geschorst en rijden in het buitenland
- LMC591A28JTD
- Berichten: 936
- Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21
Re: geschorst en rijden in het buitenland
Even weer ontopic.
Hier zie je de brief die ik van de belastingdienst kreeg voor het keuren afgelopen vrijdag. Ik heb mijn leergeld betaald voor wat betreft schorsing.
Mijn Traction Avant van 1937 had ik 3 jaar geleden niet meer verzekerd omdat hij toen al twee jaar in de garage stond. Geen meter mee gereden op de openbare weg. Dom van mij, ik had hem moeten schorsen en dat had ik niet gedaan.
Ik kreeg zonder pardon 400 Euro boete plus 9 Euro administratiekosten. Ik kreeg nog de gelegenheid om aan te tonen dat hij wel verzekerd was, maar dat kon ik natuurlijk niet.
Puur en alleen het op naam hebben van een voertuig, daarom is er verzekeringsplicht of schorsingsplicht. Dat waren de twee alternatieven.
Dus ik denk, rijden in het buitenland met een geschorst voertuig en 1 x een flits krijgen vanwege de snelheid en dan vraagt de buitenlandse politie bij de RDW je kenteken op: daarin staat dan dat het kenteken geschorst is en je krijgt van de RDW automatisch een melding aan de belastingdienst en van de belastingdienst automatisch de boete plus de naheffing.
Dat is er allemaal veranderd in de 9 jaar dat dit topic oud is.
Ik raad het niemand aan.
Wat is er ook veranderd: het hoge schorsingstarief is nu weg. Eén maand op de camping staan en je kunt je camper schorsen en dan heb je "dikke" winst: in ons geval ongeveer 10 Euro zijnde het verschil tussen de MRB en het schorsingstarief.
Hier zie je de brief die ik van de belastingdienst kreeg voor het keuren afgelopen vrijdag. Ik heb mijn leergeld betaald voor wat betreft schorsing.
Mijn Traction Avant van 1937 had ik 3 jaar geleden niet meer verzekerd omdat hij toen al twee jaar in de garage stond. Geen meter mee gereden op de openbare weg. Dom van mij, ik had hem moeten schorsen en dat had ik niet gedaan.
Ik kreeg zonder pardon 400 Euro boete plus 9 Euro administratiekosten. Ik kreeg nog de gelegenheid om aan te tonen dat hij wel verzekerd was, maar dat kon ik natuurlijk niet.
Puur en alleen het op naam hebben van een voertuig, daarom is er verzekeringsplicht of schorsingsplicht. Dat waren de twee alternatieven.
Dus ik denk, rijden in het buitenland met een geschorst voertuig en 1 x een flits krijgen vanwege de snelheid en dan vraagt de buitenlandse politie bij de RDW je kenteken op: daarin staat dan dat het kenteken geschorst is en je krijgt van de RDW automatisch een melding aan de belastingdienst en van de belastingdienst automatisch de boete plus de naheffing.
Dat is er allemaal veranderd in de 9 jaar dat dit topic oud is.
Ik raad het niemand aan.
Wat is er ook veranderd: het hoge schorsingstarief is nu weg. Eén maand op de camping staan en je kunt je camper schorsen en dan heb je "dikke" winst: in ons geval ongeveer 10 Euro zijnde het verschil tussen de MRB en het schorsingstarief.
Laatst gewijzigd door LMC591A28JTD op di 16 jun 2020, 6:42, 5 keer totaal gewijzigd.
- LMC591A28JTD
- Berichten: 936
- Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21
Re: geschorst en rijden in het buitenland
Laatst gewijzigd door LMC591A28JTD op di 16 jun 2020, 6:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: geschorst en rijden in het buitenland
Nog maar even een antwoord van een advocaat.
Een weg ook die over een terrein loop van BV een Praxis die ook nog eigenaar van de weg is wordt aangemerkt als openbare weg.
Een openbare weg wordt gekenmerkt door een toegankelijkheid welke niet gehinderd wordt door een slagboom of hekken. Dan is het pas eigen terrein.
Ik kan ook nog de officiële wetgeving er bij halen maar die is zoals hieronder omschreven door de advocaat.
Ik schreef al eerder. Ook als ik de wetgeving van de officiële wetgevende macht hier letterlijk publiceer dan komt er altijd weer een bijdehand die begint met Ja , Maar ??
Ik schrijf dit dus voor de 2e keer en geeft ook geen antwoord meer.
DOOR VLADJA - 30 MEI 2011 OM 17:54
8293 ANTWOORDEN / 27 VRAGEN
0
Volgens art. 1b van de Wegenverkeerswet geldt deze wet voor alle voor het openbaar verkeer openstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten. Omdat het eigendom of het beheer van een weg niet bepalen of een weg voor iedereen toegankelijk is, gelden dus ook op eigen wegen in principe gewoon de verkeersregels. Alleen als een weg echt met hekken of slagbomen voor alle weggebruikers ontoegankelijk is, is er geen sprake meer van een voor het openbaar verkeer openstaande weg
En een parkeerterrein is voor iedereen toegankelijk, dus ook daar geldt Wegenverkeerswet (invalidenparkeerplaats) en het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (bebording). Handhaving van deze wet en dit reglement wordt door de daartoe bevoegde personen gedaan.
Agenten hebben dus het volste recht om jou op een invalidenparkeerplaats op een parkeerterrein van een ziekenhuis, supermarkt etc. te bekeuren als je daar ten onrechte staat.
Tp er zijn minder geletterde en dyslectische mensen onder ons, niet nodig om op spelling kritiek te geven.
