Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Zijspan
Berichten: 2600
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zijspan »

Vandaag begonnen met het snoer in de camper te maken voor het zonnepaneel, mag natuurlijk niet in het zicht zitten van de vrouw, dus overal achterlangs.
Dan is een camper opeens een moeilijk voertuig, maar het is wel gelukt om bovenaan te komen vanaf de HH accu plaats.
Nu nog een zonnepaneel en regelaar kopen.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Transit 24
Berichten: 28
Lid geworden op: za 04 apr 2020, 23:36

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transit 24 »

Vopper schreef:
za 28 nov 2020, 11:20
Al blijft er maar een kwart van de boeren over dan kunnen we nog niet alles opeten en drinken. :?:
En ze lurken ook nog eens aan de EU subsidiekraan. :shock:

:wave: Vopper
Dan kan je half Nederland sluiten wordt hier veel gemaakt wat we niet gebruiken en wat nog veel slechter is voor het milieu :-B
screech
Berichten: 410
Lid geworden op: do 08 mar 2007, 9:17
Locatie: Dronten

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door screech »

Wij hebben een adria camperbus. De ruimte is in een bus nog beperkter dan in een “gewone” camper.

De tafel is altijd 1 van de grootste problemen om op te bergen, veel te groot en past eigenlijk nooit lekker.
Onder het bed hebben we 2 U profielen gepotnageld en hier kan de tafel nu vrij simpel in geschoven worden. De tafel kost ons nu nog maar iets van 5 cm ruimte naar beneden toe.

Daarnaast kan ik maar niet begrijpen dat er altijd een hoge grote hangkast in een camper zit. De meeste kleding wil je toch opgevouwen meenemen ivm de ruimte. Omdat wij in de winter toch wel een jas meenemen hebben we nu nog 20 cm hangdeel waar 4 jassen makkelijk in passen.

Kwa tafel is er nu 1 nadeel, de achterdeuren moeten open om hem te pakken. Maar goed, dan pakken we ook maar direct de stoelen. Want wat moet je met een tafel als je niet kan zitten he.
Bijlagen
93AAE0BE-6024-41D8-B4E6-37CABDF527C7.jpeg
93AAE0BE-6024-41D8-B4E6-37CABDF527C7.jpeg (33.3 KiB) 434 keer bekeken
7F11BB30-EC3D-4F8F-8617-D164B74229C6.jpeg
7F11BB30-EC3D-4F8F-8617-D164B74229C6.jpeg (28.41 KiB) 434 keer bekeken
DBE4F5BD-10C4-4F10-8E11-2046CAE95463.jpeg
DBE4F5BD-10C4-4F10-8E11-2046CAE95463.jpeg (30.9 KiB) 434 keer bekeken
Adria Twin bus camper, zo enorm blij mee.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gsm »

Ik herken dat probleem en ik voel mij altijd opgesloten maar als je hem zelf ombouwt dan kan je het maken zoals je wil.
Ik heb een zee van ruimte en een zee van opberg ruimte maar geen douche en een potti-potti in een kastje.
Aanrecht niet voor de schuifdeur maar tegen het één persoonsbed aan wat uitschuifbaar is om een 2-persoonsbed van te maken en schuif over het aanrecht heen
Ben er erg tevreden over.

Afbeelding

Afbeelding
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door metatoon »

Zoals gsm al zegt bij zelfbouw ,neem je het heft qua indeling zelf in handen.
De indeling van gsm lijkt me ideaal wat ruimte betreft.
Maar perfecte busjes campers huizen en wat al niet meer bestaan niet.
Er zal altijd door huidige eigenaar of nieuwe eigenaar geklust worden.
Met de camper opstap ,geeft mij juist het gevoel van vrijheid.
Nooit opgesloten gevoeld in de camper.
Als je dat gevoel gaat ervaren ,raak of zit je in de ,ik ben verwend stand.

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22904
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

screech schreef: Daarnaast kan ik maar niet begrijpen dat er altijd een hoge grote hangkast in een camper zit.
Ik ook niet...

