Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
stabij
Berichten: 344
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 18:35



Bericht door stabij »

toch denk ik dat het kan, boot en motor en de box wegen nog lang geen 140kg en de fietsen komen erboven dus niet op de drager maar in de Hymer fietsendrager die aan de achterwand is bevestigd dus los van de motordrager.
nu op 4 wielen Leo en Anja
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24455
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Ik doe nog één poging want het hele topic wordt met deze discussie over het hefboomeffect nu behoorlijk vervuild.

Het heeft ook niets met de last op fiets/motor drager, trekhaak of wat dan ook te maken.

Het heeft te maken met al het gewicht wat je aan de achterkant van je auto gaat "hangen".
Dat is een veel hoger gewicht op je achteras dan het gewicht wat je allemaal inclusief drager en fietsenrek bij elkaar optelt.

Ik heb eerder al een rekensommetje voor je gemaakt dat een gewicht van 125kg wat je aan de achterkant van je auto hangt een gewicht van ruim 180kg is op je achteras.

Je moet heel het gewicht bij elkaar optellen dus:
-motordrager
-fietsenrek
-fietsen
-box voor de boot
-boot
-motor

Dat totaal is "G" in het onderstaande voorbeeld.

En dan deze formule er op loslaten:
Bluesmobiel schreef:Afbeelding
volgens formule is de extra asdruk H = (G*a)/R

G is totaal in kilos van motor en motordrager

Tel uit je winst....
Ik denk er ook nog steeds over na...krijg de indruk dat de praktijk vaak beter uitpakt dan de theorie (maw, veel goed ervaringen van mensen die al een motor achterop de camper hebben hangen)

Succes,
Ron
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bendia
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 15 okt 2007, 18:33
Locatie: Vlaamse Ardennen



Bericht door Bendia »

vandaag de maten genomen voor een scooterdrager te laten maken :wink:

ben een beetje ongerust geworden na het opmeten :oops: vanaf de center achterste as tot verste punt van de scooterdrager zou het 270 cm worden , center achterste as tot bumper van de camper is 190 cm dus 80 cm gaat er achter hangen , vrees een beetje voor een hefboom met een scooter van 124 kg
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 897
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 21:34



Bericht door Bram »

Een uurtje de sattv aan, want anders moet je weer opnieuw registreren
moet elke maand
Mijn Hobby was een Hobby maar nu een Adriatik
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

De camper is uitgeruimd, schoongemaakt en weer even in de stalling gezet.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Purk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 31 jul 2010, 16:39
Locatie: Wageningen

fietsendrager



Bericht door Purk »

Vandaag extra ondersteuning gemaakt voor de fietsendrager achter op de deuren van de camper. Die hangen alleen aan de rechterkant en 'springt' af en toe op en neer en hangt erg over.
Nu extra pijpje aan de achterkant van de fietsenrails gemaakt en een steun op de bumper. Resultaat is mooi.
foto's staan in het topic fietsendrager achterop camper.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... highlight=

Morgen verder met de ledlampjes.
Laatst gewijzigd door Purk op ma 14 feb 2011, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
bakbeest
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 20:42
Locatie: Emmeloord
Contacteer:



Bericht door bakbeest »

'm ff een goedkeurend klopje gegeven,we gaan er binnenkort weer ff op uit.
chevrolet K 2500 4x4,met Starcraft opzetunit
Gebruikersavatar
The Geertz
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 18:34
Locatie: Heikant
Contacteer:



Bericht door The Geertz »

Bezig met het uitbreiden van m'n elektra; enkele dubbele stopcontacten voor de 220, o.a. voor de nieuwe flatscreen. Ook 12V aangelegd om 2 AGM accu's te laden die alleen voor de omvormer bedoeld zijn en dit tevens op de reeds aanwezige zonnepanelen aansluiten. Dus helemaal los van de HH accu's.

Ik heb al een nieuwe achteruitrijset met 3 camera's geplaatst, niet omdat ik blind ben maar ten opzichte van mijn vorige camper zit er een enorme dode hoek in de Mobilvetta, dat geld voor links en rechts.

Nog deze week op het programma:
Nieuwe banden (all weather) op de nieuwe lichtmetalen velgen laten leggen en onder de camper laten monteren.
Radio en boxen in het woongedeelte monteren.
Daarna naar Blankenberge België om een goedgekeurde trekhaak te laten monteren bij de Mobilvetta dealer.
Poetsen! :roll:

Met vriendelijke campergroet,

Gert.
Om mijn camper hobby staande te houden, moet ik andere dingen laten liggen.
Bluesmobiel
Berichten: 1417
Lid geworden op: di 16 mar 2004, 20:33
Locatie: Utreg....mu statsie doar gebeurt van aallerhant



Bericht door Bluesmobiel »

paar halogeenlampjes vervangen voor LED's, Kabel getrokken voor omvormer, omvormer opgehangen, ventilator verwijderd, afzuiger vervangen (computer fan geplaatst), klitteband voor isolatie opnieuw gelijmd, strand spul uit camper gehaald, waterdichte antenne gemaakt van 32mm pvc pijp (4 meter) voor mijn ethernet antenne, oprijdt blok gemaakt om achterwiel op te plaatsen voor sneeuwkettingen, koelkast schoon gemaakt en aangesloten, winterbanden geplaatst, milieusticker voor duitsland geplaatst....pffffff dat was het zo'n beetje...
Elwood:
"It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses."
Jake:
".... HIT IT!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
vwbusje
Berichten: 777
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:45
Locatie: Amersfoort
Contacteer:



Bericht door vwbusje »

Naar Carglass geweest om 04:00 vannacht omdat iemand het nodig vond mijn radio van wel 179,-- van 3 jaar oud te jatten en daarbij het raam van de schuifdeur te slopen. Dit is dubbelglas dus het hele raam ging eruit inclusief sponning. Als je dan perse zo'n loser bent dat je die radio nodig hebt kan je 2 dingen doen. 1e) bel even aan dan geef ik je hem. 2e) als je dan toch een ruit wil slopen neem dan de volgende keer een raampje van de voordeuren dat is enkel glas en maakt minder troep.

L
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard



Bericht door Zwerfsteen »

Vandaag is de camper van binnen schoongemaakt.
Omdat we 2 parkieten te logeren hebben en deze het afgelopen weekend mee zijn geweest, was het binnen een enorme bende.
Nog wat maten onder de camper opgenomen om er een reservewiel te plaatsen en de camper naar de stalling gebracht.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Paulo
Berichten: 684
Lid geworden op: di 16 dec 2008, 20:27
Locatie: Noord-Holland



Bericht door Paulo »

vwbusje schreef:Naar Carglass geweest om 04:00 vannacht omdat iemand het nodig vond mijn radio van wel 179,-- van 3 jaar oud te jatten en daarbij het raam van de schuifdeur te slopen. Dit is dubbelglas dus het hele raam ging eruit inclusief sponning. Als je dan perse zo'n loser bent dat je die radio nodig hebt kan je 2 dingen doen. 1e) bel even aan dan geef ik je hem. 2e) als je dan toch een ruit wil slopen neem dan de volgende keer een raampje van de voordeuren dat is enkel glas en maakt minder troep.

L

Beste Leo,

Wat een rotstreek......:(

Fijne vakantie :lol:



Paulo :lol: :lol: :lol:
Tob niet, 't komt toch anders.......
Wim56
Berichten: 282
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 13:17
Locatie: Philippine (Zeeuwsch Vlaanderen)
Contacteer:

een schotel op het dak geplakt



Bericht door Wim56 »

een schotel op het dak geplakt en hij werkt niet !!!! grrr.
Groet Wim,

Werken is fantastisch maar laat voldoende over voor je collega's
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24455
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Die moet je ook niet vastplakken. Hij moet kunnen draaien.

Sorry, ik kon het even niet laten :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Plaats reactie