NKC event - foutje bedankt!?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: NKC event - foutje bedankt!?



Bericht door Rolling Rodie »

mijn reactie staat in het goede topic :wink:
maar het is precies wat pieter zegt,de meeste zijn wel stroompaal verslaafd terwijl dat meestal niet echt nodig is.
uitzondering van slechte accus of medische voorzieningen daar gelaten denk ik dat er rustig 600 campers 3 dagen zonder stroom kunnen :D
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
rene
Berichten: 128
Lid geworden op: do 23 jun 2011, 23:38
Locatie: Hoofddorp

Re: NKC event - foutje bedankt!?



Bericht door rene »

Wat een geneuzel over stroom,ik ga dit seizoen mijn 15e jaar camperen in en heb in die 15 jaar misschien 4x 230 volt gebruikt in de camper.
Wij staan eigenlijk ook nooit op een camping,meestal gewoon op een parkeerplaats langs de weg en daar heb je nu eenmaal geen stroom,dit komt omdat we meestal onderweg zijn naar een circuit om daar met klassieke racemotoren te rijden.
Op deze circuits is soms wel en soms geen stroom te krijgen,ik heb er voor gekozen om self-supporting te zijn.
Start-accu 120ah en huishoud accu 180ah,is voldoende om een week lang stil te staan en voldoende prik te hebben voor verlichting en de waterpomp,en de radio of dvd-speler.
Koelkast altijd op gas(Ja.......ook tijdens het rijden.......)
Nu ik hier al een tijdje meelees valt mij op dat er(heel)veel camperaars zijn die eigenlijk geen camper willen,ze willen eigenlijk hun huis op wielen zetten met alles erin waar ze niet van buiten kunnen(internet,hifi/wifi/bifi,i-pod,satteliet-tv,dvd speler,boiler,douche,ligbad,sauna,oven,magnetron,senseo,fohn,electrische luifel en instap,automatische zonwering etc.etc.........ben ik nog wat vergeten?
Volgens mij is het woord camper engels voor kampeerauto,en kamperen is toch jezelf kunnen redden in vrij primitieve omstandigheden?
Natuurlijk ga je niet in een camper rijden om primitief te kamperen,maar kom op zeg........kunnen we nu echt niet zonder dingen waar een stekker aan zit? :bang:
Groeten René
50cc 2takt.........en zware shag.........en een Iveco-LMC.........en ik haat scooters
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: NKC event - foutje bedankt!?



Bericht door Ries »

rene schreef:(internet,hifi/wifi/bifi,i-pod,satteliet-tv,dvd speler,boiler,douche,ligbad,sauna,oven,magnetron,senseo,fohn,electrische luifel en instap,automatische zonwering etc.etc.........ben ik nog wat vergeten?

Groeten René
Het bed en de vrouw :?:
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Gebruikersavatar
Gersu
Berichten: 165
Lid geworden op: di 12 apr 2011, 23:05
Locatie: Dodewaard
Contacteer:

Re: NKC event - foutje bedankt!?



Bericht door Gersu »

(internet,hifi/wifi/bifi,i-pod,satteliet-tv,dvd speler,boiler,douche,ligbad,sauna,oven,magnetron,senseo,fohn,electrische luifel en instap,automatische zonwering etc.etc.........ben ik nog wat vergeten?
De electrische deken en de terrasverwarming :bow:
Sunshine tours
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: NKC event - foutje bedankt!?



Bericht door de Jonckheer »

wifi, hifi, satelliet-tv, dvd speler, douche, oven, magnetron, Senseo, fohn, elektrische deken
Wat hier genoemd wordt hebben wij inderdaad aan boord, maar ook: 3 zonnepanelen van 185 watt x 24 volt elk en 4 x 230 Ah HH accu's en hebben dus geen stroom vd paal nodig. Wij gingen er van uit overal vrij te staan en ja, dan moet je selfsupporting zijn. Mijn indruk is dat de meeste campers dat zijn maar de eigenaren niet. Tegenwoordig kun je het stroomverbruik sterk beperken door led verlichting en een led TV aan te schaffen. Onze TV van 66 cm verbruikt 100 watt terwijl een nieuwe led TV van 66 cm maar 60 watt verbruikt, en dat scheelt nogal watt :roll:

Tja, de een houdt het simpel, de ander wil het bijna net als thuis. Dat moet ieder zelf weten gelukkig. :cheers:
Ghia
Berichten: 1075
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 19:40

Re: NKC event - foutje bedankt!?



Bericht door Ghia »

rene schreef: Volgens mij is het woord camper engels voor kampeerauto,en kamperen is toch jezelf kunnen redden in vrij primitieve omstandigheden?
rene schreef: Nu ik hier al een tijdje meelees valt mij op dat er(heel)veel camperaars zijn die eigenlijk geen camper willen,ze willen eigenlijk hun huis op wielen zetten met alles erin waar ze niet van buiten kunnen(internet,hifi/wifi/bifi,i-pod,satteliet-tv,dvd speler,boiler,douche,ligbad,sauna,oven,magnetron,senseo,fohn,electrische luifel en instap,automatische zonwering etc.etc.........ben ik nog wat vergeten?
Nou, bovenstaande is al behoorlijk primitief ... :shock:

Maar wat is primitief, en moet het dan ook maar!!

Ieder zijn ding en de één wil gewoon een stroompuntje.
Er wordt ook gevraagd of mensen afstand willen doen van hun bestelling, misschien lukt dat ook.

Misschien niet helemaal en dan kun je altijd nog als organisatie een generator plaatsten.
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: NKC event - foutje bedankt!?



Bericht door petra en andre »

nou zie ik van alles voorbij komen maar nergens wordt de kachel genoemd. Kijk als het een heel mooi najaar is en je de kachel niet nodig hebt of alleen sávonds tjsa dan redden wij het ook zonder stroom. Maar daar we aan heel veel dingen zelf iets kunnen doen kun je niet het weer veranderen en weten we nu ook niet of we dan mooi weer hebben. Dus vandaar voor ons een stroompuntje. Hebben trouwens nog gevraagd of we een kleine generator mochten gebruiken overdag maar dat was niet toegestaan.
Gebruikersavatar
William1
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 19:50
Locatie: Amsterdam

Re: NKC event - foutje bedankt!?



Bericht door William1 »

Mag ik gruwen bij de gedachte een massa-evenement met campers! En dat nog zonder stroom, voor de helft van de bezoekers, hoe hou je het uit! In de watersport is de " Duitse landvast " een begrip, bij aankomst gaat BIJNA als eerste de stroomkabel op walstroom want stel je voor....geen stroom! Erg hé.
Challenger " Profile 200 " 1993
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: NKC event - foutje bedankt!?



Bericht door Rolling Rodie »

de Jonckheer schreef: Mijn indruk is dat de meeste campers dat zijn maar de eigenaren niet.
de spijker op zijn kop :cheers:
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
arie.aafke
Berichten: 11
Lid geworden op: do 05 nov 2009, 15:54
Locatie: woldendorp

Re: NKC event - foutje bedankt!?



Bericht door arie.aafke »

Tjonge toch,
Een probleem om 3 dagen zonder stroom te leven??
Wij houden het met gemak 14 uit. Hebben zelfs 220 v aan boord.
Draai eerst overal maar eens led lampen in, en gooi overbodige troep zoals waterkokers, broodroosters en koffie automaten enz. enz. er maar uit.
Groetjes Arie, al 29 jaar een camper zonder stroomprobleempjes.
Volkswagen T5 TDI Zelfbouw camper "Strauss Mobil"
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: NKC event - foutje bedankt!?



Bericht door Opgezegd »

Gelukkig dat zoveel campers niet zonder een stroompaal kunnen. Dat geeft tenminste ruimte op camperplaatsen zonder elektra :D :cheers:
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: NKC event - foutje bedankt!?



Bericht door hwendt »

Niks aan de hand, ik laat mijn Italiaanse agregaat gewoon 24 uur draaien. Kost bij de zwarte markt maar 100 euro. Je krijgt er 2 oorbeschermers bij dus wat is er loos.....???

Hugo die de Zundap zonder uitlaat nog gewend is. :bow:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: NKC event - foutje bedankt!?



Bericht door Aloys »

Martin schreef:Gelukkig dat zoveel campers niet zonder een stroompaal kunnen. Dat geeft tenminste ruimte op camperplaatsen zonder elektra :D :cheers:
Nou snap ik waarom zoveel camperaars nooit op een camperplaats staan, maar altijd op een camping! :mrgreen:
(Wij staan overal: campings, camperplaatsen, gedoogplaatsen, onverwachte plaatsen, misplaatsen enz.)
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: NKC event - foutje bedankt!?



Bericht door Kees2 »

petra en andre schreef:nou zie ik van alles voorbij komen maar nergens wordt de kachel genoemd. Kijk als het een heel mooi najaar is en je de kachel niet nodig hebt of alleen sávonds tjsa dan redden wij het ook zonder stroom. Maar daar we aan heel veel dingen zelf iets kunnen doen kun je niet het weer veranderen en weten we nu ook niet of we dan mooi weer hebben. Dus vandaar voor ons een stroompuntje. Hebben trouwens nog gevraagd of we een kleine generator mochten gebruiken overdag maar dat was niet toegestaan.
zit er geen gaskachel in dan, :?:
normaal is zelfs een elektrische kachel geen standaard verwarming.
normaal is een camper zelf surporting, gaan we door elektrisch verwarmen, senseo oventjes etc dit weer te niet doen. :?: :?:
dan heb je een caravan met een auto er onder. :D
Plaats reactie