Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Welkom,Noord Spaanse kust is prachtig,zomers normale temperaturen,maar dat weten de Spanjaarden ook,dus druk in het seizoen.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
rhomodel
Berichten: 586
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door rhomodel »

Dank voor het hartelijk welkom. We kijken al uit naar de reizen, gelukkig zijn we niet gebonden aan scholvakanties dus meestal zijn we in mei-juni en september-oktober erop uit. Was vergeten te vermelden dat we in Austerlitz (Zeist) wonen en ongeveer nog 12 jaar moeten/ mogen werken...
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Jonvro
Berichten: 29
Lid geworden op: di 29 sep 2020, 8:35
Locatie: Velp

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jonvro »

Oeps, ik zie zomaar dat ik vergeten ben ons voor te stellen. Wij zijn Miriam & Ger, o.a. enthousiaste motorrijders. Tot dusver huren wij in het voorjaar een vakantiehuisje en gaan wij 's zomers kamperen met de tent achterop de motoren, maar vanwege het klimmen der jaren en onze aankomende pensionering hebben wij besloten ons per camper + aanhanger met motoren te gaan verplaatsen.
Urker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 23 jun 2015, 17:09

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Urker »

Hallo, wij zijn Hendrik en Minke uit urk. Eerst 40 jaar met de caravan en de laatste 10 jaar met de camper.
Eerst een Adria en nu een Carthago Tourer T 148
We beleven er heel veel plezier aan!
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7481
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door ducati 900 »

Jullie komen van Urk neem ik aan?
Welkom op dit forum.

Ben
Laatst gewijzigd door ducati 900 op ma 23 nov 2020, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Geen-Geld
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 23 nov 2020, 10:00

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Geen-Geld »

Halló iedereen,

Leuk om mij eindelijk eens aan te melden - over de jaren heen regelmatig hier op het forum gelezen en mij vergaapt aan de mooie projecten die voorbij zijn gekomen - , het moet er toch een keer van komen om mijn droom proberen te verwezenlijken; want niets staat nog vast tot op heden en ben mij aan het oriënteren.

Gelukkig brengt het fora een schat aan informatie (uiteenlopend van techniek tot administratief) en blijft er voor mij als 'Noob' weinig over om te vragen in het begin. Graag zou ik mijn dank dan ook alvast willen uitspreken aan de leden en het beheer, voor de óngelofelijke inzet én motivatie om anderen te voorzien van informatie, - niets anders dan lof.

Wat ik verwacht van een camper? Ruig, hard en no-nonsense voor een minimalistisch bedrag, zeggende dat ik géén kosten wil maken die niet nodig zijn (voor fancy dingen) en denk aan "bare bone". Uiteraard krijgt mijn camper een naam, "Thé Ardenner Beast" en geef daarmee direct aan wat mijn doelstelling is van camperren. Verder heb ik geen haast en neem de tijd om alles uit te zoeken en de kosten af te wegen.

Met vriendelijke groet,
Stef.
Nil Volentibus Arduum
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door AadenAnke »

Welkom aan jullie allen

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Lotjeman
Berichten: 37
Lid geworden op: di 24 nov 2020, 6:33
Locatie: Assen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Lotjeman »

Hallo, wij zijn Chienus en Gea uit Assen.
Sinds kort in het bezit van een burstner ixeo en voordien hebben we een bus camper gehad.
Noorwegen is onze favoriete vakantiebestemming.
wim50
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 19:37
Locatie: Noord Nederland

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door wim50 »

Hallo leden en lezers,
Wij zijn Anneke en Wim, en traditionele kampeerders, van tentje, tent, vouwwagen, caravan naar camper.
We hebben sinds voorjaar 2018 een Burstner Ixeo time 734 uit 2015.
Zijn al heel lang lezers van dit informatieve forum maar sinds 25 september j.l. ingeschreven als lid.
Wij wonen al lang met veel plezier in Assen.
Gebruikersavatar
Andor Smits
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 21 aug 2020, 20:29
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Andor Smits »

Even voorstellen:

