geschorst en rijden in het buitenland

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: geschorst en rijden in het buitenland



Bericht door Stieneke en Donald »

javanes schreef:
ma 15 jun 2020, 15:23
Als de auto op je eigen terrein staat en de buren maken bezwaar dat kan dat in het kader van de APV een probleem zijn en mag de auto er maar een paar dagen staan.
Een paar dagen op je eigen oprit Jacques? Buren kunnen/mogen klagen maar camper staat echt op eigen terrein.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: geschorst en rijden in het buitenland



Bericht door WimZ »

@Stieneke en Donald
Toch kan dat!
Soms schildert iemand zijn huis groen en dan mag dat ook niet van de gemeente
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24456
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: geschorst en rijden in het buitenland



Bericht door javanes »

Donald,

Ik kan er ook niet aan doen, maar zo zijn onze Nederlandse regeltjes nu eenmaal. :bang:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Koerier
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 27 apr 2020, 20:05

Re: geschorst en rijden in het buitenland



Bericht door Koerier »

Ik had wat te melden. Maar uit je Onsympathieke antwoord viel op te makeN dat het jou onwelgevallig was.
En blijkbaar leeft het wel reacties genoeg.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: geschorst en rijden in het buitenland



Bericht door Stieneke en Donald »

Voor wie is dit antwoord?
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6340
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: geschorst en rijden in het buitenland



Bericht door rongreven »

Even van infopolitie gepikt:

Wettekst
b. wegen: alle voor het openbaar verkeer openstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten;
Samengevat dus: Kun je er met je auto komen dan is het een openbare weg, zelfs als het je eigen voortuin betreft.

Een eigen voortuintje is dan ook een mooi voorbeeld want in veel gevallen is het voortuintje eigendom van degene die het huis kocht en de daarbij behorende grond. Asfalteer je dus je eigen voortuintje dan kun je daar je auto zonder problemen parkeren (maar je buurman dus ook!) en hiermee is in basis meteen het verschil aangegeven tussen openbare weg (je geasfalteerde voortuintje) en Eigen Terrein (de grond waarop je voortuintje ligt en die je eigendom is). In Nederland zijn nagenoeg alle (echte) openbare wegen in eigendom van het Rijk, provincies, gemeenten of waterschappen maar dat neemt niet weg dat een weg ook eigendom kan zijn van een onderneming of instelling. Al deze instanties hebben overigens wel de plicht om de weg dan ook te onderhouden en bijvoorbeeld te voorzien van straatverlichting maar de eisen daarvoor zijn teveel om hier en nu te bespreken.

Bron : https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=37356
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51261
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: geschorst en rijden in het buitenland



Bericht door Kroppie »

soms is een hekje met een afsluitbaar poortje wel nuttig.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: geschorst en rijden in het buitenland



Bericht door Peter12 »

Dat is ook voldoende Jos om aan te tonen dat een ander niet op je oprit mag parkeren en het daarom dus geen openbare weg is. Dus nee, zonder hekje mag je je camper niet geschorst op je eigen oprit hebben staan voor je huis.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51261
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: geschorst en rijden in het buitenland



Bericht door Kroppie »

mijn camper heeft 15 jaar op eigen oprit en wel en niet geschorst gestaan, en er was niet eens een poortje, nu kan ik met al mijn buren prima opschieten, dat scheelt denk ik ook wel

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1019
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: geschorst en rijden in het buitenland



Bericht door zwaailicht »

Heerlijk. Ik kan niet meer werken. Tada en nu heb ik wat te lezen
Iedereen die het weten dan mooi.

Ik betaal gewoon voor mijn kenteken en dan geen gedonder. Dus ...... blij dat ik rij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

geschorst en rijden in het buitenland



Bericht door PaulBng »

Peter12 schreef:Dat is ook voldoende Jos om aan te tonen dat een ander niet op je oprit mag parkeren en het daarom dus geen openbare weg is. Dus nee, zonder hekje mag je je camper niet geschorst op je eigen oprit hebben staan voor je huis.
Klopt.

Wij hebben hier bij het appartementencomplex achter een privé parkeerplaats. Daar stond een tijd geleden een voor ons onbekende auto maandenlang geparkeerd. Die wilden we dus weg hebben.
Er hangt bij de ingang een bordje verboden toegang, artikel 461 etc.
Politie komt kijken. Sorry mijnheer. Geen hek, toegankelijk, dus we kunnen niets doen.
U heeft twee opties:
1. Zelf we slepen en voor alle kosten (incl rechtszaken) opdraaien.
2. De auto is gevoelig voor diefstal omdat er een ruit kapot is. En nee, u mag geen ruit inslaan.

Dus ja, een bek is relevant. Ik geloof zelfs dat het niet dicht hoeft te zijn....
Geen hek is openbare weg.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: geschorst en rijden in het buitenland



Bericht door Cee Pee »

Waarom krijg ik van de BOA een ander antwoord, die stelde dat als de camper op eigen terrein staat hun helemaal geen bevoegdheid hebben of er moet iets van een olie lekken dan wordt het een milieudelict en dan kunnen ze wel actie nemen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: geschorst en rijden in het buitenland



Bericht door PaulBng »

Dat klopt toch?
Wanneer ik mijn camper op jouw oprit zet, mogen ze er ook niets aan doen....
Tenzij er een hek is.
Ik mag er alleen niet in slapen. Da's dan weer jammer
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: geschorst en rijden in het buitenland



Bericht door Dafluc »

Koerier schreef:
ma 15 jun 2020, 16:43
Ik had wat te melden. Maar uit je Onsympathieke antwoord viel op te makeN dat het jou onwelgevallig was.
En blijkbaar leeft het wel reacties genoeg.
Beste Marianne of Henk,
Ik beweer ook nergens dat dit onderwerp niet zou leven. Ik verbaasde mij slechts over een reactie op een topic uit 2011. En die verbazing sprak ik hardop uit. Meer was het niet. Ik begrijp dat ik daarmee op je tenen ben gaan staan. Het is onsympathiek bij je overgekomen. Dat was niet mijn bedoeling. Mijn excuses daarvoor. Hoop dat we nu weer gewoon door kunnen.

Bij mijn weten heeft het niet overal op je eigen oprit mogen staan inderdaad iets te maken met ontsierend voor de omgeving of een soortgelijke omschrijving. Daar zijn ook hier op het forum voorbeelden van gegeven van leden die het hebben mogen meemaken.
Afbeelding
Plaats reactie