Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?
Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?
Ben ik toch niet meer de enige met een Connect Camper hier op dit forum want van Ertime http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... &p=1083834#" onclick="window.open(this.href);return false; hoor ik niet meer zo veel.
Heb je een zelfbouw of door een bedrijf gebouwde Connect?
http://www.minicamper.nl/
http://www.littlecamper.nl/
http://www.cascocamper.nl/cascocamper/z ... d-connect/
http://www.camp-it.nl/connect/
http://www.dubbelcabine.com/photos/connect%20binnen.jpg
Heb je een zelfbouw of door een bedrijf gebouwde Connect?
http://www.minicamper.nl/
http://www.littlecamper.nl/
http://www.cascocamper.nl/cascocamper/z ... d-connect/
http://www.camp-it.nl/connect/
http://www.dubbelcabine.com/photos/connect%20binnen.jpg
Laatst gewijzigd door jan- op zo 01 dec 2013, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?
Hoi Annoh en Jan,
Bedankt voor de fijne vakantie verwensing.
Jan hij is ooit door jb camper Soest klaar gemaakt met dak. De vorige eigenaar heeft zelf de betimmering verzorgt.
Het is een knal oranje camper met alles er op en eraan. Bank naar bed en gasfornuis, wasbak met schoon/ en vuilwatertank, koelkast en zelf een kachel.
We hebben er erg veel zin in,
Na en Da
Bedankt voor de fijne vakantie verwensing.
Jan hij is ooit door jb camper Soest klaar gemaakt met dak. De vorige eigenaar heeft zelf de betimmering verzorgt.
Het is een knal oranje camper met alles er op en eraan. Bank naar bed en gasfornuis, wasbak met schoon/ en vuilwatertank, koelkast en zelf een kachel.
We hebben er erg veel zin in,
Na en Da
Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?
Is het misschien deze: http://www.camperscaravans.nl/campers/1 ... -2007.html ?
Dat ziet er mooi uit. Wat ik me afvraag of dat de koelbox is die onder het keukentje zit en zo ja hoe je het deksel kan openen.
Dat ziet er mooi uit. Wat ik me afvraag of dat de koelbox is die onder het keukentje zit en zo ja hoe je het deksel kan openen.
Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?
Is een busje van de post geweest zo te zien.
Inbouw is wel leuk gedaan. Ik vind het concept van de Connect erg leuk. Er zijn meer van deze maxi-bestelautootjes dus volgens mij moet zoiets ook met een Doblo of Caddy maxi kunnen.
Wel grappig om te zien dat zo'n auto dan in waarde verdrievoudigd. Alhoewel je de hoeveelheid werk en de kosten van de inbouw ook niet moet verwaarlozen natuurlijk!
Inbouw is wel leuk gedaan. Ik vind het concept van de Connect erg leuk. Er zijn meer van deze maxi-bestelautootjes dus volgens mij moet zoiets ook met een Doblo of Caddy maxi kunnen.
Wel grappig om te zien dat zo'n auto dan in waarde verdrievoudigd. Alhoewel je de hoeveelheid werk en de kosten van de inbouw ook niet moet verwaarlozen natuurlijk!
Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?
De Doblo of Caddy zijn te laag. De bedrijfswagens worden meestal geadverteerd zonder BTW en BPM. Dus dat ziet er aantrekkelijk uit. Maar als je alles bij elkaar optelt kom je op hele andere bedragen.
Een nieuwe Connect staat vanaf 10.000 euro te koop. Als camper is die al weer ruim 40.000 euro.
Neem daar dan een huishoudaccu, bovenkastje, fietsenrek, trekhaak, Luifel, Airco, isolatiemattenset, portapotti en een omvormer bij en je zit zo op 45.000 euro.
Een nieuwe Connect staat vanaf 10.000 euro te koop. Als camper is die al weer ruim 40.000 euro.
Neem daar dan een huishoudaccu, bovenkastje, fietsenrek, trekhaak, Luifel, Airco, isolatiemattenset, portapotti en een omvormer bij en je zit zo op 45.000 euro.
Laatst gewijzigd door jan- op wo 27 nov 2013, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?
Doblo of Caddy Maxi ook?
