Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Die eronder, maar ik begreep later dat jij het over de mijne had gezien de 425,- 🙃
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door pwhooftman »

Toch wel stuitend dat hij bij Ali 218 euro kost, snel verdiend door autowolf.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DucatoDolf »

uhm, in principe is direct via Ali kopen ook niet zomaar mogelijk. Invoerrechten en BTW komen er nog bovenop. Is kijken wat het dan kost. De moeite die een dergelijk bedrijf doet om te verkopen moet ook betaald worden. Is heel reëel. De meeste spulletjes die jij en ik kopen in de winkel gaan ook gemiddeld 1 x over de kop tussen detaillist en handel.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Door de camper gisteren als "vrachtauto" te gebruiken als geluk bij een ongeluk ontdekt dat de huishoudaccu dood is :wtf:
Anders zou ik de camper volgende week vlak voor de herfstvakantie uit de stalling hebben gehaald en vlak voor vertrek is dat veel vervelender!
Wat de oorzaak is weet ik niet, want net als anders stond de camper aan 230V via tijdschakelaar. Logging van Victron MPPT laat ook zien dat op 1 dag de spanning plotseling daalt en de accu daarna niet meer op spanning komt :think:
Gezien de lage spanning verwacht ik er niet veel van, maar desondanks de hh accu uit de camper gehaald en aangesloten op acculader met regeneratieprogramma . Vooralsnog geeft die niet aan dat de accu is overleden en laadt de accu gestaag op .....

Zonder hh accu merk je wel wat daardoor allemaal van stroom wordt voorzien. Ik wilde het trapje inklappen, maar dat werkt niet. Gelukkig heb ik nog een oude motoraccu los staan en die functioneerde prima als tijdelijke accu daarvoor :lol: . Ook de camera en/of monitor worden zo van stroom voorzien, dus die deden het niet onderweg naar de stalling.

Ik heb echter (on topic :mrgreen: ) ook vandaag de kentekenplaathouder van fietsenrek vervangen door een kentekenplaathouder van Garmin met houder voor BC40 camera. Planning was om de BC40 naast vaste camera te testen onderweg naar stalling, maar de BC40 was nu de enige camera en zeer functioneel dus :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

TestCase schreef:Rechter dimlicht vervangen! Wanneer je weet hoe je de koplampunit er uit krijgt nog geen 10min werk.
Luifel er af gehaald, hebben in Italië in het pad van een windhoos gestaan en dat ging niet goed. Bijna windstille zonnige dag en hup daar ging die.Afbeelding


//Kees.
Als dit over de koplampen van een Sevel x250 gaat, ben ik daar wel erg nieuwsgierig naar, ik ben nooit verder gekomen dan het losmaken van het kunststoffen, min of meer driehoekige plaatje boven de koplamp. Maar daar schiet je niks mee op. Moet je na het terugplaatsen van de koplamp niet helemaal opnieuw afstellen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DucatoDolf »

Het kan ook gewoon zonder de unit te verwijderen. Grote ronde dop eraf trekken, stekker lostrekken, op de afbeelding kijken hoe het veertje zit en op gevoel deze losmaken.

Mocht je toch de unit los willen maken moet je dat driehoek plaatje verwijderen, de schroeven daaronder van de lamp unit losmaken, maar ook die rand onder de unit. 1 schroefje net om het hoekje bij de motorkap, daarna voorzichtig lostrekken uit de klemmen. Dan vind je daaronder nog wat schroeven van de lamp unit.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door TestCase »

Volgens mij is het een 250, van 2017.
Klep open, met torx 30 twee bouten los draaien, je ziet ze zo zitten een zit in het hoekje aan de buitenkant schuin boven de unit, ziet er beetje plastic uit.
Unit vastpakken en een stukje naar het midden schuiven, nu pas zit de unit los. Opnieuw afstellen is niet nodig.
Monteren is filmpje achteruit afspelen.

Rechter dimlicht vervangen zonder unit te demonteren gaat echt niet hoor. Links ging nog net, heb toen een half uur zitten 'pielen'.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Duco »

Remvloeistof ververst, van de 6 ontluchtingsnippels brak de laatste af. Binnenkort kijken of ik die eruit krijg. Sluit gelukkig nog wel goed af.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

Hier een Youtubefilmpje van het vervangen van een koplamp : https://www.youtube.com/watch?v=neE0ur7qnqc
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door noneku »

Naar de carwash Echt geweest. Lekker laten wassen (belangrijkste was het dak) voordat ie naar de stalling gaat.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Het is toch bij de konijnen af dat je zo een lampje moet vervangen....
En dat zou je zelf onderweg moeten kunnen doen als er eentje kapot gaat?


Paul
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door TestCase »

Als je het weet is het zo gepiept, maar je hebt gelijk!
Ik kan het onderweg prima doen.

Trouwens de camper maar geschorst, overal reisbeperkingen.

//Kees.



AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DucatoDolf »

Helemaal niets. :| Wilde de kampeerspullen terug in de caravan doen, zodat de camper weer leeg is om verder aan te klussen. Kom ik bij de plek waar de caravan staat. Is de caravan onvindbaar. GEJAT! :shock:

Onze oude Fendt (zie link onderschrift). Uit 1980. Nog van opa en oma geweest. Zoveel herinneringen. :cry:

Spullen liggen dus nog in de camper. Gelukkig de beste spullen wel uit de caravan gehaald voor onze vakantie. Maar toch erg jammer.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Oei, dat is stevig balen! Sterkte. Hopelijk komt ie nog boven water...

Morgen apk. Ingewikkelde logistiek afhankelijk van de presco straks. Gelukkig springt zoonlief bij!


Paul
Plaats reactie