Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Hoi Hans, welkom...

Graag een apart topic starten met je vragen...


Paul
Gebruikersavatar
stijnron
Berichten: 13
Lid geworden op: do 25 mar 2021, 17:24

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door stijnron »

Hi allemaal!
Al jaren droom ik ervan om een camper te hebben, met name voor surftrips. Na lang sparen en een aantal heerlijke vakanties met campers van vrienden (héle oude MB bussen) heb ik genoeg bij elkaar geraapt om te zoeken naar een camper. Ik ben hier al een paar goede aankooptips tegen gekomen en vind de ombouwprojecten ook heel tof om te zien.
Ik zal in het 'te koop gevraagd' topic een advertentie plaatsen. Als er iemand meeleest die van zijn camper af wil maar (nog) geen zin heeft in het Marktplaats gedoe zou dat perfect zijn :)
Gr Stijn
1994 Citroën Jumper 27c - 1.9TD
Gebruikersavatar
Fuchs
Berichten: 6
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 16:34
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Fuchs »

Hoi!

Na enige jaren (+/- 10 :D ) weer eens terug! Na onze avonturen met de oude Renault T35d buscamper ondertussen alles behalve een caravan geprobeerd te hebben, kriebelde het campergevoel toch en vorig jaar trotse bezitter geworden van een Pilote uit 1987 op, jawel, benzine!

Fijne paaszondag!
Fuchs
Peugeot J5 Pilote R800CE '87 Benzine
Rietaruba1967
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 05 apr 2021, 16:22

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Rietaruba1967 »

Hallo beste mensen
even voorstellen mijn naam is Riet wed. en in de 70.
Zoek GEEN relatie, maar alleen is alleen en wil graag een maatje zijn.
En wil de laatste jaren op deze wereld nog graag reizend door maken.
Nu ik nog gezond ben van lijf en leden, niet gebonden in tijd en aan fam..
Ik wil alle landen nog eens doorkruisen, waar heen , hoe lang , alles is goed.
Ik hou niet van naturisme en om de plek te delen met huisdieren.
Ik hou van wandelen, fietsen ,niets doen, koken, shoppen, marktje en cultuur.
Van alles wel iets en een wijntje op zin tijd .

Dit alles na corona met het paspoort van injectie's.
Vragen, stel ze gerust U krijgt een eerlijk antwoord.
Senna46
Berichten: 1
Lid geworden op: di 06 apr 2021, 16:29

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Senna46 »

Hoi ik ben Hans en onlangs hebben wij ons eerste campertje gekocht. Daarvoor geen caravan of zo gehad. Sinds onze dochters de deur uit zijn voornamelijk met cabrio door Europa getoerd in de vakanties maar toe aan iets anders. Benieuwd of dit ons gaat bevallen.
campertje 1.jpg
campertje 1.jpg (115.37 KiB) 488 keer bekeken
Gebruikersavatar
FrankW73
Berichten: 1
Lid geworden op: do 08 apr 2021, 9:33

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FrankW73 »

Hallo Allemaal,
Frank hier, 47 jaar uit het verre Oosten van het land, Aalten om precies te zijn (Achterhoek). Ondernemer (eigenaar van een evenementen centrum / concertzaal) en nu we noodgedwongen wat meer tijd hebben vorig jaar eindelijk maar eens de stap genomen om een oud campertje te kopen en eens te kijken of het bevalt.
Dat beviel natuurlijk dusdanig fijn dat we al vrij snel een wat grotere (nog steeds wel wat oudere) camper hebben gekocht, een LMC 650 Liberty en daarmee hebben we vorig jaar al een paar hele mooie ritten gemaakt (o.a. Tour de France / Thunersee). De camper wordt momenteel 'gewrapped' in een andere kleur (buitenkant was toch net iets teveel dof) en het zoeken naar mooie plekken en rondritten is al weer in volle gang.

Laat dat ook vooral de reden zijn om lid van dit leuke forum te worden: Mooie plekken ontdekken, reisverhalen te lezen en natuurlijk ook af en toe wat technische hulp zoeken.
It's always Drive O'clock somewhere...
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom op dit mooie forum!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Efkay
Berichten: 1
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 17:50

Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Efkay »

Ik ben Ferdi, woonachtig met mijn vrouw Joyce en dochter in Bocholt België en we hebben 2 caravans gehad. Momenteel hebben we geen kampeermiddel.

Hadden het idee om toch weer een caravan te kopen, maar mijn vrouw ziet toch meer in een camper omdat we nu zonder de dochter op vakantie zullen gaan en meer willen rondtrekken en ook de nodige weekendjes weg willen.

We hebben al eens een camper gehuurd en dat was goed bevallen.
Normaal had ik de camper net na mijn pensioen willen kopen, maar dat zal dan toch wat sneller gaan gebeuren.

Het zal een halfintegraal worden en de interesse gaat uit naar de Mobilvetta Kea P86.Afbeelding


Nieuw bijna niet meer te koop, dus zal het model 2020 worden.

Ben heel lang lid van het forum en las zo nu en dan mee in de berichten.
Voorheen ook jaren op het caravanforum actief geweest.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom op het camperforum Ferdi. Mooi hoor die Mobilvetta.
Afbeelding
Ger Y
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 11 apr 2021, 18:17

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Ger Y »

Hoi wij zijn Ger en Wilma en hebben een Laika Rexosline 600, met een 3.0 liter Fiat Ducato uit 2008. Wij hebben deze camper sinds vorig jaar.
Bijlagen
20210411_184019.jpg
20210411_184019.jpg (152.79 KiB) 200 keer bekeken
Knaus VAN TI PLUS 650 MEG
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom Ger, die 3 liter is een heerlijke motor :thumbup:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Jean66
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 9:17

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jean66 »

Hallo,

mijn naam is Jean en ik ben net lid geworden van dit forum.
Samen met mijn vrouw Marianne hebben wij al 8 jaar een mooie VW LT Kemperink buscamper uit 1979, die ik zelf helemaal heb opgeknapt, gerestaureerd en aangepast (voor de liefhebbers, kijk eens op het VW LT forum, daar staat een heel verslag met diverse aanpassingen).
Hiermee hebben we al diverse reizen ondernomen en mooie plekjes bezocht.
20210320_172957small.jpg
20210320_172957small.jpg (55.1 KiB) 135 keer bekeken
Omdat we in de toekomst toch wat verdere reizen willen gaan maken, uit ervaring wat specifiekere wensen hebben die onze ouwe bus niet kan vervullen en een wat betrouwbaardere camper willen, hebben we het plan opgepakt om zelf een buscamper van de bodem af op te gaan bouwen.
Het idee is om nu een bus aan te schaffen en die in het komende jaar te verbouwen, zodat we volgend jaar met een hele nieuwe camper op weg kunnen.
Dit alles onder het credo 'mijn vrouw bedenkt, ik bouw'... :-B

Ideeen hebben we al genoeg, maar op dit forum heb ik al diverse tips gevonden die aan het project kunnen en zullen gaan bijdragen.

Zodra het zover is zal ik de vorderingen met jullie delen!
jtham
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 14:44

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jtham »

Hallo,

Ik ben Johan, gepensioneerd en alleenstaand, en sedert de herfst 2019 eigenaar van een buscamper op basis van een Jumper en ben dus een van de nieuwe camperaars.
Sedert ruim 50 jaar ben ik een fervent kampeerder (tent, zonder stroom en koeling). Toen de kinderen het huis uit waren hebben we ons georiënteerd op een camper. Echter vanwege het plotselinge overlijden van mijn vrouw zijn die plannen op de achtergrond gekomen en ben ik weer met de motor plus tent gaan reizen: trektochten door Europa.
Een aantal jaren geleden heb ik de plannen voor een camper opnieuw opgepakt en mijn wensen op een rijtje gezet.
Al snel waren het geen wensen, maar meer een opsomming van dingen die ik niet wilde. Ik was beroepsmatig gewoon apparatuur te kopen, welke aan de eisen voldeed, maar ook vooral de minste nadelen had. Dat is meestal niet die met de meeste mogelijkheden.
In het nazomer van 2019 had ik het besluit genomen om in het voorjaar 2020 een nieuwe buscamper te bestellen of een bestelbus laten ombouwen/inrichten, zodat ik deze in het najaar van 2020 kon gebruiken .
Ik was ondertussen wel tot de conclusie gekomen, dat er voor iedereen een andere camper de meest ideale is, maar ook dat de ideale camper niet bestaat.
Tijdens de laatste oriëntatie kwam ik een voor mij geschikte buscamper tegen zonder levertijd met de geschatte prijs en die heb ik dus maar direct gekocht.
Ik heb, tegen alle adviezen in, geen proefvakantie met een soortgelijke huurcamper ondernomen.
Wat me tegenviel was de keuze van de geschikte verzekeringen. Uiteindelijk ben ik deels bij mijn vaste maatschappij terecht gekomen. Ik vond de keuze voor de juiste verzekeringen moeilijker als die voor de camper en is die, net als de camperkeuze, afhankelijk van de eigen wensen.

Nu, na ruim anderhalf jaar, kan ik zeggen dat camper aan alle verwachtingen voldoet.
Het enigste wat tegenvalt is de campernavigatie. Deze voldoet onder normale omstandigheden prima, maar als onderweg van de route wordt afgeweken, dan duurt rijdend de herberekening soms te lang. Als je dan ook nog door een grote stad of op een weg met veel tunnels rijdt, kan het soms wel meer dan een kwartier duren, voordat hij weer een route gevonden heeft.
Ik heb niemand naast me zitten, die snel even op de kaart kan kijken. Natuurlijk is het me te verwijten, dat ik de route onvoldoende voorbereid.
Echter ruim 45 jaar geleden ging ik gewoon alleen en zonder kaart/routebeschrijving op de motor naar evenementen in Italië. Thuis even een snelle blik werpen op de kaart van Europa was genoeg om me op de bestemming te laten aankomen.
Toen was het altijd zoiets van: in Turijn westwaarts het dal inrijden tot aan de stad van bestemming en kijken waar het evenement plaats vindt en hopen, dat je daar je tent kunt opzetten.
Naïef misschien naar huidige normen, maar toentertijd vond ik het normaal en het heeft me nooit problemen bezorgd.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Sandor Gora »

Welkom hier! En laat ons maar niet over vroeger praten... ik ging gewoon en zag wel. Met kaartjes van de ANWB en postcheques om geld te halen. Met het klimmen der jaren en de huidige techniek is dat wel veranderd.
Als je even een apart topic opent over je navigatie, krijg je vast goede adviezen!
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Plaats reactie