Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peter+Annie »

Goedemiddag Allen.
Wij ,Peter(73 jaar jong) en Annie(68 jaar jong) hebben ons zojuist hier op dit mooie forum aangemeld.
Wij kamperen al ruim 40 jaar,maar hoofdzakelijk met de caravan,en aljaren actief op het caravan forum.
Deze week echter, hebben wij een jonge gebruikte camper aangeschaft,en omdat ik al wat jaren hier "mee lees"werd t tijd dat we ons hier aanmelden
IK ben gepensioneerd internationaal chauffeur ( en soms nog part time actief in dit werk) ,mijn vrouw is ,nadat onze dochter het huis uit ging gaanwerken als facilitair mede werkster i het buurthuis bij ons,en intussen ook gepensioneerd.
Daarnaast heeft ze nog steeds een full time baan in ons huishouden :D

DE camper die we gekocht hebben is een Adria Coral 670 SLT, van 2014,met best wel wat opties ( aut schotel,recever,led TV,zonnepaneel,Alde vloeistofverwarming,luchtvering en nog e.e.a. meer.
Omdat dit toch ook weer ander technologieën met zich mee brengt hoop ik daar op dit forum wat antwoorden op te kunnen vinden.

(Foto's volgen z.s.m.)

Groeten Peter.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Geniet maar fijn van jullie mogelijkheden.
Welkom Peter+Annie. :clap:

Houd ons op de hoogte van jullie plezier. :wave:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Kyliancampervan
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 17:47

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kyliancampervan »

Goedemorgen,

Ik (Kylian - 31jaar) en mijn vrouw (Melanie - 30jaar) zijn compleet nieuw in het ‘camperen’.
Altijd al gelopen met het idee dat ik graag eens een camper om zou bouwen.
De afgelopen maanden mijn tijd besteed aan het bouwen van een camper voor ons gezin met twee kinderen van 1 en 4.

De basis is een oude ducato van mijn werk, welke zo goed als volledig afgeschreven was en derhalve gunstig door mij kon worden overgenomen😎

Uiteraard niet moeders mooiste en een beperkt budget, maar we zijn erg trots op het resultaat😎

Voorzien van o.a:
- Tweepersoons vast bed 1,88m x 1,40m
- Kinderbedje boven vast 60x160cm
- Kinderbedje onder (demontabel) 70x140cm
- AHM deep cycle accu 250ah met 400 watt zonnepanelen en - 1500watt (3000watt piek) omvormer
- 6L/min geisertje op gas voor warmwaterdouche
- kookplaat inductie
- keukentje met stromend water en 65l schoonwatertank binnen en 60l vuilwatertank onderbouw
- standkachel op diesel
- langsbank plusminus 190cm lang en 60cm diep voor eventuele logee
- 2 dakramen 40x40cm
- zijraam in zijdeur
Bijlagen
91132ECE-C435-4853-A815-0BAC098720EB.jpeg
91132ECE-C435-4853-A815-0BAC098720EB.jpeg (184.86 KiB) 282 keer bekeken
7B77603C-351C-46AA-9313-BCAFA43306A2.jpeg
7B77603C-351C-46AA-9313-BCAFA43306A2.jpeg (204.99 KiB) 282 keer bekeken
7BFC4FAC-3BBA-4C91-ADBC-86F8A3BBA0AE.jpeg
7BFC4FAC-3BBA-4C91-ADBC-86F8A3BBA0AE.jpeg (168.03 KiB) 282 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Kyliancampervan op ma 12 jul 2021, 11:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Kyliancampervan
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 17:47

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kyliancampervan »

Nog wat aanvullende fotootjes🙃
Bijlagen
91A78717-9C5D-46A8-ACE7-91B0B1C1DE78.jpeg
91A78717-9C5D-46A8-ACE7-91B0B1C1DE78.jpeg (128.5 KiB) 277 keer bekeken
C76D497A-9C3A-4D32-9873-0CEFA36E1D46.jpeg
C76D497A-9C3A-4D32-9873-0CEFA36E1D46.jpeg (260.04 KiB) 277 keer bekeken
34D40A0D-87EE-4508-87A3-9033A8F9F294.jpeg
34D40A0D-87EE-4508-87A3-9033A8F9F294.jpeg (128.84 KiB) 277 keer bekeken
Kyliancampervan
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 17:47

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kyliancampervan »

En nog wat😂
Bijlagen
A9BC1C50-3087-4013-9D38-7803255D9E17.jpeg
A9BC1C50-3087-4013-9D38-7803255D9E17.jpeg (155 KiB) 276 keer bekeken
4373FD4F-0BB3-4020-8052-0AE86FD9CF3E.jpeg
4373FD4F-0BB3-4020-8052-0AE86FD9CF3E.jpeg (130.04 KiB) 276 keer bekeken
98FDCF0B-C436-4081-B52B-0DAC849ACC42.jpeg
98FDCF0B-C436-4081-B52B-0DAC849ACC42.jpeg (130.42 KiB) 276 keer bekeken
Bagtjuh
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 09 jul 2021, 14:23
Locatie: Veenhuizen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bagtjuh »

Jelle schreef:
za 10 jul 2021, 23:14
Hallo Bart en . . . . . . ,

Dat is best een heel verschil, rugzak vakanties en nu met lange reizen maken met een camper.
Nog een ruime 2 jaar de tijd Jelle en dus genoeg voor een goede oriëntatie.
Het lopen met de rugzak was hoofdzakelijk op de bekende paden,
Pad van Assisi...rota vicentina (heel mooi)..het Noaberpad...pieterpad en nog wat kleine stukken.
Maar de rug word slechter en het lichaam ouder (helaas maar,,,waar) en dan ga je opzoek naar iets anders en zo kwamen we toch weer bij een camper uit.
Het is verleidelijk om nu het huis in de verkoop te doen maar dan word de te overbruggen tijd naar pensioen iets te groot om comfortabel te leven.
Dus nog 2 a 3 jaar wachten.

En zelfredzaam gaat het zeker worden, nu al veel met dat soort zaken bezig in eigen tuin(en).

Veenhuizen is altijd mooi en het waard om te bezoeken en binnenkort op de wereld erfgoed lijst.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Hoi Bagtjuh en zijn maatje,

Bedankt voor je reactie ik blijf naar je ontwikkelingen uitzien.
Is het trouwens jullie bedoeling in de camper te bivakkeren voor een lagere tijd, wat een prachtige onderneming, dan moeten er wel heel wat mooie een spannende verhalen met veel foto's los komen, mooi man. :clap:

En doe veel aan de gezondheid en dat je rug geen roet in het eten gaat gooien.
Ik weet een heel piep klein beetje van gezonde groenten uit de natuur, daar zitten nog de onmisbare bouwstoffen in om het lichaam zoveel mogelijk op te bouwen kracht te geven, en de zelf genezende werking van het lichaam te stimuleren en de weerstand verhogen.

Mvg,
Jelle.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Prachtig gedaan Kyliancampervan,

Ik hoop dat je de scherpte van het aluminium hoekprofiel wat hebt kunnen afronden, vooral met kleine kinderen is het zelfs gevaarlijk met een val kunnen ze behoorlijk bloedingen op lopen, dat je zelfs met hoge spoed naar de dokter of ziekenhuis moet, ik heb de nodige ervaringen daar mee.

Als kleine kinderen waren we aan het spelen ik verloor mijn evenwicht en knapte met het hooft op de hoek van de vensterbank het bloed spoot er uit.
Onze jongste zoontje ging ruggelings zich steeds op de zitzak springen, niet in de gaten hebbend dat daar mee ook de rugzak steeds op schoof tot hij met zijn hooft op de radiator terecht kwam, het een heftig bloeden de hooft wond met spoed naar de dokter die heeft de wond verzorgt door het vele bloed had hij een sneetje over het hooft gezien.

Wij wensen jullie heel veel geluk, wijsheid en ontzetten veel plezier toe met jullie prachtige zelfbouw camper. :thumbup:
We hopen jullie veel mee te maken op het prachtige forum.

