Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
JosCiel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 06 jun 2021, 13:19

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door JosCiel »

Hoi Camperforum!

Wij zijn Jos en Cécile en als het goed is worden wij over een paar maandjes trotse bezitters van een eigen camper.
Onze keuze is gevallen op de Chausson 640, het ruimtewonder uit Frankrijk, zoals ze zelf -en wat ons betreft geheel terecht- zeggen :-)

Het is onze aller-, aller-, allereerste camper en we maken hiermee echt een sprong in het diepe.
We hebben grootste plannen om langdurig te gaan camperen en het leven op, zeg maar, een kleiner pitje te gaan beleven...

Ja, ja, we beseffen dat we nog veel zullen moeten leren en om ons alvast een aantal missers en moeilijke momenten te besparen ga ik jullie bestoken met vragen :-B
Fijn dat jullie er zijn!
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10054
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peter LMC »

Welkom Welkom. :thumbup: :-B :-B
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Dat klinkt heel leuk te gaan worden beste Jos en Cécile @JosCiel. :clap:

Ik hoop dat jullie je evens verslag op het forum bij houden als een dagboek, zodat wij er van kunnen genieten en ook jullie na geslacht.
Begin dan vanaf het begin dat jullie op het idee kwamen om voor een camper te gaan en het leven wat jullie hopen te genieten.

Het lijkt of jullie gepensioneerd zijn en zo doende vrij zijn onafhankelijk van werken voor je geld.
Al hoe wel tegenwoordig met het internet ook voor een groot deel in je geld voorzien.
Wat ook heel handig is als je zo wilt leven dat je veel van Bushcraft weet, dat kan je nog gezonder houden en medicinale kruiden vinden, er zijn nog genoeg mogelijkheden wat de natuur je kan bieden.
Zelf redzaamheid en onafhankelijkheid is een musk.
Een zelf redzame camper is ontzettend handig en werkt nog meer de onafhankelijkheid in de hand.

Ik weet nog niet hoe dat werkt in Spanje als je daar een adres hebt, want de kosten zijn daar veel geringer dan ik NL, en dat is ook best handig.

Er zijn meer leden die zo leven, maar of die nog zo actief zijn op het forum weet ik niet, heb het zelf ook wat druk en heb alles even niet zo bij gehouden, wel jammer want je kan er zo veel aan hebben, en dat kunnen jullie nu ondervinden.

Als jullie een topic openen, zal ik jullie ook tips blijven geven. :thumbup:
Begin er zo gauw mogelijk mee dan kunnen we met elkaar jullie van tips voorzien.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
JanHDonker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 jun 2021, 9:19
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door JanHDonker »

Hoi 👋🏻

Ik ben Jan Hendrik (bj 1979) en heb samen met mijn gezin de afgelopen 5 jaar het camperen uitgeprobeerd met een Fiat Ducato (bj 1988) en dat was keihard werken zonder stuurbekrachtiging en TD.

F14470D9-C15F-46BD-9E1A-14DFC0AB6550.jpeg
F14470D9-C15F-46BD-9E1A-14DFC0AB6550.jpeg (274.65 KiB) 692 keer bekeken
Dus sinds 5 juni de trotse eigenaar van een Hymer B 524 (bj 1999) in perfecte conditie.

DF079166-D5B6-405A-8538-46C814926AE3.jpeg
DF079166-D5B6-405A-8538-46C814926AE3.jpeg (279.24 KiB) 692 keer bekeken
Kijken uit naar nieuwe camper avonturen met mijn vrouw Daphne en dochter Kiki.

Groeten!!!
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3248
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Mooie upgrade!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
DoekenEef
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 jun 2021, 7:36

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DoekenEef »

Hallo allemaal!

Even voorstellen is wel zo netjes! Wij zijn Doekele en Eveline (uit Tilburg), en we zijn on momenteel aan het oriënteren qua camper! We zijn dus nog niet in het bezit van een camper, maar hopen op dit forum wel antwoorden op onze vragen te vinden!

We zijn vooral aan het kijken naar Pickup+afzetunit combinaties... Die combinatie spreekt ons aan omdat we met een dergelijke combinatie ook (enigszins) van de gebaande paden af zouden kunnen gaan. We zouden graag eens in gesprek gaan met mensen op dit forum die al een dergelijk combinatie in hun bezit hebben! Dus mocht je ervaring hebben, en je kennis willen delen, dan bellen we graag een keer met je!

Alvast bedankt voor alle nuttige informatie!

Groet,

Doekele en Eveline.
Duikcamper
Berichten: 1
Lid geworden op: do 10 jun 2021, 9:00

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Duikcamper »

Hallo allemaal wij zijn een echtpaar uit Drenthe en hebben sinds 2jaar een chousson allegro 93 en hebben daar veel plezier mee samen met onze honden en onze kat
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Hartelijk welkom echtpaar uit mooi Drenthe,
De camper is vast zo mooi als deze: https://www.acb-caravans.nl/showroom/de ... o-93.html/
Willen jullie ook je ervaringen met de camper vertellen met als het kan met foto's.

