Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

En voor hoeveel staat hij rijklaar op kenteken?
(Om eens te weten wat nu het verschil tussen een bedrijfsklare camper en de catalogus is ;-)).
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6714
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door evdoetelaar+larana »

Massa rijklaar op kenteken 2.858 kg.

Camper is import uit Duitsland incl. luifel, schotelantenne en 1 zonnepaneel. Het was niet duidelijk of in dat rijklaargewicht ook luifel, schotelantenne en zonnepaneel meegenomen zijn.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

Volgens de weerberichten zou het vandaag de hele dag regenen. Daarom maar niet gaan fietsen. De eerste bui viel echter pas om 2 uur. Maar ik heb nu wel een klusje gedaan wat al een tijdje op mijn lijstje stond: een 12V kabel getrokken van het campergedeelte naar het dashboard. Nu krijgen de extra aangelegde 12V punten stroom van de HH accu's ipv de startaccu. Veel beter zo.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Niks AAN de camer gedaan.
Hij mocht weer wat voor ons doen:

Naar Beugen rijden. De gereviseerde fietsaccu ophalen en daarna op familiebezoek in Son.

Hij vond het prima. Had het erg naar de zin aan het gesnor te horen.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door iSonic »

iSonic schreef:
di 11 mei 2021, 17:38
Lekkage gevonden bij een van de ramen. Gelukkig vroeg bij nog niks verrot. Thuis het hele raam er maar uit schoonmaken en op nieuw erin kitten.
Toch maar besloten het raam in zijn geheel te vervangen. Het is een schuifraam en ging al heel lang heel moeilijk open. Ondanks meerdere malen schoonmaken en smeren. Ook de horren waren niet top meer en zijn prijzig. Dus heel nieuw raam inclusief horren erin. Ziet er weer netjes uit..
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Verbindingslang van mijn Truma duocontrol was naar de gallemiezen. Die had al heel lang geleden vervangen moeten worden, maar ja.
Nu tijdens de laatste vorstperiode heeft het aanwezige vocht wat bevroren is geworden de slang verder uit elkaar gerukt en hij lekte dus. Dus een stuk nieuwe slang gevonden en een paar krimpbussen gedraaid. Helaas bleek mijn krimptang net te klein te zijn voor dat formaat dus moesten er slangklemmen aan.

Dus mensen, heerlijk gefröbelt en voorlopig is het dicht. Ik vul mijn flessen zelf aan de pomp en gebruik geen 80% vuller. Nu dus een zelfgemaakte slang. Dus, als je naast mij staat, houdt afstand! Je weet maar nooit. En het voordeel is dat ik wat meer ruimte krijg. :-B :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Alleen heb je niks meer te freubelen als het misgaat.
Is het in 1 keer gebeurd met je wagen ;-)
Lijkt me toch een straf voor je :-)
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Vopper »

En jij dacht dat Rudy het onveilig in elkaar knutselt? :lol: Ook al zit er geen keurmerk op, iets wat met verstand van zaken in elkaar gezet is, hoeft niet onveilig te zijn. :thumbup:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Peter12 »

Vandaag een batterymonitor aangesloten om zo eindelijk inzicht in het verbruik en vooral de capaciteit te hebben.
Met dank aan Rob A2 is het gelukt om de monitor op de juiste manier aan te sluiten.
Omdat we meer ook off grid willen kunnen staan en dus minder aan walstroom zullen staan, wil ik wel weten of dat ook verantwoord is zonder er achter te moeten komen dat de stroom al op is. Nu kan ik tenminste zien hoe lang we nog hebben. Het zonnepaneel laadt uiteraard wel de accu's en de dynamo doet dat onderweg, maar nu kan ik het ook zien in plaats van gokken.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rijschoollucassen »

Het weekend de camper weer opgehaald en gewassen. Vandaag en morgen weer inpakken. Huis is weer verhuurd en wij gaan weer verder met onze reisplannen. Voorlopig nog in NL, maar hopelijk weer gauw naar campervriendelijker landen...


Groet,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

Na thuiskomst maar weer naar de stalling gebracht, over 3 weken weer enkele dagen Veluwe
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Het inkomende deel van het 230v boordnet gesloopt.
Dat gaat gereviseerd worden. De aardlek schakelaar/automaat zit op een bijna onbereikbare plaats.

Er komt onder de dinette bank voor het grijpen een mini groepenkast met Din rail in, met daarin de aardlekschakelaar, over/onder spanning beveiliging (is binnen en getest), twee automaten (één voor de 230v stopcontacten buiten de Victron om, en één voor de Victron) en het relais dat op mijn paneel meldt dat er 230v is.

Het testen van de overspanning beveiliging ging vanzelf...
Ik had hem ingesteld op 235v. Blijkt de netspanning thuis 239v te zijn....

De kast zou dinsdag binnen moeten komen.


Paul
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Afgelopen dagen eindelijk de lekkage van de watertank opgelost. Bovendien gaas in de opening onder de motorkap gemonteerd en de Victron Smart Battery Sense op de startaccu aangesloten. Nodig? Nee, maar wel leuk en die had ik toch over nadat ik sneller dan gepland een multiplus kocht en het dus niet meer nodig was voor de huishoudaccu. Nu kan ik dus in Victron app ook de startaccu monitoren :D

Ook een DC/DC stabilisator in de voedingskabel van de Maxxfan geplaatst, wat wel weer voor een verrassing zorgde. De kabel heb ik in de ruimte bij de accu doorgeknipt om de stabilisator er tussen te plaatsen. Na het doorknippen en dus los van de accu bleek er spanning te staan op het deel dat naar de Maxxfan gaat :wtf: :crazy: . Na het verwijderen van wat interieurdelen zodat ik de kabel kon volgen bleek de kabel van de Maxxfan aangesloten te zijn op de kabel van MPPT naar accu :bang: . De Maxxfan is gemonteerd bij een officiële camper dealer/-garage! Uiteraard een nieuwe kabel gelegd van MPPT naar accu en de Maxxfan met andere kabel via stabilisator aangesloten op de accu.

Het was een productief Hemelvaartweekend dus :P
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Ruud-572 »

Weer thuis na een extra lang weekend gestaan te hebben in Rha, Gelderland. Ondanks de mindere voorspellingen enorm mazzel gehad met het weer, donderdag en vrijdagmiddag zelfs heerlijk in het zonnetje kunnen zitten! Verder elke dag gefietst, alleen gisteren het laatste stukje een beetje regen gehad.

Zojuist alweer aan de klus geweest, remschijven en blokken van de auto van mijn dochter vervangen... 8-)
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Plaats reactie