Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Ahjwinth
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 11:55

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Ahjwinth »

Ramen gepolijst met brasso, een mooi resultaat de kleine krasjes zijn weg en de ramen weer helder. Raspberry pi met Kodi geïnstalleerd en een teltonika RUT240 MIFI geïnstalleerd zodat ik WiFi onderweg hebt, dit is vooral belangrijk voor de pubers!.
Water tank gevuld, koelkast aan zodat we morgen nog eventjes weg kunnen.
MAN L2000 8.224 - 1998 7.5 ton vrachtwagen Met camper opbouw.
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Ruud-572 schreef:
za 17 okt 2020, 22:26
Maar weer eens wezen kijken bij de locatie waar onze stalling
De ontwikkelaar gaf goede informatie, de makelaar hopeloos zonder antwoorden. Leek wel een politiek monster. Daardoor hebben wij er vanaf gezien er ook een te nemen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door seth_space »

Er is natuurlijk wel een groot verschil in benadering.
Een ontwikkelaar kan van alles verkopen, maar een makelaar moet zorgen dat de transactie zorgvuldig verloopt. Kan zelfs aansprakelijk zijn voor bepaalde beloftes.
En hoewel er veel gladde figuren makelaar worden, sta je juridisch sterker met hun toezeggingen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

Transitje schreef:Hier een Youtubefilmpje van het vervangen van een koplamp : https://www.youtube.com/watch?v=neE0ur7qnqc
Dankjewel voor dit filmpje, ik weet niet wat ik meer werk / lastiger moet vinden: het 'op gevoel' verwisselen (wat ik ondertussen in de loop van de jaren al een aantal keren heb moeten doen) of de hele unit los halen.
@Paul: ik heb nu denk ik een keer of 6 dimlicht lampen moeten vervangen. Links heb je wat meer ruimte, rechts moet je inderdaad even de vulslang van het ruitenvloeistof reservoir los klikken. Het lastigst is het goed terugplaatsen van de lamp, hij komt makkelijk scheef, dan klopt het lichtbeeld niet.

Ik moet echter binnenkort een parkeerlampje vervangen. Benieuwd of ik daar bij kom.

Wel aardig om te zien dat er klaarblijkelijk ook andere typen koplamp units bestaan voor de Sevel x250.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
nico4sen
Berichten: 92
Lid geworden op: za 18 aug 2018, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door nico4sen »

Het vervangen van het parkeerlichtje lukt zo ook wel, weet ik uit ervaring
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Sandor Gora »

De "olifantenpoot" onder de tafel gerepareerd. De manchetten schuiven over elkaar heen als de tafel omlaag moet om er het logeerbed van te maken. Eén manchet bleef niet op z'n plaats en viel telkens naar beneden. Het bleek dat er een rand afgebroken was. Om dat weer vast te lijmen moest ik wel de hele tafel demonteren.

201017 tafelpoot gedemonteerd.jpg
201017 tafelpoot gedemonteerd.jpg (294.92 KiB) 698 keer bekeken

201017 tafelpoot klaar.jpg
201017 tafelpoot klaar.jpg (219.36 KiB) 698 keer bekeken
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Ruud-572 »

Going schreef:
zo 18 okt 2020, 18:18
Ruud-572 schreef:
za 17 okt 2020, 22:26
Maar weer eens wezen kijken bij de locatie waar onze stalling
De ontwikkelaar gaf goede informatie, de makelaar hopeloos zonder antwoorden. Leek wel een politiek monster. Daardoor hebben wij er vanaf gezien er ook een te nemen.
Helemaal mee eens. Precies de reden waarom ik alles met de ontwikkelaar zelf geregeld heb. :wink:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door noneku »

!2 van de 18 halogeen spotjes vervangen door led. Nog 6 te gaan morgen. En daarna nog 5 verstelbare spotjes vervangen (die lampjes worden dinsdag bezorgd). Een heel gepriegel.
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zijspan »

Onze camper afgeleverd aan de nieuwe eigenaars, een rondleiding gedaan uitleg over de werking van de knopjes en display en hoe de kachels werken.
Afgerekend en op naam gezet, en de camper staat nog een paar dagen hier, eerst gaan ze opzoek naar een stalling.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Uit de stalling op de oprit gezet en nieuwe hh accu gemonteerd.
Nu doen o.a. ook de achteruitrijcamera en het trapje het weer en dat is toch wel handig :D
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Victron MPPT 75/15 afgekoppeld en gedemonteerd.

Nadat ik de nieuwe accu had aangesloten en daarna :wink: ook weer de MPPT bleef de logging daarvan een min. accuspanning van 0.01V aangeven :-?
Bovendien zag ik live via MPPT en app de weergave van accuspanning snel van +14V naar <4V zag dalen om vervolgens weer +14V aan te geven met even later een vergelijkbaar spanningsval, wat dus cyclisch lijkt te gebeuren :think:
Gelukkig kan ik via SmartShunt en app zien dat de accuspanning goed was, wat ook werd bevestigd door de multimeter.
Contact opgenomen met de leverancier om het geconstateerde probleem voor te leggen en wacht op hun reactie.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Mijn vrouw haar goede oren liet weten dat het aanspringen van de koelkast soms wat lang doortikte. Dus de brander losgehaald, verbaasd geconstateerd de vele zwarte mini balletjes voor het gaatje.
Alles schoongemaakt en het brand weer heel mooi met een korte ontstekingstijd.
Het verdampingsbakje had ook een lek. Het smeltwater van de koelkast liep over de vloer in de opbergruimte daaronder. Dus daarom vond ik er soms vochtig spul. Gaatje in het bakkie gevuld. Nu in de gaten houden of het niet weer gebeurd.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door NoStress »

Soms kwam er tijdens het rijden vanaf de achterveren een kraakje / piepje de camper in :-?
Daarom de bevestigingspunten bladveren los gehaald, schoon gemaakt, gesmeerd en weer gemonteerd.
Tijdens het proefritje, geen kraakje meer vernomen....
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DucatoDolf »

Going schreef:
wo 21 okt 2020, 15:17
...Dus de brander losgehaald, verbaasd geconstateerd de vele zwarte mini balletjes voor het gaatje.
...
Muizenkeutels?
Plaats reactie