Niet dat ik wat tegen heb op deze Fords hoor. Zijn prima auto's!
Ik vraag me alleen af, en nu speel ik even advocaat van de duivel, hoelang de belastingdienst dagelijks gebruik van dit soort campertjes goed blijft vinden. Je ziet nu al dat ex-oldtimer rijders de overstap naar camperbusjes maken. Mijn Transit is bijvoorbeeld gegaan naar een LandRover rijder die de LandRover gaat schorsen.
Beschuldig mij nu niet van slapende honden wakker maken...want de bedrijven die dit soort campertjes aanbieden adverteren zelfs met "zeer geschikt voor dagelijks gebruik"....
Back on-topic. Zo'n Connect camper is hartstikke leuk. Ik heb zelfs overwogen om zoiets te gaan bouwen. Alleen is het nu een bus geworden met een vast bed. Misschien een volgend project voor mij
Niet dat ik wat tegen heb op deze Fords hoor. Zijn prima auto's!
Ik vraag me alleen af, en nu speel ik even advocaat van de duivel, hoelang de belastingdienst dagelijks gebruik van dit soort campertjes goed blijft vinden. Je ziet nu al dat ex-oldtimer rijders de overstap naar camperbusjes maken. Mijn Transit is bijvoorbeeld gegaan naar een LandRover rijder die de LandRover gaat schorsen.
Beschuldig mij nu niet van slapende honden wakker maken...want de bedrijven die dit soort campertjes aanbieden adverteren zelfs met "zeer geschikt voor dagelijks gebruik"....
Back on-topic. Zo'n Connect camper is hartstikke leuk. Ik heb zelfs overwogen om zoiets te gaan bouwen. Alleen is het nu een bus geworden met een vast bed. Misschien een volgend project voor mij
Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?
Doblo of Caddy Maxi ook.
Je ziet de Transporter vaak ook als Camper met hoge kilometerstanden die nog veel moeten opleveren. Dus als er wat kapot gaat, ga je hem toch weer repareren, anders is je busje niks meer waard. Je kan je afvragen of je dan uiteindelijk goedkoper uit bent.
Ik gebruik mijn Camper voor vakantie en als ik een keer een aanhanger wil trekken. Voor dagelijks vervoer heb ik een zuinig nieuw autotje er bij gekocht. Ik denk dat ik daarmee uiteindelijk goedkoper uit ben. Die nieuwe auto was goedkoper dan mijn 6-7 jaar oude camper. En die autotjes rijden tegenwoordig best comfortabel.
Alleen als je toch een camper wilt hebben en verder weinig kilometers maakt, zou je hem dagelijks eh.. wekelijks kunnen gebruiken.
Je ziet de Transporter vaak ook als Camper met hoge kilometerstanden die nog veel moeten opleveren. Dus als er wat kapot gaat, ga je hem toch weer repareren, anders is je busje niks meer waard. Je kan je afvragen of je dan uiteindelijk goedkoper uit bent.
Ik gebruik mijn Camper voor vakantie en als ik een keer een aanhanger wil trekken. Voor dagelijks vervoer heb ik een zuinig nieuw autotje er bij gekocht. Ik denk dat ik daarmee uiteindelijk goedkoper uit ben. Die nieuwe auto was goedkoper dan mijn 6-7 jaar oude camper. En die autotjes rijden tegenwoordig best comfortabel.
Alleen als je toch een camper wilt hebben en verder weinig kilometers maakt, zou je hem dagelijks eh.. wekelijks kunnen gebruiken.
Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?
He Jan, Dat is hem inderdaad.jan- schreef:Is het misschien deze: http://www.camperscaravans.nl/campers/1 ... -2007.html ?
Dat ziet er mooi uit. Wat ik me afvraag of dat de koelbox is die onder het keukentje zit en zo ja hoe je het deksel kan openen.
Ik vind de prijs wel meevallen. Als je het vergelijk met de sites waar ze de campers bouwen!
Kon hier zelfs mijn bestaande auto inruilen voor een goede prijs.
En inderdaad alles zit erop en eraan, zelfs een kachel op gas.
De koelkast opend door de deur zijwaarts te zwaaien.
Ik hoop zo lang het nog lukt er gebruik van te kunnen maken van de camper als de belasting. Zonder belasting voordeel is het onbetaalbaar.
We gebruiken de camper alsoluut niet voor woon werk. Mijn partner en ik wonen allebei op fietsafstand van het werk.
En binnen de stad fietsen we altijd alles.
Ik denk ook dat het duur is en niet fijn om woonwerk met je camper te rijden.
Laatstaan dat je personen wilt meenemen op de langszijdebank.
Dus voor ons is dit ideaal. En wij houden van het basic vakantie houden.
Twee jaar geleden een crazycamper gehuurd en drie weken Zweden/Noorwegen geweest,
alles in de natuur. Dit was zeer goed bevallen.
Groetjes,
Dave Nada
Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?
Oh, dan is het dus geen koelbox maar een koelkastje. Is dat dan een thermo-elektrisch type? Want dat zou een nadeel zijn want dan moet je vaak aan de paal staan omdat die veel stroom trekt en kan vaak maar 20 graden onder de omgevingstemperatuur. Dus als het op de parkeerplaats 40 graden binnen is, dan kan de temperatuur in het koelkastje oplopen naar 20 graden.
Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?
Geen idee eigenlijk. We hebben hem net en zullen hem in het voorjaar uitgebreid gaan testen.
We hebben nog een accu extra naast de huishoudaccu (serieschakel), voor ons electro bootje dus we kunnen aardig wat stroom leiden.
In iedergeval dus 12 volt. Ach we kopen vaak al ieder dag ver onze groenten ect. Dus het is voor ons een extra.
Jan heb jij ook een forum of site waar we jou camper kunnen bewonderen?
Groetjes,
Nada
We hebben nog een accu extra naast de huishoudaccu (serieschakel), voor ons electro bootje dus we kunnen aardig wat stroom leiden.
In iedergeval dus 12 volt. Ach we kopen vaak al ieder dag ver onze groenten ect. Dus het is voor ons een extra.
Jan heb jij ook een forum of site waar we jou camper kunnen bewonderen?
Groetjes,
Nada
Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?
Ik heb nog geen site. En bewonderen... Ik ben geen timmerman en heb (behalve het dak) alles low-budget zelf in elkaar getimmerd en geschroefd. Heb nu een een hoop geleerd. Ook is mijn gereedschap vrij beperkt. Het meeste met een decopeerzaag gedaan. Op het laatst nog zo'n renovator zaag van 3 tientjes bij de Action er bij gekocht. Dat is een verademing als ik achteraf nog wat aan wil passen. Mijn camper is op kenteken wel 200 kg lichter. Maar door het kwart tarief maakt het niet zo veel uit.
Vlak voor de RDW keuring nog in de reclame een paar stoelkussens aangeschaft want je moet toch een bed kunnen laten zien. Te dun natuurlijk om op te slapen. Bij de eerste keer proefkamperen had ik een luchtmatrasje meegenomen. Dat beviel niet eens zo slecht. Later bij de Xenos zo'n opleg matrasje aangeschaft ter vervanging van het luchtmatrasje en zo gebruik ik het al 2 jaar.
Toen ik wou proefkamperen was het januari en ik had nog geen kachel. Dus toen gauw een elektrisch kacheltje aangeschaft voor 7 euro en naar Barcelona gereden.
Maar het camper-en bevalt me best wel zodat ik het steeds beter wil maken. Laats nog een dieselkachel ingebouwd (nog steeds niet helemaal af). Zelf ben ik best tevreden met wat het tot nu toe is geworden.
Ik zie nu dat bij de meeste Connect Campers zo'n thermo-elektrisch koelbox geleverd wordt. Dat snap ik niet. Die verbruiken ongeveer 10 maal zo veel als een compressor koelbox. En echt stil zijn ze met zo'n ventilator ook niet. Je bent min of meer verplicht om op een camping met stroom te gaan staan. En waarom standaard dan een gaskachel? Je kan dan ook een elektrisch kacheltje meenemen.
Hoeveel Ah en volt is die bootaccu?
Vlak voor de RDW keuring nog in de reclame een paar stoelkussens aangeschaft want je moet toch een bed kunnen laten zien. Te dun natuurlijk om op te slapen. Bij de eerste keer proefkamperen had ik een luchtmatrasje meegenomen. Dat beviel niet eens zo slecht. Later bij de Xenos zo'n opleg matrasje aangeschaft ter vervanging van het luchtmatrasje en zo gebruik ik het al 2 jaar.
Toen ik wou proefkamperen was het januari en ik had nog geen kachel. Dus toen gauw een elektrisch kacheltje aangeschaft voor 7 euro en naar Barcelona gereden.
Maar het camper-en bevalt me best wel zodat ik het steeds beter wil maken. Laats nog een dieselkachel ingebouwd (nog steeds niet helemaal af). Zelf ben ik best tevreden met wat het tot nu toe is geworden.
Ik zie nu dat bij de meeste Connect Campers zo'n thermo-elektrisch koelbox geleverd wordt. Dat snap ik niet. Die verbruiken ongeveer 10 maal zo veel als een compressor koelbox. En echt stil zijn ze met zo'n ventilator ook niet. Je bent min of meer verplicht om op een camping met stroom te gaan staan. En waarom standaard dan een gaskachel? Je kan dan ook een elektrisch kacheltje meenemen.
Hoeveel Ah en volt is die bootaccu?
Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?
He Jan, heerlijk aan het pionieren dus. Ik ben al helemaal niet handig dus deze koop was voor mij een goede oplossing.
De boot accu is 110 Ah 12 volt de huishoudaccu 90 Ah. De kachel is overigens wel op gas dus toch niet naar een camping voor stroom. De koelkast zal even draaien.
Na het boodschappen doen, wat we iedere dag doen. Na het eten kan hij weer uit. Wijn zetten we weer in een emmertje water uit een meer.
En klaar is klara.
Groetjes,
Nada
De boot accu is 110 Ah 12 volt de huishoudaccu 90 Ah. De kachel is overigens wel op gas dus toch niet naar een camping voor stroom. De koelkast zal even draaien.
Na het boodschappen doen, wat we iedere dag doen. Na het eten kan hij weer uit. Wijn zetten we weer in een emmertje water uit een meer.
En klaar is klara.
Groetjes,
Nada
Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?
Ik gebruik ook een compressor koelbox. Bevalt 100 keer beter dan zo'n thermo-ding. Draait gewoon dagen op de huishoudaccu zonder problemen. En het lawaai is verwaarloosbaar. 's Nachts slapen wij er gewoon doorheen.
Wat betreft het al dan niet timmerman zijn, nog een tip. Bij de Wit in Schijndel verkopen ze bekledingsvilt op rol. Als je dit gebruikt hoef je niet zo heel netjes te timmeren om het geheel er toch strak uit te laten zien.
Wat betreft het al dan niet timmerman zijn, nog een tip. Bij de Wit in Schijndel verkopen ze bekledingsvilt op rol. Als je dit gebruikt hoef je niet zo heel netjes te timmeren om het geheel er toch strak uit te laten zien.
Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?
Klopt. Ik heb bijna de hele binnenkant van de camper met vilt van de Wit bekleedt. Je moet wel uitkijken dat dit vilt niet vervilt. Ik heb wat klittenband op mijn kussens zitten en die moeten niet tegen dat vilt aankomen.
En wat de Thermo elektrische koelkast betreft: stel dat deze continu 5 Ampere trekt (= 60 Watt). Dan is na 2 dagen 48 uur maal 5 Ampere is 96 Ah verbruikt. Een 200 Ah huishoudaccu die helemaal vol is mag je tot 50% ontladen. Dus daar kan je de koelkast 2 dagen op laten lopen. Probleem is dan wel hoe je de accu's weer zo snel vol krijgt.
En wat de Thermo elektrische koelkast betreft: stel dat deze continu 5 Ampere trekt (= 60 Watt). Dan is na 2 dagen 48 uur maal 5 Ampere is 96 Ah verbruikt. Een 200 Ah huishoudaccu die helemaal vol is mag je tot 50% ontladen. Dus daar kan je de koelkast 2 dagen op laten lopen. Probleem is dan wel hoe je de accu's weer zo snel vol krijgt.