Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Bert
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bert »

Vergeet het, dit slaat niet op jouw
bus21
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 26 apr 2021, 14:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door bus21 »

Ook even voorstellen.
Bus21, omdat we onlangs (in 2021 dus) een bus hebben gekocht om een camper van te bouwen.
Het is een Citroen Jumper L2H2. Inmiddels met een tijdelijke inrichting erin laten keuren en nu dus een M1 SA kentekenbewijs. Kwarttarief is aangevraagd.

Auto hebben we ingeruild, stond voornamelijk stil. Woon-werkverkeer doen we op de fiets.

Het zal wel een paar jaar duren voordat het af is allemaal, het ombouwen is hobby en een hobby mag tijd kosten...
Gebruikersavatar
Bochtenkoning
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 9:06
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bochtenkoning »

Nieuw lid en dus uiteraard even voorstellen.

Ik ben Teun, wonend in Eindhoven samen met mijn lief, geboren in Oss. Ik ben een mens van vele passies maar mijn grootste zijn reizen en mijn motor.Van beroep docent op een MBO en sinds lange, lange tijd al de wens gehad om met een eigen camper de wereld op een andere manier te gaan verkennen :)

We zijn echt heel kort geleden eigenaar geworden van een Hymer 523 B 'Integral'. We hopen hier vele mooie kilometers mee te kunnen maken :-B

Afbeelding
Fiat Ducato Frankia
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Wim Corduwener »

Wow! Dit is een hele fraaie, klassieke camper!
Uit welk jaar is deze dame?
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
Bochtenkoning
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 9:06
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bochtenkoning »

Dank je Wim! Deze is uit 1983, bijna belastingvrij.
Laatst gewijzigd door Aloys op ma 03 mei 2021, 7:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever niet quoten wanneer dat niet nodig is.
Fiat Ducato Frankia
radish
Berichten: 7
Lid geworden op: za 08 mei 2021, 18:51

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door radish »

Ook nieuw hier.

Ik ben Renso en samen met mijn vrouw en dochter hebben we een Dethlfeffs Globetrotter uit 1991 (ducato 290) aangeschaft. Nu eerst helemaal renoveren en dan van de zomer van plan om veel mee te reizen (oa frankrijk).
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3248
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal! :wave:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
ben kitz
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 03 mei 2021, 15:32

weer terug



Bericht door ben kitz »

Mijn vrouw en ik (85 en 86 jr) hebben altijd gecaravanned, maar zo'n 5 jaar geleden voor het eerst een buscamper gekocht. Prima move, maar het dwarsbed beviel niet echt, dus daarom omgeruild voor een buscamper met 2 aparte bedden. Heerlijk mee gereden en geslapen. O.a. een acsi reis naar Griekenland gemaakt zonder enig probleem.
Maar........plotseling had mijn vrouw er geen zin meer in en hebben we de bus verkocht.
Twee jaar geleefd met veel spijt en ergernis tot dat zij - door corona gekweld - weer omsloeg en dus hebben we in februari jl. weer een camper gekocht bij Taekema Gorredijk.
Dit keer een Burstner uit 2000 met zo'n 140.000 km op de teller. Helaas hebben we er nog geen echte tochten mee gemaakt wegens het koude voorjaar, maar we staan op springen zodat het weer wat warmer wordt.
De camper is 5,50 meter lang en past precies op onze oprit, zodat we elke moment kunnen instappen.
Met vriendelijke groeten
Rietje en Ben Kitz
Legrando
Berichten: 6
Lid geworden op: za 15 mei 2021, 12:14

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Legrando »

Hoi ik ben onlangs in bezit gekomen van een knaus Traveller 685Hf met peugeot 2.5td dit is wel een project vanaf 2011 stil gestaan, was een spannende reis terug oude diesel erin en erg roken, nieuwe erin gedaan en toen hield het roken na een poosje op
vonkende remviering maar 200km overleefd😃 moet remmen, distributieriem en multiriemen vervangen en apk en nieuwe dakluiken op helemaal vergaan huishoudaccu ook overleden
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1712
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Sandor Gora »

