Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Hartelijk welkom allemaal! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Lincelot
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 01 aug 2021, 20:20

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Lincelot »

Hallo allemaal,

Al twee jaar een “gluurder” hier op het forum, maar nu toch een eigen account gemaakt.
Wij (35 en 32) hebben 2 jaar geleden onze Fiat Ducato Dethleffs Globetrotter A5821 (als ik het goed heb) uit ‘95 gekocht en maken elk jaar een grotere reis en gaan vaker weekendjes of weekjes weg met ons gezin (twee dochters van 2 en 0,5 jaar oud).
En soms gaat onze Beagle ook mee op reis :)

Een wat oudere camper dus we klussen er regelmatig aan en vinden dat juist ook super leuk.
B20A629A-330B-469E-BB2C-5335286C108A.jpeg
B20A629A-330B-469E-BB2C-5335286C108A.jpeg (19.7 KiB) 560 keer bekeken
HymerS510
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 01 aug 2021, 18:25

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door HymerS510 »

Hallo allemaal,

Mijn vrouw en ik hebben afgelopen weekend een Hymer S510 gekocht. Half augustus kunnen we hem ophalen. Het is onze eerste camper, en we kijken er naar uit om ermee op pad te gaan. Vanavond hebben we een stalling kunnen regelen, slechts 4 km van huis.
De camper is van 1998, met een 5 cilinder Mercedes dieselmotor, met automaat.
Jinte
Berichten: 3
Lid geworden op: di 27 jul 2021, 9:00

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jinte »

Hallo allemaal,

Ook nieuw hier, dus ook ik stel me even voor.
Op dit moment nog geen eigenaar van een camper, maar dit is wel iets wat wij in de toekomst zouden willen.
Voor nu ben ik opzoek naar informatie en tips.

Groet!
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom allemaal.

Hoi @Jinte, :thumbup:

Dat is zeker een goed uitgangspunt je eerst oriënteren op het forum, en kennis en ervaring opdoen.
Zet eerst op een rijtje wat wil je er allemaal mee doen verwacht je gezinds uitbreiding.
Is de bedoeling van het camper gebruik voor langere vakanties, eventueel in bergachtige gebieden.

Wil je vaak waar het kan wildkamperen (off the road), dan zijn goede banden en een krachtig 4X4 motor wenselijk.
Voor extra stroomgebruikers is een extra accu handig dan wel met een zonnepaneel.
Een grotere water tank is dan ook handig, een een goede waterfilter waar mee je natuurwater kan filteren tot goed drinkwater, er zijn hele goede filters te koop met minimaal een verwisselbare actieve kool filter er in.

Met een kleinere camper ben je wendbaarder, daar mee kan je door smalle straatjes rijden en lage doorgangen rijden, gebruik maken van de meeste overdekte parkeer gelegenheden.

Zelfs met een kleine camper kan je met een gezin op stap, een hef-dak met nog een slaapgelegenheid is dan ook ideaal.
Is een does erg belangrijk voor je houd daar dan wel rekening mee.

Ook belangrijk hoe nieuwer en luxer een camper is hoe meer je aan verzekering kwijt bent.
Wij hebben een eenvoudig omgebouwde T5-camper van 2005 al €80,- in de maand kwijt met korting door een Bearlook versnellingsbak slot.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, je kan ook een topic openen om daar je wensen kenbaar te maken en je zult vast van alle kanten tips krijgen, houd het leuk en je krijgt vast leden die je graag bijstaan, en bandsmeden is altijd goed, wij vinden het ook leuk van leden te kunnen genieten.
Vooral als je straks goed slaagt door de aanschaf van jou/jullie ideale camper door onze bijdragen, en de reisverhalen met foto's die er dan op volgen. :bow: :clap: :cheers:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Zaankantjes
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 02 aug 2021, 9:26

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Zaankantjes »

Dag allen,

Wij: stel van vroeg-in-de-40 met 2 jongens van 4 en 1, uit de metropool Zaanstad, zijn ook gebeten door de Camper Bug.
Ons oog is uiteindelijk gevallen op een Burstner Ixeo Time uit 2010.
We zijn voornemens om dit jaar een aantal maanden te gaan touren - UK, Frankrijk,Portugal etc. De oudste jongen is nog niet leerplichtig en we kunnen beiden als "digitale nomaden" werken. Mazzeltje zo gezegd.

Wat mij als vader vooral bezighoudt is de veiligheid van de familie onderweg. Vooral 's nachts eigenlijk.
Ik denk aan extra veiligheidsmaatregelen zoals HEO/Thule/Fiamma sloten, raamfix, kettingen etc. Misschien voor sommigen overdreven, maar ik weet nu al dat ik straks beter slaap onderweg. Mochten er meer mensen met kleine kids zijn die hier wat meer over kunnen vertellen, dan hoor ik dat graag! Er is al veel over geschreven lees ik hier op het forum maar advies is altijd welkom.
Oh ja - mocht iemand een goed onderhoudsbedrijf/garage in de regio Noord Holland kunnen aanraden voor dit soort zaken en meer, dan hoor ik dat graag via een privébericht.

