Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2633
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door jan- »

jan- schreef:En wat de Thermo elektrische koelkast betreft: stel dat deze continu 5 Ampere trekt (= 60 Watt). Dan is na 2 dagen 48 uur maal 5 Ampere is 96 Ah verbruikt. Een 200 Ah huishoudaccu die helemaal vol is mag je tot 50% ontladen. Dus daar kan je de koelkast 2 dagen op laten lopen. Probleem is dan wel hoe je de accu's weer zo snel vol krijgt.
Oeps... Ik zie dat ik een tijdje terug een fout heb gemaakt. Het moet zijn:
Dan is na 1 dag 24 uur maal 5 Ampere is 120 Ah verbruikt. Een 200 Ah huishoudaccu die helemaal vol is mag je tot 50% ontladen. Dus daar kan je zo'n thermo-elektrische koelkastje nog geen dag op laten lopen.

Hier nog een Ford Connect met een aparte indeling: http://anderblick.nl/minicamper%20te%20 ... hniek.html
Daar zitten wel handige oplossingen bij. Voeteneinde onder de keuken (net als bij een Transit Nugget) en een koellade onder de zit bank. Zelf heb ik een koelbox in een lade, ook onder de zitbank.

Afbeelding
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
Joe045
Berichten: 30
Lid geworden op: di 23 mar 2021, 20:58

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door Joe045 »

Hier nog een Connect. Het is (nog) geen campertje, maar dat komt nog. Vooralsnog zonder hefdak, maar op bedrijfswagenkenteken. Twee schuifdeuren, alleen ramen in de achterdeuren. Benzine.

Ik ben benieuwd naar jullie interieur-ideeën. Ik heb de indeling van Jan gezien (bed in de lengte). Dat lijkt me het meest praktisch, dan kan ik ook nog een fiets er in zetten als ik dat zou willen.
Ik had eerst een andere indeling getekend (bank in de breedte), maar dan zou ik alleen door een schuifdeur naar binnen kunnen.

Ook bij electra ga ik veel bij moeten leren. Een huishoudaccu die op te laden is via de motor, via een CEE stekker en liefst ook nog op zon, staat op de wensenlijst. Verwarming lijkt me heel fijn. Een koelkast heb ik, denk ik, niet nodig. Als ik niet electrisch verwarm, hoef ik alleen maar een lampje, een radio en een telefoonlader te voeden. Dat moet lukken lijkt me.

Ik ben ook benieuwd naar jullie ongevraagde adviezen!

Grt, Jos
Zelfbouwproject - Ford Transit Connect "Carrinho": viewtopic.php?f=7&t=8475540

Intro-bericht: viewtopic.php?f=1&t=8427641&p=2027613#p2027613
Gebruikersavatar
Joe045
Berichten: 30
Lid geworden op: di 23 mar 2021, 20:58

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door Joe045 »

Ook niet onbelangrijk: Hebben jullie de bodem geïsoleerd? Ik denk er over om op de rubbermat die er nu in ligt, een betonplexplaat van 9mm te leggen (van bus in bedrijf) en daar op een (los) tapijtje). Isoleren zou weer 2 cm extra hoogte schelen.

Maak ik de juiste afweging?
Zelfbouwproject - Ford Transit Connect "Carrinho": viewtopic.php?f=7&t=8475540

Intro-bericht: viewtopic.php?f=1&t=8427641&p=2027613#p2027613
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2633
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door jan- »

Beetje late reactie want je vloer is al af, maar mijn ervaring is dat zonder kachel je auto toch wel afkoelt hoe goed je hem ook isoleert. Er zit niet zoals in een huis warmtecapaciteit in de muren. En met een kachel op de laagste stand is een beetje isolatie voor zo'n kleine auto al genoeg. Voordeel van isolatie is ook dat het niet snel opwarmt, maar dat gaat via de vloer niet zo snel.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
kasper1
Berichten: 199
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: Nog meer hier met een Ford Transit Connect campertje?



Bericht door kasper1 »

Hai Boys,
Op You tube staan onder "Ford Transit Connet Camper Conversion" hele mooie zelfbouwers.
Doe er je voordeel mee.

Groet Kasper
VanNicholas Zephyr Titanium
Plaats reactie