Welkom en succes ermee. Mooi knutselproject!
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Martinvg
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 11:26
Locatie: Knooppunt Arnhem - Nijmegen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Martinvg »

Goedenavond,

Het is tijd om mij voor te stellen. Mijn naam is Martin en in woon in het KAN (knooppunt Arnhem - Nijmegen). Vorig jaar nalv een Youtube filmpje van een zelfbouwer, was bij mij het ‘zaadje gepland’ en kwam ik op dit forum terecht. Vanaf eind vorig jaar op zoek gegaan naar een geschikte bus. Mijn voorkeur ging uit naar een Ducato/Jumper/Boxer. L3 of L4 en ivm mijn lengte (1.93 m), een H3. Daarnaast een Euro5 motor, airco, cruise control. Niet te oud, niet te jong en niet te veel kilometers en er nog netjes uitzien ook.... En, o ja liefst een 3.0 L Iveco blok 8-) . Na lang zoekwerk en het meerdere malen bijstellen van het budget voor de bus :oops:, kwam ik in Belgie de juiste bus tegen.
BE3A9F8F-D265-408F-A2FC-D8183B7F9E02.jpeg
BE3A9F8F-D265-408F-A2FC-D8183B7F9E02.jpeg (119.38 KiB) 158 keer bekeken
Hoe kan ik de foto draaien???

Een Boxer L4H3, uit 2015, 3.0L, airco, cruise control en met slechts 85.000 km op de teller. Bij een Peugeot dealer. Bus was daar gekocht en in onderhoud geweest.
In maart gekocht en opgehaald.......


Inmiddels druk bezig met de ombouw.
Planning is om half augustus zo ver te zijn dat wij er mee naar Noord Spanje kunnen. Onze oude Caravan inmiddels verkocht en de opbrengst geinvesteerd in de electra inrichting.

Zo, nu kan ik met een gerust hart mijn vragen gaan stellen :-B

Groet Martin.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1712
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Sandor Gora »

Welkom! Foto draaien? Dan moet je bij meneer Apple zijn. Is een handicapje van dat merk. Zet foto's niet vanzelf recht...
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
markuz
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 20:00

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door markuz »

Ola,

Vorig jaar in het begin van het "Corona-tijdperk" op een "1,5 meter afstand" wijze de overdracht gehad bij de dealer van onze Hymer B514 uit 2006. Mooie herinnering dat de sleutels en papieren letterlijk over een camping picknick tafel gegooid werden, want het moest wel veilig gebeuren :wink:

Inmiddels de nodige vakanties en weekendjes verder samen met het gezin (kids van 5 en 3), erg genoten van het camperen. Laatste aanwinst is een voortent om het seizoen wat te kunnen verlengen :).

Bij het vervangen van de startaccu vorige jaar, en de achteruitrijlicht schakelaar vandaag, werd het tijd om me hier maar eens volwaardig te registeren. En hopelijk ook wat terug te doen in de vorm van: viewtopic.php?p=2050737#p2050737

Hopende dat in eerste instantie iedereen gezond is en blijft, en dat daarna dat we camperaars er weer 'meer normaal' op uit kunnen trekken.

Groet uit Vlaardingen,
Mark
IMG_4657.JPG
IMG_4657.JPG (145.02 KiB) 644 keer bekeken
Newbie camperaar met jong gezin uitgerust met Hymer B514 uit 2006 op een Fiat Ducato 2.8JTD Power
califke
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 19 mei 2021, 12:57

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door califke »

Hallo,

wij zijn een koppel van begin de 40 die al 13 jaar toeren met onze VW california camper, met ouder te worden willen we wat meer comfort en nu begint onze zoektocht naar een waardige opvolger ...

groetjes
Plaats reactie