Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Paul heeft het begrepen, bedankt voor de zachte wenk @Dafluc :bow: :thumbup:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Kyliancampervan
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 17:47

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kyliancampervan »

Beste Allemaal,

Erg bedankt voor alle tips en tricks. We zullen ze allen ter harte nemen. Vooral de ‘noodstop’ op de stroom en de scherpe randjes zal ik zeer binnenkort nog aanpakken

De lades in de kastjes is in principe een goed idee, maar ik moet zeggen dat ik voor nu wel even klaar ben met al het klussen eerst maar eens vakantie houden

We hebben een buitendouche! Deze zie je op een van de foto’s aan de rechter-achterdeur zitten

Altijd handig om van de ervaren camperaars de fine-tuning alvast door te krijgen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
WGZGW
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 10 feb 2021, 17:52

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door WGZGW »

Camperaars!

Sinds 2 maanden trotse bezitter van een Peugeot J5 en kan me nu al geen leven zonder camper meer voorstellen.

Bedankt voor alle info die ik de afgelopen info al op dit forum heb gevonden!

Gr. Wiebe
Wijnand21
Berichten: 3
Lid geworden op: za 10 jul 2021, 15:37

Voorstellen



Bericht door Wijnand21 »

Hallo,
Wij zijn Wijnand en Margriet en halen komende woensdag onze Fiat Ducato L3h2 op. Hebben nu een Renault Traffic L2H2 die wij zelf hebben omgebouwd tot camper. Mooie kleine compacte camper en van alle gemakken voorzien. Gaan nu voor meer comfort zoals een vast bed en vast toilet. Heb er een jaar voor uitgetrokken. Zal regelmatig onze vorderingen tonen en zal nog heel veel vragen hebben aan de ervaren bouwers.
IMG-20170813-WA0000.jpg
Onze Vannie
IMG-20170813-WA0000.jpg (140.68 KiB) 572 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ruud-Ducato
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 12 jul 2021, 16:15

Even voorstellen....



Bericht door Ruud-Ducato »

Hallo allemaal,
ik ben Ruud en ik ben begonnen mijn dubbel-cabine Fiat Ducato L2H2 om te bouwen naar een camper.
Na al het nodige te hebben gelezen op dit forum werd het tijd om mij ook aan te melden.
In eerste instantie heb ik eerst de buitenkant aangepakt en de witte bus omgetoverd tot het huidige resultaat, waar ik best wel trots op ben...
En dan nu begonnen aan de binnenkant, weliswaar al 2 jaar aan 't nadenken, maar toch gaandeweg het proces tips en trucs nodig, die ik hier op het forum volop kan vinden, dank voor de auteurs.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom nieuwe leden, :clap:

En veel genoegen met jullie mooie campers we zien uit naar jullie camper ervaringen en we zijn gek op foto's.

Mvg,
Jelle.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Jabek
Berichten: 76
Lid geworden op: za 19 jun 2021, 16:22

Even voorstellen



Bericht door Jabek »

Hallo allemaal,

Na enige tijd te hebben meegelezen tijd om me voor te stellen.
Ik kom overgezwommen van het zeilersforum, want boot verkocht wegens gezondheidsredenen van mijn partner.
Dat was best een bittere pil, maar....opent ook nieuwe deuren.
Ik liep tegen een VW Crafter L3H2 uit 2008 aan. Wel wat ouder, maar slechts 50.000 gelopen en gebruikt als mobiel kantoor.

Lang verhaal kort: ik ben vorige week begonnen aan de ombouw.

Ik hoop hier veel kennis en inspiratie te vinden!

Gr.

Jan
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaap van duijn »

Jabek, Welkom,
en heel veel succes gewenst want dat zal je nodig hebben.
Aan kennis hier geen gebrek, dus vragen, stel deze, domme vragen bestaan immers niet.

groet Jaap
killerbee1958
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 jul 2021, 18:24

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door killerbee1958 »

Hoi

Wij stellen ons bij deze ook even voor.
Jannie en Fred (56 en 62) en momenteel nog in het bezit van een Sprite 492 SR Cruzer Caravan.
Getrokken door een Skoda Superb dus die combi werkt wel maar de reden om ons hier aan te melden is natuurlijk omdat we ons aan het oriënteren zijn op de geweldige tijd na mijn pensionering (Fred dus, Jannie werkt helaas al niet meer agv gezondheidsklachten)

Agv een advertentie op marktplaats ben ik enthousiast geworden over een MH.
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... =mympBuyer

Mogelijk kan ik de komende jaren zelfs nog voor mijn bedrijf een klus in de USA scoren om op die manier een MH in de states aan te schaffen en hem dan na 2 jaar zelf, na transport naar Europa en ombouw, nog een paar jaar in Europa te gebruiken.

Waarom zo een bakbeest zal misschien de eerste vraag zijn die bij velen opkomt.
Nou omdat:
1. Mijn vrouw het reizen in de, overigens heel luxe, skoda, ook al niet meer lang uithoudt. Dus de hoop (maar goed dat moeten we natuurlijk nog gaan testen) is dat het comfort van zo een luchtgeveerde en met super luxe stoelne uitgerust MH ons wel de mogelijkheid geeft om te reizen.
2. Wij zijn best luxe paarden. Wij houden van ruimte.
3. Ik heb de al mijn rijbewijzen (ja echt alle), en hou van rijden. Ik geniet als ik met een groot voertuig op pad ben en die schadevrij van A naar B breng.
4. Je bent met zo een apparaat echt autonoom voor een paar dagen. (400 liter vers water, 120 liter grijs, 120 liter zwart water tank, generator etc.).

