Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Peter987
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 13 aug 2021, 22:06

Even voorstellen



Bericht door Peter987 »

Even voorstellen:
Peter is de naam. We hebben sinds kort een Burstner A573 active op een Ducato 2.8JTD onderstel. Dat rijdt als de brandweer, prima stabiel en zo. De camper was even zoeken voordat we onze ideale indeling gevonden hadden, maar het is gelukt.

Ik heb nog wel een enkele technische vraag, maar die stel ik wel in de goede rubriek ;)

Greetz!
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Ook welkom @Peter987,

Je hebt het over een brandweer. :lol3: :crazy: :clap:

Haha dat doet me denken aan een goede kennis van ons die had een Mercedes vrachtwagentje gekocht om deze om te bouwen tot camper, en had Mercedes brandweerwagen gekocht voor onderdelen en motor alles leuk een aardig, Maaaaaar.
Een keer op denk ik zondag morgens heel vroeg begon de sirene af te gaan ze wonen in een wijkje met eigen woningen, hij snelde naar buiten om de sirene af te zetten.
Reken maar dat de buren stom verbaast waren dat ze de brandweer uit het niets plotseling als uit het niets in de wijk stond, en hoe snel heb je de sirene uitgeschakeld misschien moest hij eerst zijn gereedschap pakken om de accu te ontkoppelen, en dan die herrie waar je in moest staan nog half ik je slaap.
Haha en nog leuker de buren hebben misschien heel snel en verschrikt hun kleren aan getrokken om de brand te zien.
Maar er wat helemaal niets te zien het erf is afgeschermd met een hoge hek waar je niets kan zien.
Wij kunnen er om glimlachen,,,, reken maar dat zij op hun benen stonden te trillen van schrik.

Het is al weer wat jaren geleden maar ik kan er niets over vinden op het internet.
Het gebeurde in Assen.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
rjmulder
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 15 aug 2021, 12:12
Locatie: Twente

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door rjmulder »

Hallo allemaal, ik zal mij ook even kort voorstellen.
Mijn naam is Robert Jan wonend in het mooie Twente, een aantal jaren heb ik in een Peugeot Expert 1.9D (oude rode post bus) gereden toen het nog betaalbaar (grijpkenteken) was en toen overgestapt op Peugeot 307 i.v.m. de maandelijkse kosten een hele fijne auto maar mis nog steeds het busje.

Om nu weer een busje te gaan rijden en het betaalbaar te houden zal het een campertje moeten worden en dat spreekt mij ook wel aan, even een dag of weekendje van huis zonder gedoe en wat minder luxe.

Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren naar de mogelijkheden, wat moet er in en hoe kan ik dit het beste doen zodat ik zoveel mogelijk ruimte over hou op de vloer voor transport van dingen.

Model busje zal weer een Peugeot Expert worden alleen nu een L2H1 het liefst met 2 zit plaatsen en ramen in de achterdeuren en schuifdeur en het moet betaalbaar blijven dus zoveel mogelijk zelf doen en het zo basic mogelijk houden.

Het forum hou ik in de gaten en als het zover is dat er daadwerkelijk ook wat gekocht gaat worden voor ombouw dan meld ik het hier zeker want vragen zullen er dan ook vast wel bij mij op komen ;)
Dieselaar
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 28 jul 2021, 15:04

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dieselaar »

Lambiek schreef:
vr 13 aug 2021, 2:22
Peter

2e hands campers prijzen zijn zeker gestestegen zeker tot 30% +
Verkoop Nieuwe diesel cacmpers nog nooit zo hoog geweest....

Voor vele een enorm bedrag,
Waar waarschijnlijk lang voor gespaard is.... of gefinancierd.

en toch kopen deze mensen zonder angst , omdat deze in het nu leven....en dromen waar maken.

Als jij wilt wachten op iets bruikbaars Electrische , naar noordpool, 4x4 Electrische camper te bereiken......
Puur omdat je bang bent voor de restwaarde.....na 5 jaar....

Tegen die tijd zijn eral kostbare levens jaren verstrekken,

Als jij geld hebt voor nieuwe mercedes 4x4 , koop je die toch gewoon. (Eventueel een van 2019 /2020) prachtige techniek
met mooie materiaaln top dashboard met vele veiligd functies en prachtige cockpit displays. Gadgets , Mercedes loopt nu nog voorop ,

Ducato 2022 komt met inhaalslag, mooi dashboard ook digitaal en vele moderne veiligheid functies en comfort . Ook leverbaar in
4x4. Door extren bedrijf.
Ducato bewijzen probleemloos

Snel gaan genieten,

Als je bang bent om te vallen. Kun je ook al gaan liggen.

Succes
Dank voor uw reactie Lambiek. Als je bang bent om te vallen...mooi geschreven. Op mijn 23e ben ik op een oude fiets en 200 gulden op reis gegaan. De bedoeling was voor een maand, zonder opleiding en kennis van vreemde talen. Die maand is 7 jaar geworden...tot mijn 30e de halve wereld al werkend, reizend en ontdekkend, met nagereisde partner van toen, afgefietst, uiteraard op een beter exemplaar dan de eerste. Ik bedoel dan natuurlijk de fiets! De verdiende vele duizenden dollars, meestal hadden we gratis kost en inwoning bij werk, 'veilig' in rolletjes verstopt in de zitbuis van de fiets, waren een mooie opstap voor de rest van mijn/ons leven na terugkomst in Nederland. Die 7 jarige fietsreis was slechts een begin van een bijzonder en opzienbarend leven, in velerlei opzichten, vol reizen en avontuur, tot vandaag de dag. Alle grote wensen die ik had heb ik uitgevoerd, zo goed en kwaad als dat ging. Nu ik ouder ben zou ik graag de reis van toen nog eens overdoen, maar nu met wat comfort, vandaar een 4x4 exemplaar, bij voorkeur een Sprinter. Ik denk hiervoor, bij leven en welzijn, ongeveer 3 jaar uit te willen trekken. Mocht de gezondheid het opnieuw toelaten, dan heb ik voor daarna nog een ander plan dat ik graag wil vervullen en ook daar is wat geld voor nodig. Nu 125.000 euro uitgeven voor een nieuwe diesel heeft als risico dat er na 3 jaar, met alle milieumaatregelen die in razendsnel tempo toenemen, weinig of niets meer aan waarde van over is en dat is mij te gortig. Nogmaals, het is voor de aardigheid, ik heb destijds veel of alles al gezien en meegemaakt, daar hoef ik het echt niet voor te doen. Misschien dat ik de, m.i., te verwachten dieselproblematiek te somber in zie en hebben anderen daar een betere kijk op. Ik hoor dat graag. De andere reactie met als idee een oude SRV wagen, vol zonnepanelen, zou ik zeker hebben overwogen wanneer ik nu 23 zou zijn geweest! Dank u wel alvast.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Lambiek »


[/quote]

Dank voor uw reactie Lambiek. Als je bang bent om te vallen..Nu 125.000 euro uitgeven voor een nieuwe diesel heeft als risico dat er na 3 jaar, met alle milieumaatregelen die in razendsnel tempo toenemen, weinig of niets meer aan waarde van over is en dat is mij te gortig. .[/quote]



Hoi
rare gedachte, euronorm 6d van €125.000.-
Over 3 jaar weinig tot
Niks waard zou zijn....

Camper diesel verkopen als warme broodjes
Ook ver boven 125.000+
Dat zijn echt geen malloten,
Vele hard voor gewerkt

oudere"rijke" met een dure camper zijn veel heel zuinig en kunnen heeleeee goed rekenen.

Kopen nu gewoon campers van
100.000+ tot 2 a 3 ton , lange levertijden...
Als die zouden denken na 3 jaar ....

Zijn er weinig nu daar weer een milieu rapport met hun camper huilend in stress schieten.

Het is een leuke manier van leven ,vakantie en mee bezig zijn die stress vermindert
Maar werkt bij u andersom,

Dus niet doen.

