Camperplaatsen in Den Helder

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Henkmobiel
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 24 aug 2003, 18:25
Locatie: Enkhuizen

Camperplaatsen in Den Helder



Bericht door Henkmobiel »

Camperplaatsen rijkswerf bijna klaar
Gepubliceerd op 11 februari 11, 16:07 Laatst bijgewerkt op 11 februari 11, 16:09
DEN HELDER AAN ZEE - De vijftien camperplaatsen op Willemsoord zijn bijna klaar voor gebruik. Er zijn drinkwater-, was- en rioolvoorzieningen. Op 1 april worden de plaatsen na een officiële opening in gebruik genomen. Campers kunnen er dan voor tien euro per nacht maximaal 48 uur staan. Beheerder Henny Ottevanger hoopt met name dagjesmensen te trekken voor wie de overtocht naar Texel zonder voertuig een stuk goedkoper is.

van internet uit het Noordhollands Dagblad
Hymer B544 Classic 2001 op Ducato 2.8 TDI
Antje



Bericht door Antje »

't Is dat ik het ook gelezen heb anders denk je al gauw aan een 1 april grap .. :wink:
Het is een goede zaak om je camper daar te mogen plaatsen tegen betaling, je kan dan op de fiets met de boot mee en is dan veel goedkoper!
Ik hoop wel dat de beheerder dagelijks aanwezig is voor de veiligheid van de camper .. :shock:
Gebruikersavatar
Gerard & Silvia
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 22:11
Locatie: Heemskerk



Bericht door Gerard & Silvia »

Antje schreef:Ik hoop wel dat de beheerder dagelijks aanwezig is voor de veiligheid van de camper .. :shock:
Hebben er in de oude situatie meerdere malen gestaan en nooit het idee gehad dat het er onveilig was.

Maar nu met alle voorzieningen erbij is het wel een heel lekker plekkie geworden. Natuurlijk leuk voor Texel maar ook in Den Helder kun je je goed vermaken!

Wij gaan er binnenkort weer naartoe :D

Silvia
Ingrid 68
Berichten: 830
Lid geworden op: wo 27 mei 2009, 22:21
Locatie: groningen



Bericht door Ingrid 68 »

Lijkt ons ook een leuk plekkie , dagje Texel , dagje Den Helder.
Zodra het mooi weer is gaan we zeker die kant op
Groetjes Ingrid

Wij rijden in een hymercamp uit 1989
Gebruikersavatar
Peter Plaatzer
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 26 sep 2005, 21:41
Locatie: Hank NB



Bericht door Peter Plaatzer »

Ben eens wezen informeren hoe de stand vanzake is v.w.b de Camperplaats op Willemsoord. De serviceplaats is aan de kant van de haven ongeveer 75 mtr van de Camperplaats achter het gebouw en hemelsbreed is het 300 mtr lopen (via loopbrug)naar het havenkantoor als men wil douchen etc.
Dit antwoord kreeg ik van de havenmeester en heb er voor de liefhebber maar even Gpspositie's bij gezet.

Dank voor uw uitgebreide reactie, zoals u in uw mail al aangaf zijn de camperplaatsen gereed voor 1 april a.s. (N52°57.755 E004°46.237)De plaatsen worden gesitueerd tegen de heg bij het exercitieterrein van het KIM, (Marinemuseum), zo dicht mogelijk bij de jachthaven, voor 1 april zal ook zorg gedragen worden voor een goede bewegwijzering. (P Noord)

De plaatsen worden niet voorzien van electriciteit, de reden is, dat wij grote kosten moeten maken voor de aanleg welke niet door te berekenen zijn in prijs van de gebruikers.
De Nederlandse Kampeerautoclub heeft aangegeven dat voor het overnachten van max. 48 uur dat ook niet noodzakelijk is.
Het overnachtingtarief is € 10,00 per nacht incl. 2 personen toeristenbelasting, water kan geladen voor € 0,50, ruim voldoende om elke tank vol te gooien. (Servicepunt N52°57.712 E004°46.248)Grijs water en chemische toiletten kunnen door overnachters gratis gestort worden op de daarvoor bestemde plaatsen.
Afrekenen van water en gebruik van toiletten, douches en wasmachines kan doormiddel van Sep-key’s te verkrijgen bij de havenmeester ( N52°57.599 E004°46.213) of het VVV kantoor (N52°57.671 E004°46.122) op Willemsoord.
De loopbrug over de helling achter gebouw 51 is ook voor 1 april gereed.
Groetjes Yolanda, Peter met onze Travel Sleeper T63

Snap niet dat ik voorheen tijd heb gehad om te werken, die hobby's kosten zoveel tijd.
Afbeelding
Ervier
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 06 jun 2005, 22:09

Re: Camperplaatsen in Den Helder



Bericht door Ervier »

Henkmobiel schreef:Camperplaatsen rijkswerf bijna klaar
Gepubliceerd op 11 februari 11, 16:07 Laatst bijgewerkt op 11 februari 11, 16:09
DEN HELDER AAN ZEE - De vijftien camperplaatsen op Willemsoord zijn bijna klaar voor gebruik. Er zijn drinkwater-, was- en rioolvoorzieningen. Op 1 april worden de plaatsen na een officiële opening in gebruik genomen. Campers kunnen er dan voor tien euro per nacht maximaal 48 uur staan. Beheerder Henny Ottevanger hoopt met name dagjesmensen te trekken voor wie de overtocht naar Texel zonder voertuig een stuk goedkoper is.

van internet uit het Noordhollands Dagblad
Wat is de afstand vanaf de camperplaats tot aan de veerboot naar Texel?
Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam



Bericht door Jan Hester »

0ngeveer 1 km
Jan Hester Amsterdam
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland



Bericht door kanjer »

maak er maar 200 meter van
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
Gebruikersavatar
Peter Plaatzer
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 26 sep 2005, 21:41
Locatie: Hank NB



Bericht door Peter Plaatzer »

Nou 200 mtr naar de Texelse boot is een beetje weinig, als je tussen het Marine Museum doorloopt en dan naar de boot loopt is het 800 mtr.
Dus dat valt mee, zeker als je op de fiets gaat. :D
Groetjes Yolanda, Peter met onze Travel Sleeper T63

Snap niet dat ik voorheen tijd heb gehad om te werken, die hobby's kosten zoveel tijd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel



Bericht door Cee Pee »

Het is ongeveer 6 minuten lopen. :wink:
(vanmiddag geprobeerd)

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
TOA
Berichten: 78
Lid geworden op: za 13 mei 2006, 10:25
Locatie: Julianadorp

Laatste nieuws



Bericht door TOA »

wij rijden met veel plezier een Hymer B655
Bluesmobiel
Berichten: 1417
Lid geworden op: di 16 mar 2004, 20:33
Locatie: Utreg....mu statsie doar gebeurt van aallerhant



Bericht door Bluesmobiel »

Ben ik nou een krent of is 10 euro per nacht voor een onbewaakte parkeerplaats zonder electra belachelijk veel geld??
Elwood:
"It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses."
Jake:
".... HIT IT!"

Afbeelding
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

@Bluesmobiel, ik durfde dat nog niet te zeggen :lol:
Dan moet je de douche ook nog apart betalen en je water. Dan kan je misschien beter op een minicamping gaan staan.
Ook fijn dat de NKC vindt dat je voor max 48 uur geen stroom nodig hebt.
Wat een meedenkende club is het toch hé? :lol:
CCN???? Waar blijven jullie????
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Bluesmobiel
Berichten: 1417
Lid geworden op: di 16 mar 2004, 20:33
Locatie: Utreg....mu statsie doar gebeurt van aallerhant



Bericht door Bluesmobiel »

Nu ik er nog eens over nadenk vind ik ook de doelgroep zoals deze bovenaan omschreven is uitermate dubieus.
als je een beetje onderzoek doet naar de wijze waarop campereigenaren de camper gebruiken dan is een van de dingen die je het eerst ontdekt dat de camper woning en transport in EEN is.
Ik vraag me echt af hoe groot de doelgroep is van camereigenaren die naar Texel gaan met de camper maar dan de camper aan de kant laten staan. Ja tuurlijk,...dagje fietsen op Texel is heerlijk maar dan pak je toch de auto en niet de camper.
Vanzelfsprekend is er ook een groep die van ver komt of om andere reden met de camper op pad zijn en een dagje Texel willen doen.

Als je 15 parkeerplaatsen hebt voor een tientje per dag dan zullen er heel wat gegadigden zijn voor een parkeerplaats naast de veerboot, maar dan heb ik het niet over campers maar gewoon over autos. vraag me af als in het hoogseizoen 3 van de 15 plaatsen bezet zijn, wat de beheerder dan gaat doen. Laat ie dan 120 euro per dag liggen of gaat deze camperplaats gewoon met parkeerders gedeeld worden. Tenslotte ziet men dit als een investering en moeten de kosten eruit gehaald worden.

Naast de dubieuse doelgroep natuurlijk wel een goede plek als je een dagje/nachtje Den Helder wilt bezoeken.

Tja ik wil niet negatief zijn op dit initiatief maar dit is gewoon een gedachte die me bekruipt. ben heel benieuwd hoe het beleid gaat worden in dit geval. Een update met ervaringen op zijn tijd zou welkom zijn.

Mvg
Ron
Elwood:
"It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses."
Jake:
".... HIT IT!"

Afbeelding
Plaats reactie