Voorstellen
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 21:20
- Locatie: Callantsoog
Voorstellen
Hallo, na een paar maanden meelezen nu even voorstellen, we hopen dat we m.b.v. dit forum meer plezier aan onze camper kunnen beleven. Sinds november zijn we eigenaar van een MB Vito Marco Polo uit 1997, met 160k op de teller en in heel nette staat. Gekocht bij een garage (van een oud vrouwtje geweest ), met een half jaar Bovag garantie. Ik ben al 2x teruggeweest, o.a. omdat de standkachel (Eberspacher waterverwarmer) het niet deed. Nu werkt alles prima, ik moet alleen flink wennen aan het stugge schakelen met deze Vito. Ik wil nog een paar kleine aanpassingen doen, zo mist er volgens mij een tussenstuk van het benedenbed, en is een 2ehands Vaude bustent onderweg. Ik heb na enig zoeken een geschikte Thule dakdragerset gevonden, die (op de rails van het hefdak!) in de toekomst 2 sit-on-top kano's moet dragen. Ik wil binnenkort eerst met m'n partner een korte reis naar Zwitserland/Noord Italie maken, daarna met m'n bergwandelmaat een week fotograferen in Noorwegen (Hirtshals-Larvik). Tips over de auto, beide gebieden en de reis erheen zijn van harte welkom. We zijn geen stedenbezoekers, maar zoeken de natuur/platteland op.
Welkom op dit forum waar je heel veel info kan halen. Veel mede forumleden hebben reisverslagen op hun website staan. En ook veel handige technische tips (ik snap er soms helemaal niks van, maar ja ik ben dan ook a-technisch). In ieder geval veel plezier met de camper en vele veilige camperkilometers.
groet uit Hellevoet (of ergens onderweg)
Frans & Gerda
http://www.camperco.nl/
Ik heb niks aan gelijk, ik heb liever geluk.
Frans & Gerda
http://www.camperco.nl/
Ik heb niks aan gelijk, ik heb liever geluk.
- Ercumet-Ozbek
- Berichten: 1990
- Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
- Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)
- Stieneke en Donald
- Berichten: 11823
- Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
- Locatie: Harderwijk
Hallo Peter,
Plaats eens een foto van je camper!
Voor onze huidige camper hebben we een MB Sprinter (2001) kampeerauto gereden en ik herken het stugge schakelen, ik heb begrepen dat het komt omdat het een mechanische bediening is met kabels? Wel een robuust systeem maar schakelt dus zwaar.
Ook wij mijden de steden meestal. Afgelopen jaar zijn we voor het eerst sinds lang weer in Zwitserland geweest en willen er zeker snel weer terug! (Noord) Italie staat nog op ons verlanglijstje. Op www.campercontact.nl kun je veel mooi gelegen camperplaatsen selecteren voor je reis (via de googlemaps link krijg je al een goed beeld van de omgeving).
Noorwegen is ook een fantastisch (camper) land. Je geeft aan dat je maar een week hebt, wat natuurlijk veel te weinig is voor dat prachtige land! Zeker als natuurliefhebber zou je naar de nationale parken moeten zoals Rondane of Jotunheimen of een van de vele andere nasjonal parken. In Noorwegen mag je in principe buiten de bebouwde kom vrij kamperen. Wij hebben altijd veel gebruik gemaakt van de zgn tolweggetjes (bomvei) waar je na het betalen van (meestal) een luttel bedrag (vaak moet je dit in een busje gooien of een kwitantie invullen en later thuis overmaken) het weggetje op mag. Dit zijn soms heel kleine (onverharde) weggetjes die door zeer mooie omgeving kunnen gaan en waarlangs je prima de nacht kunt doorbrengen.
Heel veel plezier met de Vito!
Groeten,
Jan.
Plaats eens een foto van je camper!
Voor onze huidige camper hebben we een MB Sprinter (2001) kampeerauto gereden en ik herken het stugge schakelen, ik heb begrepen dat het komt omdat het een mechanische bediening is met kabels? Wel een robuust systeem maar schakelt dus zwaar.
Ook wij mijden de steden meestal. Afgelopen jaar zijn we voor het eerst sinds lang weer in Zwitserland geweest en willen er zeker snel weer terug! (Noord) Italie staat nog op ons verlanglijstje. Op www.campercontact.nl kun je veel mooi gelegen camperplaatsen selecteren voor je reis (via de googlemaps link krijg je al een goed beeld van de omgeving).
Noorwegen is ook een fantastisch (camper) land. Je geeft aan dat je maar een week hebt, wat natuurlijk veel te weinig is voor dat prachtige land! Zeker als natuurliefhebber zou je naar de nationale parken moeten zoals Rondane of Jotunheimen of een van de vele andere nasjonal parken. In Noorwegen mag je in principe buiten de bebouwde kom vrij kamperen. Wij hebben altijd veel gebruik gemaakt van de zgn tolweggetjes (bomvei) waar je na het betalen van (meestal) een luttel bedrag (vaak moet je dit in een busje gooien of een kwitantie invullen en later thuis overmaken) het weggetje op mag. Dit zijn soms heel kleine (onverharde) weggetjes die door zeer mooie omgeving kunnen gaan en waarlangs je prima de nacht kunt doorbrengen.
Heel veel plezier met de Vito!
Groeten,
Jan.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41
Welkom.
Ik heb hiervoor een vito gehad (V-klasse, dat is de personenuitvoering van de vito). Jij hebt denk ik één van de eerste jaargangen met een bol onder het pookje ipv een hoes. Die schakelen idd zwaar. Je kunt eventueel het middendeel van het dashboard loshalen, dan zie je hoe de schakeling werkt met stangetjes en bolletjes. Een likje vet op de scharnierpunbten kan helpen. De kabels die naar de bak leiden kun je voorzichtig inspuiten met siliconen. Maar heel geweldig zal het niet worden. Overigens heb ik 2 keer gehad dat het hele zaakje spontaan uitelkaar donderde. Na een uur prutsen krijg je het wel weer werkend mits je alle onderdeeltjes weer weet te vinden. Wil je niet bang maken maar dit komt meer voor. Een benz moet je eigenlijk als automaat rijden (zegt men).
En dat tussenstuk van het onderbed? heb je de bank niet een stand tever naar voren geschoven?
Als je de roest een beetje in de gaten houdt (spatborden, rails schuifdeur) kun je nog veel plezier aan deze bus beleven.
Veel plezier ermee.
Ik heb hiervoor een vito gehad (V-klasse, dat is de personenuitvoering van de vito). Jij hebt denk ik één van de eerste jaargangen met een bol onder het pookje ipv een hoes. Die schakelen idd zwaar. Je kunt eventueel het middendeel van het dashboard loshalen, dan zie je hoe de schakeling werkt met stangetjes en bolletjes. Een likje vet op de scharnierpunbten kan helpen. De kabels die naar de bak leiden kun je voorzichtig inspuiten met siliconen. Maar heel geweldig zal het niet worden. Overigens heb ik 2 keer gehad dat het hele zaakje spontaan uitelkaar donderde. Na een uur prutsen krijg je het wel weer werkend mits je alle onderdeeltjes weer weet te vinden. Wil je niet bang maken maar dit komt meer voor. Een benz moet je eigenlijk als automaat rijden (zegt men).
En dat tussenstuk van het onderbed? heb je de bank niet een stand tever naar voren geschoven?
Als je de roest een beetje in de gaten houdt (spatborden, rails schuifdeur) kun je nog veel plezier aan deze bus beleven.
Veel plezier ermee.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 21:20
- Locatie: Callantsoog
Dank voor de reacties en tips.
* We wonen in Callantsoog op 100m van het strand, ik zal m'n profiel aanpassen.
* De foto volgt.
* Het is inderdaad een van de eerste Vito's met bol onder de pook. Het schakelen is niet extreem zwaar, maar een stuk stugger dan m'n laatste luxe autootje. Smeren is een goede tip. Roest is nog bijna afwezig.
* Ik ben vaker in het prachtige Noorwegen geweest, maar nog niet met eigen camper. Ik heb wel meer dagen, maar ik wil niet langer dan 1 week met m'n wandelmaat onder 1 dakje slapen, hij snurkt en hij is een stuk lelijker dan m'n gebruikelijke bedpartner. Ik denk dat we richting Odda gaan en even de Hardangervidda aandoen voor een korte huttentocht. Ik ga er met m'n meisje zeker vaker naartoe.
* Zonder tussenstuk is het bed krap 1.80m, ik ben zelf 1.90m; een extra plank met schuimrubber is simpel zelf te maken.
Peter
* We wonen in Callantsoog op 100m van het strand, ik zal m'n profiel aanpassen.
* De foto volgt.
* Het is inderdaad een van de eerste Vito's met bol onder de pook. Het schakelen is niet extreem zwaar, maar een stuk stugger dan m'n laatste luxe autootje. Smeren is een goede tip. Roest is nog bijna afwezig.
* Ik ben vaker in het prachtige Noorwegen geweest, maar nog niet met eigen camper. Ik heb wel meer dagen, maar ik wil niet langer dan 1 week met m'n wandelmaat onder 1 dakje slapen, hij snurkt en hij is een stuk lelijker dan m'n gebruikelijke bedpartner. Ik denk dat we richting Odda gaan en even de Hardangervidda aandoen voor een korte huttentocht. Ik ga er met m'n meisje zeker vaker naartoe.
* Zonder tussenstuk is het bed krap 1.80m, ik ben zelf 1.90m; een extra plank met schuimrubber is simpel zelf te maken.
Peter
Welkom
http://www.nuesse-kabel.de
Wie een kuil graaft voor een ander....werkt in loondienst..
LMC Liberty 6400 Peugeot J5 2.5d 1991
Wie een kuil graaft voor een ander....werkt in loondienst..
LMC Liberty 6400 Peugeot J5 2.5d 1991