Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Peter12 »

Daarom maak ik er 1 met een draaipunt met handvaten. Dan kan ik hem eenvoudig inklappen bij geen gebruik, maar ook zonder gereedschap demonteren. Kan die gewoon als losse fietsdrager tellen met alle voordelen daarvan.
Pleasure is the path of joy
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

@ Paul Dat staat denk ik wel op het formulier. Ligt in de camper dus moet ik een andere keer naar kijken help onthouden hè?
@ peter12 Wat betreft het inklappen dat gaat en was de mijne ook omhoog geklapt met een lichtbak


Gr. Aad
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Lijkt me zinvol om de rdw met deze discrepantie te confronteren...

Ik zal eens beginnen met een mailtje...


Paul

Edit:
Geachte heer/mw Reitsma,

Recent hoorde een kennis van mij het verhaal aan van een RDW keuringsmeester, die vermelde dat, ook indien er gereedschap nodig is om een fietsendrager te verwijderen (zoals sleutels, schroevendraaier etc, geen zaag of slijptol), er een witte kentekenplaat op moet. Tenzij de drager is vast gelast ofzo dus.

Wij zouden hier graag duidelijkheid over krijgen.

Dank

Paul Bongertman
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Net de politie aan de deur vanwege een klacht van een penetrante polyester lucht. Klacht door buurvrouw.
Ik ben in de aangebouwde schuur de douchebak met polyester aan het repareren.
Lucht gaat door naar mijn zeer geachte buurvrouw haar gekoppelde schuur.
Politie vroeg of ik het regelmatig doe. Natuurlijk doe ik het altijd buiten, maar jammer de weersverwachting was niet goed dus ik binnen in mijn schuur aan de klus.
Mijnheer het is particulier en daar kunnen wij niets aandoen, tenzij u dagelijks overlast geeft.
Ok, opgelost.
Ik was ook al klaar met de coating over de onderkant van de douchebak.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Lijkt mij niet zinvol Paul. Dan gaat er iemand aangesproken worden omdat hij iets soepeler de regels toepast dan op papier staat in het voordeel van de camperaar. Dus niet sturen lijkt mij zinvoller. De werkgever in dit geval de RDW moet zelf controle uitvoeren op zijn werknemers in de haven, OV en transportsector de sectoren waar ik het meeste, van mijn gewerkte jaren actief ben geweest vinden we daar wat van en hebben we een naam voor. Dus niet doen Paul

Gr. Aad
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

@going Sympathieke buurvrouw hè inplaats dat ze ff langskomt van buurman het stinkt zo in mijn huis belt ze de politie weet je gelijk wat je aan haar hebt zet je camper maar niet te lang voor de deur wat een K.. wijf

Gr. Aad
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

@Aad
Dan noemen we geen namen.
Maar indien ik mij aan de regels moet houden, wil ik wel graag weten wat die regels dan zijn.

Of die keurmeester soepel was? Zal mij 'n worst wezen welke plaat erop moet...
Maar krijg ik een opmerking, kan ik voorlopig aantonen dat ik de richtlijn van de RDW volg. Mag de handhaver het uitzoeken.
Ik wens hem sterkte...


Paul
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

En dat kan je dus via de mail die jij ontvangen heb waar in staat dat je de gele plaat moet voeren. Als je de witte voert heb je zeker geen probleem met de handhaver. We kunnen natuurlijk lastig doen om het lastig doen dat heb ik jaren gedaan soms tot vermaak maar meestal tot ergenis van de baas en regelmatig ook bij collega's maar altijd met het doel er iets mee te winnen. De winst zie ik hier niet echt anders dan verduidelijken en wat vaagheid hou ik wel van :shh:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door marjasjaak »

@going, leuke buurvrouw. Bij "normale" buren loop je toch ff langs. :cheers: :cheers: :hug:
Sjaak
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vandaag de grote stap genomen.
Na de koffie mijn Dreambox uit de kast gepakt, goedkope Chinese sharelijntjes er in en het geheel weer in de camper gemonteerd. Natuurlijk even proefdraaien. Opstarten met pijn in de buik, want vorig jaar was de TV zo vol met vocht, dat die het niet meer deed. Nu heeft hij het hele jaar standby gestaan en meteen beeld. Ook de schotel draait dat het een lieve lust is.

Morgen even alles leeg pakken en sorteren voor zomerkleren etc. Water er weer in en kijken of er nog wat kapot gevroren is. En dan is morgen de dag ook alweer om.
Maar even een afspraak gaan maken om hem APK af te melden en vooraf even een likje rubberkit op de fuséé kogel. (Zit al 4 jaar een gaatje in)
Dan maar even mijn motorkap een beetje opfrissen. De laatste winter met de vorst is er krimpverschil geweest in plamuur en laklaag. Dat moet dus eventjes bijgewerkt worden.

Met de Pinkster twee plekken gereserveerd in het Noorden.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Hè Rudy we weten dat je kennis genoeg heb voor 2 maar 2 plekken? Dat klinkt als samen komen :lol:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Sandor Gora »

Hockey een eigen plekje! 🐶
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Ja, we houden van ruimte.
DJI_0061.JPG
DJI_0061.JPG (300.03 KiB) 201 keer bekeken
Overigens waren de buren in de straat blij dat ze zagen dat ik de camper aan het klaarmaken was. Ze hadden allemaal de vlag reeds uitgestoken. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Leuk plek aan de Moezel. Wel aardig wat panelen op het dak Rudy

Gr. Aad
Plaats reactie