Hond mee naar Engeland en Ierland

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Hond mee naar Engeland en Ierland



Bericht door saagstree »

Nu ik bijna met pensioen ga krijgen we wat meer tijd om langere trips met de camper te gaan maken.
Ben 10 jaar geleden met twee vrienden op de fiets Noord Ierland rond gereden daar zeggen ze de mooiste kust route van de wereld de Atrim Coast route.
Die wil ik nog wel eens met de camper maken maar kun je je hond tegen woordig met alle inéntingen en chip mee nemen daar heen?
of doen ze daar nog steeds moeilijk
geniet van elk vrij uurtje
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen



Bericht door fokus »

Legaal geen enkel probleem om de hond mee te nemen naar GB en Irl. Wij gingen jaarlijks met Fritz naar oldtimertreffen in Engeland. Drie jaar geleden was Fritz niet welkom op de rallybijeenkomst; daar waren wij niet blij om, en.........het werd erger en erger! Vorig jaar mochten we zelfs met de hond niet meer op het buitenterras van sommige kroegen.......we zijn dan ook maar teruggekeerd.
Hoe het in Irl is weet ik niet. 5 tot 10 jaar geleden was er daar in elk geval geen enkel probleem met de hond (maar toen was er dat in GB ook niet). Als ferry nemen wij natuurlijk de kortste (jammer, zijn niet de goedkoopste.) resp. Calais - Dover en Liverpool Dublin (fast ferry). Op de langere overtochten zijn er "kennels" maar dat wil je je hond niet aandoen volgens mij. Heb zo'n kennen vooraf bekeken op overzet Swansea- Cork; was nog viezer dan de rest van de boot! Maar is alweer een hele tijd geleden; hopelijk is het nu beter.
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
PA3CHK
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 18:36
Locatie: Rotterdam aan zee

Re: Hond mee naar Engeland en Ierland



Bericht door PA3CHK »

saagstree schreef:Nu ik bijna met pensioen ga krijgen we wat meer tijd om langere trips met de camper te gaan maken.
Ben 10 jaar geleden met twee vrienden op de fiets Noord Ierland rond gereden daar zeggen ze de mooiste kust route van de wereld de Atrim Coast route.
Die wil ik nog wel eens met de camper maken maar kun je je hond tegen woordig met alle inéntingen en chip mee nemen daar heen?
of doen ze daar nog steeds moeilijk
Via onderstaande link vind je alle informatie!

http://www.dogsincluded.nl/invoer/gb.htm
Olaf Langelaar
Hymer S660 automaat 1989 OM602 MTM 4,6 ton zelfbouw levelsysteem

Alles wat je weet, weet je van een ander!

Camper Diem

Afbeelding
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen



Bericht door saagstree »

Het is een heel vehaal maar erg duidelijk bedankt voor de info
Saagstree
geniet van elk vrij uurtje
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Hond mee naar Engeland en Ierland



Bericht door goud »

saagstree schreef:Nu ik bijna met pensioen ga krijgen we wat meer tijd om langere trips met de camper te gaan maken.
Ben 10 jaar geleden met twee vrienden op de fiets Noord Ierland rond gereden daar zeggen ze de mooiste kust route van de wereld de Atrim Coast route.
Die wil ik nog wel eens met de camper maken maar kun je je hond tegen woordig met alle inéntingen en chip mee nemen daar heen?
of doen ze daar nog steeds moeilijk
Als je hond mee kan naar Engeland, kan hij ook mee naar Ierland. Wordt niet gecontroleerd. Wel even de bloedtest doen. Al met al ben je zo'n 10 mnd bezig. Dus hou dat wel even in gedachten.
Margolia
Plaats reactie