Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wolfshond
Berichten: 56
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 21:05
Locatie: Gårelehöjden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Wolfshond »

Inderdaad, dat is de camperplaats. Bovenaan eerste huis links kan je zo veel water als je maar nodig hebt.
Gebruikersavatar
Wolfshond
Berichten: 56
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 21:05
Locatie: Gårelehöjden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Wolfshond »

Nog even een vraagje. Hoe kan ik een bericht krijgen als er op mijn bericht gereageerd is?
Gebruikersavatar
Wolfshond
Berichten: 56
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 21:05
Locatie: Gårelehöjden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Wolfshond »

Ik zie het al, stom, sorry
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Datenebusje »

Oude bekende hier :) Samen met mijn vriend hebben we drie jaar geleden hier kennisgemaakt voor onze eerste ombouw een Ford Transit uit 1980. Veel van geleerd! Vooral over wat we anders zouden willen doen. Sinds afgelopen weekend hebben we een iets jongere bus staan, een Renault Master L2H2 uit 1998 met 220.000 km op de teller hopen we dat hij nog een paar jaar met ons op reis wil. Hij heeft nu een simplistische kampeerindeling waarmee hij binnenkort naar de keuring gaat, daarna willen we hem strippen en zelf opbouwen met als doel; veel licht en hout en een groot vast bed. Wij hebben er al zin in!
Renault Master, 1998, de blauwe bus
BiancaMarijke
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 08 mar 2021, 16:18

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door BiancaMarijke »

Hoi! Nieuw hier, dus ik zal me even voorstellen :D
Bianca, uit Groningen. Man, 2 kids, geen huisdieren. Afgelopen jaar met pijn in mijn hart mijn motorfiets verkocht, want dat is lastig kleine kinderen meenemen :roll: die € die dat heeft opgeleverd wil ik graag besteden aan een camper, want dan kunnen we samen op pad!
Eerste bezichtingen en proefritjes zijn inmiddels gemaakt en al veel aan dit forum gehad :thumbup: super al die kennis die gedeeld wordt!
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom aan alle nieuwelingen hier!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Valkaniac
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 14 mar 2021, 10:59

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Valkaniac »

Hoi,

Ik ben Valentijn en ben op het forum terecht gekomen omdat ik op den duur mijn bestelbus wil ombouwen/gebruik tot/als camper.
Het gaat hierbij om een IVECO daily dubbelcabine uit 2006 (model III)
De bus is aangeschaft voor mijn werk maar deze is vanaf volgend jaar bijtellingsvriendelijk te rijden dus dan overweeg ik om er ook met het gezin mee op vakantie te gaan (vrouw, 2 kids) met evt een tent mee.
Ik wil echter wel wat opties toevoegen (zonnepanelen, evt watertank oid) waar ik volgens mij op dit forum het meeste info en tips kan krijgen (die worden niet zo vaak geplaatst op bestelbussen :angel:...

maar dat zijn dingen die ik in de desbetreffende topics zal bespreken.
jandenh
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 9:39

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jandenh »

Goedemorgen, Ik ben Jan, 61 en ondernemer/ambachtsman.
Onze eerste vakantie, 30 jaar geleden met een geleende camper van vrienden,
was eigenlijk ons mooiste vakantie.
Nu we wat meer tijd gaan krijgen zijn we ons aan het orienteren om een camperaan te schaffen.
Vandaar mijn lidmaatschapmaatschap van dit forum.
Daarnaast ben ik met zijn zoon een camper aan het bouwen van zijn Mercedes Bus, een lange versie.
Kortom, ik zal dit forum regelmatig raadplegen.

gr. Jan
Wijk bij Duurstede
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peter LMC »

Welkom op het forum Jan en Valkaniac.
Als je vragen hebt stel deze rustig. :thumbup:
Maak een topic met je probleem/vraag aan en je krijgt antwoord.
Gebruikersavatar
De wandelaars
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 17 mar 2021, 10:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door De wandelaars »

Goedemiddag !