Ook heel veel genoegen op het forum. :clap: :cheers:
Laatst gewijzigd door Aloys op vr 11 jun 2021, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Hajok
Berichten: 20
Lid geworden op: za 12 jun 2021, 20:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Hajok »

Hallo allemaal, sinds 2019 gaan wij regelmatig op pad met onze Tischer 260 Trail camperunit uit 1995 icm. met een Nissan Navara king cab uit 2013. De camperunit hebben we in Duitsland gevonden; deze had 16 jaar binnen gestaan en was voor die tijd slechts voor wat weekenden gebruikt… gelukkig helemaal origineel en er zat geen krasje op. Het was wel een “kale” uitvoering zonder ingerichte badkamer en zonder boiler. Dus gaf ons dat alle ruimte om dat naar eigen inzicht in te richten. Op dit forum heb ik het nodige opgestoken 😀. Inmiddels wel het nodige geïnvesteerd maar dat is het ons dubbel en dwars waard.

IMG_4550.jpg
IMG_4550.jpg (175.01 KiB) 410 keer bekeken
Elke keer dat we ermee op pad zijn worden we zo blij van ons huisje op wielen. Hiervoor zijn we jarenlang op vakantie gegaan met een tenttrailer. Dat was ook geweldig, maar het opzetten, afbreken en inladen was niet altijd een feestje. Het reizen is ook compleet veranderd: binnendoor genieten en stoppen waar het mooi is.

Groeten, Hajo en Margreet (en Tibbe onze Manchester terriër)
Groet, Hajo
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Dat is ook geweldig Hajo en Margreet, en natuurlijk hartelijk welkom.

Heerlijk vrij en lekker als je je ook nog lekker kan wassen.
Hoe zelfredzaam is het geheel.
Laatst gewijzigd door Jelle op do 17 jun 2021, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80278
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Jelle, als je rechtstreeks reageert, zoals hierboven, zou je dan alsjeblieft niet willen quoten. Het bericht staat er dan onnodig dubbel. Gebruik de knop links onder Plaats reactie. Quoten hoeft alleen als er al een paar berichten tussen staan. Onze dank is groot :wink:
Afbeelding
Henk
Berichten: 433
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:00
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Henk »

Afbeelding
Echt nieuw ben ik hier niet, lid sinds ergens in 2003.
We hebben, na 11 jaar zeilen, dit voorjaar de boot verkocht en afgelopen maandag een Fiat Bürstner nexxo 690T gekocht.
Het gaat onze 3e camper worden en de eerste waar ik niks aan hoef te verbouwen.
Dat neemt niet weg dat ik ook overal afblijf.
Voor mij persoonlijk betekent het dat ik aan iets kan werken zonder in de regen en kou eerst naar de haven te moeten en al daar tot op het bot te verkleumen. Een zeiljacht vraagt veel onderhoud aan de buitenkant.
Over 2 weken is het zover. We hebben niet veel tijd tot de vakantie maar hebben ook geen echt reisdoel.
Eerst maar kijken of we alles compleet hebben.
Ik verheug me op het rijden, 2.20 breed is fijn, de geringe hoogte heerlijk, de 150 pk puur genieten.
Ik ben bijna 37 jaar als serviceengineer onderweg geweest en tussen 75 en 110.000 km per jaar door Europa gereden.
De contacten die we hebben opgedaan in de zeilwereld ( Etap club) gaan ons vast naar diverse havens brengen en vast deze zomer al naar een haven aan de Franse of Spaanse kust om goede vriend Marcel Kok te bezoeken die zijn laatste zeiltocht net is begonnen, rondje Spanje. Ik gok op La Turballe als ontmoetingsplaats.
Margreet verheugd zich op “ wakker worden op een andere plek” terwijl ik door gereden ben gedurende de nacht.
Ik denk dat de eerste buitenlandse stop in Frankrijk zal worden.
Vrienden wonen in Nassigny, het geografische monument “centre de la France” staat op 75 meter van hun paardenfokkerij.
Het is al lang geleden dat we er waren.
Mijn huidige avatar blijft nog ff staan, eerst ff verdiepen hoe ik die kan aanpassen.

Gr Henk.
Huub60
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 9:33

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Huub60 »

Hoi
Niet helemaal nieuw hier,had al wat contact maar dat is alweer jaren terug toen wij net terug waren van 20 jaar Filippijnse emigratie.
Moet zo rond 2009 geweest zijn ivm ombouw van onze mb 609 ex bundeswehr ambulance.
Rijden nu inmiddels alweer 10 jaar met deze camper meest in spanje(overwinteren)
Wij zijn dus een nederlands/Filippijnse koppel met 2 volwassen prachtige dochters
Foto van onze camper gaat voorlopig niet lukken want ik en ega zijn complete digibeten.
Na alle jaren spanje willen wij nu richting griekenland dus daar ben ik druk met inlezen.
Ben er vroeger al eens een paar maanden geweest en vooral pelopenesos heeft mij bevallen.
Tja dat was het maar zo'n beetje,groet aan alle camperaars nw en oud.
Trof in spanje vaker nog veteranen uit 80rt ot 90r jaren toen ik nog ieder jaar overwinterden in spanje en potugal
Huub60
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 9:33

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Huub60 »

Hoi
Hoe komt her toch dat ik digebeet die foto's van campers niet te zien krijg.
Klik erop maar er gebeurt niets of krijg alleen een zwarte pics te zien
Dombo
Plaats reactie