Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom beiden op het forum.
Afbeelding
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom nieuwelingen.

Dag Herman7974, Bart,

Man wat een onderneming met een T2-campertje die reizen te maken geweldig :clap: :bow: :cheers: , wat een avontuur zover krijg ik mijn vrouw niet, en ik denk dat het nu ook te gevaarlijk is.

Mooi zou het zijn als jullie je avonturen met foto's hier zou plaatsen, dat zou geweldig zijn.
Als je ergens hulp voor nodig bent open een Topic en stel je vragen, dan moet het wel goed komen.

Met een vriendelijke groet, :thumbup:
Jelle en zijn maatje.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Herman7974
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 16 aug 2021, 20:39
Locatie: Zwarte woud, Duitsland

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Herman7974 »

Hallo Jelle,
ik moet eerst even kijken hoe ik hier fotos kan plaatsen , is me tot nu toe nog niet gelukt :(

aha , het is gelukt . Met kleiner/gelijk 900 pixels lukt het :-B

Fotos hier beneden "nu" en vroeger in 1984


en hier dan nog meer fotos:
viewtopic.php?f=70&t=8477496&p=2087667#p2087667
Bijlagen
k-IMG_5106.JPG
k-IMG_5106.JPG (247.73 KiB) 498 keer bekeken
k-Bild0011.jpg
k-Bild0011.jpg (139.74 KiB) 508 keer bekeken
ShelbyCobra
Berichten: 1
Lid geworden op: di 31 aug 2021, 19:16

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door ShelbyCobra »

Hallo
Inderdaad wel zo netjes om me even voor te stellen.
Mijn naam is Marcel (50)en ik woon in de omgeving van Eindhoven. Getrouwd en twee jongens (15 en 16).
Vakantie is gelijk aan kamperen, vroeger met de tent nu met een caravan. Het zal niet lang meer duren voordat de jongens niet meer mee gaan en we willen dan wat vaker een weekend weg zonder telkens de caravan uit de stalling te moeten ophalen, ondanks dit maar 30 minuten tijd kost.
Als volgend project wil ik een buscamper gaan bouwen echter maar gezien de huidige markt is dit eigenlijk een slechte timing.
We gaan het zien in ieder geval, voorlopig in ieder geval nog met de caravan op pad.
Dit forum is erg actief en de gebruikers ook zeer behulpzaam met het delen van info en tips.

Gr
Marcel
RareRups
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 01 sep 2021, 18:11

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door RareRups »

Hallo allemaal! Ik heb nog geen camper, maar wel een plan. Ik denk er over om mijn autootje (een Lancia Ypsilon) om te ruilen voor een klein busje (een Renault Kangoo of een FIAT Fiorino iets dergelijks) dat ik kan gebruiken als daily driver, in mijn garagebox past, en waar ik als persoon alleen in kan slapen. Een beetje als dit maar met één bed: https://juliette-schmitz.com/renault-kangoo/

De reden hiervoor is dat ik de afgelopen jaren een aantal keer heb gekampeerd met een piepklein tentje, en er veel voordelen waren (lage kosten, contact met de natuur, vrijheid) maar dat er ook een aantal nadelen waren waardoor het geen groot succes werd. Als vrouw alleen in een tent voelde ik mij soms niet veilig, ik ben ook niet meer de jongste, en op de grond slapen op een luchtbed ging, maar met moeite. En dan moet je midden in de nacht naar de WC!

Dus wat ik kwijt moet in mijn busje is minimaal een bed met een echt matras en een portapotty, en een tafeltje of zo iets om aan te eten en computeren. Ik ben van plan om gebruik te maken van natuurcampings, geen ambities om hier voltijds of off-the-grid in te gaan wonen.

Wat vinden jullie van mijn plan? Is dit haalbaar? Tips? Dank jullie wel!
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DucatoDolf »

Welkom.

Je plan is prima haalbaar. Beter even een nieuw topic maken voor specifieke vragen.

Ik ben begonnen met een Citroën Berlingo. De laadruimte is misschien net te kort, maar als je een 1 persoonsbed over de passagiersstoel maakt, kan het goed. (bij de bestelwagen variant klapt de rugleuning van de passagiersstoel naar voren) Portapotti en kampeerspullen erin en klaar.