Dank voor nu en wellicht tot ziens ergens on the road! :cheers:
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FrankJC »

Waarom in een PB, de eventuele reacties zijn misschien ook interessant voor andere forumgebruikers, het gaat toch niet om gevoelige info. ::S
Zaankantjes
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 02 aug 2021, 9:26

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Zaankantjes »

FrankJC schreef:
wo 11 aug 2021, 15:11
Waarom in een PB, de eventuele reacties zijn misschien ook interessant voor andere forumgebruikers, het gaat toch niet om gevoelige info. ::S
Als dat mag, dan des te beter uiteraard.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Zaankantjes schreef:
wo 11 aug 2021, 14:57
Oh ja - mocht iemand een goed onderhoudsbedrijf/garage in de regio Noord Holland kunnen aanraden voor dit soort zaken en meer, dan hoor ik dat graag via een privébericht.
Heel goed van nieuw lid Zaankantjes! Een bedrijf aanraden doen we via PB. Frank zou toch beter moeten weten... :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FrankJC »

Je zou kunnen schrijven dat daar en daar een bedrijf zit die zich daar mee bezig houdt, dat is n.m.m. geen aanraden.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom Zaankantjes, je hebt een PB :wave:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Dieselaar
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 28 jul 2021, 15:04

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dieselaar »

Dag, ik ben Peter. Lid geworden om reacties van ervaringsdeskundigen te lezen voordat ik overga tot de aanschaf van een camper. Zelf ben ik bevreesd dat campers op diesel het heel moeilijk gaat worden gemaakt op korte termijn. Zeker na het nieuwe milieurapport van vorige week. Mijn oorspronkelijke plan om een nieuwe 4x4 sprinter aan te schaffen en daar een jaar of 3 mee op reis te gaan durf ik niet aan. Mijn financiële situatie is niet slecht, maar ook niet dusdanig dat ik het mij zomaar kan veroorloven dat er straks niets aan restwaarde over is. Mijn enthousiasme om de stap te wagen slinkt met de dag, d.w.z. de aanschaf van diesel. Op dit moment is er nog niets tot weinig te krijgen op elektriciteit en dan nog lijkt het mij lastig om daarmee op 'wereldreis' te gaan. Wellicht dat er iets gemaakt kan worden van de nieuwe Maxus. Maar dan is zoiets alleen geschikt voor vakanties, lijkt mij. Een reisje Noordkaap betekent dan toch al gauw een keer of 40/50 tanken a een uur. Wie kan mij verstandig advies geven? Een tweede hands 4x4 zie ik niet zitten, ik wil wat modern comfort. Dank u wel alvast!
Laatst gewijzigd door Dieselaar op di 17 aug 2021, 0:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Lambiek »

Peter

2e hands campers prijzen zijn zeker gestestegen zeker tot 30% +
Verkoop Nieuwe diesel cacmpers nog nooit zo hoog geweest....

Voor vele een enorm bedrag,
Waar waarschijnlijk lang voor gespaard is.... of gefinancierd.

en toch kopen deze mensen zonder angst , omdat deze in het nu leven....en dromen waar maken.

Als jij wilt wachten op iets bruikbaars Electrische , naar noordpool, 4x4 Electrische camper te bereiken......
Puur omdat je bang bent voor de restwaarde.....na 5 jaar....

Tegen die tijd zijn eral kostbare levens jaren verstrekken,

Als jij geld hebt voor nieuwe mercedes 4x4 , koop je die toch gewoon. (Eventueel een van 2019 /2020) prachtige techniek
met mooie materiaaln top dashboard met vele veiligd functies en prachtige cockpit displays. Gadgets , Mercedes loopt nu nog voorop ,

Ducato 2022 komt met inhaalslag, mooi dashboard ook digitaal en vele moderne veiligheid functies en comfort . Ook leverbaar in
4x4. Door extren bedrijf.
Ducato bewijzen probleemloos

Snel gaan genieten,

Als je bang bent om te vallen. Kun je ook al gaan liggen.

Succes


.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Ook welkom @Dieselaar,
Wat aardig wat jaren terug had ik het idee om een oude elektrisch aangedreven SRV wagen te kopen die om te bouwen tot camper en de lange platte dak geheel met zonnepanelen te bedekken, met behoorlijke accu's voor de opslag van de stroom.
Nu zijn er veel oplaat palen waar je gebruik van kan maken dat is helemaal mooi op momenten dat de zon zich niet laat zien.
Ik warmelanden is het laten geen probleem.
Zo'n camper is ik deze tijd ook gewild denk ik.
Als de snelheid begrenst blijft hoef je er geen rijbewijs voor te hebben, betaal je geen belasting heb je heel goedkoop een aardige camper, op de binnen wegen komt je ook overal alleen duurt het wat langer. :clap:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Plaats reactie