Mhg,
Jelle en zijn lief.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Kyliancampervan
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 17:47

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kyliancampervan »

Hoi Jelle en zijn lief,

Thnx voor je leuke en leerzame berichtje!
We hebben het al van meer mensen gehoord over de aluminium profieltjes😀 ik had ze daarom al behoorlijk ‘rond’ geveild:
Bijlagen
11D4FB06-4407-4DAB-8C5F-5C6B0376F48E.jpeg
11D4FB06-4407-4DAB-8C5F-5C6B0376F48E.jpeg (250.39 KiB) 224 keer bekeken
12DBB197-A801-4FBA-B7B0-A65F62DC5466.jpeg
12DBB197-A801-4FBA-B7B0-A65F62DC5466.jpeg (178.95 KiB) 224 keer bekeken
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Beste Kyliancampervan,

Heel goed van je, wil je het nog beter doen, kan je ook nog de hoek van het profiel afronden daar is ook nog wat winst op te behalen,
Want de radiator waar onze jongste zoon op viel wat ook niet echt scherp.
Als je dat ook nog hebt gedaan ga je met een nog meer gerust gevoel met jullie fijne camper op pad.

Bedankt voor je aardige reactie we zijn nu al blij met jullie, dag vakman tot weder contact.

We waken graag over jullie :hug:
Wij zijn twee door de wol geverfde mensen, met aardig wat levens ervaring, en hebben er ook nog van geleerd :-B :wink:

Geniet maar fijn van elkaar, en laat ons ook genieten van jullie ondernemingen. :clap:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22717
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Ik heb ook nog een suggestie, als het mag.

(Hoort hier eigenlijk ook niet thuis).

Je hebt in je keukenblok planken gemaakt. Ik kan je uit ervaring vertellen, dat
- je de ruimte erg inefficiënt gebruikt
- na de eerste col ligt de inhoud overal

Ik heb in allebei mijn campers die planken direct vervangen door laden. Even bij een Zweeds warenhuis langs voor de onderdelen.

Je kunt veel meer kwijt, je kunt het dichter tegen elkaar aanzetten zodat het blijft staan en je kunt toch overal bij....

Wel even iets verzinnen om ze te blokkeren. Even zoeken op dit forum. Voorbeelden te over.

Nu weer verder met het voorstellen.

(Sorry Luc )


Paul
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Kyliancampervan en gezin,

Misschien heb je ook nog de mogelijkheid om extra water mee te nemen want met een vier personen echt op vakantie is 65 liter water wel aardig krap.
Gaan jullie op vakantie naar het buitenland is het ook handig een goede waterfilter met actieve kool mee te nemen daar kan je zelf goede natuur water drinkbaar mee maken, een goede voorfilter ook handig.
Het uit de waterkranen is vaak niet echt drinkbaar in die landen maar ook met goede filter met actieve kool maakt dat water ook heel goed drinkbaar.

Als het lekker warm waar is kan een buitendoes ook handig zijn dan houd je de camper ook mooi schoon.
Heb je de naden van het vloertje ook met goede kit af gewerkt dan kan je de boel ook dweilen, en je hebt de mogelijkheid om je bij de kraan te wassen, dat deden wij vroeger ook toen we nog geen does hadden, en als kleine kinderen werden we gewassen in een tobbe.

Wij hebben er spijt van dat we geen doesje in ons T5-campertje hebben, we hebben het T5 busje eenvoudig laten ombouwen door een camperbouw bedrijf.

Jullie brandblusser is ook wat aan de kleine kant daar kan je net een kleine personen auto mee blussen.

Heb je ook op een handige plek een hoofdschakelaar zodat je de boel snel kan ontkoppelen, dat moet ik zelf ook nog doen.
Heb je ook al een Bearlock versnellingsbakslot laten monteren, met de korting die je dan op je verzekering krijgt verdien je langzamerhand je geld terug, en het geeft meer een gerust gevoel dat je de camper hebt beveiligt, daar kan je natuurlijk nog een stapje in verder gaan.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Het is je vergeven Paul :wink:
Maar, het is al vaker aangegeven. Dit is het voorsteltopic. Bedoeling is dat nieuwe forumleden die dat willen zich hier voorstellen. Punt. Vervolgens kunnen ze met hun vragen een nieuw topic openen onder de passende rubriek. Daar krijgen ze dan antwoord en kan hun het hemd van het lijf worden gevraagd. Dus graag in dit voorsteltopic niet hele verhalen beginnen. Alle nieuwe forumleden van harte welkom hier.
Afbeelding
Frank Camper
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 22:03

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Frank Camper »

Hallo, sinds ruim een jaar in het bezit van een camper, kom uit Brabant en ben 45.

Ik hoop veel kennis en dergelijke van het forum te kunnen halen

Gr Frank
Plaats reactie