Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
IamGroot
Berichten: 5
Lid geworden op: di 26 jan 2021, 12:26

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door IamGroot »

Hi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en ben lid geworden omdat wij onlangs een Renault Grand Espace hebben omgebouwd naar een mini camper. We zijn momenteel op het punt dat alle nodige onderdelen (slaapbank, keukentje, tafel etc) erin zitten. Nu nog de quality of life onderdelen zoals een koelkast en accu. We hopen op dit forum informatie te kunnen inwinnen voor het uitkiezen van de spullen en inspiratie op te doen a.d.h.v. jullie projecten!
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peter LMC »

Welkom op het forum. :-B
Heb je vragen, gewoon een topic openen in de betreffende groep.
Er komt zeker een antwoord van de vele leden. :idea:
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DucatoDolf »

Welkom!

In het bijzonder welkom de minicampers 8-) .

Leuk zo'n bestel Vito. Kan in NL ook hoor. Alleen is de wegenbelasting voor bestelbus voor een particulier iets hoger dan zakelijk. Sinds kort nog iemand hier met dezelfde wagen en indeling

Zo'n grand espace is mooi, maar niet op kwarttarief te krijgen. Hoge MRB dus. Mocht je daar vragen over hebben kun je hier genoeg hulp in krijgen.

Gute fahrt!
Cornelis55
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 24 feb 2021, 11:16

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Cornelis55 »

Nieuw en vers hier op het forum, vandaag aangemeld :)
Woonachtig in Wiesbaden, Duitsland en tevreden eigenaar van een Knaus Sportliner 650MG uit 2009.
Nog uit de tijd dus, dat er meubelen werden ingebouwd, die niet klapperen en een diesel met 2,3 L. en 130 PK,
volgens mij een stuk dynamischer en daardoor langlevender als die hoog opgevoerde 2 Liter met tegenwoordig tot 170 pk....
Maar tot grote schrik : in bijna lege toestand weegt de lieveling 3,7 Ton.
Ik en mijn eega zijn zeer graag en vaak in Nederland, vooral aan de kust, want we zijn fanatieke seafood-genieters.
Maar zal wel druk worden dit jaar...
mark_visser
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 23 aug 2019, 19:29

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door mark_visser »

Hi allemaal,

Ik heb hier al eens gepost maar had me nog niet voorgesteld.

Twee jaar geleden hebben mijn vrouw en ik een Iveco met opbouw van Chinook gekocht. Technisch een 49.10 met 2.8 td en 3500kg trekvermogen. Bouwjaar 1988. Voor zover ik heb kunnen vinden is de opbouw ergens in 92 of 93 gedaan door Chinook Sonnemans.

Dat trekvermogen is overigens de voornaamste reden waarom we hem gekocht hebben. Dat in combinatie met achterwielaandrijving en dubbellucht. We hebben een 4x4-hobby die we al een langere tijd uitvoeren. Voorheen gingen we met de Jeep en een kleine Kip Kompakt met hefdak op pad. Echter reden we nog wel een schade op zo’n evenement waardoor thuiskomen niet altijd een gegeven was. Sowieso is zo’n Jeep absoluut geen comfort om te rijden. Eerlijk is eerlijk: de Iveco maakt ook flink geluid maar dit is zo’n verbetering t.o.v. de Jeep.

Hoe dan ook: veel gezocht naar campers met hoog trekgewicht. Uiteindelijk na een flinke zoektocht deze gekocht. De staat waar in hij was... pffffff... motorisch was hij goed, maar wat een werk heb ik er aan gehad. Waarschijnlijk vergeet ik nog een hoop maar:
- verwarming deed het niet: ontsteking en losse gasleiding
- waterpomp deed het niet
- versnellinngspook had een enorme trilling: alle steunen vervangen en de bak vastgezet (2 van de 5 bouten zaten los...)
- douchebak lek (kwamen we achter tijdens de Coronacrisis in de tijd dat we eigen sanitair moesten gebruiken)
- daklekkage bij een Heki
- airco kapot: daar ben ik nu mee bezig... leidingen gescheurd en de algemene staat is slecht. Zie gaat er uit en er komt een Maxxfan in terug
- heel veel elektra werkte niet... vrijwel alles nu opgelost en netjes gemaakt
- nog een hoop klein spul