Denk beetje zoals bij mij , naar een porsche
Maar koop niet

Gr
Succes met keuzes






.
Klaas41
Berichten: 3
Lid geworden op: di 17 aug 2021, 12:54

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Klaas41 »

Mijn naam is klaas en ben van plan om een chevy van te kopen op kamper kenteken. Ik zit hiermee wel met een probleem waar jullie mij misschien kunnen helpen. Ik wil met deze auto ook normaal mee rijden, mag hij dan wel aan de straat staan of zijn daar ook wetten voor zoals bij een echte camper of moet ik hem dan toch als normale auto registreren.

Klaas
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door javanes »

Als je hem registreert als camper moet voldoen aan de APV regeltjes voor deze voertuigen van de gemeente.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DucatoDolf »

Welkom Klaas,

Een 7meter lange witte doos ziet er anders uit dan een Chevy Van. In de meeste gemeenten zul je geen problemen krijgen. Echter, een lastige buur kan melding maken en als er dan in de APV iets over campers (zonder afmetingen) staat ben je de sjaak. Kijk daarom gewoon goed waar je hem parkeert. Bij iemand voor het raam is niet verstandig. Maar ook bij een bedrijfsbus kun je daarop aangesproken worden.

Ook voor een eventuele parkeervergunning is dit allemaal erg gemeente afhankelijk. Die van mij staat al een jaar geparkeerd, half jaar op abonnement en sinds kort ook als camper. Nog geen gezeik gehad.

Het ligt er dus helemaal aan in welke gemeente je woont en hoe je buurt is. Maar als je dus specifiek vragen hebt over jouw gemeente, wend je tot hen. En anders maak je ff een apart topic aan en vraag je of er hier buurtgenoten zijn die je als ervaringsdeskundigen verder kunnen helpen.
Klaas41
Berichten: 3
Lid geworden op: di 17 aug 2021, 12:54

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Klaas41 »

Bedankt zal een apart topic hiervoor aan maken
Trissje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 05 apr 2021, 15:26

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Trissje »

Alweer een tijdje lid hier, maar ik heb me volgens mij helemaal nog niet voorgesteld. Ik ben Marja. 11 x hebben we een camper of RV zoals ze dat daar noemen gehuurd in Amerika. In 2019 was onze laatste reis, en anders dan andere jaren wisten we niet wat we in 2020 wilde gaan doen. Ik kon geen goede route bedenken, de prijzen waren weer gestegen, we wisten het niet zo goed. En voor het eerst in 11 jaar hadden we dus niets geboekt voor 2020. Wat een geluk bij een ongeluk. :mrgreen: In 2020 kochten we een vouwwagen, maar dat bleek toch te veel werk. Met name mijn man is al iets ouder en het was al snel duidelijk dat we daar dus niet mee zouden gaan trekken. En zo hebben we dit voorjaar een buscamper gekocht. En inmiddels zijn we er al een keer of 8 mee weggeweest, waarvan 1 x iets langer. Dit voorjaar zijn beide kinderen naar Friesland verhuisd dus veel weekendjes gaan die kant op. En wat ook fijn is dat de hond nu gewoon mee kan in de camper.
In oktober hoop ik nog een maand weg te kunnen naar Frankrijk als Corona geen roet in het eten gooit. Tot nu toe ben ik super blij met mijn camperbusje. Inmiddels een mooi fietsenrek laten monteren zodat onze e-bikes mee kunnen. En donderdag gaat er luchtvering onder. Wat mij betreft gaan we ieder weekend weg, maar mijn man ziet dat niet zitten. Ik ben er ook al eens alleen mee op stap geweest en dat gaat zeker ook vaker gebeuren.
Afbeeldingnaamloos-01661.jpg by Marenko, on Flickr
Dieselaar
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 28 jul 2021, 15:04

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dieselaar »

Lambiek schreef:
di 17 aug 2021, 2:10
Dank voor uw reactie Lambiek. Als je bang bent om te vallen..Nu 125.000 euro uitgeven voor een nieuwe diesel heeft als risico dat er na 3 jaar, met alle milieumaatregelen die in razendsnel tempo toenemen, weinig of niets meer aan waarde van over is en dat is mij te gortig. .[/quote]



Hoi
rare gedachte, euronorm 6d van €125.000.-
Over 3 jaar weinig tot
Niks waard zou zijn....

