Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31822
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bob Diesel »

Abve schreef:
do 22 apr 2021, 18:54
Goedenavond,

Ik had vanmorgen al een berichtje gepost maar realiseerde mij toen ook dat ik mij nog niet had voorgesteld.
Mijn vrouw en ik ( beiden 65 jaar)hebben vele jaren caravanervaring opgedaan.
We wonen in Friesland.

Deze zomer gaan we met pensioen en hebben we bedacht een nieuwe camper te kopen.
Dit is een Carthago C-Tourer T 149 LE geworden!
Morgen ondertekenen we het definitieve koopcontract.
De verwachting is dat de camper begin 2022 geleverd gaat worden.

We zijn dus beginnende camperaars en hopen hier veel van jullie ervaringen te kunnen leren.
Hierbij een foto van het model dat we gekocht hebben.

FB159A73-CA5E-4AA0-B820-90ED3AEFAC92.jpeg
Welkom ,met Mooi Spul
En iets anders als een caravan :thumbup:

Ook de andere welkom
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Yes
Berichten: 7
Lid geworden op: do 08 apr 2021, 10:36

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Yes »

Heb je gelijk in, maar als noodoplossing zou het denk ik wel te doen zijn...?
mkom
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 mar 2021, 11:38

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door mkom »

Hallo allemaal,

Na een paar jaar mee lezen toch maar een account aangemaakt.
Sinds een aantal jaar gaan we met een camper uit 1993 op pad. Sinds kort zijn we overgestapt naar een Adria alkoof uit 2002.
Natuurlijk altijd wel weer een paar klusjes te doen maar met jullie hulp lukt het meestal zelf wel :wink:

Groetjes Martijn
Abve
Berichten: 10
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 14:05

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Abve »

Bob Diesel schreef:
vr 23 apr 2021, 21:53
Abve schreef:
do 22 apr 2021, 18:54
Goedenavond,

Ik had vanmorgen al een berichtje gepost maar realiseerde mij toen ook dat ik mij nog niet had voorgesteld.
Mijn vrouw en ik ( beiden 65 jaar)hebben vele jaren caravanervaring opgedaan.
We wonen in Friesland.

Deze zomer gaan we met pensioen en hebben we bedacht een nieuwe camper te kopen.
Dit is een Carthago C-Tourer T 149 LE geworden!
Morgen ondertekenen we het definitieve koopcontract.
De verwachting is dat de camper begin 2022 geleverd gaat worden.

We zijn dus beginnende camperaars en hopen hier veel van jullie ervaringen te kunnen leren.
Hierbij een foto van het model dat we gekocht hebben.

FB159A73-CA5E-4AA0-B820-90ED3AEFAC92.jpeg
Welkom ,met Mooi Spul
En iets anders als een caravan :thumbup:

Ook de andere welkom
Thnx Bob !
marco_pas
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 23 apr 2021, 19:49

Voorstellen: Newbie



Bericht door marco_pas »

Hallo allemaal!!

Na een aantal keer een camper gehuurd te hebben, zijn we nu toch zover dat we bezig zijn met een eigen buscamper. Wij zijn: Marco & Anneke, woonachtig in Noordwijkerhout. Marco is surfer (Zou dat er mee te maken hebben? :-B ) en Anneke is vooral van fotograferen en dingen zien.
De bus in kwestie is er nu nog niet, maar het oog is gevallen op een Pössl 2WIN Boxer uit 2002. Wachten is op de aankoopkeuring.
We hopen op dit forum veel info te vinden en zullen, daar waar we kunnen, ook bijdragen.
Gebruikersavatar
Adriaan + Marie Jose
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 11 sep 2019, 10:16

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Adriaan + Marie Jose »

