Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Gisteren een "Clutch Claw" gekocht voor een ander forumlid. Zijn camper staat bij mij en hij wilde toch een betaalbaar antidiefstal systeem in plaats van de Bearlock.

Nu was hij niet helemaal compleet en er was ook wat ruimte om even een, nog betere, beveiliging te maken door afbreekmoeren te bestellen. Die komen wellicht morgen binnen en dan jatten ze zijn camper beslist niet, hoewel...

....met een goede haakse slijper kan dit ook kapot hoor.
IMG_0201crop.jpg
IMG_0201crop.jpg (142.72 KiB) 774 keer bekeken
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Peter LMC »

Gisteren.
Mijn Oyster Vision 4 met auto skew.
Van het dak van de camper afgehaald en naar een bekend forumlid gebracht.
Vind dat de schotel teveel kras en schuur geluiden maakt tijdens uitrichten.
Wordt ik eind van de middag, door hem, gebeld met de mededeling dat het schotelmechanisme
helemaal niets mankeert en er uitziet als nieuw.
Een aantal foto's bijgesloten.
Ga de schotel maar weer ophalen.
Ik neem nu wel een bot mee voor de hond want dat was ik vergeten. :-B
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Hoe durft u zonder bot op dat adres te komen.
Met bot is daar de enige manier om vrienden te worden. :hug:
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door JaapB »

Na een aantal weken door Zweden gereisd te hebben zijn we weer thuis.
Camper binnen en buiten schoonmaken.
Wassen draaien en weer de camper vullen.
Over zes weken richting Spanje.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

Bepakt en bezakt op de weegbrug gezet, we waren heel nieuwsgierig hoeveel we van een eerdere 3550kg af hadden weten te krijgen door in de inventaris te snoeien en de lood-buishoud-accus te vervangen door LiFePO4.
Afslankoperatie geslaagd, 3470kg met vakantiebepakking, één volle gasfles, tien liter water en een volle dieseltank. Wij gaan met een veilig en tevreden gevoel op vakantie :-)
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door NAWM »

Een half jaar geleden heb ik de slang van het wasbakje in de douche vervangen. In deze slang zit in een krul als sifon. Deze had ik te ruim gemaakt, dus het water liep erg langzaam weg.
Nu eindelijk zin gemaakt om die bocht kleiner te maken. Het is namelijk een krap kastje en ik ben ook geen 50 meer :-B
Maar het is gelukt, het water stroomt weer.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

Mooi plekje op de Busbiker gevonden voor één van de onlangs gearriveerde camperforumstickers.
Camperforumsticker.jpg
Camperforumsticker.jpg (202.5 KiB) 368 keer bekeken
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Lommelaar
Berichten: 460
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 15:55
Locatie: Lommel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Lommelaar »

Vandaag de camper klaargemaakt voor enkele dagen naar de Belgische kust , nog wat profiteren van het zonnetje
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Het grote dakluik wilde niet open.
Met en aangepaste haak uit slot gehaald.
Toen bleek dat schuifmechanisme delen had afgebroken. Ok het luik had een hoek afgebroken.
Besloten om een nieuwe te plaatsen. Eerst zoeken en vond een bedrijf die het op voorraad heeft voor 50% duurder dan de goedkope grote jongen welk het niet kon leveren tussen 6 en 12 weken. Omdat we 1 oktober weggaan toch voor duurkoop gegaan met een kleine korting.
Oude luik freem kwam er na een uurtje kit snijden er uit. Toen de kit kouwgum verwijderen wat een hels klus was tussen de andere luik en zonnepaneel in ongemakkelijke houding. Nieuwe plaatsen geen probleem maar de onderkant liep tegen een sierlijst ondanks ik de oude bevestiging punten had laten zitten. Sierlijst eraf dan de onderkant met hor en blind er tegen aan. Helaas het wilde niet draaien. Bij inspectie bleek de adapter tussen slinger en draaimechanisme vermist. Niet in de doos en ook niet in de zak met onderdelen.
Geen andere keuze om slinger uit de oude te halen en die te gebruiken. Nieuwe model heeft een andere slinger adapter.
Ok het zit er op. Niet erg blij geweest in de progres maar ja, niet achterom kijken als het weer voor elkaar is.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Bumperschade gerepareerd.
Niet ingewikkeld, maar voor je het weet staat je halve gereedschapskist weer buiten….
Ik ontdekte helaas ook dat het grote paneel een klein scheurtje heeft. Aangezien daar verdr geen kracht oid op staat, dat lekker laten zitten. Ik wil niet eens weten wat die lap kunststof zou moeten kosten :bang:
7E4FEBAB-42CE-4626-BEED-FA78AC841C4F.jpeg
Kaduuk
7E4FEBAB-42CE-4626-BEED-FA78AC841C4F.jpeg (210.97 KiB) 823 keer bekeken
C841CAD0-E3E4-49B1-9A23-8DFD68C30B02.jpeg
Alles eraf
C841CAD0-E3E4-49B1-9A23-8DFD68C30B02.jpeg (278.58 KiB) 823 keer bekeken
EF13ADF1-E84B-4C7E-950B-0DF941111836.jpeg
En weer klaar
EF13ADF1-E84B-4C7E-950B-0DF941111836.jpeg (232.79 KiB) 823 keer bekeken
Ik moet alleen nog even een rood reflectiesticketje kopen voor aan de zijkant, die brak uiteraard bij het loshalen van de oude.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

en een klein scheurtje als het kan aan het eind van het scheurtje even afboren met een klein boortje 1 of 1,5mm dan scheurt het niet verder.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door appellover »

Totaal nu 100.000 km gereden met de camper,nieuw afgeleverd april 2016 ,dus in ruim 5 jaar een ton.
Ford 155 pk zonder problemen,op naar de volgende ton.
Heb de afgelopen 5 jaar bijgehouden wat de camper ons aan vaste lasten kost,zoals verzekering,belasting,onderhoud,banden enz.
Kom op ongeveer 4200€ totaal in die 5 jaar.
Afschrijven is niet aan de orde want de kans is heel klein dat we nog een nieuwe kopen ,we worden er te oud voor.Denk dat we met 80 jaar stoppen,mooi geweest opa.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatst gewijzigd door appellover op ma 06 sep 2021, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Zou hem inruilen Ron.
5 jaar met dezelfde camper; dat houd geen paard vol :D
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DynaDetty »

Afbeelding
Afbeelding

In de rechter koplamp zat ineens veel water. Na een uurtje föhnen was ie weer droog. Ik zag dat het afwateringsgaatje aan die kant niet voorzien was van een slangetje waardoor water over de koplampunit stroomt. Daar hoort toch wel een slangetje te zitten??


D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Plaats reactie