Camper diesel verkopen als warme broodjes
Ook ver boven 125.000+
Dat zijn echt geen malloten,
Vele hard voor gewerkt

oudere"rijke" met een dure camper zijn veel heel zuinig en kunnen heeleeee goed rekenen.

Kopen nu gewoon campers van
100.000+ tot 2 a 3 ton , lange levertijden...
Als die zouden denken na 3 jaar ....

Zijn er weinig nu daar weer een milieu rapport met hun camper huilend in stress schieten.

Het is een leuke manier van leven ,vakantie en mee bezig zijn die stress vermindert
Maar werkt bij u andersom,

Dus niet doen.

Denk beetje zoals bij mij , naar een porsche
Maar koop niet

Gr
Succes met keuzes
[/quote]

Beste Lambiek. Natuurlijk verkopen die als warme broodjes, vaak ook omdat veel mensen impulsief kopen. En/of camperen voor veel mensen die hun hele leven hard hebben gewerkt en niet van hun jarenlange droom af willen zien. Ook hebben veel ouderen zo ontiegelijk veel geld dat een tonnetje meer of minder niet uitmaakt. Dat kan ik me niet permitteren. 100.000 euro is voor mij flink wat. Aan uw reactie te zien speelt geld voor u ook geen rol, of juist wel en rijdt u in een oud exemplaar, dan maakt het ook allemaal niet uit. Ik sprak afgelopen week iemand die deze zomer een Carado heeft aangeschaft voor 60000, maar die kocht deze inderdaad net als een broodje, afschrijving interesseert hem niet, hij bulkt van het geld, maar hij moest wel beamen dat zijn camper over 5 jaar weinig tot niets meer waard zal zijn. Overigens ook een euro6 diesel. Tsja, zo hebben we allemaal een eigen kijk op dingen en meer of minder te besteden. U heeft misschien uw hele leven gewerkt, terwijl ik mijn hele leven heb gereisd en avonturen heb beleefd, dat is ieders keuze. Maar ik heb nu toch opnieuw een keuze gemaakt, mede dankzij uw reactie en koop samen met een goede vriend een nieuwe elektrische Maxus e-deliver 9 en we gaan deze laten ombouwen tot luxe camper. Ik kan dan niet echt op wereldreis, slechts lange vakanties [actieradius 250-300], maar ok, kost ook ongeveer 130.000 euro, [65000 pp] maar waardevast. Gebruiken hem om en om en staat tussendoor droog in eigen stalling. Nogmaals dank voor uw reactie en kijk op e.e.a., het heeft ons zeker aan het denken gezet en overtuigd af te zien van een dieselcamper.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Lambiek »

Uw Electrische buscamper van €130.000.- is over 5 jaar een rariteit voor het museum.....waarde nihil

De 5 jaar zal de euro6d deisel of benzine zal nog minimaal 50% opleveren .

Ik zou nu zeker voor €130.000 nu een echte fatsoenlijke camper kopen. Ipv Electrische

Ps
Wel leuk initiatief !!!


.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DucatoDolf »

Ik weet dat we overgaan op electrisch rijden. Maar we gaan niet ineens alle auto's weggooien. Dus die waardedaling zal zo'n vaart niet lopen. Er zal een overgangsfase komen en tegen die tijd is jouw bus al voor de helft op de gebruikelijke manier afgeschreven. Daarbij blijft de carrosserie zijn waarde houden bij overgang naar electrisch rijden. Je kunt de boel altijd nog ombouwen naar electrische aandrijving.
Henk pcc
Berichten: 3
Lid geworden op: di 17 aug 2021, 13:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Henk pcc »

Hallo wij zijn Henk en Anja, nog niet in het bezit van een camper.
Op dit moment zijn we beheerders van een camping in Noordwijkerhout (geen sluikreclame).
Druk aan het sparen voor een camper waarmee we Europa willen ontdekken.
Het is de bedoeling om Nederland te verlaten en de komende x jaar lekker onderweg te zijn.
Nog wel heel veel te ontdekken over campers, welk type, motor, slaapplaatsen etc.
Moet wel met een B rijbewijs zijn te rijden.

Vooral lid geworden om te lezen over ervaringen etc.
Plaats reactie