Doel is om de komende 4 jaar te besteden aan het GOED uitzoeken van de (on)mogelijkheden van deze stap.
Waar kan je terecht. Wat kost het ( en kunnen we ons dat permitteren), Hoe ingewikkeld is ombouw en invoer van een amerikaanse MH? Hoe zit het met verzekeringen van voertuig en jezelf als je een 24 maanden in de USA rondtoert?
ETC ETC ETC.

Ik ben nog maar net begonnen en de lijst met te onderzoeken onderwerpen groeit hard. Maar dat is wel hoe ik in elkaar steek en wat ik leuk vindt.
De reis (het onderzoeken van alle (on)mogelijkheden) is hier misschien nog wel leuker dan de bestemming (het aanschaffen van zo een ding).

Ik zie dat er meerder MH's op marktplaats zijn dus er zijn mij al een aantal voorgegaan. Hopelijk kan ik via dit forum met ze in contract komen om te leren van hun ervaringen.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Lambiek »

Ik zou NU "gewoon" in Nederland kopen. En nu gaan genieten.

Zo duur zijn ze niet TOV Europese kleinere campers

(Alleen die enorme diesel motor weet niemand waar je in toekomst nog terecht kunt )

Nog een voorbeeld
Veel voor "weinig"


Amerikaan Newmar kountry star slide out Nieuwstaat
€ 69.500,00
https://link.marktplaats.nl/m1728053611 ... ialbuttons

.
killerbee1958
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 jul 2021, 18:24

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door killerbee1958 »

Ja, dat kan ook.
En dat heeft als voordeel dat je de ombouw problematiek kwijt bent. (of de uitdaging, is maar net hoe je er naar kijkt :-) )

Nu is nog geen optie. Ik mag (en wil) nog 4 jaar. Ook goed voor pensioen opbouw.
Het idee om er een in USA te kopen is om het te combineren met eerst 2 jaar in de USA alles te bekijken en dan de resterende jaren in Europa
Gebruikersavatar
Ivovdb
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 26 mar 2021, 17:33

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Ivovdb »

Hallo allen!

Na jarenlang dagdromen over een camper, vorig jaar een camper gehuurd en gelijk overstag.
Dit jaar in de gekte toch nog een aardige camper kunnen kopen, een Chausson Allegro 69.
Inmiddels al wat weekenden weg geweest, net terug van een kleine week Moezel en nu planning maken voor Scandinavië!

Wel nog wat plannen en klusjes aan de camper, dus kans is groot dat ik gebruik maak van het forum.

Zelf woon ik samen in Halfweg (halverwege Amsterdam en Haarlem) , en ben ik in dienst van twee honden, Groenendaelers, die trouw mee gaan op reis!

Afbeelding
These pretzels are making me thirsty
Gebruikersavatar
Frankenellen
Berichten: 340
Lid geworden op: do 22 jul 2021, 7:20

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Frankenellen »

Hoi,
Even voorstellen.
Wij zijn een getrouwd stel van 54 jr. en wij hebben 2 weken geleden voor het eerst een camper gekocht.
Nog nooit in gereden of een ervaring mee gehad, maar leek ons de oplossing om lekker rond te toeren😀
Wij hebben een (Roller Team) Torino Granduca Garage P uit 2006 aangeschaft. Beetje opknappertje, maar met 108000 op de teller lijkt het ons heerlijk om te genieten en te ervaren wat het is om een camperaar te zijn😉👍
Wij hopen hier in het forum allerlei zaken tegen te komen die ons helpen bij het camperen.
Gr.
Frank en Ellen
Bijlagen
79BFF310-2756-4F99-8D02-295B7C232C29.jpeg
79BFF310-2756-4F99-8D02-295B7C232C29.jpeg (129.16 KiB) 752 keer bekeken
Veroordeel niemand door vooroordelen!
***RollerTeam Zefiro (2015)***
Nelix
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 02 aug 2021, 16:24

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Nelix »

Hallo allemaal, nieuw hier op het forum dus dan is het netjes om je even voor te stellen!

Ik ben op dit moment nog geen camperaar, maar sinds onze laatste vakantie zijn ik en mn vriendin een beetje gaan dromen over het bezitten van een Camper voor ons gezinnetje (2 kinderen, 1 van 4jr en een baby van 9mnd).
Erg van bewust dat in deze corona tijd het een bijzonder slecht moment is om een (gebruikte) camper aan te schaffen. Toch wel erg geïnspireerd geraakt door de verhalen hier en op andere media. Er valt nog veel te onderzoeken voor dat we evt over gaan tot een koop, dus wellicht dat ik nog eens een aanspraak doe op de ervaringen van de community. De mogelijkheden lijken oneindig en door gebrek aan kennis, camper kennissen en camper ervaring is het wel een lastige beslissing.

Bij voorbaat alvast bedankt voor de hulp in deze :-B
Plaats reactie