Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Hallo Patrick. Dit is het voorsteltopic. Dus als je een gerichte vraag hebt, dan graag een nieuw topic openen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 405
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door freekvo »

Hallo, ik ben Freek, getrouwd, gepensioneerd en wij wonen op de grens van het wonderschone Twente en het niet minder mooie Salland.
Wij kamperen beiden al sinds onze jeugd; de laatste jaren met een caravan en sinds 2018 (jaar van pensioen) liefst meerdere keren per jaar.
Een paar jaar geleden hebben wij ook al eens naar campers gekeken maar wij misten daarin vooral de ruimte die wij in onze (Engelse) caravan hebben. Verder 'overzomeren' wij al jaren op een vaste camping in Frankrijk en dan is een camper niet handig (vanwege het ontbreken van vervoer; wij zijn geen fietsers, wel wandelaars). In de winter trekken we het liefst door Frankrijk en Spanje maar dat is dan met een camper weer makkelijker dan met een caravan. Natuurlijk kunnen we beiden kopen/aanhouden maar dat moet dan financieel wel uit kunnen natuurlijk. Na de aankoop van een veel te groot en duur huis (maar wel met lekker veel ruimte er omheen) en door de corona-perikelen hebben we niet meer naar campers gekeken.
Maar nu we weer 'mogen', gaat het ook weer kriebelen.
We zijn nu dan ook aan het rondkijken naar een camper die we samen gaan kopen met onze dochter en schoonzoon, waarbij we deze in de winter gaan gebruiken en zij in de zomermaanden.

We hebben wel wat eisen:
- eigen gewicht max 3500 kg
- minimaal 5 zitplaatsen.
- minimaal 4 slaapplaatsen
- met trekhaak of mogelijkheid daartoe
- minimaal 2000 kg trekgewicht
- bouwjaar vanaf 2015

Het is natuurlijk een bijzonder ongunstige tijd om een camper te kopen; de spoeling is dun en wat er te koop is, is ontzettend duur (vinden wij). Je kunt bijna beter voor nieuwe camper gaan. Afijn, we hebben geen haast en we zien wel waar we misschien tegen aan lopen........
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
HollandPeter
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 20 sep 2021, 15:34

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door HollandPeter »

Hallo, zoals mijn inlog naam al laat vermoeden....
Mijn naam is Peter Holland en ons gezin wil graag de overstap maken naar een een camper.

Ben zelf een techneut en daarom al bij voorbaat aan het zoeken naar dingen die eventueel defect kunnen gaan( tja ieder zijn tic he ;;-) )

En hier is een hoop te lezen.

Natuurlijk willen we graag de weekeinden, en de zomer vakantie lekker door brengen met de camper.

Wellicht treffen we elkaar snel ergens.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom @PetervanHolland en gezin,

Misschien kan je vertellen wat voor camper je hebt, er zijn vast wel leden de een gelijke camper hebben en misschien ervaring tips kunnen geven, ik ben zelf ook een Pietje precies, en redelijk technisch met veel geduld, voor komen is ook beter dan genezen.
Misschien kan je een topic openen en alles over jullie camper vertellen, en hoe het zo is gekomen dat jullie voor een camper vielen, ik had het al vele jaren terug een campertje moeten kopen, ik vind het een verrijking.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
dtelintelo
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 08 mei 2020, 11:29
Locatie: Harderwijk

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door dtelintelo »

Hallo,

Wij zijn Dennis, Ellen en onze hond Bowie :).

Altijd met caravan op vakantie geweest met de kids. In 2019 hebben we oude Benimar camper gekocht en hebben daar een mooie Alpen vakantie meegehad en dit jaar een prachtige Noordkaap tour mee gedaan (kids gaan inmiddels niet meer mee). Het campervirus heeft ons helemaal te pakken en omdat we de komende jaren onze vakanties met een camper willen doen hebben we nu de knoop door gehakt en de Benimar ingeruild voor een nieuwe Knaus Van Ti 650 MEG Vansation. Verwachte levering rond maart/april volgend jaar. Hoop dat dat gaat lukken.

We zijn helemaal gek van Scandinavië en we staan het liefst helemaal vrij.
Knaus VAN TI 650 MEG Vansation 2023
Oliver77
Berichten: 3
Lid geworden op: di 21 sep 2021, 3:02

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Oliver77 »

Hoi hoi,

Nieuw in het camper land. We hebben een lange reis gemaakt met zeilboot maar nu op zoek naar iets met 4 wielen voor nieuwe avonturen.

We zijn nog aan het kijken hoe en wat :)

Groetjes,
Oliver
MalleMakker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 18 sep 2021, 12:52

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door MalleMakker »

Goedemorgen,

Mijn naam is Sjoerd, en met 27 jaar recent eigenaar geworden van een rode Toyota Lite-Ace met benzine motor.
Van plan de bestelwagen om te bouwen tot kleine camper voor kampeertrips en een huwelijksreis!

Zitslaapbank, zonnepaneel, keukentje, Pop-Up dak, extra raam en isolatie.
Nog flink wat werk in te korte tijd!

En als het meezit de gebruiksschade van het leven als bestelwagen nog zien weg te werken :mrgreen:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Allemaal van harte welkom! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
sygabber
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 10:48
Locatie: onderweg
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door sygabber »

Beste allemaal,
Wij zijn Erik en Ernie. Hebben sinds kort een Globestar 600L, op een Citroen Jumper 3,5t 2.0 HDI 160 Pk. Standaard intimmering, twee lengte bedden. Camperen is nieuw voor ons, we hebben meer dan 20 jaar gezeild en doen dat nog. Dus leven in een kleine omgeving zijn we gewend maar tussen de witte lijnen reizen zal ff wennen worden.
Deze winter willen we op ons gemak afzakken naar de Algarve en medio maart weer retour zijn in Nederland.
Naast zeilen zijn tuinieren, duiken, wandelen en zendamateur de hobbies. Zender komt ook aan boord van de camper, het tuintje laten we de winter maanden achter in Nederland.
Hoop het nodige op te steken van de ervaring hier op het forum, en als ik ergens wat van weet een bijdrage te kunnen leveren.
Gebruikersavatar
Gijs68
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 30 aug 2021, 22:13
Locatie: Barneveld

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Gijs68 »

Hallo allemaal. Gijs is de naam, 53 en werkzaam als uitvoerder installatietechniek. Al een paar weken op het forum aan het grasduinen en al heel veel geleerd. Maar dus nog niet voorgesteld. Shame on me...
Van kleins af aan fanatieke "primitief" kampeerder maar helaas door gezondheidsredenen van mijn vrouw nu gedwongen voortaan het primitieve te vergeten en met de camper op vakantie te gaan. Wat een straf....maar niet heus. Hadden we jaren eerder moeten besluiten :D
Recent geinvesteerd in een nieuwe Batic Orange Possl buscamper 2Win S plus op basis van een 160 pk Fiat Ducato 9 traps automaat. Wat een genot om in te rijden. Nu sinds 2 weken in bezit en morgen ons eerste weekend op pad. Het was oorspronkelijk het plan een jonge 2ehandse buscamper aan te schaffen. Maar nadat we er heel veel bekeken hadden en voor een euro 6 diesel wilde gaan bleek het prijsverschil tussen nieuw en jong 2e hands minimaal. En nadat we de oranje possl zagen staan in Culemborg waren we eigenlijk direct verkocht. Nieuw vanuit de showroom kopen scheelt toch 1,5 jaar wachten met een nieuwe bestellen. Een rib uit ons lijf maar superblij mee. En we leven maar 1 x :wink:
Heb er afgelopen 2 weken een tank o3-systeem, een onntrack gps tracker en extra achteruitrijd verlichting op- dan wel ingebouwd en heb nu nog een display tbv pv-monitoring en een dakairco op het verlanglijstje staan. Maar eerst maar eens genieten.
Ik zal niet direct heel actief deelnemen aan de diverse topics hier maar vooral voorlopig veel meelezen. Mocht ik een, naar mijn mening, nuttige bijdrage kunnen leveren aan een topic zal ik dat natuurlijk niet nalaten. Maar voorlopig schaar ik me onder de lerende nieuwkomers...
20210923_194829.jpg
20210923_194829.jpg (117.78 KiB) 303 keer bekeken
Groet Gijs

Possl Roadcruiser Revolution / Fiat Ducato maxi 2.3MJ 4,25T 160Pk Euro6 automaat
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaap van duijn »

