Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FrankJC »

Welkom, welke bus is het geworden?
jtham
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 14:44

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jtham »

De bus is een Possl Summit 600 vanwege het taps toelopend keukenblad.
Bij brede keukenbladen verwachte ik regelmatig tegen de hoek aan te lopen.
De huidige versie (2021) heeft de koelkast op de hoek geplaatst. Voor mij valt dit dus af, ondanks dat de compressormotor waarschijnlijk 's nachts minder te horen zal zijn.
star_bear
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 8:57

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door star_bear »

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Dit afgelopen weekend, samen met mn vriendin onze nieuwe oude camper opgehaald.
Een Fiat ducato 280 met Hymer opbouw van 1984. (Heb en krijg genoeg klusjes te doen :wink: )
Ik kom uit Drenthe en ben werkzaam als zelfstandig hovenier.
Sleutelen aan auto's heb ik altijd al leuk gevonden, maar meestal was het om APK klaar te krijgen.
Nu de Fiat er is heb ik een leuk doel om het opknap werk en reparatie zo te doen, dat de oltimer leeftijd ruim ovrschreden kan worden.
Maar ook samen met mn vriendin van het Kamperen op wielen te gaan genieten.

Er zullen vast en zeker vragen van mijn kant komen ivm het klussen aan de camper. Heb al veel gelezen op de site.

Groet,
Richard
IMG_20210412_163943.jpg
IMG_20210412_163943.jpg (644.45 KiB) 551 keer bekeken
IMG_20210412_163944.jpg
IMG_20210412_163944.jpg (644.45 KiB) 551 keer bekeken
Millencolin
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 17:04
Locatie: Baarle Hertog
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Millencolin »

Hey allemaal,
Ik hier ook nieuw. Helaas nog geen camper maar wel aan het kijken. Alhoewel het voelt alsof de timing wat slecht is gezien de run op mobilhomes, maar goed.
Woonachtig in Baarle Hertog (B) samen met mijn vrouw en twee kids, 36 jaar.
Sleutel vooral aan motoren, maar hoop ook aan onze toekomstige camper het een en ander te kunnen doen.
We zijn zwaar verliefd op Schotland en hopen dat, zodra de grenzen terug open gaan, we die kant weer op kunnen.

Als je nog iets wilt weten, hoor ik het wel.
Siemejannie
Berichten: 1
Lid geworden op: di 13 apr 2021, 11:50
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Siemejannie »

Hallo allemaal,

Wij zijn Jannie en Sieme Jan Zijm 61-62 jaar beginnend campenaars en we komen van Texel, we hebben daar een klein restaurantje daar die nu door 2 hele leuke meiden worden geëxploiteerd en we werken nog maar minimaal mee, vandaar dat we een klein campertje hebben gekocht een HYMER TRAMP 574 van 1999. Ben gisteren hier lid geworden maar heb deze site regelmatig bezocht en lees vaak hele interessante dingen en tips voor de campenaars. Als het mij lukt probeer ik een foto van onze camper te downloden. Verder wensen wij iedereen hier een mooi 2021 toe met mooie reisjes met de campers en deze toch hele gekke tijd.

MVG Jannie en Sieme Jan
snelem
Berichten: 22
Lid geworden op: do 15 apr 2021, 11:29

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door snelem »

Nieuw hier, dus even voorstellen.
Ik lees al zo nu en dan wat mee, maar vind het toch wel leuk om ook deel te kunnen nemen!

Mijn naam is Erik Snel en met mijn echtgenoot heb ik sinds vorig jaar een camper. We hadden al vaker campers gehuurd en vorig jaar de knoop doorgehakt en een Adria 680SP gekocht, we zijn er erg blij mee.

Naast de camper hebben we ook een kajuitzeilboot en het is interessant om de verschillen en overeenkomsten te zien. Zo ben ik op basis van een LFP inkoop actie van het Zeilersforum nu de inbouw van LFP accu's in de Adria voor te bereiden. Daar komt ik denk ik in een ander draadje nog wel op terug.
De electrische installatie van onze camper is veel meer gestandaardiseerd dan ik vanuit de zeilwereld gewend ben, met een Schaudt electrisch blok waar alles op aansluit. In onze boot hebben we een volledig zelf bedachte electische installatie aangebracht dus veel meer zelf uitdenken maar ook een stuk meer controle op wat je kunt/wilt.