Na een lange tijd alles hier te lezen ben ik nu zelf ook in het bezit van een mooie bus :cheers:
camperpassie is begonnen door een rondreis in een oude volvo 850, hierin had ik een bed en een keukentje en dit beviel goed.
Ik werk 2 maanden op/af en heb hierdoor veel vrije tijd om met de bus op stap te gaan :D :D
Ik kom uit de regio Amsterdam en heb hem nu al een poosje in bezit. Het is een VW crafter.
Vanwege mijn werk in de zeevaart schiet de ombouw niet heel erg op maar heb ik wel constante motivatie om thuis weer te klussen !

De bus is met een basis ombouw goedgekeurd door de RDW en nu ben ik bezig met de echte ombouw.

Gr Justin.
Bijlagen
11.jpg
11.jpg (182.37 KiB) 273 keer bekeken
VW Crafter 2.5 TDI
Carado11
Berichten: 6
Lid geworden op: di 16 mar 2021, 21:09

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Carado11 »

Hallo,
Wij zijn Hanneke en Jan en hebben sinds okt vorig jaar een camper.
Het is een Carado T345 met een Ducato 3.0 l automaat van 2011.
We hebben er nog maar 1 nacht in geslapen en poppelen om er mee weg te gaan.
Voor deze camper hadden wij een caravan, Chateau Calista 450, daar hadden we veel plezier van en hebben daarom voor de Carado gekozen omdat deze dezelfde inrichting heeft met ook een frans bed aan dezelfde kant.
In april gaan we voor het eerst met de camper op pad. We hebben er zin in!
DDFF56CC-1EE8-4DF9-88C5-4A5939E340A6.jpeg
Oze camper
DDFF56CC-1EE8-4DF9-88C5-4A5939E340A6.jpeg (199.04 KiB) 236 keer bekeken
stellaferox
Berichten: 14
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 17:00

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door stellaferox »

Hallo,

Mijn naam is Marc. Nieuw op het forum, maar niet in de camperwereld. Heb met mijn gezin zo'n 15 jaar altijd campervakanties gedaan en verschillende alkoofcampers gehad. De laatste heb ik 8 jaar geleden verkocht. Nu ik besloten heb om te stoppen met werken per 1 juni heb ik weer een campertje gekocht. Een Chausson Welcome 70 op Fiat Ducato 1.9TD chassis. Beetje opgepimpt met 250W zonnepanelen en LPG voor gasconsumptie. Tevens buitenaansluiting gas voor BBQ. Daarnaast dakventilatortje voor de frisse wind. Vroeger had ik een airco maar ook 5 man aan boord. Nu rijd ik (meeste tijd) alleen. Ik ben in de laatste fase van de camper optuigen en ga binnenkort weer eens een proefslapertje doen. Meeste bezig geweest met de lijst van wat ik vroeger allemaal als "handigheidjes" aan boord had. Vanaf juni/juli weer Europa in zonder dat ik na zoveel tijd terug hoef te komen. Heerlijk gevoel!
Raveman
Berichten: 1
Lid geworden op: za 20 feb 2021, 19:28

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Raveman »

Hallo,

Mijn naam is Arjan. Sinds zaterdag ben ik samen met mijn vrouw eigenaar van een Globecar Campscout. Ons hart ligt in Scandinavie maar als er voldoende tijd is gaan we met de bus ook naar het zuiden afzakken.
We hebben de afgelopen 30 jaar met tent en caravan gereisd. Afgelopen zaterdag is dan ook een lang gekoesterde wens uitgekomen.
Ik heb al veel gelezen op het forum. Leuk en informatief allemaal.
fdeleeuwe
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 11 jan 2021, 9:46

Challenger 398 XLB



Bericht door fdeleeuwe »

Goede avond allemaal, ik had me al even voorgesteld (voordat we de gekochte camper konden ophalen) maar had nog geen foto's van onze nieuwe aanwinst op het forum gezet. We zijn ondertussen al 2 x een weekend weg geweest en zijn enorm blij met onze aankoop, wat een genot!

Ik had zelf nog nooit van het merk Challenger gehoord, maar het bevalt tot nu toe goed!

Groet,

François
Afbeelding
Afbeelding
---
Challenger 398 XLB
Nieuwerkerk aan den IJssel
Plaats reactie