Gijs,

Van harte welkom, je bent niet onbekend met kamperen en met techniek, je komt er wel.
Vragen heb je die, stel ze maar geef voldoende informatie als type, model, uitvoering en zo meer, dan komen de die hards gelijk met suggesties EN oplossingen.
Veel plezier met jullie nieuwe spul en we hopen mee te kunnen lezen.

groeten Jaap
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

MalleMakker schreef:
wo 22 sep 2021, 7:48
Goedemorgen,

Mijn naam is Sjoerd, en met 27 jaar recent eigenaar geworden van een rode Toyota Lite-Ace met benzine motor.
Van plan de bestelwagen om te bouwen tot kleine camper voor kampeertrips en een huwelijksreis!
Welkom stel Sjoerd,

Mooi man dat je al zo jong op het idee komt om camper te hebben en dan het ook nog zelf om te bouwen, als je aardig wat campers van binnen hebt bekeken kan je een fantastische camper maken, helemaal naar eigen wens, maar ook met het oog op een eventuele verkoop, wij hebben ook een kleine campertje, hebben een T5 busje laten ombouwen naar eigen idee, maar hadden nog nooit een camper van binnen bekeken, anders hadden we het toch anders laten doen, bvb wij missen behoorlijk een piep kleine does en zijn dan toch afhankelijk van een camping, en dat is steeds weer geld uitgeven dat hadden we beter aan het busje kunnen uitgeven.

Het doesje had zo klein kunnen zijn dat er net een los droog wc-tje in kan staan die je er uithaalt als je gaat doezen.
Voor de rest hebben we ook twee, twee zits bankjes met een tafeltje er tussen zodat je ook kan gebruiken als ruim bed.
Maar we gebruiken toch niet zoveel zit plaatsen en nemen ook geen mensen in het campertje mee en ontvangen ook geen bezoeker in het campertje ook uit voorzorg, we houden het campertje graag als nieuw, onbeschadigd en brandschoon, tja zo zijn wij.

Je kan het forum er ook bij betrekken in je plannen om de meest ideale campertje te bouwen, en ons te laten genieten van je uitkienen en maken van het campertje, en dan met de bouw verslag doen met foto's, dat word voor ons dan ook genieten, en schept meteen een band. :cheers:

Als je het busje ombouwt met de vereisten van de RWD om goed gekeurd te worden en daar door in het kwart tarief te komen kan nog een voordeel hebben dat moet er een hefdakje op komen, als je er een om maakt met slaap mogelijkheid ben je ook voor bereid op eventuele gezinds uitbreiding, want die kans zit er nog meer in met een mooie knuffel wagen.

Heel veel genoegen met jullie toekomst plannen :clap:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Minimitsu
Berichten: 2
Lid geworden op: za 25 sep 2021, 18:20

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Minimitsu »

Hallo, ik ben Gerard. Vorige week hebben mijn vrouw en ik onze eerste camper gekocht. Tot afgelopen zomer kampeerden we nog met de tent. Nu de kinderen niet meer meegaan, wilden we steeds meer rondtrekken maar dat is met een tent veel meer gedoe en minder comfortabel.
Na wat VW-busjes van diverse jaartallen te hebben geprobeerd, kwamen we toevallig een Mitsu L300 benzinecamper vlakbij huis tegen. Dit busje reed geweldig, ziet er goed uit voor zijn jaren ( 1997) en is redelijk goed ingericht en geprijsd. Nu nog door de APK (op kosten verkoper) en dan kunnen we een oefenweekend weg en ons op de te wensen aanpassingen richten.
We zijn nog behoorlijk onervaren en zoeken naar info over verzekeren, inrichting aanpassen en leuke routes/ plekken in Nederland. We willen volgend jaar naar Schotland en in de jaren daarna Scandinavie en Zuid Europa verder verkennen.
We weten nog niet waar we deze redelijk goedkope camper zonder high tech of dure inventaris het beste kunnen verzekeren. Ook willen we wat meer opslagruimte creëren.
Ik hoop hier wat wijzer te worden. Heb je tips of handige linkjes dan hoor ik dat graag!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum Gerard. Dit is het voorsteltopic. Heb je gerichte vragen open dan een nieuw topic onder de categorie van het onderwerp. Alvast veel plezier van jullie camper gewenst.
Afbeelding
Plaats reactie