Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Stijn71
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 20:43
Locatie: Begijnendijk (B)

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Stijn71 »

Hallo,
Wij zijn Stijn en Marie-Paule uit België.
Gehuwd, geen kinderen, geen huisdieren
20 jaar geleden begonnen met camperen met een zelfbouw VWT4.
Na enkele jaren een andere T4 Multivan gekocht en aangepast om te kamperen. Daarna 8 jaar een VW T3 California hoogdakcamper gehad.
Op een bepaald ogenblik werd de hond ziek en besloten we om niet meer te kamperen omdat we het dier niet zomaar achterlaten in een camper en dus enkele jaren op hotel gegaan met dogsitting zodat we allemaal toch wel wat aan onze vakanties hadden.
2 jaar geleden de hond overleden en het kampeervirus was snel terug daar. Ik bouwde onze VW T5 multivan terug om om terug te kunnen kamperen.
Door allerlei factoren hebben we begin 2020 eindelijk onze droom verwezenlijkt en een Fiat Ducato Knaus Boxstar gekocht.
Door corona 2 weekends weggeweest en daarna 3 maanden in de garage gestaan :( zelfs in geslapen op de eigen oprit vanwege het gemis :-B
Ondertussen al heel wat weekendjes weggeweest in eigen land en volop genoten.
Heb al heel wat gelezen op het forum maar heb nog wel wat te gaan.
Groetjes en tot in den bocht
Stijn en MP
Itaca
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 9:34

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Itaca »

Hallo, wij zijn Hanny en Alwin en hebben vandaag onze campervan ontvangen. Net 6m lang. Een fiat Ducato Lmc tourer. onze eerste camper dus heel spannend.

Morgen waren wij van plan om met hond en wat proviand naar Hargen aan zee te gaan en daar op de parkeerplaats te overnachten. Nu hoorde ik van de handhaving van gemeente Bergen dat je NERGENS mag overnachten in Nederland op een parkeerplaats.
Wij wilden alleen maar de camper uitproberen en verder gewoon binnen va 2100 vanwege de avondklok.
Weet iemand van jullie toch nog een leuk plekje ergens rustig aan zee of water waar we kunnen staan?

Krijg nog graag wat last-minute tips.
Groetjes,
Hanny
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1728
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Sandor Gora »

Even snel, al mag dat eigenlijk niet in het voorstelrondje: zal een camping ergens moeten worden; je mag na 21.00 uur niet op de openbare weg.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Posslaars
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 06 dec 2020, 21:28

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Posslaars »

AadenAnke schreef:
ma 28 dec 2020, 18:42
@Tiemen koelkast en koken op gas en de rest op diesel. Tip ff een nieuw topic maken "gebruik van gas" :shh:

Gr. Aad
Dank je wel voor de info.
Sorry, Ik kon niet goed vinden hoe ik een nieuw topic moest maken 😊
Posslaars
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 06 dec 2020, 21:28

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Posslaars »

Tiemen schreef:
ma 28 dec 2020, 19:01
Allebei bedankt! :cheers:
Dank jullie wel voor de reacties!
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Alle nieuwelingen hartelijk welkom. :clap: :bow:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
Jamie77
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 19:59
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jamie77 »

Hallo Allemaal,

Bij deze wil ik me graag even voorstellen,

Ik ben Jamie Lebbink getrouwd met Ilse wonend in het mooie laag soeren ( Veluwe)
Samen onze zoon Sem van 11 en onze honden Teckel ( pepper) Beagle ( Charlie)

Wij zijn niet heel erg onbekend met het camping life zoals met caravan en camper.
Wij zijn begonnen met een Camper Chevy Van, vanuit daar zijn we overgestapt naar een vouwwagen ( nooit moeten doen)
Vervolgens 2 caravans gehad en sinds kort toch weer een Camper gekocht.

Het reizen en rijden vindt ik persoonlijk een groter avontuur, gezien ik geen E rijbewijs heb was voor ons de keus camper weer gauw gemaakt.
Wij zullen dit jaar met onze Karmann wat km gaan maken nu eigenlijk al zin in.
Mochten de grenzen weer open gaan dan is Denemarken het eerste waar we weer heen gaan. ) het liefst zou ik er blijven :-)
Zweden en Noorwegen staan ook op de lijst.

Alle tips zijn welkom hoor en vragen natuurlijk ook maar dat zal wel mee vallen. Ik ga nu maar eens rustig het forum lezen tot gauw en bedankt voor het toevoegen aan het forum.
Laatst gewijzigd door Jamie77 op di 26 jan 2021, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 879
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FrankdB »

Na drie jaar gehuurd te hebben, hebben wij besloten niet langer te wachten op ons pensioen maar nu al een eigen camper aan te schaffen. De coronasituatie heeft hieraan bijgedragen maar ook het besef dat we nu nog goed van lijf en leden zijn.

De keuze is gevallen op een nieuwe Buerstner Lyseo TD Harmony. Voorzichtige stappen op de jong-gebruikt markt leerden ons dat we daar ons minder prettig bijvoelden. Daarnaast, en wederom door Corona, kruipen de prijzen van gebruikte campers omhoog.

Het toeval wilde dat we eind vorig jaar een model bij de dealer zagen staan die aan al onze wensen voldeed: inrichting, automaat, zonnedak, en iets meer vermogen dan 120 pk. Sterker nog, dit was het model dat we op de beurs van 2019 hadden uitgekozen als onze "droomcamper". Toen waren wij verkocht. En de camper ook :-B .

We hebben haar gisteren opgehaald en zijn zo trots als de spreekwoordelijke aap.

Laat het nieuwe seizoen maar komen.

Frank
Gebruikersavatar
BenHogeveen
Berichten: 40
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 16:08

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door BenHogeveen »

Ook ik zal me even netjes voorstellen, ik lees al een tijdje mee met de plannen om zelf een camper te gaan bouwen, afgelopen weekend eindelijk de voor ons ideale bus gevonden, het is een metalic grijze Fiat Ducato L2H2 geworden uit 2013, met slechts 100.000 km op de teller en 130pk onder de motorkap.

Het idee is om onze motoren op een trailer mee te nemen.

We hebben hem ook al een naam gegeven, namelijk Greyhound.

Als het goed is kunnen we hem aankomend weekend ophalen en kan de bouw beginnen.

Mogelijk dat ik af en toe wel eens een vraag zal stellen op het forum.

Groetjes Ben
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Frits U »

Suc7 we gaan ut zien :)
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
Gebruikersavatar
JoyceBouw
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 23 nov 2020, 21:06

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door JoyceBouw »

IMG-20210112-WA0010.jpg
IMG-20210112-WA0010.jpg (118.39 KiB) 183 keer bekeken
Dag allemaal!

Ik ben Joyce, 26 jaar en ik woon in Rotterdam. De stad is niet persé heel handig met een bus die eigenlijk niet in een parkeervak past ben ik achter gekomen, maar goed waar een wil is is gelukkig ook een weg.

Ik lees al een tijdje met veel belangstelling verschillende topics, ik heb al heel veel opgestoken en dat wordt alleen maar meer de komende tijd. Mijn enthousiasme maakt hopelijk het gebrek aan kluservaring een heel eind goed. Twee weken geleden mijn bus gevonden, een Sprinter 313 uit 2012, L2H2. Super blij mee en nu kan het beginnen! Heel veel zin om dit camperproject aan te pakken en zo goed mogelijk te volbrengen. Het doel is een surf/kampeerbus waar ik hopelijk in de lente en anders de zomer van kan gaan genieten!

Maar alles op zijn tijd, eerst maar eens roest behandelen en toekomstige roest proberen te voorkomen en het probleem van een lekkende dak ventilator oplossen..

Komt vast goed,

Groetjes!
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DucatoDolf »

Van harte welkom! Leuk nog een Rotterdammert erbij. Wordt nog gezellig hier. Succes en wellicht tot ziens :cheers:
buijink
Berichten: 10
Lid geworden op: di 26 jan 2021, 20:53
Locatie: Helden

Ton en Leny stellen zich voor.



Bericht door buijink »

Goedenavond beste lezer,

Wij zijn 2 nieuwe camperaars. Wij zijn Ton en Leny en hebben deze week een Capron T69S Orange camp op een Fiat Ducato verlaagd chassis gekocht. Ik, Ton, ben een onervaren camperaar maar wel met een kampeer verleden. Diverse caravans en vouwwagens gehad en ook diverse tenten. Leny is een meer ervaren camperaar. Zij heeft een paar campers gehad. We gaan over, tussen een half en een heel jaar met pensioen en dan willen we graag Europa ontdekken. Nu in coronatijd willen we in ieder geval Nederland beter leren kennen. Wij zijn een stel uit Noord Limburg. Hopend dat we veel van onze ervaringen kunnen delen met jullie via deze site. Lijkt me een leuke manier om veel te leren van alle ervaringen die hier gedeeld worden.

Groeten

Ton en Leny.
FannySmelik
Berichten: 9
Lid geworden op: di 26 jan 2021, 9:14

Re: Nieuw hier? Stel je even voor! Hobby 620 AK '88



Bericht door FannySmelik »

Hoi!
Na decennia dromen van een camper, nu verliefd geworden op een gedeeltelijk opgefrist ouwetje: een Ducato / Hobby 620 AK uit 1988.
En die heb ik dus ook gekocht! Het is de bedoeling dat we (mijn vriend en ik; twee honden en twee puberkinderen waarvan je nooit weet of ze nog mee willen op vakantie) er weekends mee weg gaan, en deze zomer een mooie reis naar Noorwegen of Denemarken mee maken.
Tot die tijd is er nog van alles te doen! De vorige eigenaar heeft de kachel eruit gesloopt, die willen we terug en zijn aan het bedenken in welke vorm. Mogelijk een combi kachel/boiler van Truma, zodat we ook off grid kunnen.

Morgen wordt hij technisch nagelopen door een garage, hopelijk niet al teveel gebreken, al weten we wel dat er wat issues zijn. Daarnaast bezig met kleine dingetjes; rolhorren vervangen (ik vond op deze site al een fijne link naar ESVO waar je die aan de meter kunt kopen). Misschien ook de gordijntjes zelf (heeft er iemand nog een tip waar ik die kan aanschaffen aan de meter? Dus gewoon alleen de stof, liefst met een folie zijde voor isolatie?)
Ik ben ook op zoek naar (de pdf van) het originele boekje van deze camper. Heeft iemand daar nog tips voor?
Veel vragen, veel klusjes! Ik ga zeker nog meer zoeken en vragen stellen op dit forum.
Hartelijke groeten!
Fanny
Plaats reactie