Vladja
Een weg ook die over een terrein loop van BV een Praxis die ook nog eigenaar van de weg is wordt aangemerkt als openbare weg.
Een openbare weg wordt gekenmerkt door een toegankelijkheid welke niet gehinderd wordt door een slagboom of hekken. Dan is het pas eigen terrein.
Ik kan ook nog de officiële wetgeving er bij halen maar die is zoals hieronder omschreven door de advocaat.
Ik schreef al eerder. Ook als ik de wetgeving van de officiële wetgevende macht hier letterlijk publiceer dan komt er altijd weer een bijdehand die begint met Ja , Maar ??
Ik schrijf dit dus voor de 2e keer en geeft ook geen antwoord meer.
DOOR VLADJA - 30 MEI 2011 OM 17:54
8293 ANTWOORDEN / 27 VRAGEN
0
Volgens art. 1b van de Wegenverkeerswet geldt deze wet voor alle voor het openbaar verkeer openstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten. Omdat het eigendom of het beheer van een weg niet bepalen of een weg voor iedereen toegankelijk is, gelden dus ook op eigen wegen in principe gewoon de verkeersregels. Alleen als een weg echt met hekken of slagbomen voor alle weggebruikers ontoegankelijk is, is er geen sprake meer van een voor het openbaar verkeer openstaande weg
En een parkeerterrein is voor iedereen toegankelijk, dus ook daar geldt Wegenverkeerswet (invalidenparkeerplaats) en het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (bebording). Handhaving van deze wet en dit reglement wordt door de daartoe bevoegde personen gedaan.
Agenten hebben dus het volste recht om jou op een invalidenparkeerplaats op een parkeerterrein van een ziekenhuis, supermarkt etc. te bekeuren als je daar ten onrechte staat.
Tp er zijn minder geletterde en dyslectische mensen onder ons, niet nodig om op spelling kritiek te geven.
Vladja
Forum Joker Fantastico
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
Re: geschorst en rijden in het buitenland
Maar het ging er dus om, dat je met een in Nederland geschorste camper niet door Europa mag tuffen.
Re: geschorst en rijden in het buitenland
Het blijft bizar, dat er geen duidelijke wetgeving eenvoudig te vinden is.
Het eerste antwoord geeft eigenlijk al duidelijkheid.
Je schorst een voertuig.
Het kenteken is ongeldig. Ook in het buitenland, waar dat gecontroleerd kan worden.
De kentekenkaart en de registratie blijven geldig.
Wanneer je met een geschorst voertuig de weg opgaat, vervalt de schorsing automatisch. HOE?
Maar je krijgt wel een boete bij controle.
Tja....
Het eerste antwoord geeft eigenlijk al duidelijkheid.
Je schorst een voertuig.
Het kenteken is ongeldig. Ook in het buitenland, waar dat gecontroleerd kan worden.
De kentekenkaart en de registratie blijven geldig.
Wanneer je met een geschorst voertuig de weg opgaat, vervalt de schorsing automatisch. HOE?
Maar je krijgt wel een boete bij controle.
Tja....
- LMC591A28JTD
- Berichten: 936
- Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21
Re: geschorst en rijden in het buitenland
En die boete is 100% zoals in mijn brief hierboven staat plus de naheffingsaanslag. Ik denk dat ze je dan een naheffing van een jaaraanslag opleggen plus 100%, in mijn geval al gauw € 2000. Vraag is of ze dan het kwarttarief toepassen.
Ik zou maar twee keer nadenken voordat je een gevecht met de belastingdienst aan gaat, gezien de berichten in de laatste maanden.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Re: geschorst en rijden in het buitenland
Je ontmoet inderdaad in het Zuiden vooral in de winter nog wel eens lieden die trots vertellen dat ik het allemaal verkeerd doe, ik betaal belasting zij niet.
Nou ja, een ieder moet voor zich weten hoe hij of zij dat allemaal doet, ik slaap graag rustig en vind het wel een fijn idee dat ik geen risico loop op naheffingen en uitgebreide en dus dure discussies met onze overheid.
Nou ja, een ieder moet voor zich weten hoe hij of zij dat allemaal doet, ik slaap graag rustig en vind het wel een fijn idee dat ik geen risico loop op naheffingen en uitgebreide en dus dure discussies met onze overheid.
Re: geschorst en rijden in het buitenland
Dafluc.
Ik heb echt geen lange tenen en was gisteren in opperbeste stemming omdat mijn zelfbouwcamper was goedgekeurd.
Maar zand erover en excuus welgemeend aanvaard.
Groet,
Marianne
P.S.
Mijn advertentie van de omvormer kan worden verwijderd is verkocht.
Ik heb echt geen lange tenen en was gisteren in opperbeste stemming omdat mijn zelfbouwcamper was goedgekeurd.
Maar zand erover en excuus welgemeend aanvaard.
Groet,
Marianne
P.S.
Mijn advertentie van de omvormer kan worden verwijderd is verkocht.
Re: geschorst en rijden in het buitenland
Wel laten we ff eerlijk zijn? Geschorst houdt gewoon in niet er mee de weg op! Toch doen is gewoon ontduiking van je betalingsverplichting! Nu heb ik een mening over bedrijven en personen die al dan niet legaal op slinkse wijze zich aan hun verplichtingen onttrekken. In mijn jonge jaren hebben ze daar een term voor bedacht "witte borden criminelen" het gaat over een totaal verschillende grote maar principieel zie ik geen verschil.
Gr. Aad
Gr. Aad
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen