NKC event - foutje bedankt!?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Charm

NKC event - foutje bedankt!?

Bericht door Charm » vr 01 jul 2011, 20:36

Vandaag kreeg ik en vast en zeker nog 799 anderen een email van de directeur van het NKC. De organisatie van het NKC-event van oktober heeft een beginnersfoutje gemaakt: er blijkt maar voor 400 campers een stroomaansluiting beschikbaar te zijn ipv de verkochte 800 aansluitingen. :P
En nu is het zoeken naar 400 vrijwilligers die afstand willen doen van de stroomaansluiting voor die 3 dagen en anders beslist het lot. Volgens mij stikt het op het forum van de vrijwilligers of toch niet...? ;-)
--Groeten van Mea & Egbert PE9B --

Eindelijk staat hij voor de deur: onze nieuwe Benimar Cocoon 463 Northautokapp.

Luc & Chris

Re: NKC event - foutje bedankt!?

Bericht door Luc & Chris » vr 01 jul 2011, 20:50

Inderdaad, nu nog 798 anderen...
Onze vijfde camper (sinds 1994...): Autostar Aryal 10 op Mercedes Sprinter 312
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Meer lezen over ons? Hier klikken.
Gratis camperplaats in Zeeuws-Vlaanderen.
Afbeelding

Gersu

Bericht door Gersu » vr 01 jul 2011, 20:51

Wij zijn ook 1 van de 800 die het verzoek hebben ontvangen. Nogal een grove inschattingsfout, 2x zoveel plaatsen met stroom aanbieden als je kunt leveren. Wij zullen zeker niet vrijwillig afstand doen van stroom, onze accucapaciteit is niet voldoende om het een aantal dagen zonder stroom te kunnen uitzingen.

Overigens zijn wij grote voorstanders van vrijwillig iets voor een ander doen en zijn daar ook zeer actief in. Maar in dit geval......
Sunshine tours

Jacko

Bericht door Jacko » vr 01 jul 2011, 21:28

kunnen ze elkaar dan niet helpen, zoveel stroom wordt er toch niet verbruikt. Op sommige camperplaatsen deden wij dat met een haspel, 2 campers op 1 aansluiting, en nooit problemen mee gehad.
trotse eigenaar van een hymer 644 g van het bouwjaar 2002.

javanes

Bericht door javanes » vr 01 jul 2011, 21:29

Ik mag aannemen dat je met een simpel verdeelblok of haspel ook een heel eind komt.
2 verbruikers op één aansluiting met toch geen probleem zijn. Of zijn de aangeboden ampères zo weinig.
Ze gebruiken toch allemaal geen geen 16A.
Groeten,
Jacques

Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding

Aloys
Site Admin

Bericht door Aloys » vr 01 jul 2011, 21:30

Het kan natuurlijk dat er een groot veld is mét stroom en een groot veld zonder.
Dan wordt dat helpen wat lastiger...

Gersu

Bericht door Gersu » vr 01 jul 2011, 21:41

Als ik naar onze situatie kijk is het "doorlussen" geen enkel probleem, als we een paar amperes hebben is het voldoende. Koelkast op gas, stroom alleen nodig om wat licht te laten branden en de waterpomp te laten functioneren. Eerlijk delen duurt het langst....

Als de situatie inderaad zo is dat het 2 verschillende velden zijn zou dat wat lastiger kunnen worden, maar met een paar voldoende dikke verlengsnoeren moet je dan toch een heel eind kunnen komen denk ik dan als leek zijnde.
Sunshine tours

Zwerfsteen

Bericht door Zwerfsteen » vr 01 jul 2011, 21:43

Een tip voor de NKC:
Leg je probleem voor hier op het camperforum en wie weet is hier voldoende creativiteit om dit voor een ieder naar tevredenheid op te lossen. :D
Groet,
Leny en Pieter

Marius
Moderator

Bericht door Marius » vr 01 jul 2011, 21:51

Gersu schreef:Als ik naar onze situatie kijk is het "doorlussen" geen enkel probleem, als we een paar amperes hebben is het voldoende. Koelkast op gas, stroom alleen nodig om wat licht te laten branden en de waterpomp te laten functioneren. Eerlijk delen duurt het langst....
.
Als het enkel de lampjes en de water pomp is dan is een 70 ampere accu al voldoende om tijdens de wat langere dagen (zomer) een aantal dagen zonder stroom aansluiting te kunnen hoor.
Wij gebruiken het zelfde en met onze vorige hymer hebben we een keer 7 nachten op de zelfde plek gestaan zonder stroom met 1 70 amp/u accu zonder te rijden/laden.
nu 2 keer 100 amp/u aan boord en ik gebruik enkel stroom op campings als we afbak broodjes hebben of de camping alles inclusief prijzen hanteert.

en doorlussen van de aanwezige stroom punten.. geen probleem voor die paar amperes, ik vraag me alleen even af hoe hun verzekering daar over denkt.. :shock:
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl

Rolling Rodie
Moderator

Bericht door Rolling Rodie » vr 01 jul 2011, 21:58

ik dacht dat iedereen zich zo vrij voelt met een camper,maar als er geen stroom is dan breekt de hel los :shock:
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina

iTsMe(jan)

Bericht door iTsMe(jan) » vr 01 jul 2011, 21:58

Nou ja zeg , met een goede generator voorzie je in Afrika een heel dorp van stroom. :lol:
Mag het niks kosten ?

Gersu

Bericht door Gersu » vr 01 jul 2011, 22:05

Wij hebben (helaas) de ervaring dat onze huishoudaccu toch vrij snel ontlaad, kan natuurlijk ook aan onze accu liggen. Of aan het type verlichting (halogeen) wat gemonteerd is. We hebben de camper nog niet zo lang en hebben ook de wens een wat zwaardere accu te plaatsen en de verlichting naar led om te bouwen.

Het mag best iets kosten, geen probleem. Is in dit geval ook zo, je krijgt € 15,00 terug als je toch geen stroom nodig hebt. Het is dus absoluut geen geldkwestie.
Sunshine tours

Charm

Bericht door Charm » vr 01 jul 2011, 22:08

Rolling Rodie schreef:ik dacht dat iedereen zich zo vrij voelt met een camper,maar als er geen stroom is dan breekt de hel los :shock:
Hmmmm..ik vermoed dat je je reactie bij het verkeerde topic hebt gezet......
Laatst gewijzigd door Charm op vr 01 jul 2011, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
--Groeten van Mea & Egbert PE9B --

Eindelijk staat hij voor de deur: onze nieuwe Benimar Cocoon 463 Northautokapp.

Zwerfsteen

Bericht door Zwerfsteen » vr 01 jul 2011, 22:09

Rolling Rodie schreef:ik dacht dat iedereen zich zo vrij voelt met een camper,maar als er geen stroom is dan breekt de hel los :shock:
Voor sommigen is een stroomaansluiting essentieel (medische apparatuur of iets dergelijks)
Maar je hebt wel gelijk er zijn er zat die zonnepanelen op het dak hebben, dikke accu's, voldoende gas maar toch verslaafd zijn aan die stekker.
Nog een tip voor het NKC:
Na het gigantische succes van de camperplaatsreizen organiseer nu een selfsupporting event.
Groet,
Leny en Pieter

Plaats reactie