Een hoop te doen gehad. Hoe dan ook: daar was de prijs enigszins naar en inmiddels zijn we zeer tevreden. Technisch heb ik nog twee dingetjes waar ik nog niet helemaal uitben:

Op bepaalde toerentallen trilt de versnellingspook nog minimaal. Als ik de hoes verwijder lijken er ook rubbers of busjes te missen die ik zou verwachten. Het is lastig referentiefotos te vinden. Overigens gaat de pook ook direct de bak in en niet met schakelstangen en kabels zoals de meeste auto’s. Het is een 8140.23 motor met bijbehorende bak. Ik heb in italie een slooppook bestelt en ga kijken of ik daar wijzer uit kan worden.
Verder komt er soms water in de cabine als het regent, maar ik weet niet waar vandaan. Ik krijg het niet gereproduceerd met bijv. een tuinslang. Ook de rubbers die water moeten afvoeren onder de ruit/motorkap zijn schoon... iemand nog ideeen? (Via bericht om dit topic niet te vervuilen)

We hebben inmiddels een reis door zweden gemaakt, wat kleine trips naar 4x4- evenementen en we waren voornemens afgelopen jaar italie en een hoop meer evenemten te bezoeken... helaas niet doorgegeaan.

Ik heb al een hoop info op het forum kunnen vinden, dus bedankt daarvoor.

Een fotoimpressie voor de leuk:
Afbeelding
Gebruikersavatar
JenK
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 9:07
Locatie: Súdwest Frl.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door JenK »

Hoi, wij hebben een Peugeot Boxer L3H2 gekocht die we gaan ombouwen. Al veel gelezen hier en goede tips gezien. De verbouwing zal wel wat tijd in beslag nemen omdat we dit in de verloren uurtjes gaan doen. Deze zomer moet 'ie klaar... De bus staat hier op de oprit, dus onder handbereik. Vooral het elektrische deel zal nog wat inlezen vergen. Zin om te beginnen! We zullen af en toe wat vragen stellen en foto's plaatsen :)

Groet JenK
carlocarlo
Berichten: 7
Lid geworden op: di 02 feb 2021, 10:34

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door carlocarlo »

Hey,
Ik heb al een post gedaan en heel wat tegenwind gekregen omdat ik vermeldde dat ik 'alleen' reis en niet met een partner. Dacht dat alle camperreizigers breeddenkend zijn, maar enkelingen zijn toch beknot hierin. (Dit laatste moest mij van het hart.)

Normaal doe ik verre intercontinentale sun-reizen naar tropische oorden. Door corona anders beginnen denken en het idee laten rijpen om Europa beter te leren kennen.
Ik wil graag avontuurlijk reizen zonder al te veel voorbereiding en zonder vast plan. Dus tijd besparen op zoeken naar logies, slapen in je eigen vervoermiddel. Is het ergens goed blijf ik langer, omgekeerd hetzelfde... dan vlug weg. Mij ga je niet veel terugvinden op de grote campings. En daarbij kan ik de camper ook in België tijdens de weekends gebruiken voor als ik naar feestjes ga (zal wel na corona zijn) en te moe ben, om ter plaatse te blijven slapen en enkel fit te rijden. ;;-)
Ook mijn zoon van vooraan de twintig zal ermee naar feestjes gaan en veilig rijden.
Daar ik hobbies heb als fotografie, dronevliegen, hardlopen, kan die ook daarvoor van pas komen.

Heb dus een occasie zelfbouwcamper gekocht voor relatief weinig geld. Een eerste camper is een test of dit mij (en ook mijn hond) ligt, anders moet hij terug weg.
Het is een Ducato Van L3H2 van 2012 met 180pk. Rijdt zeer goed en kan nog vrij gemakkelijk parkeren.
Ik heb er bijna alles uitgegooid en totaal verbouwd naar mijn eigen smaak. Heb batterij 200 Ah, omvormer 1200W, zonnepaneel 280W, frigo, binnen- en buitendouche, toilet, 1-persoonsbed vooraan (openklapbaar) en achteraan 2-persoons-, keuken, microgolfoventje, bleutoothspeakers, tv, en mooie binnenbekleding in warm kleuren kurk. Geen luifel want uiterlijk zo weinig mogelijk camperallure? Minder controle hé. Ik ben ondertussen bijna klaar met verbouwen en heb veel info vergaard op dit forum... waarvoor dank!

