Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

@ jheeck
En als je dan boven het bed het luik open houd voor frisse lucht, dan zal je minder vaak condens op het voorraam hebben al dat gordijn gesloten is tijdens de nachtrust.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
jackentiny
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 21:39
Locatie: Stein

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jackentiny »

vandaag een schaartrapje afgemaakt, vrouwlief had wat veel moeite om op of uit het bed te komen, beide willen we niet hebben :wink:
Opstapje staat normaal voor de koelkastdeur en deze kan dus makkelijk weggeklapt en helemaal opgeklapt worden.
Morgen nog monteren aan het beddeel .
IMG_20210405_200611.jpg
IMG_20210405_200611.jpg (32.26 KiB) 406 keer bekeken
IMG_20210405_200712.jpg
IMG_20210405_200712.jpg (47.42 KiB) 406 keer bekeken
Groet,
Jack
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door KTManiac »

Heel netjes. :thumbup:
Maar ik wordt altijd zooooo nieuwsgierig als ik een afgedekte auto zie.... :angel:
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Ik ook, maar ik hield me nog ff in :wink:

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Eura1 »

Ik dacht eerst nog dat het de matras was :crazy:
Grtz
AadenAnke
Berichten: 13178
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Zo die Jack of Tiny is er niet echt trots op denk ik anders zou hij/zij het wel van de daken schreeuwen toch :lol: zo onder het dekentje is het lastig gokken maar ik denk dat het geen busje is :shh: maar wat dan wel blijft nog ff de vraag

Gr. Aad
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bently »

Denk een Mustang. :-B
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Vopper »

En niet te vergeten, de koning onder de bankschroeven, Heuer Front, niet kapot te krijgen. Heb er zelf één van +40jr. oud. :thumbup:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Niet helemaal vandaag, maar vlak voor het koud werd afgelopen dagen is na stralen, schuren, zagen, boren, lijmen, wachten, weer wachten, etsprimer, etc etc, de normale primer erop gezet, nu nog netjes opschuren en wat oneffenheden eruit halen en dan kan het oranje er weer op.
Als dat allemaal goed droog/uitgehard is kan eindelijk het raam erin.
Trajectje van lange adem, met beschikbare tijd, temperaturen, maanden wachten op plaatwerk, etc etc etc.
Het orginele stuk plaatwerk kan ik aanraden trouwens, dat past als gegoten. Het is overigens ook voor de Sprinter te gebruiken (die heeft andere motorkapsteunen, gaten zitten ook daar er voor in) ondanks dat ik het bij VW besteld heb.
Volgens de lokale MB dealer (Gomes) is dit stuk plaat via Mercedes origineel niet meer te leveren, bij VW dus nog wel. (maar ik zou niet te lang wachten, want hoe lang dat nog duurt...?

Gezien eerdere ervaringen met imitatieplaatwerk (dun, slecht passend) scheelde dit niet alleen behoorlijk wat tijd, en dit stuk was maar 20 euro duurder als imitatie. Dat heb ik er graag voor over als het knap spul is.

Het "spuitcabinetje" heb ik gemaakt door lange vuren latten aan de dakdragers te klemmen en daar plastic overheen te hangen. Zo kan er eventueel nog een kacheltje in. :)

Groeten Jeroen
Bijlagen
roest.jpg
roest.jpg (115.93 KiB) 202 keer bekeken
raam1.jpg
raam1.jpg (119.72 KiB) 202 keer bekeken
primer.jpg
primer.jpg (88.99 KiB) 202 keer bekeken
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Sempai »

FrankdB schreef:
ma 05 apr 2021, 18:04
(zit een 15 minuten vertraging in)[/list]
  • televisie met DVBT2 aan de praat gekregen
[
Frank
Frank,

Wat bedoel je daarmee? Welke antenne gebruik jij? Ik heb ook z'n tv maar krijg geen kanalen te zien :-?
Graag wat info :wink:
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door hathi »

Jeroen,daar had ik je nog wel aan kunnen helpen,zonder wachttijd,maar nu is het klaar,en ik heb je vraag niet gelezen ?
Hans
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FrankdB »

@Sempai:

Het is een Alphatronics SL-22 DSBI+ en deze kwam met een (actieve) binnenantenne. Ik heb deze uitgezocht omdat hij met een interne DVBT2 decoder is uitgerust.

Het oorspronkelijke idee was om een Digitenne abonnement te nemen en de bijbehorende smartcard in de televisie te steken. Ik begreep van het forum dat Digitenne niet langer losse smartcards uitgeeft. Ik kan alleen de vrije zenders bekijken (van het weekend: NPO1, 2, en 3, en regionale zenders). Andere kanalen zie ik wel in de lijst maar geven geen beeld.

Installeren van de kanalen was een (paas)eitje: een kwestie van een automatische scan starten en even wachten.

Frank
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

hathi schreef:
di 06 apr 2021, 11:10
Jeroen,daar had ik je nog wel aan kunnen helpen,zonder wachttijd,maar nu is het klaar,en ik heb je vraag niet gelezen ?
Hallo Hans,

dat klopt wel, ik ben niet zo'n vrager ;-) Het grootste probleem zat hem nog niet eens in de levertijd van het plaatdeel (volgens de VW dealer waren er "kwaliteitsproblemen" met de bestaande delen waardoor een nieuwe serie geproduceerd moest worden en dat duurde even) maar meer in het afstemmen van het schema van mijn vrouw (werkt in de zorg/laboratorium), dat van mij zelf (ICT in de zorg) en de betreffende vriend die voor zijn huidige werk 15 jaar in het schadeherstel heeft gezeten... Zal je de details besparen :mrgreen:
Afgelopen jaar stond toch in het teken van werken en zorgen voor thuisschool voor de kinderen, dus uiteindelijk maakt het allemaal niet zoveel uit. Het ziet er tot nu toe wel mooi uit, al mag het ding van mij toch wel weer eens rijden :)

Jeroen
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door hathi »

Goed man,maar problemen,met dit model Paravent,heb ik nog niet mee gemaakt bij Mercedes? Ik hoop niet dat je hem ooit nodig hebt,maar ik bezit de Mal,van zo een sprinter,altijd goed om te weten?
Hans
Plaats reactie