problemen Challenger

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Oostindiën
Berichten: 2
Lid geworden op: do 06 jan 2011, 17:01
Locatie: Baarn

problemen Challenger



Bericht door Oostindiën »

Wij hebben 3 jaar geleden een nieuwe camper gekocht, een cChallenger Vany. Vanaf het begin hebben we problemen, van afvallende raamlijsten, lekkage aan het dakluik tot kapotte display en nog veel meer. Is dit een bekend verschijnsel bij de Challenger of hebben wij een maandagmorgencamper? Ik ben heel benieuwd naar reacties!
Ria
kloppie
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 06 mar 2006, 16:31
Locatie: 3 B

Re: problemen Challenger



Bericht door kloppie »

ja een frans low budget merk.
Wie niet weg is, is gezien
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: problemen Challenger



Bericht door Inferno »

kloppie schreef:ja een frans low budget merk.
Tamelijk zinloze en ook respectloze reactie.

Graag echte ervaringen.
Campergek
Berichten: 302
Lid geworden op: do 09 nov 2006, 19:28
Locatie: Thuis

Re: problemen Challenger



Bericht door Campergek »

Onzin..

Is van de trigano groep (karmann,chausson,euramobil,autostar,benimar,rollerteam.etc)
Busjes,apparatuur zijn ook nagenoeg gelijk aan elkaar.

Beetje pech gehad neem ik aan, geeft normaal weinig problemen.
Onderhoud is behoud..
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis

Re: problemen Challenger



Bericht door de Guust »

ik kan een challenger (is exact hetzelfde als een chausson alleen een andere stikker derop) geen low budget noemen, wij hebber er jjaren 1 gehad, en die was perfect.


ik denk dat je inderdaad een vrijdagmiddag camper hebt (die zijn erger dan de maandagmorgen).
gewoon veel pech, maar daar wordt hje echt nie wijzer van, het blijft een hoop geld, and dan wil je die ergenis eg nie,.
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: problemen Challenger



Bericht door de Jonckheer »

Als eerste zou ik naar de verkoper gaan. Laat je niet afschepen met een verhaal over garantie die verlopen is want de consumentenwet zegt dat je een deugdelijk product geleverd dient te krijgen en dat is hier duidelijk niet het geval. Ze dienen dit dus gewoon te repareren, eventueel met een (kleine) bijbetaling. Coulance noemen ze dat wel eens. Hoe dan ook, je hebt er recht op!
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: problemen Challenger



Bericht door fokus »

Inferno schreef:
kloppie schreef:ja een frans low budget merk.
Tamelijk zinloze en ook respectloze reactie.

Graag echte ervaringen.
Een "leuke" reactie is het misschien niet.........maar is het ook een foute?

"Made in France" is niet hetzelfde als "made in Germany" toch?
en goedkopere producten halen ook meestal niet de hoogste kwaliteit.
En laat nu uitzonderingen die regel bevestigen.

Als ik moet kiezen tussen bijv. Frankia en Pilote, beide behorend tot dezelfde onderneming, dan weet ik het wel!
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis

problemen Challenger



Bericht door de Guust »

Ik denk dat die franse wagens beter in elkaar zitten als veel duitse, maar ieder zijn voorkeur.
Als ik hem voor het uitzoeken had werd het zeker een franse.

Ennehh pilote en frankia en bavaria intergraal, dezelfde auto.
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: problemen Challenger



Bericht door wingman01 »

ik heb een ,,ouwe,, Pilote, en daar is nog niet 1 knopje wat niet naar behoren werkt, kastjes sluiten gewoon goed, niks piept of kraakt, en dat na bijna 260.000km
mijn Franse Xantia is met 300.000 km nog net zo goed als een ,,Duitser,,
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: problemen Challenger



Bericht door Inferno »

Off topic mededelingen verwijderd, graag on topic blijven.

On topic;
Hoewel je zou kunnen denken dat een goedkopere camper ook een slechtere camper is heeft dat eigenlijk niets met elkaar te maken. Een fabriek heeft geen bestaansrecht als ze alleen maar klachten verkopen.
Daarom is een goed antwoord op de vragen van de ts belangrijk, wat is uw ervaring met dit merk, heb je geen vergelijkbare ervaring? dan wordt je eigenlijk niets gevraagd.
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: problemen Challenger



Bericht door fokus »

Of samengevat: Prijs en kwaliteit hebben niets met mekaar te maken....dat staat er toch! Misschien "on topic" maar wel waanzinnige stelling volgens mij.
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: problemen Challenger



Bericht door Inferno »

Wat jij wil, ik denk dat prijs en kwaliteit zeker wel met elkaar te maken hebben. Als ik den aan " raamlijsten vallen af" dan kunnen er wel goedkopere raamlijsten zijn gebruikt maar dat wil nog niet zeggen dat ze er vanaf moeten vallen. Of snap jij dat niet en brengt alleen een Mercedes je waar jij wil wezen? Een Dacia doet dat ook echt waar!
Alleen met goedkoper of beter ingekocht staal en met minder innovatie en meer bewezen techniek. Ook een reden waarom het niet kapot hoeft te gaan.

Maar wat is nu de ervaring met de challenger?
kloppie
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 06 mar 2006, 16:31
Locatie: 3 B

Re: problemen Challenger



Bericht door kloppie »

sorry dat mensen zich soms ergeren aan een oprecht antwoord.
Beroepsmatig kom ik bij elke camperbouwer in Europa. Ik weet dus wat er speelt en welke kwaliteiten er door de bouwers worden verwacht.

helaas
Wie niet weg is, is gezien
Herbert en Sara
Berichten: 54
Lid geworden op: do 15 dec 2005, 19:26
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: problemen Challenger



Bericht door Herbert en Sara »

kloppie schreef:sorry dat mensen zich soms ergeren aan een oprecht antwoord.
Beroepsmatig kom ik bij elke camperbouwer in Europa. Ik weet dus wat er speelt en welke kwaliteiten er door de bouwers worden verwacht.

helaas
Wij hebben in 2006 een nieuwe Challenger gekocht en tot nu toe nul problemen. Ik weet niet wat jij verstaat onder lowbudget maar ik vond het nog een hele uitgave. Zoals eerder in dit topic vermeld is Challenger exact de zelfde camper qua uitvoering als een Chausson alleen de stickers en de kleur van de kussens zijn anders. Oostindien heeft net even pech met zijn camper denk ik. je ziet dan vaak dat de wet van Murphy in werking treedt. Ik heb eens een nieuwe Volvo gekocht en dat was ook één brok ellende. Dat wil niet zeggen dat Volvo een slecht merk was of is. De meest volvo rijders zullen dik tevreden zijn en vinden het een hele degelijke auto. Eén op de heel veel heeft kuren en die kurende gevallen probeert echt iedere fabrikant zo laag mogelijk te houden. Je hebt soms gewoon pech zoals ook mensen met een duurdere camper pech kunnnen hebben zoals deze reeds eerder op dit forum gepasseerd zijn.
Wel vind ik van belang hoe met een probleem of klacht wordt omgegaan door dealer en/of fabrikant en daar kan ik niet over oordelen omdat we tot nu toe super tevreden zijn over onze Challenger en niets negatiefs hebben meegemaakt.
Kijk vooruit daar moet het gebeuren wat achter je ligt veranderd toch niet meer.
Plaats reactie