volume X250 130Kw 2013 Automaat Diesel
- doe geen dingen die ik ook niet doe !
Gebruikersavatar
Mini-Campertje
Berichten: 284
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 23:31
Locatie: Amsterdam

Re: ZIjn er camperaars die 27 Mc zendbakkie aan boord hebben



Bericht door Mini-Campertje »

nou een groot verschil, 11meter of 2meter, maar oke wat betreft de inhoud er van wijkt vandaag de dag niet meer zoveel af van elkaar, als je dat bedoeld, want ondanks dat je voor de 2meter nog een papiertje moet halen is het inhoudelijk niveau er van gezakt naar dat van wat er vroeger op de 11 meter zat.
daar kan ik het volmondig mee eens zijn.
oke uitzonderingen daar gelaten, is het wat betreft de amateurbanden droevig gesteld, maar goed. ben blij dat ik nooit de moeite genomen hebt om dat papiertje te halen, vind het geld klopperij, en verder geef ik de amateurbanden nog maar een jaartje of 8 waarna het uiteen zal vallen, en gebruikt gaat worden door iedereen, of voor andere media doeleinde.
het is voor de meeste verenigingen al moeilijk genoeg om hun hoofd boven water te houden, dus heb daar geen hoge pet meer van op.

wat betreft de huidige 11 meter is eigenlijk terug naar wat het vroeger echt was, een truckers band.
verder hebben de polen de turken de Bulgaren, enz deze band nog steeds in gebruik overdag bij goede condities`s kun je op de lage kanalen gewoon de truckers horen uit America, soms op de AM maar ook gewoon op de FM oa kanaal 6
maar goed, het internet heeft heel veel veranderd in deze hobby, en dat zal niet meer veranderen.
ach het is de tijd geest wel positief hoor, want nu kun je gewoon lekker werken op de 11 meter zonder dat geknijp, en al die storingen.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4541
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: ZIjn er camperaars die 27 Mc zendbakkie aan boord hebben



Bericht door PE1OPQ Theo »

Mini-Campertje schreef: het internet heeft heel veel veranderd in deze hobby, en dat zal niet meer veranderen.
Ik heb laatst mijn zender aan het internet verbonden.
Knijp de microfoon in, 100 watt op het internet.
Niemand had meer wat, alles stuk :-B
Je begrijpt, ik vind het maar niets, dat zenden op het internet.

Theo
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: ZIjn er camperaars die 27 Mc zendbakkie aan boord hebben



Bericht door Bert.H »

PD0CDD schreef:dat klopt Bert.h en Herbybg.
naast een 27 Mhz Bakkie heb ik ook een Kenwood TM-710D in de camper
waar ik op 145.500 zit en met het zelfde apparaat gelijktijdig op 144.800
voor aprs gebruik. moet je maar even googelen wat dat is.

groeten Huub _PD0CDD
Nou het verschil tussen 11m of 2m is toch groot persoonlijk vind ik de 2m beter, minder ruis en je werkt met repiters of hoe noem je dat. Ik dacht dat het bereik van de 2m verder en beter is.


Mvg. bert.h
Gebruikersavatar
Mini-Campertje
Berichten: 284
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 23:31
Locatie: Amsterdam

Re: ZIjn er camperaars die 27 Mc zendbakkie aan boord hebben



Bericht door Mini-Campertje »

Mini-Campertje schreef:
het internet heeft heel veel veranderd in deze hobby, en dat zal niet meer veranderen.

Ik heb laatst mijn zender aan het internet verbonden.
Knijp de microfoon in, 100 watt op het internet.
Niemand had meer wat, alles stuk :-B
Je begrijpt, ik vind het maar niets, dat zenden op het internet.

Theo

_________________
Sent from my laptop using Windows


Hhahaha tja he HUUUUUUU Neeeeeee niet op het internet zenden HHAHAHAHAHhahahahahahah :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Pffffff nee man, internet, is de zender zelf, en de ontvanger, hahahahahahahalol, voor diegene die dat niet snappen, maar je moet er zeker geen 100watt aan hangen hahahaha :lol: :lol: :lol: :lol: want dan gaat het boemskieboemskie :bang: wat een lol.

je doet toch ook niet je kat in de magnetron om die droog te maken, Oeps das waar ook het was .... een hond hahahah ja en die heeft het niet gehaald, maar was tikkie uitgedroogt hahahalol.

moet dit toch niet echt gaan uit leggen he????????? :lol: :lol: :lol: :lol: :-B :bow: :cheers: :lol3:
Laatst gewijzigd door Mini-Campertje op do 31 jan 2013, 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: ZIjn er camperaars die 27 Mc zendbakkie aan boord hebben



Bericht door Aloys »

Bert.h schreef:... persoonlijk vind ik de 2m beter, minder ruis en je werkt met repiters of hoe noem je dat. Ik dacht dat het bereik van de 2m verder en beter is..
Klopt. Toen ik nog in Friesland woonde haalde ik ca. 50km, van huis naar auto. Via de
repeater (een steunzender) haalde ik makkelijk 100km of meer. Op een camping in
Bretagne hoorde ik vrienden, die vanuit Normandië uit de bergen kwamen, reeds op
180km afstand aankomen!

En ik ga hier geen discussie starten, maar die opmerkingen van Mini-Campertje over radioamateurs raken kant noch wal, dat slaat echt nergens op. Ik heb een fijne hobby,
al meer dan 30 jaar ben ik gek van radio én gelicenseerd, en dat is echt niet voorbij over
8 jaar!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Mini-Campertje
Berichten: 284
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 23:31
Locatie: Amsterdam

Re: ZIjn er camperaars die 27 Mc zendbakkie aan boord hebben



Bericht door Mini-Campertje »

indien een repeater uitvalt, hoor je ook niks, en als je ongunstig zit ontvang je ook niks, de twee meter heeft een kleiner bereik in vergelijk met de 11 meter, omdat de 11 meter golflengte langer is draagt het signaal verder.
tevens ondervind de 11 meter minder moeite om door opjecten heen te gaan, bij de 2 meter kan een betonnen muur geen ontvangst betekenen.
dus direct ontvangst is op de 2 meter altijd minder, wel is er minder ruis en storing te horen.

Aloy`s ik kijk alleen naar de steeds minder wordende aantal leden en amateurs, die zich aanmelden, in vergelijk met 10jaar geleden.
wil er verder ook niet echt op doorgaan, want dat wordt dan snel vervelend en dat is niet de bedoeling, door het internet zijn veel hobby`s veranderd, en zijn veel mensen ooit heel actief in het verenigingsleven gestopt, deels door de kosten, maar ook omdat de interesse minder wordt. :thumbup: :thumbup:
Stippie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 27 jan 2013, 21:18

Re: ZIjn er camperaars die 27 Mc zendbakkie aan boord hebben



Bericht door Stippie »

in mn vorige camper had ik er ook een, nu uit oogpunt minder fraai, achterwege gelaten
Gebruikersavatar
Wim en Bertien
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:46
Locatie: BREDA

Re: ZIjn er camperaars die 27 Mc zendbakkie aan boord hebben



Bericht door Wim en Bertien »

Aloys schreef:
Bert.h schreef:... persoonlijk vind ik de 2m beter, minder ruis en je werkt met repiters of hoe noem je dat. Ik dacht dat het bereik van de 2m verder en beter is..
Klopt. Toen ik nog in Friesland woonde haalde ik ca. 50km, van huis naar auto. Via de
repeater (een steunzender) haalde ik makkelijk 100km of meer. Op een camping in
Bretagne hoorde ik vrienden, die vanuit Normandië uit de bergen kwamen, reeds op
180km afstand aankomen!

En ik ga hier geen discussie starten, maar die opmerkingen van Mini-Campertje over radioamateurs raken kant noch wal, dat slaat echt nergens op. Ik heb een fijne hobby,
al meer dan 30 jaar ben ik gek van radio én gelicenseerd, en dat is echt niet voorbij over
8 jaar!
Helemaal mee eens Aloys.

we hebben een prachtige hobby,ik wilde ook eerst nog reageren,maar dacht laat maar gaan.

73 From PA3ELH.
PA3ELH Grt Wim en Bertien.
Marcel13
Berichten: 48
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 9:39
Locatie: loosdrecht(utreg)

Re: ZIjn er camperaars die 27 Mc zendbakkie aan boord hebben



Bericht door Marcel13 »

Er zijn dus een hoop camperaars die een bakkie aan boord hebben, mooi dat is altijd makkelijk voor info onderweg, praatje of etc.
zou mooi zijn als er een camper kanaal is.

gr Marcel
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 01 feb 2013, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Lettertype gewijzigd
PE1OPQ Theo
Berichten: 4541
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: ZIjn er camperaars die 27 Mc zendbakkie aan boord hebben



Bericht door PE1OPQ Theo »

MET grote letter typen op een forum is hetzelfde als schreeuwen.
Das niet netjes om te doen.

Theo
Plaats reactie