Nu nog wachten tot de grenzen opengaan en het avontuur lacht mij toe.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door hathi »

Carlo Carlo 47

Hey,
Ik heb al een post gedaan en heel wat tegenwind gekregen omdat ik vermeldde dat ik 'alleen' reis en niet met een partner. Dacht dat alle camperreizigers breeddenkend zijn, maar enkelingen zijn toch beknot hierin. Dit moest mij van het hart. Carlo .dat is even wennen,want dat krijg je hier altijd,wat je ook schrijft,er is altijd wel iemand die er anders over denkt,maar ook juist het leuke,geeft wat ruring,anders blijft het saai :-B
Hans
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80320
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom Carlo. Dit is een openbaar forum, iedereen mag reageren. Het kan voorkomen dat mensen je niet goed of zelfs verkeerd begrijpen. Het kan ook voorkomen dat mensen het niet met je eens zijn. Dat is allemaal niet erg zolang het netjes en fatsoenlijk blijft. Ik heb overigens nergens gelezen dat het alleen reizen verkeerd viel. Er was hooguit verbazing over je beoogde bestemming.Veel forumplezier gewenst.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22717
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

En er zijn meerdere forumleden die alleen reizen.
Niets mis mee. (slager keurt... )


Paul
ColumBusJ5
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 10:35

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door ColumBusJ5 »

Hoi,

Wij zijn Lineke en Willem. Vorig jaar hebben we de kans gekregen om voor een mooie prijs een oudere Peugeot J5 met een Tramper opbouw aan te schaffen. Omdat we nog niet echt wisten of camperen iets voor ons was, hebben we deze kans aangegrepen. Na wat kluswerk aan het interieur zijn we wat weekenden er op uit geweest en hebben ook, tussen de wisselende reisadviezen door, een leuke vakantie kunnen houden in Duitsland en Frankrijk. Het camperen bevalt ons prima en we kunnen niet wachten tot we wat meer vrije tijd kunnen besteden aan het rondtrekken. Allebei een fulltime baan, en dan is het voor mij (Willem) ook nog eens zo dat ik elke zaterdag moet werken. Helaas is het nog even niet anders, maar onze tijd komt nog wel.
boxerbusje
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 19 feb 2021, 19:22

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door boxerbusje »

Hoi allemaal!

Ik ben Sacha, mede-eigenaar van een busje. Wij zijn, na lang rondkijken, met z'n drieën begonnen aan het ombouwen van een oude Peugeot Boxer L1H1 (2004). Nu begonnen met schoonmaken en isoleren en hopelijk kunnen we dan van de zomer onze eerste ritjes maken. Het wordt nog een hele uitdaging, want we zijn geen van alle heel ervaren met klussen, maar hopelijk kunnen we met hulp van vrienden en familie en goede raad van het internet er een fijne camper van maken.
Gebruikersavatar
Wolfshond
Berichten: 56
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 21:05
Locatie: Gårelehöjden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Wolfshond »

Dank voor het toelaten. Wij hebben ons een paar dagen geleden aangemeld en hebben al wat leuke dingen kunnen vinden.
Wij zijn op dit moment bezig met het kopen van een gebruikte camper en willen die in de loop van het jaar overzetten op een Zweeds kenteken. Enerzijds voor de kosten en anderzijds voor de betere schorsing regeling. Overigens verblijven wij ook het grootste gedeelte van het jaar in Zweden en wie zien zeer geregeld Nederlanders bij ons op de badplaats (camperplaats) verschijnen.
Mocht men in de buurt komen dan kan men altijd langs komen, koffie is er altijd.

Myrthe & Cor Buissant des Amorie
Gårelehöjden 239
Näsåker
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peter LMC »

Welkom Myrthe en Cor.
Is het deze CP :?:
https://www.campercontact.com/nl/zweden ... relehojden
Plaats reactie