Welk koffiezetapparaat?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 879
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door FrankdB »

Of twee filters in elkaar?

Ik heb het nog niet geprobeerd.

Frank
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door hathi »

Of heet water uit een apparaat stroomt,of het word er op gegoten,het filter en de koffie,bepalen de doorstroming,van het water,.........nu voor diegene die de koffie er gewoon in lepelen,druk de koffie even aan met het schepje,.....het is mij geleerd,door een ervaring deskundige,ik was eerst pessimistisch,maar inderdaad het scheelt,( nog lekkerder) het water blijft langer op de koffie staan( meer weerstand, bij de doorstroming ,probeer maar ?
Hans
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door Hermes »

Raynus schreef:
wo 10 okt 2012, 16:33
wij doen het in de camper met deze

Afbeelding

heb je helemaal geen stroom nodig ook niet als je onder weg even koffie pauze neemt :thumbup:
Ik gebruik ook dit apparaat het werkt fantastisch als toevoeging gebruik ik een filterzakje wat ik op maat knip dit leg ik op het bovenste zeef dan komt er geen drab mee en de koffie smaakt zeer goed. Schoonmaken is ook zo gebeurt. Maat van het apparaat wat wij gebruiken is 3/4 ltr. voldoende voor 4 mokken.
Gebruikersavatar
camarados
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 9:04
Locatie: Glimmen
Contacteer:

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door camarados »

hathi schreef:
ma 19 apr 2021, 11:57
Of heet water uit een apparaat stroomt,of het word er op gegoten,het filter en de koffie,bepalen de doorstroming,van het water,.........nu voor diegene die de koffie er gewoon in lepelen,druk de koffie even aan met het schepje,.....het is mij geleerd,door een ervaring deskundige,ik was eerst pessimistisch,maar inderdaad het scheelt,( nog lekkerder) het water blijft langer op de koffie staan( meer weerstand, bij de doorstroming ,probeer maar ?
ah goed idee :-)
Met de Burstner uit 2008
Met de Globescout uit 2003
Gebruikersavatar
camarados
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 9:04
Locatie: Glimmen
Contacteer:

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door camarados »

Hermes schreef:
ma 19 apr 2021, 12:11
Raynus schreef:
wo 10 okt 2012, 16:33
wij doen het in de camper met deze

Afbeelding

heb je helemaal geen stroom nodig ook niet als je onder weg even koffie pauze neemt :thumbup:
Ik gebruik ook dit apparaat het werkt fantastisch als toevoeging gebruik ik een filterzakje wat ik op maat knip dit leg ik op het bovenste zeef dan komt er geen drab mee en de koffie smaakt zeer goed. Schoonmaken is ook zo gebeurt. Maat van het apparaat wat wij gebruiken is 3/4 ltr. voldoende voor 4 mokken.
die kan ik er wel bij nemen, als reserve.
Met de Burstner uit 2008
Met de Globescout uit 2003
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door hathi »

Maarr het schoon maken blijft,maar dat kan ook weer een bezigheid zijn ,ieder zijn ding :-B
Hans
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door Hermes »

Hoezo schoonmaken ieder apparaat moet schoongemaakt worden. Je hoeft alleen de gebruikte koffie eruit te halen. En het filter even schoon te spoelen. Het apparaat moet niet in de vaat . Wat is dan het probleem?
Overigens bij het koffie zetten wordt het water door het filter geperst. Je hoeft Italianen niet te leren hoe je goeie koffie zet!!
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door hathi »

...maar ik gooi het filter zakje met inhoud in de vuilnis emmer en Ben klaar,....wat valt er dan zuiver te maken,het verschil lijkt klein maar als je veel koffie maakt of bezoek krijgt ?
Hans
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door PaulBng »

Hermes schreef:Ik gebruik ook dit apparaat het werkt fantastisch als toevoeging gebruik ik een filterzakje wat ik op maat knip dit leg ik op het bovenste zeef dan komt er geen drab mee en de koffie smaakt zeer goed. Schoonmaken is ook zo gebeurt. Maat van het apparaat wat wij gebruiken is 3/4 ltr. voldoende voor 4 mokken.
Je kunt er ook gewoon een koffie padje indoen. Past precies.


Paul
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door Hermes »

Gewoon gemalen koffie. De hoeveelheid naar smaak in het filter doen. Het schoonmaken stelt niks voor. Je klopt het filter gewoon leeg. Spoelt het en klaar. Koffiepads is dubbelop en de koffie smaakt niet, maar ja smaken verschillen nu eenmaal. Merk is Bialetti . Deze kun je in verschillende grootten kopen. Ik gebruik die van 3/4 liter gaat zelfs iets meer in.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door Jan en Simonne »

Wij gebruiken ook koffiepads, 2 stuks tegelijk per keer, anders krijg je slootwater.
Maar die pads passen niet in elke Bialetti, even opletten.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Pinot Noir
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 24 aug 2020, 20:46

Re: Welk koffiezetapparaat?



Bericht door Pinot Noir »

Ik heb de Nanopresso met NS (Nespresso) module aangeschaft en dit weekend geprobeerd. Bevalt uitstekend: prima koffie, weinig gedoe en makkelijk schoon te maken (even omspoelen). Bovendien is het een klein pakketje om mee te nemen.
Plaats reactie