Welk koffiezetapparaat?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Iras
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 19:30
Locatie: Randstad

Welk koffiezetapparaat?



Bericht door Iras »

Ik ben op zoek naar een nieuw koffiezetapparaat welke zowel op 12 volt als op 220 is te gebruiken.
Heeft iemand suggesties want op internet vind ik wel veel 24 volt apparaten voor truckers.

Groet,
Iras
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Welk koffiezetapparaat ?



Bericht door Hermes »

Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Welk koffiezetapparaat ?



Bericht door hwendt »

Zorg wel als je een 12 v apparaat wilt gebruiken dat je de wekker op 07.00 uur zet als je om 9.00 uur koffie wilt hebben.
Zo een kreng is een drama op je 12 volt.

Een 220 is natuurlijk makkelijk als je aan de paal staat, met een omvormer gebruik je ook nog al wat ampere natuurlijk afhankelijk van je aantal watt dat je apperaat verbruikt. Wil je ook nog TV kijken dan gaat het hard

We hebben beide gehad ik weet het merk niet meer maar je kon ze aan de wand bevestrigen en zijn gewoon over gegaan op de ouderwetse koffiefilter. Dit gaat incl het koken van je water sneller als op 12 volt.

Hugo :wave:
Gebruikersavatar
latulipe
Berichten: 49
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 12:20

Re: Welk koffiezetapparaat ?



Bericht door latulipe »

Er is er maar 1 ... en dat is NESPRESSO..simpelweg geen substitute voor echte smaak.. markplaats vind je goeie deals...kocht een bijna gloednieuwe voor minder dan de helft van de nieuwprijs.
bert
"Home is where we park it"

Reizen door het Midden Oosten, Burj Khalifa Dubai
Gebruikersavatar
Atlantis A5
Berichten: 500
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 22:28
Locatie: nabij Toulouse (Zuid-Frankrijk)

Re: Welk koffiezetapparaat ?



Bericht door Atlantis A5 »

Er is er maar één espresso apparaat geheel onafhankelijk van stroom: Handpresso (http://www.handpresso.nl).
Zelf hebben wij de handbediende (niet de 12V) versie, water koken op gas of via een elektrische waterkoker als we aan de paal staan. Neemt haast geen ruimte in en kan opgeborgen worden in de keukenla.
Met vriendelijke groeten uit Zuid-Frankrijk,
Gerard.

Onze camper: Mc Louis MC4 Yearling 74g (2012)
Gebruikersavatar
chrimasa
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 jan 2008, 19:35
Locatie: Oosterleek

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door chrimasa »

Is zo'n handpresso niet een vreselijk gedoe voor 2 kopjes koffie Atlantis? Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede espressomethode voor in de camper. Zet nu koffie met een bialetti brikka maar dat is het ook net niet (wel lekker voor cappuccino). Ben benieuwd naar jouw ervaring met de handpresso.

Ben ook benieuwd of er mensen op het forum zijn die ervaring met de Bachi hebben: http://bacchi-espresso.nl/

groeten
Margreet.
Gebruikersavatar
Atlantis A5
Berichten: 500
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 22:28
Locatie: nabij Toulouse (Zuid-Frankrijk)

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door Atlantis A5 »

Het maken van twee kopjes lekkere koffie met de handpresso is helemaal geen gedoe. Je moet er alleen even bij blijven en wat handelingen doen, maar dat vinden wij geen bezwaar. Het is een soort ritueel geworden en we hebben tenslotte vakantie en alle tijd! Wij gebruiken de ESE padjes, en dat geeft geen troep. Verder neemt de handpresso weinig plaats in.
Wij zijn zeer tevreden met de handpresso en hoeven niet anders.
Met vriendelijke groeten uit Zuid-Frankrijk,
Gerard.

Onze camper: Mc Louis MC4 Yearling 74g (2012)
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door wingman01 »

ik gebruik een gewoon(camping) koffiezetapparaat van 750 watt op 220 , via de paal of de omvormer, geen lege accu, en duurt net zo kort als thuis.
natuurlijk wel met een omvormer die het aankan.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door rob2 »

ik zag toevallig zaterdag bij Obelink een 12v koffiezettertje ( AllRide) voor €7.95 !

zelf zetten we de koffie unplugged

Vorig jaar bij toeval langs deze leuke fabriek gekomen en in de outlet gekocht , top ding :thumbup:
Groet,
Rob
lidas
Berichten: 28
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 18:05

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door lidas »

Wij zijn verwende koffieleuten. In het verleden hebben we van alles geprobeerd, maar geen enkel apparaat op 12V beviel. Bonen malen, water koken, opschenken enz was ons teveel moeite aangezien we de hele dag door koffie drinken. We hebben nu een nespresso. Generator aan, nespresso aan -- en we hebben prima koffie. Thuis hebben we een professionele jura, maar de nespresso is vergelijkbaar.
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door Trebor953 »

En de buren, hebben die er geen last van als je de hele dag door telkens je generator aanzet?
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door 't Busje »

Gewoon een filter en een waterkoker als we aan de paal hangen of een keteltje op het gas. Filter direct op de mokken, eerste kop voor mij en de tweede voor mijn vrouw, want die wil minder sterk dan ik.
De espresso thuis is inderdaad lekkerder, maar een (heel klein) beetje afzien kan geen kwaad.

We hebben wel eens over een koffiezetapparaat gedacht, maar een waterkoker vonden we handiger, want die is ook bruikbaar als je heet water voor wat anders nodig hebt.

Evert
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
roadmaster-l
Berichten: 509
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 10:38

Re: Welk koffiezetapparaat ?



Bericht door roadmaster-l »

hwendt schreef:Zorg wel als je een 12 v apparaat wilt gebruiken dat je de wekker op 07.00 uur zet als je om 9.00 uur koffie wilt hebben.
Zo een kreng is een drama op je 12 volt.
Nee hoor. Wij hebben in Düsseldorf die Waeco machine gekocht die bovenaan genoemd wordt en hebben binnen 3 minuten heerlijke, bloedhete koffie, en dat op 12V.
Ideaal apparaat. Zet er wel een goede accu achter. Wij hebben 200Ah aan boordaccu capaciteit en daarmee staan we 4 dagen zonder 230V inclusief TV en Koffiezetter.
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door Marjorie »

't Busje schreef:Gewoon een filter en een waterkoker als we aan de paal hangen of een keteltje op het gas. Filter direct op de mokken, eerste kop voor mij en de tweede voor mijn vrouw, want die wil minder sterk dan ik.

Evert

Wij doen dat ook op die manier, alleen wij hebben 2 kleine filtertjes en zetten 2 mokken tegelijk. Kunnen we toch samen koffie drinken.
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Plaats reactie