Officieel geen kwarttarief voor aan te vragen, maar een grijs kenteken (bestelwagen variant) voor particulier gebruik is ook niet duur. Dan moet je hem niet als camper registreren. Er zijn bestelwagen varianten met achterklep, dat is wel ideaal. Helemaal perfect is dan ook nog de dubbele schuifdeur aan de zijkanten.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Welkom!
Maar plaats dit verhaal, zoals gezegd, ook in een nieuw topic in het subforum zelfbouw. Dan krijg je veel meer reacties! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
wrutjes
Berichten: 31
Lid geworden op: za 10 jul 2021, 16:43

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door wrutjes »

Hallo ik ben Wilfried 59 uit Utrecht.
Camperen doen we al jaren maar in 2010 onze caravan verkocht en andere vakanties gedaan zoals hotels en huisjes totdat we dit jaar een camper hebben gehuurd en weer helemaal into het camperen zijn. Ik wil niet meer met een caravan achter de auto de hort op maar met een camper is echt te gek.

Enkele weken geleden een nieuwe camper gekocht een Knaus van Ti Vansation 650 MEG en hopelijk wordt deze in april 2022 geleverd. Nu onzeker ivm chiptekort in onder andere de autoindustrie. Ik heb nu al zoveel zin in de komende vakanties in onze camper. :-B

Ik ben iemand die alles van tevoren helemaal uitzoekt vandaar ook enkele vragen al in dit forum.

Zelf werk in de IT bij een bedrijf in Nederland met eigen start en landingsbanen (Schiphol).

Ik hoop hier veel kennis op te doen en daarnaast ook een hoop bij te dragen.

Groeten Wilfried
Evelon
Berichten: 10
Lid geworden op: do 12 aug 2021, 14:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Evelon »

Hoi!!

Ik ben Evelon, 28 jaar, vorm een duo met mijn man Jordy, 32 jaar. We hebben ook wat huisdiertjes, 2 hondjes, 2 konijnen, een bak vissen en ergens vast ook wel een spinnetje en mugje. Ennnn sinds een maand ook trotse eigenaar van een mooie Knaus 685 uit 1999! :-B
Mijn ouders hebben bijna dezelfde, dus kan een hoop afkijken en van hun leren. Pap zit hier ook op het forum. Ik heb van een hoop camperdingen nog niet zoveel verstand, van sommige helemaal geen.. dus hoop hier ook een heleboel te leren!
Gebruikersavatar
fhvdlinde
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 11:11

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door fhvdlinde »

Wij zijn Frans en Leontine en wachten met smart op onze Pössl Roadcamp R die 2022 geleverd gaat worden. We hebben vanaf 2022 de tijd om een aantal langere reizen te maken. Zo staan Griekenland, Zuid-Spanje en Scandinavië op het lijstje. We bereiden ons goed voor dus zullen zeker op dit forum af en toe een vraag stellen. Iedereen veel reisplezier gewenst!
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaap van duijn »

@Frans,

Man welkom op dit forum van en voor Kamperaars.
Wat ze hier niet weten zal je nergens vinden.
Die ouwe knarren, mopperen wel maar als je met goed omschreven vraag komt en daar bij details van type, vermogen en weet ik het geeft.
9 op 10 heb je binnen een 1 uur bericht

Geniet en kampeer met plezier en bovenal blij jullie gezond
Roussa
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 09 aug 2021, 13:13

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Roussa »

Hoi,

wat een leuk en informatief forum is dit! Wij, Wim en Marion waren in bezit van een prachtige Elddis caravan Affinity 554, maar gaan overstappen op een camper. We hebben ons oog laten vallen op een ongebruikelijke indeling nl een lounge achterin. De Burstner Lyseo 744 of de Ixeo 744 lijken ons wel wat. We moeten hem nog in het echt gaan zien dus van de week naar Drachten waar een Ixeo staat. Even rondgebeld maar ik heb verder nog geen dealer kunnen vinden die er een heeft staan.
Ik heb Burstner zelf ook al deze vraag voorgelegd. Iemand ervaring met een van dezxe twee type en hoe bevalt het?

groet,
Roussa
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum. Dit is ons voorsteltopic. Voor specifieke vragen even een nieuw onderwerp maken onder de desbetreffende categorie. Dank en alvast veel forumplezier.
Afbeelding
Hymer664Classic
Berichten: 20
Lid geworden op: za 04 sep 2021, 10:42

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Hymer664Classic »

Even voorstellen:

Ik heb sinds afgelopen week een Hymer 664 classic uit 2006. Na mijn Volkswagen busje een behoorlijke upgrade wat betreft luxe, vermogen en opbergruimte :-)

Hopelijk kan ik het forum gebruiken om een hoop informatie en inspiratie te vergaren!

Meteen alvast een eerste vraag: wat voor camper navigatie (voorkomen van vast komen te zitten onder lage bruggetjes en dergelijke) zouden jullie aanraden? M’n voorkeur gaat uit naar een app op m’n telefoon.

Thanks alvast!
Plaats reactie