Welk koffiezetapparaat?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door Gino608D »

Hangt af van wat je onder lekkere koffie verstaat ;-)
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
peerke58
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 20 sep 2020, 14:45
Locatie: Drunen
Contacteer:

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door peerke58 »

KTManiac schreef:
wo 03 mar 2021, 22:03
blizard schreef:
wo 10 okt 2012, 17:01
Wij hebben ook zo'n bialetti gehad, vonden het veel werk om schoon te maken
Dat moet je dan ook niet doen. Ik spoel 'm alleen even af onder de kraan en klaar. :thumbup:
Gebruiken al jaren zoon koffie zetter best handig en heel weinig ruimte.
En om spoelen zo gebeurt.
Met vriendelijke groet Peerke
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door PaulBng »

Ik heb een conventioneel koffiezetapparaatje (Telstar, 350w) op de omvormer. Kunststof filter dat je even uitspoelt.
Duurt ong 5 min.


Paul
Druiven
Berichten: 52
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 21:39

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door Druiven »

Wij hebben een Nespresso machine (1200W). Werkt perfect. Maken gemiddeld zo' 6-8 koppen koffie per dag. Loopt op een Victron inverter (1600W) en twee Varta batterijen (2x95Ah), 300Wp op het dak aan zonnepanelen. Gebruiken we ook om de Ebike batterijen op te laden, we staan zelden aan de paal. Beetje oppassen als we veel fietsen, bewolkt weer en meerdere dagen op een plaats, maar dit gaat al vijf jaar goed zonder een probleem, en de Varta's zijn nog als nieuw wat capacity betreft voor zover we kunnen zien. Op een gegeven moment zal ik wel naar Lithium willen gaan, maar tot nu toe is er geen reden om dat te doen zolang deze setup werkt.
Koffie is heerlijk. Ik gebruik de camper soms ook als kantoor. Super makkelijk met koffie.

Gerard
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door HJM »

Als koffie adict:
1 handpresso, snel, schoon, zalig,
2 Bialetti rvs, erg lekkere koffie en snel redelijk vlot schoon
3 Cafétiere, ook ,mits met goede koffie gevuld erg lekker maar bewerkelijker schoonmaken
Groeten en proost,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door HJM »

Als koffie addict:
1 handpresso, snel, schoon, zalig,
2 Bialetti rvs, erg lekkere koffie en snel redelijk vlot schoon
3 Cafétiere, ook ,mits met goede koffie gevuld erg lekker maar bewerkelijker schoonmaken
Groeten en proost,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door FrankdB »

hathi schreef:
wo 03 mar 2021, 11:57
Ik neem de kan en het filter( van het 230 v koffieapparaat) en giet daar handmatig heet water uit een alluminium moortje op, snel en gemakkelijk,ff wachten,moet je bij alle systemen,en meer als verwarmen doen die apparaten ook niet,alleen geen stroomverbruik?
Ik was juist op zoek naar een simpele omvormer voor de koffiezetter toen ik dit las...meteen een primus lichtgewicht pannetje met schenktuitje laten komen als alternatief.


Frank
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13346
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door hathi »

De oude methode,is nog niet zo slecht Frank,en een beetje anders,als thuis ,hoort er ook bij,je zal het niet berouwen,er word geen stroom verbruikt,en er valt ook weinig schoon te maken,buiten de kopjes natuurlijk :thumbup:
Hans
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door Jean Baret »

Thuis heb ik lang met een bialetti koffiegezet maar uiteindelijk toch op Nespresso overgestapt. De bialetti brandt toch net te veel aan.

In de camper vind ik het opschenkritueel juist geweldig. Je gaat meteen de Japanse theeceremonies begrijpen! Lekker turen naar dat gedruppel, heerlijk. En geweldige koffie als je goede bonen hebt. Je maakt er alleen geen fatsoenlijke cappuccino mee maar primitief hoort voor mij bij kamperen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door mariët »

Met de Nespresso en de paarse Perlacups van Albert Heijn. Dat is voor mij de allerlekkerste en het beste begin van de dag. We hebben eigenlijk altijd 220 aan boord, van de zonnepanelen en de LifePobatterij. Voor details moet je bij Jan zijn maar ik moet op een knopje drukken en dan heb ik stroom :bow: :bow:
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door PaulBng »

Dan kom je al een heel eind!
Mijn moeder wist van alles alleen de uitknop te vinden


Paul
Gebruikersavatar
camarados
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 9:04
Locatie: Glimmen
Contacteer:

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door camarados »

FrankdB schreef:
zo 07 mar 2021, 16:17
hathi schreef:
wo 03 mar 2021, 11:57
Ik neem de kan en het filter( van het 230 v koffieapparaat) en giet daar handmatig heet water uit een alluminium moortje op, snel en gemakkelijk,ff wachten,moet je bij alle systemen,en meer als verwarmen doen die apparaten ook niet,alleen geen stroomverbruik?
Ik was juist op zoek naar een simpele omvormer voor de koffiezetter toen ik dit las...meteen een primus lichtgewicht pannetje met schenktuitje laten komen als alternatief.


Frank
Dit heeft ook mijn voorkeur voor nu.

Maar stroomt dat water dan niet veel te snel door de filter heen?
(uit eigen ervaring afgelopen weekend)
Met de Burstner uit 2008
Met de Globescout uit 2003
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door Kroppie »

giet je de koffie toch een 2e keer door het filter, en kijk je of er verschil is..

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door Cee Pee »

camarados schreef:
ma 19 apr 2021, 9:08
Maar stroomt dat water dan niet veel te snel door de filter heen?
(uit eigen ervaring afgelopen weekend)
Iets meer koffie in het filter misschien.🤔
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie