Club van Hymer B534

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
chrismouthaan
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 11:53

Club van Hymer B534



Bericht door chrismouthaan »

Hallo allemaal,

Eergister mijn Hymer B534 opgehaald en is mijn eerste camper. Nou vraag ik al een tijdje af
is er geen Hymer B534 club waar je terecht kan met vragen of een meeting met elkaar???

Mijn Hymer B534 is van 1991 en voorzien van een Citroen motor C25 en kan ik misschien hier in
Nederland ergens een werkboek over vinden over de motor en meerdere technische
gegevens?? Had een site gevonden erover:
http://www.tmbbooks.be/nl/bestm_Peugeotrep04.html

Is dit een aanrader betreft het technische gedeelte ervan???

Met vriendelijke groet,
Chris
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Club van Hymer B534



Bericht door Inferno »

Als er al een club is dan zou je die hier zeker vinden, ik heb er echter nog niet van gehoord.
Maar qua techniek hebben we hier mensen die precies weten hoe je met jou onderstel om moet gaan. Daarmee kunnen we je zeker helpen. Qua Hymer hebben we hier ook zeer veel aanhangers en ook daarover ga je antwoord krijgen op de vragen die je hebt.

Dus welkom en succes!
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Club van Hymer B534



Bericht door mMario »

wij rijden ook met een B534 maar dan van eind 2001. Met Fiat 2.8 JTD commonrail diesel.
indeling (rondzit) zal misschien gelijk zijn maar voor de rest wel anders. maar je kunt veel vragen en antwoorden op dit forum vinden. en anders start je een topic over jeprobleem.
Groeten Marius
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: Club van Hymer B534



Bericht door Marjorie »

Er bestaat een Hymer Club International (HCI), zo noemen ze zich althans. Eerlijk gezegd heb ik het idee dat het meer een Engelse dan een Internationale club is. In ieder geval organiseert die Engelse tak van die (al dan niet internationale) club elk jaar diverse rally's zoals zij het noemen. Zo maken ze jaarlijks in februari Mojacar (Andalusie) onveilig. Indien gewenst, kan ik wel een contactadres achterhalen.

gr. Marjorie
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
eigenhymer
Berichten: 1023
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 16:28

Re: Club van Hymer B534



Bericht door eigenhymer »

hier een duits forum

http://www.hme-ev.de/
Ik heb een fotografisch geheugen maar de laatste tijd hapert de harddisk steeds meer....
R+J
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 23:22

Re: Club van Hymer B534



Bericht door R+J »

Een kameraad van mij heeft een CX en daarbij een haynes werkplaatsboek. De diesels van CX hebben dezelfde motoren als de C25, dus als je technische info wil over het blok, zou dat misschien een optie zijn. Let wel op dat je het boek te pakken krijgt met de beschrijving van de diesels er in, er zijn ook boeken met alleen de benzineuitvoeringen. Volgens mij zijn de Peugeot J5 diesels ook hetzelfde.

Groeten,
Reinier.
.
Mijn hele leven nog niet gefaald, wel duizenden manieren gevonden waarop het niet werkt.
nancyart
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 mar 2021, 13:06

Re: Club van Hymer B534



Bericht door nancyart »

Wie o Wie... Ik ben op zoek naar een handleiding van onze Hymer B534, FIAT Ducato, 2.5 TDI, 115 PK, van 1994.
Mag ook een tip zijn voor een site...
nancymuns@home.nl
Laatst gewijzigd door nancyart op wo 31 mar 2021, 9:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie