Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Hallo Fanny, welkom en gefeliciteerd met jullie eerste camper. Dit is het voorsteltopic. Zou je voor je vragen een nieuw topic willen aanmaken? Ik weet zeker dat er antwoorden komen. Alvast veel forum- en camperplezier gewenst.
Afbeelding
ernst89
Berichten: 1
Lid geworden op: do 21 jan 2021, 9:57
Locatie: Zutphen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door ernst89 »

Hallo,

Mijn naam is Ernst en na jaren van anoniem meekijken heb ik eindelijk besloten om mezelf te registreren op dit fantastische forum.
Twee jaar geleden hebben wij onze camper verkocht.
Het was een Autostar alkoofcamper uit 1989. We hadden hem gekocht met wat achterstallig onderhoud en ik heb er twee jaar aan geknutseld om hem weer in mooie staat te krijgen. Dat wil zeggen, roest weg, hippiestickers er af, interieur vernieuwd, IKEA boxspring ingebouwd. Maar wat ons stoorde was dat het uiteindelijk toch een oude auto bleef, zonder de dingen die we zo fijn vinden in onze dagelijkse auto's zoals airco en allerlei veiligheidsvoorzieningen. Een (te) korte vakantie met de camper naar West-Frankrijk was de doodsteek. We vonden het te vermoeiend en daarna was de camper snel verkocht.
Dat deed geen pijn, totdat ik erachter kwam dat ik toen eigenlijk mijn hobby kwijt was.

Nu twee jaar later een nieuw avontuur, we hebben een bestelbus gekocht die we gaan verbouwen tot camper.
We hebben er best lang over gedaan om nu te bepalen wat het precies moest worden. De eisen waren onder andere:
  • Minimaal twee airbags
  • ESP
  • Airco
  • Minimaal Euro 5
Het is uiteindelijk deze Ford Transit geworden.
buzz.jpg
buzz.jpg (310.42 KiB) 545 keer bekeken
Voldeed aan bovenstaande eisen, is zelfs Euro 6, maar heeft ook wel wat uitdagingen: zo is het een achterwielaandrijver waardoor de uiteindelijke hoogte in de bus niet is zoals de hoogte aan de buitenkant doet vermoeden en een dwarsbed is ook geen optie.
We willen hem zo ombouwen dat we er met z'n drieën in kunnen slapen en ook drie fietsen mee kunnen nemen. Dat laatste in de bus dus.

Groet,

Ernst
fdeleeuwe
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 11 jan 2021, 9:46

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door fdeleeuwe »

Goede middag,

Wij zijn Stefanie en François en hebben gisteren een Challenger 398 XLB gekocht (van aug-2018) wat onze eerste camper is. Natuurlijk ongelooflijk spannend om je droom werkelijkheid te laten worden, maar we kijken er enorm naar uit.

Woensdag mogen we hem halen. We hebben er zin in!

Groet,

Stefanie en François
---
Challenger 398 XLB
Nieuwerkerk aan den IJssel
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Welkom en gefeliciteerd met jullie mooie camper.
Veel plezier ,nog ff wachten tot woensdag,wat duren die dagen dan lang.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
fdeleeuwe
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 11 jan 2021, 9:46

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door fdeleeuwe »

Dank Ron!

Duren zeker lang die dagen :-)

Ben benieuwd of hier meer mensen zitten met een Challenger 398 XLB en wat hun ervaringen zijn, maar dat zal ik nog wel uitvinden.
---
Challenger 398 XLB
Nieuwerkerk aan den IJssel
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Heb een Challenger 388eb 2016 ook met queensbed.
Bevalt prima,zonder covid zijn we er 7/8 maanden per jaar mee onderweg,overzomeren in NL.
Dit topic is alleen aanmelden nieuwe leden dus moet je aparte topic starten als je meer vragen hebt.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Wat zijn er weer veel nieuwelinge dit jaar bij gekomen.
Hartelijk welkom allemaal. :cheers: :clap:
Mhg,
Jelle.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Abcdefg
Berichten: 21
Lid geworden op: za 30 jan 2021, 20:01

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Abcdefg »

Hallo allemaal, na lange tijd gecaravand te hebben, hebben wij besloten hem in te ruilen voor een camper. Dus..nog geen foto. Maar we hopen hier kennis en ideeën op te doen. Hartelijke groet!
barbje79
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 dec 2019, 8:18

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door barbje79 »

Wij gaan over 2 weken onze hymer 694sl uit 2009 ophalen 😃😃 zijn er nog meer mensen met deze camper??
Hiervoor hadden wij een challenger trigano uit 2006.
Hebru 19553
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 03 feb 2021, 22:15

Nieuw hier!!



Bericht door Hebru 19553 »

Hallo,
Wij zijn Herma & Herbert (beide 65) sinds 2 jaar eigenaar van een fiat ducato 244 buscamper.
Hiervoor ruim 25 jaar met een caravan rond getrokken.
Na enkele jaren met de “zilveren vogel” meerdere werelddelen te hebben bezocht, blijkt het camping gevoel toch weer de overhand te hebben gekregen.
Dus een camper aangeschaft, kon deze in redelijke staat kopen, en daar mijn achtergrond technische (boorwereld) is, heb ik er veel zelf aan gedaan.
En een forum kan nooit kwaad,heb er al wat voordelen uit gehaald!
Groet
H&H
Trudy58
Berichten: 1
Lid geworden op: do 04 feb 2021, 12:31
Locatie: Heemskerk

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Trudy58 »

Wij zijn Puck en Trudy uit Heemskerk en zijn ook nieuw hier. Jarenlang met de caravan op pad geweest en al die tijd een stille camperwens gehad, die is ontstaan na een paar fantastische camperreizen door Nieuw-Zeeland en Canada. En nu dan toch de knoop doorgehakt! We hopen eind van de maand onze Weinsberg uit 2015 op te halen, verheugen ons daar ontzettend op en doden nu de wachttijd met het opslurpen van allerlei informatie op internet en dus ook op dit (fijne) forum waarop ik al familie tegenkwam (hi Hans en Lia :wave: ).
Gebruikersavatar
SpeedyMarku
Berichten: 852
Lid geworden op: do 26 nov 2020, 22:33
Locatie: Midden Noord-Holland

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door SpeedyMarku »

Wij zijn Marco & Monique uit De Rijp, Noord-Holland. Hebben ruim 20 jaar gekampeerd met de caravan en vroeger met tent.
Afgelopen september hebben we onze camper gekocht een Carado T-337 uit 2018, automaat 150 pk. We volgen het camperforum al geruime tijd voor tips en trics en ook uit nieuwsgierigheid. We hopen er snel weer op uit te kunnen!!
Geniet van elke dag! Je moet reizen voor je sterft, anders reist degene die erft!
Gebruikersavatar
Cosmoscar
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 22:48
Locatie: Nieuwegein

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Cosmoscar »

Hallo een HERNIEUWDE KENNISMAKING!! :wave:

Wij hebben onze trouwe HYMER, aangekocht in 2008, van de hand gedaan en een andere gekocht.
Wij hebben er in die 12,5 jaar vele mooie reizen mee gemaakt: Noorwegen, Zweden, Finland, Baltische Staten, Italië, UK, Schotland, Frankrijk, Kroatië, Duitsland, Spanje, Polen.
Time for a change, gepensioneerd in mei, voornemens om wat langere reizen te maken, 3 maanden Spanje/Portugal is ons door Corona al door de neus geboord. Uiteindelijk besloten onze Hymer weg te doen en een andere iets langere camper terug te kopen.

Van een half integraal zijn we naar een vol integraal gegaan.
Het is een LMC i605 geworden, wat een prachtige luxe in deze LMC, wij waren gelijk verliefd.
Gisteren opgehaald iets eerder dan verwacht om de sneeuw voor te zijn :lol:
Vandaag gebruikt om alle troep uit de oude camper (na selectie cq uitval) terug in de nieuwe LMC.
Dat is weer even zoeken naar de juiste plaats.
De garage wacht nog op een mooi krattensysteem en een manier om de vouwfietsjes te bergen.
Dan willen we na het ergste sneeuwgeweld een kort weekje weg om alles lekker uit te proberen. Misschien naar Texel, gewoon om er even tussenuit te zijn.

Technisch vraagje in een ander topic komt eraan, gaat over een omvormer.

Groetjes en keep safe.

Oscar
LMC i605
Gebruikersavatar
Bessies
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 17:47

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bessies »

Hallo,
Wij zijn Marion en Peter uit Sittard. Nadat we 20 jaar met ons sleurhutje door Europa getrokken zijn hebben wij tijdens de laatste caravansalon onze droom vervuld. Deze was ontstaan tijdens meerdere camperreizen door Noord-Amerika. In april wordt onze Ahorn Canada TF in Speyer geleverd. Hebben al veel handige informatie uit het forum gehaald.
Plaats reactie