Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Watchie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 19 aug 2021, 10:09

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Watchie »

Knaus camp.jpg
Knaus camp.jpg (306.74 KiB) 575 keer bekeken

Hallo, Ik ben Luc, ben Belg en emigreerde naar Polen.
Hadden vroeger ook altijd camper, maar na enkele overval- inbraak, durfde mijn vrouw er niet meer in slapen
Na overlijden van mijn vrouw, besloot ik terug een camper te kopen en toch nog iets van de wereld te zien.
Is eigenlijk wat groot voor mij alleen, doch die kleinere modellen zijn moeilijk te vinden (tenzij > 20jaar oud )
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Dag Luc,
Triest dat je maatje is overleden, heel veel sterkte.
Goed dat je de draad weer oppakt, en probeert weer wat van je leven te maken.

Kleinere campers zijn er toch nog te verkrijgen, wij hebben zelf een T5-campertje, daar voor hadden we een T3-campertje maar daar blijf je mee aan het repareren is onze ervaring, we hebben mazzel gehad wat we de problemen niet onder weg hebben gekregen, en afhankelijk waren van een plaatselijke garage, ik heb liever zelf alles in de hand, alle reparaties deed ik zelf, maar onhandig dat onder weg te moeten doen.
Het T5-campertje hebben we maar weinig reparties aan gehad tot nu toe.
Een Mercedes heeft het voordeel dat je er hoe oud hij ook is altijd onderdelen voor kan vinden.

Een overbuurman van ons werkte bij de wegenwacht, hij kwam een keer langs toen ik bezig wat het busje te isoleren, en hij vertelde dat hij ook een bus wilde ombouwen tot camper maar het moest wel een Fiat motor hebben wat, hij wist via zijn werk als wegenwacht dat een fiat motor maar zeer zelden met pech onder weg word aan getroffen, dat waren zijn woorden als dat zo is, is dat natuurlijk een goede basis voor een camper.

Maar ja zoals je schreef heb je al een grote camper, heel veel genoegen er mee, en blijf alert met wat op je pad komt,
voorkomen is beter dan genezen.


Welkom op het forum, nestel je er maar fijn,
je kan hier ontzettend veel info verkrijgen en we denken graag mee. :clap: :cheers: :thumbup:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
pietervdvelden
Berichten: 3
Lid geworden op: do 19 aug 2021, 18:14

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door pietervdvelden »

Hallo,

Wij zijn Pieter & Petra en willen een camper gaan kopen. Liefst een half-integraal en we zijn ons maximaal aan het orienteren.
We hebben al meteen een hele duidelijke vraag aan jullie: "welk onderdeel, optie of accesoire zou jij niet willen missen op je camper?" Heel benieuwd naar de reacties en het kan ons helpen de juiste keuzes te maken. Bedank alvast!

groet! Pieter en Petra :)
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Welkom Pieter en Petra..

Voor die vraag, graag een nieuw topic openen!


Paul
delbers
Berichten: 3
Lid geworden op: za 21 aug 2021, 22:51

Even voorstellen



Bericht door delbers »

Ik ben nieuw op het forum, mijn naam is Dennis en woon in Leusden.

De bedoeling is om snel een Camperaar te worden, ik heb nog geen Camper maar ben op zoek naar een jonge half integraal Camper van 6 meter.
Bertie Bugac
Berichten: 42
Lid geworden op: za 21 aug 2021, 11:08

Ik stel mij even voor



Bericht door Bertie Bugac »

Geachte CAMPER FORUM gebruikers, sinds enkele dagen ben ik nieuw op dit forum en neem mij via deze weg de vrijheid om mij even aan u voor te stellen.

Ben 71 jaren oud.
Geboren in Valkenburg.
Heb een relatie.
1 Dochter van 40 jaar, 1 kleindochter van 21 jaar en 1 kleinzoon van 16 jaar.
De laatste 20 jaren, voordat ik mag genieten van mijn A.O.W. was ik werkzaam bij een grote scholengemeenschap, als onderhoudsmonteur.
Mijn opleiding heeft techniek als achtergrond, na de opleiding heb ik mij mogen ontplooien als uitvoerder bij een grote technische onderneming.
Sinds 10 jaar woon ik samen met mijn partner in Hongarije, wij voelen ons hier thuis!
Op het ogenblik ben ik bezig met renoveren van een 25 jaar oude Tata siërra 4 w.dr. dit gaat nog wel tijdje gaat duren voordat deze klaar is.
Tuinieren doe ik graag en het dagelijks verzorgen van de kleine veestapel ( 3 schaapjes en de nodige hoenderachtige ).

Mijn hoop is, dat wij allemaal samen een goede en leuke CAMPER FORUMTIJD tegemoet mogen gaan, verblijf met vriendelijke groet en de meeste hoogachting

Bertie
Hongarije.
Beroepsreiziger

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Beroepsreiziger »

Hallo u alle ten samen. :mrgreen:

Ik heb geen camper, maar campeer in een vrachtwagen.
Links of Rechts, maar het kan ook onder en boven, of daar en hier......
Zal ik wel eens reageren. :wave:
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Heb soms ook het idee dat ik campeer in een vrachtwagen met al die kleding van mijn vrouw. Zij vindt het wel meevallen.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Beste @appelover,

Wat een mooie reactie, bij ons is het geheel anders, wij hebben maar heel weinig spullen en onze mooie kleding als nieuw kan in één stoffen kast en dat is zit er ook nog een leg gedeelte in waar ondergoed, sokken, T-shirt in ligt.
Ook hebben we maar heel weinig huisraad, voelen ons er goed bij.

En de vrachtwagen kampeer man welkom en vertel ons mee over je bivakkeren en foto's zijn we gek op.
En alles wat weer anders is is ook nog weer speciaal. :bow: :cheers: :clap:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Herman7974
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 16 aug 2021, 20:39
Locatie: Zwarte woud, Duitsland

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Herman7974 »

Hallo, Bart is mijn naam.

Ca 30 jaar in Amstelveen gewoond.
In 1984 een oude VW T2 gekocht en omgebouwd ,nog op straat in de soerlaan (misschien kent iemand dat ), daarmee naar Azië en Afrika gereden, dat ging toen nog.
Daarmee begon mijn interesse voor campers.

Daarna na Duitsland verhuist en samen met mijn vrouw af en toe een VW California gehuurd.
In 2012 een VW T5 4M California gekocht waar we regelmatig mee op stap gaan. Mijn vrouw komt uit GB dus ook vaak daarmee naar Engeland gereisd.

Een paar maanden geleden hebben we een VW Grand California 600 besteld en hopen dat hij in oktober komt.
We wonen in zuid Duitsland (zwarte woud, noord). Omdat ik sinds 35 jaar nauwelijks meer in Nederland geweest ben, de familie bezoekt ons graag hier, is een grote wens van mij nog eens een keer een “grote reis” door Nederland met de camper te maken.

Gr. Bart
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaap van duijn »

Welkom Bart,

We hoeven niets te zeggen van camperen, je bent bekend.
Vragen die je hebt stel ze en zitten hier zoveel ouwe knarren die veel weten en durven zeggen.
Maar geef ze altijd voer, zoals merk / type / uitvoering, wat je wel en niet ziet en zo voort.
En ja je zegt het al de fam. komt graag jouw kant op, willen de meeste van ons ook wel denk.
Nu met alles wat Corona heeft veel in Nederland op pad geweest voor 3-4-7 dagen en Nederland blijft en is mooi en vlak.
Het weer, och dan kan overal tegen zitten.

Ben zelf op zoek naar een T4-5 om deze om te bouwen als pure hobby en (stttt niets zeggen) voor mijn dochter, kan haar kipje van 1983 ook met pensioen :).

veel lees en kampeer plezier Jaap
Herman7974
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 16 aug 2021, 20:39
Locatie: Zwarte woud, Duitsland

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Herman7974 »

Hallo Jaap,

bedankt voor je „welkom“ .
Ik lees graag over campers , technik, reizen, tips etc. en dan ook maar weer eens in het Nederlands.
Is goed voor mijn Nederlands :wink: , na 35 jaar verleer je het toch een beetje.

Veel succes met de ombouw van een T4-5 . Het is waarschijnlijk niet eenvoudig om aan een T4-5 te komen .
Hier reizen de prijzen de pan uit, is bij jullie waarschijnlijk ook zo.
Is wel mijn geluk in October word onze T5 California verkocht.

gr Bart
Rteam
Berichten: 15
Lid geworden op: di 08 jun 2021, 19:03

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Rteam »

Hallo camperforum,
Mijn naam is Rteam woonachtig omgeving amerfoort
Ben bijna 40 en heb een vrouw en 2 kinderen, 5 jaar en 2 jaar
Camperren doe ik al zo,n beetje vanaf m'n 20e, eerste met een oude dodge alkoof die een nieuwe aluminium huid nodig had, nooit mee weggeweest, deze waterdicht gemaakt en verkocht, geen tijd gehad ivm werk om de binnenkant in te richten.

Toen een ffb 560 op peugeot j5 2.5d gekocht en wel mee weggeweest zo'n 10 jaar gehad en zelf veel onderhoud aan gedaan :( ,lekkages interieur, koppakking, koppeling e.d. veel plezier van gehad en veel mee gereden. Ik denk als we niet meer ruimte nodig hadden ik deze nog had gehad, fijne camper.

Toen kwam de 2e en hadden we meer ruimte nodig, dus nu een rollerteam autoroller garage op ford transit 2.4 bj 2008 tot nu toe geen onderhoud op een paar elektrische storingkjes na en ook al veel mee weggeweest.

Landen bezocht zoals Noorwegen, Frankrijk, Polen, Tsjechië , wil nog naar Schotland en Italië.

Wij staan graag zoveel mogelijk op camperplaatsen en vrij zonder stekker in de camper. Nu met de kinderen worden het denk ik wel meer campings, we zien het wel

Ik werk zelf als automonteur bij een universele garage. In m'n vrije tijd ben ik ook graag met techniek bezig.
Ik vind het leuk om dingen uit te zoeken op bv internet, en zo ben ik via camperforum.nl ook al weer veel te weten gekomen
SATmarco
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 04 sep 2016, 20:23

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door SATmarco »

Hallo,

Mijn naam is Marco.
Ik zag in mijn profiel dat ik al even lid ben.. tijd gaat snel.
Momenteel ben ik mij helemaal scheel aan het lezen in het zelfbouw forum.
Want na een paar jaar met een caravan gesleurd te hebben weten we nu zeker dat we een camper gaan bouwen.
Grootste zorg is de juiste bus kiezen zeker nu ze best aan de prijs zijn, waarschijnlijk niet het juiste moment om te starten :lol:

Grtz
Plaats reactie