Andor en Tonny Smits uit het altijd ''zonnige'' Heesch.
Nadat we getrouwd waren ( inmiddels 40 jaar geleden ) na een VW kampeer busje, een Bedford camper, en een Mercedes bus camper div. caravans aangeschaft omdat we dit voor onze 2 kinderen de beste vakantie invulling konden bieden.
Inmiddels zijn de kinderen de deur uit, en hebben we vorige jaar besloten om de caravan te verkopen en weer een camper aan te schaffen.
Deze hebben we particulier gevonden en gekocht; een Hymer Tramp T 655 uit 2005 met nog maar 70.000 km.

In verband met de corona tijd nog niet veel van de camper gebruik kunnen maken, maar wel lekker op vakantie geweest in eigen land. Uiteraard hopen we dat we in de toekomst weer kunnen gaan genieten.

Doordat we de camper op onze eigen inrit hadden staan waren we een maand geleden op zoek naar een stallingsruimte. Deze gevonden in Oss.

Ik hoop dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan dit forum, maar lees ook graag mee om kennis te vergaren.

groetjes Andor en Tonny
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 30 nov 2020, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gedeelte tekst verwijderd: zie voor reclame / adverteren onze forumregels.
Song
Berichten: 8
Lid geworden op: di 01 dec 2020, 17:59

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Song »

Hierbij stel ik me voor: Ik ben Brabander, maar woonachtig in een klein dorpje nabij Roermond Limburg. Wij hebben een Volkswagen California Exclusieve een jaar of 3 gehad:
Volkswagen California Exclusieve, automaat originele camper (fabrieksbouw) op VW T4 onderstel,
Bouwjaar 1998, kilometerstand, 100.200, 2,4 liter diesel (5 cilinder, 78pk), automatische transmissie
Met vast toilet en wasbak (achterin auto, met deur gescheiden)
Deze hebben we in 2008 verkocht. We hebben er een aantal vakanties veel plezier aan beleefd maar gingen er uiteindelijk toch te weinig mee weg. En ik vond het heel triest te zien dat zo'n mooie camper op de inrit stond te "rotten".
Nu zijn we een aantal jaren verder en begint het toch weer te kriebelen. We zijn aan het overwegen om toch weer te gaan camperen. Ik gebruik dit forum om heel veel informatie te zoeken. We zijn nog echt aan het oriënteren: een gebruikte camper kopen of om door een bedrijf een bus te laten ombouwen.
Gebruikersavatar
Knors
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 06 jan 2016, 16:42

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Knors »

Ben helemaal niet nieuw hier maar ik had me alleen nog nooit voorgesteld.
Al vanaf 2012 een camper. Uitgewerkt. Inmiddels op de loonlijst van de overheid en nu wat meer tijd :D

Recent weer een nieuwe buscamper. We houden ervan om te trekken en veel vrij te staan. Bijna altijd de mountainbikes mee.
Het laatste jaar wel veel meer bewust geworden dat je niet zo ver weg hoeft om lekker rond te trekken. Aan de andere kant blijft Frankrijk wel onze voorkeur houden.
Als er mensen onder ons zijn met een Hymer Grand Canyon dan hoop ik dat we wat specifieke (eigen)aardigheden kunnen uitwisselen!

Groet Cor
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Stieneke en Donald »

Aan alle nieuwkomers op dit forum een hartelijk welkom! :thumbup:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
De La Casa Lolita
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 dec 2020, 11:42

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door De La Casa Lolita »

Hallo,
Wij zijn Ludo en Sandra uit Wijchmaal-Peer (België)
Binnenkort hopen we voor het eerst een camper aan te kopen. We hebben een Burstner Lyseo TD Privilege 680 in gedachten. Dit omdat de badkamer dan achteraan is met een schuifdeur naar de garage, zodat we onze vier cairn terriers zouden kunnen meenemen.
Ik heb me aangemeld op het forum om tips en trics te vinden over het reizen met een camper.
Onze droom is om Noord Europa te gaan verkennen...
Plaats reactie