Dus het eerste wat ik deed toen ik mijn huidige camperbus had opgehaald, is die kast slopen.

Bovenste 65cm er tussenuit gezaagd. Er bleef zo boven de koelkast (die onderin zit) een ruimte voor een kleine combi oven.
Van de afgezaagde zijkanten een plank daarboven.

Verder terugvallend daar dan weer boven nu een plankje voor het koffiezetapparaat en wat andere meuk, en een veel ruimtelijkere indruk.


Paul
screech
Berichten: 410
Lid geworden op: do 08 mar 2007, 9:17
Locatie: Dronten

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door screech »

@Paulbng, dat is ook een idee. Zal het eens aan de baas voorleggen :bow:
Adria Twin bus camper, zo enorm blij mee.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22904
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Afbeelding

Zo ziet het er nu uit. De kast liep door tot het plafond, en er bleef maar een smalle doorgang naar de "slaapkamer" over. Die doorgang is natuurlijk niet breder, maar visueel ziet het er toch wel wat ruimer uit. En vanuit bed zie je ook wat meer.

Op dat plankje staan een mini koffiezetapparaatje, een rekje om wat doppers en kleine flesjes in te zetten, en een bakje met twee kleine watercans (ik drink niet uit de tank). Boven het oventje een randje gemaakt, waar kleine meuk zoals snoertje en sleutels inngekwakt kunnen worden zonder dat ze een eigen leven gaan leiden..


Paul
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13431
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door hathi »

Heerlijk zo,n grote hang/legkast in de Camper,ik snap niet dat je zoiets nuttigs eruit sloopt,of neem je maar 1 outfit mee ?..zo zie je maar,ieder heeft zijn prioriteiten :-B
Hans
AadenAnke
Berichten: 13286
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Bij de onze zit de hangkast onder de koelkast! Een staand schot er in gemaakt zodat er een hang gedeelte over blijft van bijna 20 cm en in het over gebleven gedeelte 2 legplanken de bovenste voor de airfryer en theemuts. Voor diegene die vergeten zijn of nog te jong om te weten wat een theemuts is een flink geïsoleerd tas/koffer waar je een theepot in zet om warm te houden. Anke gebruikt dat dingen met het koken van rijst, aardappelen, groente en zelfs eieren.

Vandaag zelf 1 raamuitzetter (kliksysteem) er uit gehaald ga deze vervangen voor met een draaisysteem. Best prijzig 40 euro per raam. Dinsdag ff bij de Campo kijken welke ik precies moet hebben

Gr. Aad
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22904
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

hathi schreef:Heerlijk zo,n grote hang/legkast in de Camper,ik snap niet dat je zoiets nuttigs eruit sloopt,of neem je maar 1 outfit mee ?..zo zie je maar,ieder heeft zijn prioriteiten :-B
Het enige dat ik ophang is natte kleding na een regenbui. Dat wil je niet in een kast, dus dat gaat in de badzaal AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Paul
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 469
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door SkiRon »

nieuwe android radio ingebouwd, ziet er best wel gelikt uit zo een groot 10" scherm, standaard met google maps, google navigatie.
Geluid is ook redelijk, nu nog wat betere speakers erin.
IMG_20201108_150054.jpg
IMG_20201108_150054.jpg (149.38 KiB) 425 keer bekeken
IMG_20201108_141926.jpg
IMG_20201108_141926.jpg (141.57 KiB) 425 keer bekeken
IMG_20201108_140839.jpg
IMG_20201108_140839.jpg (133.77 KiB) 425 keer bekeken
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Heerlijk zo’n Android radio. Had er één in de vorige camper en in deze komt er van voorjaar ook weer eentje.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Zo te zien een Hymer? 3 ruitenwissers. Ik heb een Carthago, goede radio, maar gewoon slechte speakers, 2 in de zijkanten en 2 ok voorin. Maar zijn 10cm en niet diep. Zoek al tijden naar speakers die beter zijn en er in passen.

Bert (mooie radio trouwens :wink: )
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Plaats reactie