Beste camperaars,

in september 2019 hebben Adriaan en ik onze caravan ingeruild voor een camper.
In dat jaar bleef er qua tijd niet meer zoveel gelegenheid over om te genieten van onze nieuwe aanwinst.
In 2020 hebben we ondanks corona erg veel plezier gehad van onze ROTEC 6450. Erg voorzichtig gedaan en ver weg zijn we niet geweest, maar genoten hebben we wel !
Nu is helaas 4 weken geleden mijn lieve Adriaan overleden - naast de ernstige COPD die hij had, heeft hij ook COVID gekregen - en dat was te veel voor zijn kwetsbare longen en lijf.
Ondanks het verdriet wil ik toch proberen om op pad te blijven gaan met onze camper. Ik ga het in ieder geval een jaar proberen, misschien zelfs ooit een kleiner model uitzoeken.
Ik zal veel zelf uit moeten zoeken en dat is niet erg. Ik zal wellicht regelmatig op dit forum een vraag moeten stellen. Ook geen probleem.
Mijn eerste vraag is er al en hoort niet in dit item thuis, maar ik stel um toch.

"In de winterstalling legden we de accu's van de motor en huishoudaccu aan de druppellader. Nu is de camper vandaag weer goed door de APK gekomen en heeft een grote beurt en nieuwe accu gekregen. Wanneer ik er met de camper op uit ga weet ik nog niet. Is het nu verstandig om in de stalling de druppelladers weer aan te sluiten?"

Dank alvast voor jullie reacties,
Marie José
Leeuwarden

Voorlopig houd ik als gebruikersnaam Adriaan + Marie Jose aan, dat voelt goed voor mij.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1923
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Zadowolony »

Gecondoleerd Marie José , en wat stoer dat je alleen met de camper op pad gaat !
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Ik weet, helaas uit ervaring, dat je dan een aardige drempel over moet. Maar binnen blijven zitten helpt niet. Naar buiten!

De meeste ervaring en kennis van camperland zit hierop het forum, dus je komt er altijd wel uit. Zo volledig mogelijke informatie bij je vraag leveren helpt. En anders vragen we er wel om.

Succes en strekte!


Paul
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3248
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Gecondoleerd en sterkte. En inderdaad kun je hier alles vragen, dat komt wel goed. Accu's kun je ook loskoppelen, dan kunnen verliezen ze nauwelijks spanning.

En aan iedereen die nieuw is hier welkom!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80278
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom Marie Jose. Goed om door te willen gaan. Sterkte in deze moeilijke tijd.
Afbeelding
gerald77
Berichten: 11
Lid geworden op: do 29 apr 2021, 12:22

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door gerald77 »

Gerald hier, heb een week geleden een hymer b544 gekocht uit '85. Was van een actieve gebruiker die helaas is overleden. Heb dus een goede camper met alle spullen erbij. hij staat op eigen erf en zijn al 2 nachtjes weg geweest.
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Wim Corduwener »

Dag allemaal.
Blijkbaar scharrel ik al sinds 2016 rond op dit forum, maar heb ik mezelf nooit voorgesteld. Waarvoor excuses!
Kamperen hebben we ooit een paar keer met een gehuurde camper gedaan, maar de afgelopen jaren met eigen caravans. Onze laatste caravan hebben we deze week ingeruild voor een camper.

Afbeelding
Met onze KIP 44 TTZ Star Line uit 2001 in Wales. We hebben er een ontzettende leuke tijd mee gehad. Een voordeel van caravans is dat ze behoorlijk waardevast zijn; onze KIP hebben we voor bijna het aankoopbedrag weer ingeruild.

Afbeelding
Onze nieuwe aanwinst: een Dethleffs Fortero H 6945 uit 2009 op een Ford met 103 kW (140 pk), die we over een week of twee gaan ophalen. Een voordeel is dat we -net als wat we met onze caravan deden- de camper achter ons huis kunnen parkeren. Dat scheelt weer gedoe moet stalling en extra kosten.
Dus ben ik vast bezig geweest om de gebruiksaanwijzingen door te spitten, de verzekering heb ik vast uitgezocht en hoe of het zit met het fiscale verhaal.
Enfin, we gaan het zien.
Groet,
Wim
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Bert
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bert »

Mooie camper met een sterke motor (nee, niet over beginnen)


Bert
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Wim Corduwener »

Dankjewel Bert,
Eh... waar niet over beginnen? 😳
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Plaats reactie