Iets anders waar ik een groot verschil zie is in de koelkast: op de boot hebben we een nieuwe compressor koelinstallatie zelf ingebouwd, die trekt ongeveer 2A bij 12v en slaat misschien 4x per uur een aantal minuten aan, in de camper hebben we een koelkast die als ik hem om electrisch schakel 10A trekt en dat volcontinu. Kan je natuurlijk ook op gas laten draaien, maar dat vind ik dat weer zonde van het gas en voor het milieu. Maar ja, die koelkast bouw je niet zo maar om.

Zo blijf ik me denk ik nog wel even verbazen en weer genieten van de uitdagingen die onze camper met zich meebrengt :)
En van de camper en het reizen zelf natuurlijk!
sanderj
Berichten: 8
Lid geworden op: za 17 apr 2021, 20:17

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door sanderj »

Hallo forumleden en lezers,

Hierbij een nieuwe camper-bezitter. We hebben een Dethleffs A 5250 uit 2000 aangeschaft (Fiat Ducato 230 onderstel) welke nog in prima conditie verkeerd.
Her en der wat kleine opknap dingen te doen maar in mei gaan we met 2 jonge kinderen op pad. Op naar de zomer en hopen dat we dan allen een beetje uit de Corona perikelen zijn....

Groeten Sander
Groeten,

Sander

Dethleffs A 5250 Globetrotter - Fiat Ducato 230 (2000) onderstel.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Welkom Sander,die laatste zin komt mij bekend voor.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Vavoom
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 11 apr 2021, 11:19
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Vavoom »

Hoi camperaars, ik ben Hans en nieuw hier. Ook nieuw als camperaar maar niet als kampeerder. Na onze caravan zijn we nu aan de camper, om precies te zijn een Sunlight T67. We moeten nog veel gaan ontdekken waarbij dit forum een enorme hulp zal zijn. Dank voor het toelaten! Op de foto het eerste ritje van Baak naar de thuishaven in Rotterdam.Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DucatoDolf »

Welkom. Altijd leuk om Rotterdammers te ontmoeten :cheers:
Yes
Berichten: 7
Lid geworden op: do 08 apr 2021, 10:36

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Yes »

Hoi allemaal!
Ik ben al een tijdje op het forum aan het neuzen geweest, nu een camper gekocht, dus hoog tijd om me voor te stellen!
We zijn een gezin met 2 kinderen in de leeftijd van 15 en 13 jaar, de kinderen slapen niet bij elkaar (pubers 🙄), dus het was best een zoektocht... Maar, we hebben iets gevonden wat bijna helemaal naar ons zin is! De Hymer B674SL, met aparte bedden achterin, een hefbed voorin en L-zit in het midden, met 2 gordels.
Onze zoon wilt in een tentje en bij koud weer of onderweg willen we de optie bekijken om hem in de garage te laten slapen, waar makkelijk een matras of luchtbed in past.
Ik heb wat vragen, die ik elders zal stellen, ik zal even zoeken waar ik dat het beste kan doen.
Voor nu: leuk om hier mee te mogen kletsen en alvast bedankt voor alle tips and tricks 😊
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FrankJC »

Onderweg zoon in de garage op een luchtbed, en al die zooi die in de garage staat dan buiten zetten? lijkt mij niet handig......
Abve
Berichten: 10
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 14:05

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Abve »

Goedenavond,

Ik had vanmorgen al een berichtje gepost maar realiseerde mij toen ook dat ik mij nog niet had voorgesteld.
Mijn vrouw en ik ( beiden 65 jaar)hebben vele jaren caravanervaring opgedaan.
We wonen in Friesland.

Deze zomer gaan we met pensioen en hebben we bedacht een nieuwe camper te kopen.
Dit is een Carthago C-Tourer T 149 LE geworden!
Morgen ondertekenen we het definitieve koopcontract.
De verwachting is dat de camper begin 2022 geleverd gaat worden.

We zijn dus beginnende camperaars en hopen hier veel van jullie ervaringen te kunnen leren.
Hierbij een foto van het model dat we gekocht hebben.
FB159A73-CA5E-4AA0-B820-90ED3AEFAC92.jpeg
FB159A73-CA5E-4AA0-B820-90ED3AEFAC92.jpeg (172.78 KiB) 672 keer bekeken
eddepet57
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 apr 2021, 11:33

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door eddepet57 »

OOk ik ben zeer benieuwd wat ik hier allemaal ga treffen.

Graag zou ik een Mercedes Benz Vario Düsseldorfer vinden en er (met hulp vanwege 2 linkerhanden) een mooie camper van maken.

De prijzen zijn slecht momenteel dus ik ben geduldig. Wat ik zoek ? Een 508 of een 613 (liefst verhoogd) liefst helemaal klaar om van het begin af aan op te bouwen (naar eigen inzicht)
Plaats reactie