Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Toedeledoki

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door Toedeledoki »

Je vergeet even dat de inschakelduur slechts 10-20% is. Dus ca 1 Ampere per uur, gemiddeld.

http://www.waeco.com/nl/3122_481.php

Nog niet eens 1 Ampere zie ik... Hij kan echt dagen draaien op de huishoudaccu weet ik uit ervaring. De CDF 25 is dan ook niet zo groot, maar voldoet voor ons prima.
Toedeledoki

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door Toedeledoki »

En wat dat vilt betreft. Het klopt dat als je er veel overheen wrijft, bijvoorbeeld met vastplakken van moeilijke hoekjes, dan wordt het wat "noppig" volgens mij kun je dat er vrij makkelijk weer af scheren. En anders stoort het mij niet echt. Klittenband heb ik niet in de camper.

Wat mij wel opvalt is dat de bus er erg stil van wordt. En ook warmer aandoet. Lijmen gaat perfect met spuitlijm.
http://www.ebay.de/itm/Spruhkleber-Spra ... 3cd920a56e
Deze beviel mij erg goed.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door annoh »

Ik gebruik een roller om vilt aan te drukken bij het lijmen. Bevalt mij heel goed. Zie mijn blog.
Toedeledoki

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door Toedeledoki »

Ja, zo'n roller, dat bedacht ik mij ook toen ik al bijna klaar was ;;-)

Ik neem aan dat je een soort behangroller bedoelt?

Dat vilt is wel ongelooflijk sterk overigens. Zonder goed scherp mes, of een goede scherpe schaar kom je er niet eens doorheen. Het laatste stukje even doorscheuren kun je vergeten.
Toedeledoki

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door Toedeledoki »

@ annoh:

Ik heb jou site nog ff bekeken. En dat timmerwerk komt overigens wel dicht in de buurt van een timmerman! Ziet er zo op de foto's erg netjes uit. Kwestie van goed gereedschap, veel geduld, en natuurlijk de nodige handigheid denk ik. ;;-)
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door jan- »

paul snip schreef:Je vergeet even dat de inschakelduur slechts 10-20% is. Dus ca 1 Ampere per uur, gemiddeld.

http://www.waeco.com/nl/3122_481.php

Nog niet eens 1 Ampere zie ik... Hij kan echt dagen draaien op de huishoudaccu weet ik uit ervaring. De CDF 25 is dan ook niet zo groot, maar voldoet voor ons prima.
Ik had er bij gezet "Thermo elektrisch" en de meesten van dit type staan volgens mij constant aan. http://www.dewitschijndel.nl/campingaz- ... classic-a/

Zelf heb ik een compressor koelbox, de CDF 18 en die kan dagen op een accu van 105 Ah

Ik heb het vilt gedeeltelijk op vlakke triplex platen aan de achterkant vast geniet of met die 4 euro kit van de Action vast gekit.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Toedeledoki

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door Toedeledoki »

Ik had niet goed gelezen Jan, dacht dat je het over een compressor koelbox had ;;-)

Wat vilt lijmen betreft, met spuitlijm krijg je het er wat strakker op, en hoef je niet perse te nieten als dat niet mogelijk is.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door jan- »

Dave Nada schreef:Jan heb jij ook een forum of site waar we jou camper kunnen bewonderen?

Groetjes,
Nada
Ik heb dus geen site of forum, maar ik zag mijn camper wel staan op de site van Atrion waar mijn dak is ingebouwd. Zie ik meteen hoelang ik de camper al heb (en hij is nog steeds niet af).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jan- op zo 01 dec 2013, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Toedeledoki

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door Toedeledoki »

Dat dakje zit er strak in!

Ik wilde in mijn Ducato ook zo'n dak. Alleen werd mij dit afgeraden door Atrion. Het dak van de Ducato is veel te breed. En bij zo'n grote opening wordt het te slap zegt men. Wel jammer, want het is een mooi dak wat je dichtgeklapt bijna niet ziet.

Ik heb nu het standaard dakje erin. Gecamoufleerd door een paar dakdragers.
Dave Nada
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 22 nov 2013, 16:00

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door Dave Nada »

He jan,
Dat is een mooi dak, netjes verzinkt in het orgineel.
Het is toch weer een heelmander hefdak dan dat wij hebben.
Schuin en groot (gehele lengte bijna van het dak) bij ons recht vierkant en kleiner.
Je woont mooi landelijk zeg op de fotot te zien.
Groetjes,
NaDa
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door jan- »

Nee, daar woon ik niet. Dat is het bedrijf waar mijn dak is ingebouwd. De foto's zijn van Atrion.
Nadeel van het dak is dat het bij ongunstige wind door het ventilatieraam kan inregenen. Ook als de flap dicht zit. Maar daar ga ik nog wat op verzinnen.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door annoh »

Ik vind een hefdak van Atrion veel fraaier dan een pop up dak van Atrion. Tot op heden heb ik geen last gehad van inregenen bij mijn hefdakje.
Toedeledoki

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door Toedeledoki »

Zo'n hefdak vind ik ook veel mooier, alleen schijnt het op een brede bus geen gezicht te zijn. En daarnaast ook niet goed te werken ivm met de stevigheid van het overgebleven dakdeel. Het popup dakje is op zich ook prima. Zeker in dezelfde kleur als de bus. Je kunt het pop-up dakje mooi camoufleren met een paar dakdragers. Dan is het een strak geheel. Voor een lage Ducato is een vaste verhoging van 15 cm ook een optie. Alleen vind ik dat zelf geen gezicht.

Qua kwaliteit heb ik verder niks op de daken van Atrion aan te merken. Je moet niet vergeten dat ze minder dan de helft kosten dan de SCA/Reimo/Volkswagen daken.

Het tentdoek zit gewoon met een rubber klemprofiel aan de dakplaat vast. Dit wordt van buiten afgekit. Lijkt me niet slim om dit los te gaan halen.
Dave Nada
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 22 nov 2013, 16:00

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door Dave Nada »

Zo de eerste drie weekenden lekker op pad geweest met de Connect Camper.
Prima bevallen, lekker weer, en leuke dingen gezien.
Met deze wat koudere nachten is een kacheltje wel lekker.
Met slapen gaat het goed vierseizoenendekbed maar opstaan :(
Heb uitgevonden dat ik nog zonder het bed na het slapen op te klappen bij de thermostaat kan.
Dus lekker warm wakker worden met jawel bedverwarming
groetjes Dave Nada
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie